Over restaurant Huygens'dok

Open en creatieve atmosfeer

Huygens'dok heeft als doel om een locatie te zijn waar iedereen uit de buurt of juist van verder weg bij elkaar kan komen. Er hangt een open, positieve sfeer, iets waar de inrichting ook zeker aan bijdraagt. Lekker eten in een kleurrijke setting!

Meer informatie over restaurant Huygens'dok

Maandag 09:00 - 18:00
Dinsdag t/m Vrijdag 09:00 - 22:00
Zaterdag 10:00 - 22:00

Laura D.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2014
Fijne tent! Met 8 man aan tafel die allemaal hun 3-gangen diner het allerlekkerste vonden. Leuke en alerte bediening. Hoewel een heel hoge ruimte, voelde het toch gezellig aan.
Walt21 .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2013
Prima gegeten voor een schappelijke prijs. Vooraf krab met mango en wortelsoep, als hoofdgerecht patrijs en vegetarische hamburger. Ik miste wat meer zetmeelachtigs bij de patrijs, maa rkon een beetje meesnoepen van de frietjes van mijn tafelgenoot. Goede wijnen per glas (Montepulciano), lekker witbier (Jopen). Ambiance wat raar, uitzicht op een verregend winkelplein. Maar qua prijskwaliteit zeker een aanrader.
Irini C.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2013
Samen met al mijn collega's wilden we graag lekker uit eten in Amsterdam. Dat kon heel goed bij Huygens'Dok! Er is in overleg een heerlijk menu voor een mooie prijs aangeboden, waarbij ook rekening werd gehouden met alle dieetwensen. Prima service, ook de avond zelf.

De kwaliteit van de maaltijd samen met aandacht voor presentatie maakten het een verwennerij. Lekkere wijnen op de kaart. Zelfs de koffie was heerlijk.

Het decor is industrieel gecombineerd met natuur, dat past in zo'n grote ruimte. Het restaurant lijkt nog niet erg bekend te zijn, gezien de rustige bezetting. Jammer!
Een pareltje in Watergraafsmeer!
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2013
Leuke olek boven de Appie in Watergraafsmeer, Grote ruimte met leestafels, podium en kunst. Koffie en gebak zijn prima in orde en ook de verse fruitmixen zijn goed. Alleen laat het lunchgerecht; de uitsmijter erg te wensen over. Hij lijkt bereid zonder aandacht. De dooiers zijn ongelijk gaar, bovendien lijkt het alsof de kok de peperbus uit z'n handen op het gerecht heeft laten vallen. Kortom een misser die ook niet goed wordt gecorrigeerd. Jammer!
Macu B.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2013
Ik was er gisteren uit geweest met vrienden en het was super gezellig. Leuke , groot en open ruimte met een leuk interieur. Het eten was heel , heel , heel erg lekker. De pompoensoep was lekker kruidig en smakkelijk , een van de best die ik heb gegeten. Als hoofd gerecht had ik Boerderijkip in citroensouse besteld en het was The bomb !! Kip was lekker zacht en de souse supper vries en rijk van smaak.Gewoon topper.
Staff was heel erg vriendelijk en de sfeer heel erg leuk en ontspannen. Gewoon super gezellig . Zeker een aanrader !!
Sam S.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2013
Oef,Ben ik twee keer geweest en toch blijft de Gambia met pittig chili jam heel lekker. Lekker stukje vlees als main, heb ook de hele Lekker lambs lasagne gehad en van genoten. Ik had niet zo onwijs lekker eten verwacht, maar was erg verrast met een avontuurlijk menu met een beetje een Frans twist. M'n nieuw up and comer!!
Anna O.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2013
Bij de eerste keer dat ik bij huygens dok binnekwam had ik echt een wauw effect!! Wat een ruimte! Gezellige picknick tafels om met vrienden te eten of iets intiemer gewoon aan een tafel zitten. Ik ben er inmiddels vaker geweest omdat ik er heerlijk heb gedineerd goed eten en lekkere wijn.Maar ook een keer lekkere koffie met iets lekkers erbij heb genoten en dan natuurlijk nog de heerlijke lunch met lekkere broodjes en verse sapjes!
Cubic's A.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2013
Onlangs een avondje uit eten geweest bij Huygens'dok. Het zit een beetje verstopt (boven de AH) maar heeft een grote ruimte waar je prima kan tafelen. Iets meer intimiteit zou misschien een leuke toevoeging zijn. In ieder geval is het is anders dan anders en dat maakt het ook wel weer leuk.

Het eten, had een 3 gangen menu bestaande uit:
Lauwwarme terrine van kalfswang met brioche en perenchutney, Lasagne van wilde zwijn met een saus van kastanjes en kardemom
en het kaasplankje. Erg lekker! Vooral de lasagne was om te smullen!

Ik kom zeker nog eens een keertje terug!
Frans W.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2013
Het restaurant heeft de uitstraling van een voetbalkantine. De bediening is best vriendelijk, maar erg traag en het eten was niet slecht, maar ook niet uitzonderlijk. En deze drie dingen bij elkaar optellend, weegt het decor toch wel erg zwaar. Waarom zou ik voor een gezellig avondje uit in een voetbalkantine gaan zitten?
Cynthia G.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2013
Blijft een beetje rare plek zo boven een supermarkt. Je verwacht eigenlijk niet zo'n grote ruimte, het lijkt wel een beetje of de ruimte is gesplitst in voor en achtergedeelte, niet 1 geheel. Wel een lekkere lunch met broodje kipsalade en venkel met knapperig brood. Zeer royaal belegd en niet duur.
Ook lekkere verse sapjes!
Paulien1981 .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2013
Ons het mom van 'buurtonderzoek' hier onlangs naar binnen gelopen. De ruimte overtrof onze verwachtingen! Geweldig ruim opgezet en goed uitziende plek. Tussen de tafels is voldoende ruimte en vanwege het mooie weer stond de schuifpui open. Wij hebben hier alleen wat gedronken, maar dit heeft een goede indruk op ons gemaakt. De bediening mag wat sneller maar eten gaan wij hier vast een keer, de grechten die wij voorbij zagen komen zagen er prachtig opgemaakt en de mensen zaten allen met smaak te eten.
Beth1 .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2013
I visited Huygens'dok with a large work group recently, with both colleagues and clients. All I can only say how impressed I was. Our meal, for close on 60 people, was excellent all round. The serving staff could not do enough to ensure that we all had a brilliant evening. Really, I cannot recommend Huygens'dok highly enough!
JohnVeg .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2013
Momenteel mijn favoriete restaurant in Amsterdam ! Per toeval ontdekt omdat het redelijk verscholen zit maar wat een ongelofelijke verrassing.

Erg arty/creatief interieur... design gemixed met natuur gemixed met industrial.

Jong en enthousiast personeel dat graag meer verteld over het restaurant en de gerechten en met liefde bedient.

Eten... in 1 woord: geweldig! Originele gerechten die bolstaan van de pure smaken. Perfecte garing van de groenten. Opmaak van de borden erg smaakvol gedaan... een feest om het gerecht voorgeschoteld te krijgen met allereerst een visuele en later zeer smaakvolle tractatie.
Verder kleine attenties als gratis versgebakken brood met humus en bij de koffie geen standaard koekje in cellofaan maar heerlijk zelfgemaakt meringuekoekje.

Al met al een nagenoeg perfecte ervaring. Als dit zo blijft hebben ze een vaste klant aan mij.
Thomas H.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2013
We hadden het positieve commentaar op iens gelezen en wonen zelf in de watergraafsmeer, dus...
De voormalige bibliotheek is nu opgedeeld in een sportschool en restaurant. Goed initiatief. Het eten was niet opmerkelijk, maar wel goed. De wijn was OK. De ruimte is te groot en klinkt hol, als een zwembad. Meer aankleding ( fluwelen gordijnen) zou het geluid wat kunnen dempen en het geheel wat compartimenteren. Wij hebben geen kleine kinderen meer en vonden ons niet op onze plaats. Jammer.
C V.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2013
Huygens'dok is misschien een iets te goed bewaard geheim gebleven tot nu toe? Heel eerlijk gezegd weken we hier naar uit omdat bij een ander kindvriendelijk restaurant in de buurt toevallig een met keiharde muziek ondersteunde borrel gaande was. Lekkere gerechten (oa salades in grote en kleine porties), wijntjes en een zee van ruimte voor de kinderen. 4 fans erbij.
Frans T.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2013
Vanavond voor het eerst gegeten bij deze nieuwe aanwinst in de Watergraafsmeer. Zeer verrast door het heerlijke eten. De kaart is overzichtelijk en bevat ongeveer 5 voor-, hoofd- en nagerechten (wij waren er voor het diner, maar er is ook een lunchkaart).
De prijs-kwaliteit verhouding is voor Amsterdamse begrippen zeer goed te noemen, dit geldt wat ons betreft ook voor de bediening.
Deze tent verdient meer aanloop dan dat nu het geval is. Mogelijk loopt het nog niet storm door de ligging in een woonwijk en de wat verborgen entree.
Het interieur is industrieel: ruim opgezet, veel beton, hoge plafonds met veel lichtinval, je moet er wel van houden. De voorgevel is geheel van glas en kan bij mooi weer open zodat je lekker in het zonnetje zit.
Al met al een absolute aanwinst voor de Watergraafsmeer waar wij zeker vaker gaan komen!

Chili C.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2013
Afgelopen maand met zoveel plezier hier te gast geweest dat we later in de week het nog eens overdeden. En dat zal niet de laatste keer geweest zijn. De accommodatie, in het voormalig Stadsdeelkantoor, is zeer ruim van opzet, maar zeker aan de voorkant bij het raam toch intiem genoeg. De gehele entourage, wat industrieel, sprak ons persoonlijk zeer aan. In deze tijd van het jaar is het bij onbewolkt weer zeer genieten van het zonnetje achter het raam.
De kaart is redelijk beperkt, enige aanvulling –vooral pasta’s - staat op het krijtbord aangegeven. Wat we op het bord krijgen is daarentegen niet beperkt: ruime porties, zoals een enorme lap entrecote. Geen haute cuisine maar wel smaakvol en precies zoals besteld medium rare. Vis van de dag: scholfilet. Ook hierbij flink wat verse groenten. De bediening adviseerde trouwens dat het niet nodig was om nog een salade als side dish te bestellen. Wel namen we er friet bij: dat waren min of meer gebakken aardappelen in de schil. Het smaakte best.
De bediening is attent, levert gratis water, en is niet te beroerd om telkens vanaf de bar een heel eind te lopen om te kijken of alles naar wens is. Het was rustig op beide avonden, dit restaurant zou nog even wat meer aandacht aan haar eigen PR moeten besteden.
Monique-x .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2013
vaak aan gedacht, nu eens er een keer gaan eten. Wij zijn vanaf nu fan! fijne bediening, kinderen zijn welkom (en kunnen zich hier uitstekend vermaken zonder dat ze anderen storen), prettige ambiance. Maar het belangrijkste is het eten en dat was in prijs/kwaliteit-verhouding erg goed. Snoekbaars precies goed gaar, entrecote lekker aangebakken en mals. alle bijgerechten en groenten met zorg klaargemaakt. Voor de kinderen een prima menuutje met verse ingrediënten. ik zeg: tot een volgende keer.
Niki70 .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2013
Buiten denk je niet: hier moet ik zijn. En binnen is het nog wat verlaten. Maar dat is dan ook meteen alle kritiek. Want wat een fijne aanwinst voor de buurt. Een waanzinnig oppervlak, superaardige bediening en volop vertier voor kinderen: geweldige verstop-kubussen, een aparte lees- en speeltafel en genoeg renruimte, waar andere gasten dankzij de zee van ruimte geen last van hebben. En dan het eten: supervers en goed. En betaalbaar. Wij hadden o.a. prima biefstuk, huisgemaakte friet en overheerlijke cheesecake. Goeie wijnen ook. O ja toch nog een minpunt: we vonden de porties wel erg miniem. Maar dan nog: we zijn erg blij met deze nieuwe plek, met on-Amsterdams kosmopolitische sfeer en met liefde en kennis bereide menu's.
Angela .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2013
Nog altijd is Huygens'dok erg verlaten en zitten er weinig mensen te eten, toch blijft het lekker eten en hebben ze een kaart waaraan je kunt zien dat de kok houdt van experimenteren. De borden zijn goed opgemaakt. De bediening heeft kennis van de producten en de wijnen, dat is altijd fijn! Ze weten waar het vlees vandaan komt. Lekker speciaalbiertjes en wijnen.

Jammer dat het zo leeg is, daardoor is het niet echt 'gezellig' om hier te eten. Ook is het best koud doordat de automatische schuifdeur met regelmaat open gaat als er buiten iemand langs loopt.