I Kriti

31-206641445

Meer informatie over restaurant I Kriti

tram 5 tram 24 tram 12 tram3
  • Kom je met de auto?
    zijstraat van het het roelof hartplein amsterdam zuid

Lezer .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
de ontvangst en bediening is hartelijk, het eten is heel anders dan de normale gyros,suzuki en suflaki maar het was heel lekker.
geen ouzo vooraf maar een drankje na het eten werd gratis aangeboden.
ook het brood vooraf stond niet op de rekening,
alles bij elkaar is het zeker aan te bevelen om er te gaan eten als je lekker anders grieks wil eten.
de inrichting lijkt zo uit Griekenland te komen, en er was geen luide griekse muziek die je vaak in andere griekse restaurants hoort.
Marian B.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Hier vanavond gegeten leuke ontvangst en gelijk brood en water . Allen het brood was niet erg lekker na hiervan een opmerking te hebben gemaakt kregen we zoals het hoort nieuw brood. De voor gerechten waren precies goed we hadden de keftedakia en de calamaris. Als hoofd gerecht de stifado rundvlees wat was deze heerlijk en een vriendin van mij had de gehakt met feta ook super. Kortom een echt grieks restaurant met griekse kok Yannis die heerlijk kan koken!!!
Dirk B.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
We hebben hier heerlijk gegeten van de authentieke Griekse en dan vooral van Kreta, gerechten bereid door een kok die kan koken. Veel keus en prima combinaties. Van wat we lekker vonden konden we zonder probleem bijbestellen. Prima dus. Maar voor ons hoeft de kok niet te gaan zingen en mag het interieur wel een opfrissertje. Dus wil je lekker Grieks eten en de rust voor een goed gesprek? Zorg dat je er vroeg bij bent. Wil je ook Griekse zang en dans en gezelligheid; kom dan later op de avond.
Rob De W.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
Omdat dit restaurant op loopafstand van het Concertgebouw ligt en mede door de goede recensies op Iens, besloten we om hier met z'n vieren te gaan eten voorafgaand aan ons concert. De ontvangst was buitengewoon vriendelijk en gastvrij, onze jassen werden aangenomen en er kwam direct een karaf kraanwater en brood op tafel. De 4 voorgerechten waren OK: prima gefrituurde groente, lekkere inktvisringetjes, gebakken visjes (niet zo knapperig als op de kaart was vermeld) en een goede linzensoep.
De hoofdgerechten waren helaas wat minder: 2 x het kruidige gehakt, gevuld met feta, maar het gehakt was droog en korrelig en van de kruiden was weinig te merken. Van de speciale (menu)kaart 1 x de met feta gevulde aubergine die echter veel te zout was en 1 x de kleine moussaka, die niet erg vers smaakte. Dit alles werd begeleid door een royale portie heerlijke verse gemengde sla. Het nagerecht, een portie baklava (heel aardig met 4 vorkjes geserveerd!) was niet geweldig. Hoewel we onze kritiek ter plekke niet hebben gemeld, werd ons de 4 x koffie aangeboden door het huis. Overigens was het bedrag van de rekening heel schappelijk. Maar jammer dat er niet wat meer aandacht aan de hoofdgerechten was besteed.
Alfruntje .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Heel gezellig Grieks restaurantje, ontzettend vriendelijke bediening en eigenaar (die ook nog eens liedjes gaat zingen). Wij waren met kinderen en daar weten ze ook raad mee! Het eten is lekker, veel traditioneel Kretensische gerechten. Een aanrader!
Elly B.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
De keuken is zeer stabiel..alles smaakt nog beter als in Griekenland zelf..de melizanasalata en octopodi schaars zijn heel erg lekker..maar eigenlijk is alles erg lekker. De hoofdschotel Irini is een aanrader!
De service is perfect..voor je het bedenkt wordt het al geregeld.
Eduard D.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
Na de veelbelovende recensies en vaak langs geloepen zijn we bij I Kriti wezen eten.

Wij werden met warme ontvangst ontvangen door de gastvrouw met een waterkan en later brood met kruidenboter.

In Griekenland bestellen we vaak kleine (voor) gerechtjes als avondeten. De gerechtjes zijn ongeveer 8 euro per stuk en niet heel groot, dus redelijk prijzig.

Het was redelijk druk dus wij vonden het niet erg om lang te wachten op de bediening wat de vrouw alleen deed.

De gerechtjes verschilde van smaak. Sommige zoals de moussaka, wijnbladeren en de bladerdeeg met spinazie en kaas waren verrukkelijk. De gebakken courgette en garnalen in saus waren niet zo smaakvol en erg vet.

Later kwam de kok/eigenaar langs en hij was erg vriendelijk. De inrichting is typisch Grieks, maar de wc kan bijvoorbeeld een metamorfose krijgen.

Helaas voor ons niet de beste Griek van Amsterdam en ook niet erg goedkoop. Waarschijnlijk is in het weekend gezellig als de eigenaar gaat zingen.

Alexandra J.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Bij I Kriti ben je in goede handen en daarom kom ik er al jaren. De sfeer is ongedwongen, de aankleding is een beetje rommelig en kleurrijk en er staan verse bloemen op tafel. Het eten varieert van gewoon goed naar heel erg lekker, ik ben vooral fan van de gegrilde octopus en de bekri meze. Ook de vegetarische moussaka is een aanrader! Patricia is een hartelijke gastvrouw en aan het eind van de avond zingt Yannis niet alleen graag voor je, als er gelegenheid voor is leert hij je ook Grieks dansen! Gastvrijer dan dit is er niet.
Edwinoona .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Heerlijk gegeten, de sfeer, het eten de bediening alles is perfect. Na het eten gaf Yannis nog wat Griekse liedjes ten gehore op zijn gitaar het was echt SUPER gezellig, kortom we hadden een heerlijke avond
Freek D.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
We hebben hier in juni 2015 met 14 collega's gegeten. Van te voren spraken we af met gastvrouw Patricia dat een grote selectie van voorgerechten en hoofdgerechten op tafel gezet zou worden. Wat ik nog nooit meegemaakt had was dat alle collega's onverdeeld razend enthousiast waren over alle verschillende gerechten die gereserveerd werden. Als kenner van de Griekse en Kretenezer vond ik het zelf ook echt een 10 waard! Met name de voorgerechten tzatziki en de Dolmadakia waren traditioneel en zeer smakelijk. Van de diverse hoofdgerechten waren de zwaardvis, de rundvlees Stifado uit de oven (draadjesvlees) erg goed. Wat ik zelf nog niet kende was de Kotópoulo lemonàto kip met prei, in citroen-saus, erg goed! Een top prestatie van kok Yanni! Bedankt, we komen zeker vaker terug.
Els B.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2015
Heerlijk gegeten! het restaurant is eenvoudig van inrichting, maar dat zijn meestal de allerbeste restaurantjes, ook in Griekenland zelf. De kaart is heel uitgebreid en gevarieerd. De gebakken kleine visjes als voorafje waren super, en een enorme portie! Mijn partner had de gebakken kaas, heerlijk en eigenlijk een beetje te groot, je moet tenslotte nog meer lekkere dingen eten :) Als hoofdgerecht hadden we o.a. een lamsvleesstoofpotje, het vlees was zo zacht dat het smolt op de tong. We hebben ons voor het dessert laten verleiden door 3 gerechtjes voor 2 personen te bestellen: voortreffelijk. Tenslotte koffie met een glaasje kumkwat, welke wij zomaar aangeboden kregen toen we met de gastvrouw aan de praat raakten en vertelden dat we ons net daarvoor verloofd hadden. De gastvrouw is heel attent en let overal op. De zaak zat helemaal vol. We komen hier zeker vaker terug.
Betty P.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2015
Al jaren kom ik hier met een clubje van 5 tot 7 vriendinnen. Steeds is de ontvangst allerhartelijkst, de bediening door Patricia attent, het eten door Yannis klaargemaakt heerlijk en dit alles voor een vriendelijke prijs. Het geeft steeds weer het gevoel van "thuiskomen". Toegegeven: de inrichting is eenvoudig, de contragewichten bij de deuren zijn flessen water. Geen poespas of dikdoenerij - gewoon prima!
Inge B.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2015
Bij Yannis en Patricia ( gastvrouw) altijd een warme ontvangst. Zij doen altijd hun uiterste best om het je naar de zin te maken. Het eten is er altijd voortreffelijk.
Een zeer gevarieerde kaart. Je waant je een beetje op Kreta. Gezellig Grieks muziekje of als Yannis er tijd voor heeft, iets later op de avond, wordt er op de gitaar gespeeld, gezongen en soms gedanst.
Wij komen graag bij I Kriti en al járen omdat zowel het eten als de sfeer altijd een topper is en je zeker weet dat het een geslaagde avond gaat worden.
EduardH .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Afgelopen week hier met mijn vriendin gegeten, en het was de moeite waard. We hebben een voorgerecht gedeeld, de rist pasteitjes in wijnbladeren… Die waren heerlijk, ik heb ze wel eens ergens gegeten maar dit was echt heel wat anders! Duidelijk vers! De stofpotje van lam was ook zeer smakelijk en ook de mousaka, wel jammer van de frietjes, die waren niet echt bijzonder. Maar de huiswijn was lekker, de dame in de bediening zeer attent en de kok/eigenaar makte er echt een leuke avond van. Bedankt!
Klaas M.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
Vorige week daar gegeten met partner en zoon, op weg naar het Concertgebouw. Zeer vriendelijke en attente bediening, er werd o.a. een elektrisch kacheltje aangeschoven voor een van ons die ietwat verkleumd binnen kwam.
Ik at gebakken slakken, die smaakten goed, mede door de kruiderij. Mijn zoon was tevreden met de gebakken sardines en mijn vrouw met de ruim bemeten en heerlijke salade met Griekse kaas.
Ik was ook te spreken over de vis, een forse zalmforel; mijn vrouw vond haar varkenshaasjes met Metaxasaus "gewoon lekker" maar niet heel bijzonder; mijn zoon heeft varkenshaasjes met mosterd met genoegen gegeten. We hadden geen tijd meer voor een nagerecht maar het was zo ook wel genoeg.
We aten er vrij vroeg dus het was vrij rustig, we hebben de bediening niet onder stress aan het werk gezien. We gaan er waarschijnlijk nog wel een keer heen.
Angela Nijland .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Vanavond hebben wij bij I Kriti gegeten. Het eten was lekker en de service als vanouds. Ik denk dat ik hier tien jaar geleden voor het eerst ben geweest. Het eten is goed. De kaart is gevarieerd met een rijke keuze uit visgrechten, vleegerechten en vegetarische gerechten. wij kozen deze avond voor veel verschillende voorgerechtjes: met name de dolmades (o.a. met komijn) zijn het proberen waard. De bediening is echt uitstekend. De dame van de bediening is aardig, opmerkzaam en super attent. I Kriti is een hele bijzondere plek met een unieke sfeer. Nadat de gasten zijn uitgegeten, pakt kok Yannis zijn gitaar en zingt meeslepende Griekse liederen. Het decor vin ik erg leuk. Juist het beetje rommelige geeft een plek sfeer. Daarnaast is het decor een bijzonder prettige uitzondering op de duizend-in-design strakke, industriële of juist vintage-design interieurs. Kortom: lekker eten, met mooie livemuziek als toetje in een unieke sfeer.
Florenville .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Als we binnen komen is het restaurant bomvol, gelukkig hadden we gereserveerd. Ondanks de drukte worden we gelijk naar het nog enige lege tafeltje geleid en krijgen gelijk een fles water met warm brood.
Als voorgerecht nemen we de slakken met rozemarijn en de octopus in dragon saus, klassieke gerechten van Kreta. Wij zijn zelf vaak in Griekenland en ook op Kreta geweest toch zijn deze voorgerechten de beste die we ooit gegeten hebben. Het was erg druk en onze wachttijd voor het hoofdgerecht wordt elegant opgelost, we krijgen ongevraagd tussendoor een rijkelijke zeer goede salade met een heerlijke dressing, ongetwijfeld zelf gemaakt. De dame van de bediening ziet werkelijk alles en denkt vooruit. Dan het hoofdgerecht lamskoteletten perfect gekruid, krokant gebakken en toch keurig rood van binnen, zoals het hoort en een zalmforel met een krokante korst, maar keurig niet te gaar. Ook de frieten zijn van Belgische kwaliteit. Als de grootste drukte voorbij is, komt Yannis kok/eigenaar nog even een praatje maken en krijgen we nog een glaasje Metaxa en Rakomeli
om de voortreffelijke maaltijd af te sluiten. Er hangt een gezellige sfeer in het restaurant, het lijkt er veel op dat de uitbaters er zelf plezier in hebben om het mensen naar de zin te maken.
Erik D.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2015
Twee heerlijke Kretenzer stofpotjes en heel veel warmte en gezelligheid! Voor het eerst hier, maar we komen terug op dit fijne plekje.
Karin_van_denBrink .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Weer heerlijk gegeten bij Kriti. Ongedwongen sfeer en super bediening door Patricia die alles erg goed regelt. Genoten van o.a. bekri meze, stifado, etc. Nadat Yannis klaar was met koken werd het weer tijd voor muziek, het was weer een fantastische avond. Jammer dat we nier in Amsterdam wonen zodat we vaker konden komen..
Buxtehude .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2014
Een perfecte Griekse tent. Yannis is een fenomeen, drinkt meer dan ik, dat is waar, maar het eten blijft perfect. Bediening nergens anders vriendelijker en persoonlijker meegemaakt. En waar bij een Griek krijg je lekkerder salades? En dat voor dat geld? Ga er zelf heen en ervaar.....