Huson

Scheepstimmermanslaan 14 3011 BS Rotterdam Nederland Kaart
Het interieur van Huson verraadt al dat je hier met een bijzonder restaurant te maken hebt. Er zijn twee ruimtes die met elkaar verbonden zijn en toch net iets anders zijn. Een plek in een van de grote stoelen heeft onze voorkeur, maar ook de paarse banken zitten heerlijk. Gelukkig geldt ‘heerlijk’ ook voor het eten dat chef Mark van Wijngen serveert en niet voor niks hebben ze hier al sinds jaar en dag een bib gourmand van Michelin. Op de kaart is altijd dim sum te vinden en de signature dishes en verder worden er vaak gerechten gewisseld. De gerechtjes met Aziatische invloeden komen aan tafel zonder al teveel poespas en zijn wel allemaal hoog op smaak - en zien er prachtig uit. Aan verrassingsmenu’s doen ze niet, maar voor 60 euro eet je 5 gangen van de kaart en voor 80 euro eet je er 7.

Geschreven door: Jean-Paul Schaddé Dooren, van Cityguys.nl
Fotografie door: Ashkan Mortezapour van Dishtales.com

INSIDER tip

De kappersstoelen zorgen ervoor dat je nooit meer weg wilt en een drankje aan de bar bij Mark is altijd een goed idee

Over het restaurant Huson

Bij Huson kun je kiezen uit twee verschillende interieurs. Er is een modern gedeelte met bar en open keuken, waar je op lange banken kunt genieten van de gewaardeerde dim sum. Of neem plaats in een van de leren fauteuils in het tweede gedeelte, waar je intiem kunt dineren. Eigenaar en chef Mark van Wijngen laat zich inspireren door de internationale keuken. De kaart is een bekroonde mix van pure, seizoensgebonden ingrediënten, passie, wereldgerechten en oosterse invloeden.

Meer informatie over restaurant Huson

Tram 7, 8, 20, 21, 23, 24, 25 - Halte Vasteland
  • : Betaald parkeren aan voorzijde/achterzijde restaurant, parkeergarage Erasmusbrug op loop afstand

Keuken geopend van Maandag tot en met Vrijdag van 12:00 - 21:30. Zaterdag vanaf 17:30 - 21:30. Zondag vanaf 14:30 - 19:30.

9,3

Jouw recensie over het restaurant Huson

Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2018
Heerlijk eten - lekkere verse oesters...en heerlijke stoelen :-)
Ton T.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2018
Erg lekker gegeten, goede locatie, komen zeker terug
Ineke H.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2018
Wat een verrassende avond!

Mijn partner had als voorgerecht de dim sum, welke bestond uit 2 grote stukken met lekkere vulling van ingrediënten die nog thuis te brengen waren en niet - zoals je vaak ziet - een homogene substantie. Ik had een voorgerecht van zachte tonijn met crunchy krab en een verrassende sorbet van tomaat. Geweldig begin!

Als hoofdgerecht had mijn partner de kreeft en ik de tongschar. Beide heerlijk. De schar was in boter bereid; meer had deze vis niet nodig. De huisgemaakte friet en salade met subtiele dressing waren lekker.

Het chocoladedessert en de perzik waren een heerlijke afsluiter. Mooie garnering en heerlijke smaken.

Dit heerlijke diner écht afgesloten met koffie, 36 mnd oude grappa en huisgemaakte bon bons. Wat een feest. "Helaas" wonen we om de hoek, dus we zullen terug moeten komen. Heel leuk bediend door 3 dames. Goede timing en tijd voor een praatje. We kregen 2 paraplu's te leen om droog mee thuis te komen.
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
Heerlijk op het terras van dit restaurant gegeten. Allereerst een amuse en daarna nam ik de brochette , de Hollandse garnalen kroket, als hoofdgerecht de hereford entrecote ,als nagerecht de aardbeien/rabarber sorbet. Cappuccino met de overheerlijke huisgemaakte bonbons. Met een wijnarrangement was het helemaal af!!
Heerlijk gegeten en vriendelijke correcte bediening. Goede prijs/kwaliteit verhouding.
Harry Z.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2018
Het was due avond niet druk. Buiten met een wijntje begonnen. Wij kregen een amuse aangeboden en smaakte niet verkeerd. Voor gerecht was goed en smakelijk. Hoofdgerecht was redelijk. Misschien een verkeerde keuze. Tijdens de koffie werd ons verzocht op te stappen Ze wilden sluiten. Een tweede drankje bij de koffie hebben we zelf de bediening moeten roepen. Al met al even voorlopig niet meer
Rutger D.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2018
Voor de prijs verwacht je meer kwaliteit en betrokkenheid. Vond de service oppervlakkig. Het eten was erg lekker, had alleen wat meer mogen zijn qua bijgerechten, was allemaal zeer sumier!
Kevin V.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Heerlijk gegeten bij Huson, gerechten smaakte erg goed en er was verder absoluut niets op aan te merken!
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Heerlijk eten en fantastische bediening. Lekkere huiswijn. Kortom, zeer goed restaurant.
Lola H.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Heerlijk gegeten, service was top! We gaan zeker terugkomen!
Michael B.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Super lekker gegeten in een fijne ambiance met aardige accurate bediening.
ruud T.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Na jaren weer eens wezen eten. Kwalitatief goed, maar qua afwisseling behoorlijk saai. Het 4 gangen menu gekomen. Vis voor haar, vlees voor mij. Twee x gestoofd vlees in variaties weliswaar op 3 gangen getuigd niet van veel lef. Wat we erg slordig vinden was 8 wijn op rekening zetten terwijl je er 6 gedronken hebt. Weliswaar aangepast maar toch. Voor mij is Huson niet meer wat het jaren terug was
Napharos R.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Erg vriendelijk personeel, kaart met diverse gerechten. Mijn ervaringen met kleinere gerechten zijn niet altijd even goed geweest, maar Huson zit precies goed met de verhoudingen en het tempo van de gerechten.

Persoonlijke aanrader is een patatje stoofvlees als sidedish perfect om te delen en is goed voor de grote eter.
Essers R.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Prima gegeten, prettige professionale bediening. Aanrader!
Marc M.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Heel lekkere keuken.
Mooi gecombineerde smaken en eerlijke prijs-kwaliteit.
Ook diverse wijnen per glas verkrijgbaar!
Rene W.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2018
Het BiB menu is echt een aanrader. Service is vlot maar niet te snel. En ook wel zo fijn, er wordt goed in de gaten gehouden wanneer je wijn op is.
Ingrid K.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Gekozen voor het 5 gangen menu. Was TOP! Echt een aanrader. Zaten in het rechtergedeelte van de zaak, De tafels staan hier vrij dicht op elkaar en de verlichting mag best iets intiemer.
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2018
Heerlijk eten en goede bediening. Fijn dat op vraag over storende luchtkoeling adequaat werd gereageerd.
Om terug te komen.
Arel E.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Zeer goed gegeten en een vriendelijke bediening die weet hoe ze het kersje op de taart kunnen zijn.
Loek W.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Nadat Mark van Wijngen enkele jaren geleden Huson overnam (hij was sous-chef) is hij gestart met een metamorfose. Langzaam maar gestaag zie je de veranderingen. En die pakken heel goed uit. Nu heeft Mark een nieuwe menukaart en nieuwe wijnkaart. En die mogen er beide zijn. Het is nu echt zijn restaurant aan het worden. En dat merk je aan alles.
De menukaart laat een keur van gerechten zien. Waarvan wij er enkele proberen. In feite maakt het niet uit wat je kiest. Je merkt dat de gerechten met de grootste zorg zijn klaargemaakt. Maar de topper van de avond is toch wel de risotto met paling. Wat een klasse.
De nieuwe wijnkaart is ook heel bijzonder. Mooie wijnen tegen betaalbare prijzen.
De bediening is vriendelijk en attent.
Als we wat jaren verder zijn zal alleen de naam Huson nog herinneren aan het verleden. Maar misschien is het dan tijd om het restaurant MARK te noemen. Een merkteken van kwaliteit.
Loek Wijchers
Ruud N.