Huson

Scheepstimmermanslaan 14 3011 BS Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant Huson

Bij Huson kun je kiezen uit twee verschillende interieurs. Er is een modern gedeelte met bar en open keuken, waar je op lange banken kunt genieten van de gewaardeerde dim sum. Of neem plaats in een van de leren fauteuils in het tweede gedeelte, waar je intiem kunt dineren. Eigenaar en chef Mark van Wijngen laat zich inspireren door de internationale keuken. De kaart is een bekroonde mix van pure, seizoensgebonden ingrediënten, passie, wereldgerechten en oosterse invloeden.

Meer informatie over restaurant Huson

Tram 7, 8, 20, 21, 23, 24, 25 - Halte Vasteland
  • : Betaald parkeren aan voorzijde/achterzijde restaurant, parkeergarage Erasmusbrug op loop afstand

Keuken geopend van Maandag tot en met Vrijdag van 12:00 - 21:30. Zaterdag vanaf 17:30 - 22:00. Zondag vanaf 14:30 - 19:30.

Eten8,3/10
Service8,1/10
Decor7,6/10
Marcel J. Gastronoom (144 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Met enige regelmaat zijn we de afgelopen jaren langs dit restaurant gelopen vaak met de gedachten " hier moeten we ook eens gaan eten" . Gisteren is daar uiteindelijk invulling aan gegeven. Het menu bestond oa uit 2 bereidingen van zalm en een risotto. Beide goed van smaak. De bediening is vriendelijk en attent de inrichting netjes. Dit eerste bezoek verdient zeker een vervolg.
Robboddaert . Gastronoom (58 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Uitstekend lunch adres in het zo mooie Scheepvaartkwartier in Rotterdam.

Inrichting is strak met lange banken welke je smaak moeten zijn maar ze zitten goed. De bediening is immer vriendelijk en correct en weet aan te tafel goed te adviseren.

We aten een wel heel lekkere truffel soep en ook de tonijn tartaar was zalig. Echt een aanrader en kies in de de avonduren, waarvoor tijdens de lunch helaas geen tijd is, voor een meergangen menu. Echt een aanrader.
Brezy_Z . Fijnproever (6 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
in mijn eentje op een rustige woensdag naar Huson gegaan. Ik kon nog een aspergemenu kiezen, dus die kans greep ik aan. Geen bier deze keer, maar een rode en een witte wijn geprobeerd. Wat moet ik zeggen? Het eten was prima, de smaken afwisselend, de wijn uitstekend, het nagerecht ook, en de bediening vriendelijk. Echt een plek waar je heen kan als je lekker wilt eten.
Proever5 . Gastronoom (35 recensies) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Huson is een leuke plek in Rotterdam daarnaast beschikt het restaurant over notering in de michelin gids. De gerechten zijn erg simpel bereid en missen vernieuwen echter wil dit niet zeggen dat dit gelijk slecht hoeft te zijn. Wij hadden er echter meer van verwacht en het viel ons allemaal een beetje tegen. Steak tartaar met truffeltappanade uit een potje. Het enige gerecht wat goed was bereid was de rundersukade wellicht moeten wij het gewoon nog eens een tweede kans geven.
Bernadette K. 1e beoordeling (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Gisteravond op uitnodiging gegeten in Huson. Het was voor ons de eerste keer. Wat een verrassing. We werden bij binnenkomst vriendelijk welkom gegeten en direct werd de natte paraplu van ons overgenomen. Nadat onze jassen waren opgehangen werden we naar onze tafel begeleid.
We kozen voor het 4 gangen BiB gourmand menu met bijpassend wijnarrangement. Elk gerecht smaakte voortreffelijk, hoog op smaak. De bijpassende wijnen waren zorgvuldig gekozen en de vinoloog wist er nog een leuk praatje over te houden. De bediening was vriendelijk en deskundig. We hebben een heerlijke avond gehad en zetten Huson op onze favorietenlijst.
Lis A. 1e beoordeling (1 recensie) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Nu al meerdere malen geweldig, lekker gegeten bij Huson.
De gerechten zijn tot in de puntjes verzorgd en de smaak combinaties blijven in positieve zin, elke keer weer verbazen.
Wij komen hier ontzettend graag!
Wim G. Gastronoom (54 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Het was voor ons een hernieuwde kennismaking nadat vorig jaar Frank Huson de zaak heeft verkocht aan zijn voormalige sous chef.
Over de kwaliteit en de smaak van de gerechten kunnen we alleen maar positief zijn.
Heerlijk gegeten.
De bediening was ondanks de drukte attent, inlevend en informatief.
De sfeer wordt echter beïnvloed door de berekende manier van het inschenken van een glas huiswijn. Een bodempje meer kan je het niet noemen.
Na onze opmerkingen werd het aangepast. Bij ander tafels hetzelfde laken en pak.
Bovendien vergeleken met 2 restaurants in de buurt die zelfs hoger cijferen op Iens
zijn de prijzen voor de huiswijn bij Huson aan de hoge kant en bovendien schenken deze restaurants wel een royaal glas.
Dus met deze werkwijze ondergraaft men de voortreffelijke werkwijze van de keuken
en dat beïnvloed naar mijn mening het cijfer voor de sfeer.
Martijnhoog . 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Een heerlijk avondje met z'n twee. Prima service en een gemoedelijke ambiance. We hebben genoten van Chef's verrassingsmenu. Verrassende smaken met een heerlijk wijnarrangement. Een echte aanrader!!
Raymond H. Bourgondiër (2 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Reservering handeling en ontvangst prima in orde. Fijn is dat je steeds doordezelfde ober bediend wordt. Mooie kaart en zeer handige wijnkaart. Mooi van opbouw. Alle gerechten waren verrassend en verfijnd. Michelin waardig. Voor de prijs/kwaliteit wil ik een 9 geven. De verlichting kan veel beter. Zeer fijne avond gehad met uitstekend opgemaakte en smakende gerechten en deskundige bediening.
Sunny88 . Gastronoom (13 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
We hebben hier samen met een ander stel op Valentijnsdag gegeten. De locatie en het decor van het restaurant is prachtig. Het ziet er romantisch en verzorgd uit met een goede sfeer. Zeker een mooie locatie als je romantisch wilt dineren.

Vooraf hadden we nog een heerlijk aperitiefje besteld. De wijnen waren heerlijk! Voor het diner hadden we een verrassingsmenu van 4-gangen gekozen. We kregen allereerst een amuse als voorafje. De gerechten zelf waren goed, alleen niet heel bijzonder. Het waren geen bijzonder smakencombinaties en de presentatie zag er ook niet heel bijzonder uit. Jammer genoeg vond ik het tussengerecht net iets te zoutig, maar verder waren de gerechten prima.

Het personeel was aardig, alleen jammer dat ze lastig aanspreekbaar waren nadat alle gangen gearriveerd waren. Toen we nog koffie/ thee wilden bestellen en de rekening daarna wilden vragen, konden we heel moeilijk iemand aanspreken. Verder zag het personeel er heel verzorgd uit en waren verder erg vriendelijk.
Natasja D. Fijnproever (8 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
verrukkelijk gegeten, heerlijke wijnen en ze kunnen deze ook goed aanraden bij de gerechten. Goed rekening gehouden met dieet van mijn dochter ( gluten en noot vrij)...bediening vriendelijk
Stephan_coevoets . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Ik heb echt overheerlijk gegeten en heb nog net me bord niet schoongelikt.
Voorheen was eten een straf vanwege mijn eetstoornis maar Huson heeft me een heel andere kijk gegeven op eten / uit eten gaan.
De gerechten zijn echt tot in perfectie verzorgt en samengesteld en de producten zijn het aller beste wat er te vinden is.
De combinatie van smaak geur hoeveelheid en opmaak is ronduit sterrenwaardig.
Huson is het beste wat ik ooit heb meegemaakt als het gaat om eten / uit eten gaan.
Frank Herreveld . Gastronoom (44 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Wat een heerlijke tent is dit toch. Vriendelijke nuchtere bediening, eenvoudige aankleding, maar wel uiterst stijlvol. Erg mooi voedsel, de tonijn met softshell crab is een prachtig voorgerecht, de bouillabaisse is heerlijk, de garnalenkroketjes erg goed om mee te beginnen. Als hoofdgerecht nemen wij meestal de vis van de dag en bestellen daarbij de huisgemaakte grove frieten, topkwaliteit, keer op keer. Fraaie wijnkaart, niet erg groot, maar wel erg goed met ruim voldoende keus, steeds fraaie en soms verrassende wijnen.
Henri V. Gastronoom (19 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Goede lunch gehad bij Huson, was eerste keer en zeker niet de laatste. Gekozen door de dimsum gevolgd door steak tartare.
Goede wijn erbij. Bediening erg correct maar het mag iets losser
Loeklkws . Gastronoom (34 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Restaurant Huson is volledig volgeboekt. En in feite al jaren zeker in het weekend. Dat is een goed teken.
Wij starten met het kiezen van de wijn. De wijnkaart is heel overzichtelijk. We willen een mooie en niet te prijzige witte wijn. De witte wijnlijst is opgedeeld in Frisse, Kruidige en Volle witte wijn. Dat is prettig. We kiezen voor een Gruner Veltliner, Julius Klein (2010). Prima van smaak en bij de gerechten die wij kiezen niet overheersend. Omdat wij met zijn vieren zijn en verschillende gerechten kiezen is het niet te doen die allen hier te beschrijven. Maar we nemen wel alle vier dim-sum omdat wij menen daar toch een goed oordeel over te kunnen vellen. Dim-sum met gamba waarbij verwerkt gember, paksoi en rode peper. Ons oordeel is: uitstekend ! En dat geldt in feite voor vrijwel alle gerechten. De bediening is wat afstandelijk maar niet storend. In ieder geval zijn ze er als het nodig is. Tot slot maken wij nog een opmerking over (een aantal) van de stoelen. Is het niet tijd om die eens te wisselen ?
Ze zijn loodzwaar, niet te tillen en zitten voor mensen met korte benen erg ongemakkelijk. Je raakt dan zelfs in de laagste stand de grond niet. En gaan zitten of opstaan vanuit die stoel vergt oefening. Frank zien wij volgende keer nieuwe stoelen ?
Yvonne S. 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Het eten is heerlijk.. We hadden het bib gourmand menu, 3 gangen.. Heerlijk ik kan niet anders zeggen.. Vooraf tartaar, wat een mooi uitgebalanceerd gerecht, koud, warm, hard, zacht, zoet, zuur pittig.. Hoofdgerecht sucade, heerlijk en een zoet toetje, lekkere wijn! Ik ben hier al vaak geweest en g de kwaliteit is constant...
Walter1968 . 1e beoordeling (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Wederom genoten van een erg lekkere lunch! De bavette was botermals en voorzien van een heerlijke saus. De garnalenkroket en dikke friet eveneens heerlijk als altijd.
Liesbeth J. 1e beoordeling (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Heerlijk gegeten vooral het voorgerecht. Prima wijnarrangement. service was geweldig, wat een leuke gastheer. hij heeft onze trouwdag echt tot een feestje gemaakt.
Irene V. Bourgondiër (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Gisteren met een groep van 28 een feestje gegeven bij Huson. In de privé ruimte was het comfortabel op de stoelen en de indeling, een paar ronde tafels en een lange tafel, maakte het ideaal. De inrichting is sfeervol en het diner van 4 gangen verliep zeer soepel. De bediening was netjes en accuraat. Het lekkerste: truffelrisotto met een gepocheerd ei. Een dikke 9.
Harm V. Gastronoom (25 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2015
Gisteravond gegeten bij Huson. We werden gastvrij ontvangen en kregen een mooie tafel aan het raam toegewezen. Het was de hele avond niet heel druk, waardoor je alle aandacht van de bediening kreeg.

Het eten was goed zoals je mag verwachten. Alle ingredienten waren goed qua porsie, niet heel bijzonder, maar er werd wel met lekkere ingrediënten gekookt (bijv. fruit combinatie met italiaanse ham). Het wijnarrangement sloot zeer goed aan op het eten en er werd keurig gewacht tot we ons glas leeg hadden voor het volgende gerecht en wijn geserveerd werd.

Interieur was gaaf, banken stonden mij niet heel erg aan. Echter de open keuken met metro tegels maakte veel goed.

Service level was zeer goed. Bediening werkte niet te zakelijk en niet te populair, ze zaten precies op de juiste golflengte. Je had het gevoel veel aandacht van ze te krijgen. Enig minpuntje dat het geen tien is, is dat bij het dessert en rekening wij een andere bediende toegewezen kregen. Het was leuk geweest als de persoon de hele avond hetzelfde was geweest.

Conclusie, wanneer je zoekt naar een goed restaurant onder sterren niveau, maar die wel kop en schouders boven andere restaurant uitsteekt, ben je hier aan het goede adres!