Hwa Won

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 22:00

ASJ .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2014
We komen al jaren in Hwa Won. Het voelt als ons stamrestaurant waarbij we zeker weten dat we lekker zullen eten. Mijn favoriete gerechten zijn Yukhe (soort steak tartare, maar dan met heerlijke koraanse marinade, pijnboompitjes, knoflook en koreaanse peer en een rauwe eidooier), Bossam (gestoomd buikspek, oesters en kimchi), Bulgogi (gemarineerd rundvlees), Garnalen, Pittige inktvis met groenten, vissoep en chapchae. De kwaliteit van het eten is vrij constant, zeker nu de eigenaresse in de keuken staat. Het wordt altijd begeleid door heerlijke bijgerechten. Een extra kopje soep of een schaaltje rijst voor de kinderen doen ze niet moeilijk over en wordt nooit gerekend. Ze maken zelfs buiten de kaart een prachtig geserveerd omeletje voor de kinderen klaar.
De Kimchi (chinese kool, pittig gemarineerd en gefermenteerd) is van zeer goede kwaliteit. Daarin herken je een goede koreaan.
Af en toe krijg je een extra bijgerecht aangeboden van het huis.
Er wordt lekkere sauvignon blanc geserveerd als huiswijn en ze hebben heerlijke gepofte rijstthee.
Biertjes in verschillende soorten. De afsluiter is altijd vers fruit, soms met een chocolaatje. Soms een ijsje of een lolly van het huis voor de kinderen.
De andere restaurants in de straat hebben we ook uitgeprobeerd, om de hoek, totdat we Hwa Won ontdekten. Het decor sprak ons iets minder aan, het is wat dat betreft echt sober Koreaans, maar het eten was kwalitatief beter en verfijnder. We kennen de eigenaren en hun dochter en we worden altijd vriendelijk ontvangen. Dat was bij het andere restaurant veel minder persoonlijk. Ik kom hier graag met mijn man, met familie, vrienden en collega's. Grote groepen kunnen hier goed terecht. Ik heb hier eens een diner voor 40 personen georganiseerd en de voorbereiding en het verloop van de avond waren geweldig. Iedereen is altijd blij verrast over de smaken van de Koreaanse keuken.
Gisteravond was ik samen met mijn dochter van 7 uit eten en het was een heerlijk ontspannen avondje uit. Mijn dochter werd overladen met pepermuntjes. Het eten is hier heel schappelijk geprijsd, een goede fooi meer dan waard. We komen zo gauw mogelijk weer!
Bedankt!
Melodyngo .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2014
Laatst zijn wij hier gaan eten met z'n 8en, als asian's zijn wij het share diner concept gewend, dus we hebben allemaal veel van de kaart kunnen proeven. Alles was heerlijk. Echt Koreaans. De service is top, de manager kwam gezellig met ons babbelen en als je vragen had over de gerechten, wist zij echt waar zij over sprak! Het decor is niet interessant, heel leeg en dus saai. Ook is het er erg licht binnen. Maarja, dat maakt het eten niet minder lekker. Mij zie je zeker terug!
Eveline T.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2014
Met enige regelmaat eten wij hier. Zo ook afgelopen vrijdag met zus en zwager. Zij kennen de Koreaanse keuken nauwelijks dus daarom verschillende gerechten besteld. Gelukkig vonden ze het zalig en wij hebben ook weer genoten.
De service is wisselend: de ene keer goed, de andere keer kan het beter. Deze vrijdag was het rustig en tegen het einde wilde ze duidelijk sluiten - wij kregen geen kaart meer voor nagerecht :-) - maar ze doen hun best en zijn nooit onbeleefd.
Voor de inrichting hoef je hier niet naar toe te gaan, maar wij hebben liever een matige inrichting en goed eten dan andersom. Prijs/kwaliteit is wat ons betreft in orde.
Kikiboe .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
We wilden voor de verandering een andere Koreaan uitproberen, helaas pakte dit niet zo positief uit. De porties waren klein, het eten was niet bijzonder lekker en het decor erg armoedig (ik heb niks tegen eenvoud, zolang het er maar fris uitziet. Dat was hier niet het geval). Wij gaan voortaan gewoon weer naar een ander Koreaans restaurant.
AmsterdamIJburg .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2013
Sinds lang weer eens gegeten bij Hwa Won. Aangezien de meeste nieuwe restaurants wat meer moeite doen voor het interieur viel me nu extra op hoe kaal het er is. We bestelden kip maar kregen vis. Erg lekker maar bleek niet voor ons bestemd en na een paar hapjes werd de schaal weg gehaald en bij andere gasten neergezet!! Ik gaf aan dat wij er al van hadden gegeten en we werden vriendelijk toegelachen. Het eten was heel lekker en hoewel we maar 1 maal bulgogi hadden besteld, kregen we ieder een kommetje rijst en allebei soep. Thee werd gratis aangevuld. Samen met een voorgerecht was het meer dan genoeg. Heel lekker gegeten voor een heel schappelijke prijs. De service was vriendelijk en attent. Na was meloen en een bonbon, van het huis.
Neal .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2013
Wij komen hier graag eten, net als veel Japanners en Koreanen uit de buurt (dus het eten zal wel goed zijn). Wij genieten er in ieder geval elke keer volop van.
De eigenaar heeft altijd een vriendelijk woord voor ons klaar en ook al ziet het restaurant er een beetje sober uit, wordt dat door het heerlijke eten ruimschoots gecompenseerd.
Veltje .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2013
Gisteren samen met mijn dochter hier gegeten. Wij komen al jaren in Hwa Won, waar we telkens weer vriendelijk worden ontvangen. De eigenaresse staat zelf in de keuken en krijgt hulp van familieleden, die vroeger in de van Marnixstraat ook een Koreaans restaurant hebben gehad. Hwa Won is een familie restaurant met in de bediening voornamelijk Aziatische studenten, nu de zoon en dochter niet meer in het restaurant werkzaam zijn. Het eten is fantastisch, buiten de menukaart om zijn er nog andere gerechten te bestellen. Wil je iets specifieks, dan kan je dit van te voren bestellen en wordt het geregeld! Regelmatig laat de eigenaar je nog wat speciaals proeven. Al met al, voor ons is het een soort van "thuiskomen".
Derk .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2013
Heb hier ontzettend goed en lekker gegeten! De menukaart bevatte een overvloed aan heerlijke traditionele en authentieke voorgerechtjes en hoofdgerechten, variërend in alle maten en prijzen (tevens een tip: hoe duurder het voorgerecht hoe groter die ook is, zo kwamen wij er achter dat we iets te veel hadden besteld, wat niet erg was omdat het erg goed smaakte ;) ). De bediening was erg vriendelijk en behulpzaam. Het eten hier is echt typisch en authentiek Koreaans, want het hele restaurant zat helemaal vol met alleen Koreanen. Dat bracht het gevoel dat je in Korea zat te eten. Het decor is echter ook typisch Aziatisch, veel licht en een sobere aankleding. Desondanks was er toch gezellig door de mensen. En het eten was gewoon helemaal fantastisch. Maximaal genoten. Koreaans eten is exotisch, krachtig en heel smaakvol. Ben je een beetje avontuurlijk aangelegd, zeker proberen!
Seph B.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2013

Hier pas gegeten met wat vrienden. Vond het echt verrassend.
Eten was bijzonder goed. Alle kleine hapjes vooraf zoals kleine gefrituurde krabjes, rauw tonijn waren echt goddelijk.
Wij vonden het erg leuk om een soort barbecue achtig toestel op tafel te krijgen en daar heel dun gesneden rundvlees in om en om te bakken. Daarna moest je een aantal handelingen verrichten om het vlees echt een heerlijke smaak te laten krijgen. Bediening was super vriendelijk. De chef is nog even gekomen om te vragen of alle naar wens was.
De inrichting is niet bepaald gezellig. Bovendien is het redelijk koud binnen. Maar als je met een leuke groep mensen bent maakt het niet uit.
Zou hier zeker nog eens terug gaan.
Espimes E.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2012
Gisteren gegeten bij dit koreaanse restaurant. Eten was voortreffelijk. We hebben de keuze aan de chef overgelaten. Kleine gerechtjes zoals; rauwe tonijn, gefrituurde gevulde deeg (soort Dimsum), kippetjes in zoete saus, transparante noedels met varkensvlees en softshel krab...Heerlijk. Daarna kregen wij een soort gourmetset op tafel met heerlijk dun gesneden rumdvlees.Het smaakte echt zeer goed. Bediening was jong en zeer vriendelijk. Decor mag nog iets aan gebeuren, is niet echt gezellig. Maar de hartelijke chef en het eten maakt dit weer goed. Wij komen zeker terug.
Anflex A.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2012
ik ben hier geweest met 5 vrienden en we gaan er echt nooit meer naar toe.
het restaurant zat niet echt vol maar we moesten lang wachten voordat er iets op tafel kwam nadat we hadden besteld.
de porties zijn armoedig weinig en erg duur.
dat het restaurant er niet echt gezellig uit ziet is niet zo erg maar dat het eten ook nog beneden de maat is dat is wel erg
ik heb ergens anders veel lekkerder koreaans gegeten als in dit restaurant.
ik ben gewend bij koreaans dat er een bbq op tafel komt want dat is echt typisch koreaans,het stond wel op de kaart Bbq meat alleen deden ze dat in de keuken.
we hadden al een beetje geklaagd en ze vertelde ons dat we een moeilijk gerecht hadden dus dat het daarom zo lang duurde allemaal.
voor mij was dit echt een smoesje en ik ga hier echt nooit meer eten want we hadden nog honger toen we weg gingen en dat voor 54euro de man
Juliette S.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2012
Completely overrated. Worst restaurant experience ever. No ambiance at all. Very average food. And really really expensive. 25 euro's for a plate of meat in an ugly restaurant in the outskirts of Amsterdam!? Really never ever again.We made our biggest mistake by not leaving immediately so can't blame but ourselves.
Quyen .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2012
voor het eerst naar Hwa Won, decor was erg armoedig, buiten oke maar binnen nee, erg kaal, het duurde lang voordat we konden bestellen, 2 jonge serveersters die niet weten wat ze aan het doen zijn, moest vragen naar rijst en soep terwijl het automatisch moet krijgen bij je gerecht,1 van hen serveerde ons het bijgerecht omelet, ze pakte met haar vingers een stukje omelet en legde het op een andere bordje aan ons tafel, in het bijzijn van ons, ieks! Nog nooit meegemaakt.Helaas door verkeerde personeel geen goede indruk, ga niet meer heen !