Humphrey's Leeuwarden

• Af te huren
7,1
Molenaar7 M.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Wij hebben hier met de ANWB actie gegeten. Tweede diner voor 5,95 euro. Op zich een leuke actie maar er was wel wat verwarring. Wij kregen namelijk de jubileum menu kaart (is anders dan de ANWB actie). Daarop staan 3 hoofdgerechten waarbij je moet bijbetalen (beetje flauw voor een jubileumactie want met bijbetalen zit je al snel op het normale bedrag wat je betaalt bij Humpreys). Met de ANWB actie moest je ook bijbetalen voor 2 gerechten. Voor de Ossenhaas ongeveer 2,50 zei de jongen die ons bediende. Toen we de rekening kregen bleek dit 7,50 pp te zijn. Nogal slordig...ik heb gezegd dat er iets anders tegen ons gezegd is dus dat ik vind dat ze dat dan moesten aanhouden. De medewerkster van Humphreys werd behoorlijk pissig en ging toen druk staan bellen. Wij kregen hier een naar gevoel van. Net alsof wij iets fout hadden gedaan...Uiteindelijk hebben ze het goed opgelost (we hebben 2,50 pp extra betaald) maar je gaat toch met raar gevoel weg. Met name door de reactie van die medewerkster. Ook vonden wij de bakjes met friet, salade en rabarbercompote erg karig voor 4 personen. Dezelfde bakjes werden op tafel gezet bij mensen die met zn tweeën kwamen eten. We hebben wel bijbesteld (daar wordt niks voor gerekend) maar ze kunnen beter gelijk grotere porties op tafel zetten voor 4 personen. Je krijgt hierdoor het gevoel dat je een andere behandeling krijgt omdat je meedoet aan een actie. Ook herken ik de onderstaande recensie (de mixed grill is karig). Beetje jammer... Ik heb vaker bij Humpreys Leeuwarden gegeten, dit is altijd goed bevallen maar deze keer was helaas een stuk minder...
Matthijskoopman .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Wij hebben gebruik gemaakt van de ANWB najaarsactie. De actie is: 2e driegangenmenu voor € 5,95. Omdat wij met z'n drieën waren moest er van te voren (via het internet) € 57,85 ( 2x 25,95 + 5,95) worden betaald. Toen wij in het restaurant in Leeuwarden op de kaart keken bleek dat een driegangenmenu niet € 25,95 kost maar € 19,95 (dit staat niet op de site van Humphrey's). We hadden dus een voordeel van € 2, ipv € 20. Nou ja als het eten maar goed is. Helaas viel dat erg tegen! Vooraf de rundercarpaccio. Deze leek wel uit een pakje van de AH te komen. Geen lekker basilicumpesto sausje en te dikke plakken (helaas ook geen pijnboompitten, maar stond ook niet op de kaart). Een 5.
Hierna het hoofdgerecht, de mixed grill. Hiervoor moest nog wel € 2,50 per gerecht worden bijbetaald (staat niet op het menu op de site). Viel wederom erg tegen. We kregen een spies met 3 kleine stukjes vlees (ongeveer 40 a 50g ps), met twee grote champions, ui en paprika. Vlees was in twee happen weg. Daarnaast was er patat, 21 stuks (7 pp), een mini cupje mayonaise (uit de winkel), een bakje rabarbercompote, en een bakje rauwkost (leek ook wel uit een zakje bij de AH te komen). Ik vind het vreemd dat als je alleen komt dezelfde hoeveelheid bijgerechten krijgt als wanneer je met drie personen komt eten. Een 4.
Het nagerecht: Pain perdu met speculaas en romig karamelijs.
Ook niet om over naar huis te schrijven. 1 toefje slagroom uit de spuitbus, 1 bolletje karamelijs en 2 pain perdu's. Niets speciaals. Een 4,5. Al met al een tegenvaller. Met z'n drieen € 105 betaald en niet het gevoel dat je lekker hebt gegeten. Jammer. Moet wel zeggen dat ik de bediening wel erg goed vond, een 9!
J. Z.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Vooraf gaand aan bioscoop bezoek (vlak bij) hier een 3-gangen menu genomen. Prijs ca e26. Vooraf garnalen hapje (prima) en vitello (redelijk. Erg zuinig met de saus). Hoofdgerecht kabeljauwfilet (prima). Prachtige inrichting (koloniaal), nette bediening. Prettige atmosfeer. Hartje Leeuwarden aan het water met veel horeca. Aan te bevelen.
Bedankt voor uw recensie. Fijn dat u ons restaurant aanbeveelt. We zullen uw punten van verbetering meenemen tijdens ons intern overleg. Graag tot een volgende keer bij Humphrey's!
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Om een of andere reden zijn de vestigingen van Humphrey’s heel herkenbaar. Eerder waren wij al eens bij Humphrey’s in Zaandam op bezoek geweest en ook daar had ik het gevoel in het Victoriaans tijdperk te zijn beland. De donkere accenten van het meubilair en de muren spelen hierbij waarschijnlijk een rol, de enorm grote kroonluchter, en zeker ook hier in Leeuwarden de enorme kast achter de bar gevuld met “jars” met kruiden en wat al niet meer. Tevens deed een deel hiervan dienst als boekenkast.
En ook dit tweede bezoek is prima bevallen. Natuurlijk, verwacht voor een prijs van € 26 voor een 3-gangen menu geen artistieke hoogstandjes met gerechten die als schilderijen zo mooi worden opgediend. Maar wel een gewoon goed te noemen maaltijd.
Afgelopen zaterdag waren we hier al betrekkelijk vroeg in de avond i.v.m. onze treinreis terug. We hadden niet gereserveerd, maar mochten desalniettemin een vrije tafel kiezen in het voorste deel van het restaurant. Er is dus nog een deel. Dat deel heb ik niet gezien, maar het moet wel flink groot zijn, want achter elkaar kwamen mensen in groten getale binnen met een reservering, die allemaal de trap af en naar achteren werden gedirigeerd. Dat ging maar door. Waar al die mensen bleven, weet ik niet.
Om te starten, bestelden we wat te drinken. Uiteraard weer een zoete witte wijn voor mijn lief en een tripel speciaal bier voor mezelf. Daarbij kregen we van het huis brood met kruidenboter. Hiervan hebben we overigens geen gebruik gemaakt uit angst om te snel vol te zitten, aangezien we vlak daarvoor nog wat drankjes met bitterballen hadden genuttigd.
Mijn partner koos voor haar voorgerecht de krokante zalm in nori gerold. Dat deze zalm heel krokant was, kon ik niet alleen zien maar ook horen. Zij was hierover zeer tevreden. Ik hield het bij de rundercarpaccio, in een uitvoering met Grana Padano in plaats van Parmezaan. Mede door de croutons en de zongedroogde tomaatjes, smaakte deze carpaccio anders dan gebruikelijk, maar zeker heel goed.
Bij de hoofdgerechten kregen we een schaaltje met rauwkost en zo op het oog goed gebakken frites. Ik heb daarvan echter niets geproefd, omdat we eerder op de dag al frites hadden gegeten. Ook mijn tafelgenote heeft – denk ik – niets daarvan genomen. Dat hoofdgerecht was voor mijn gezellin snoekbaarsfilet, terwijl ik als vleesliefhebber voor de rib-eye koos. Op mijn vraag aan mijn disgenote of de vis haar smaakte (had ze nog niet eerder gegeten) kwam de bekende knik ten teken dat ze het gerecht lekker vond. Mijn rib-eye met ratatouille was ook prima. Goed van kleur van binnen (medium bereid) en mooi dichtgeschroeid aan de buitenkant. Het vlees liet zich makkelijk snijden en bevatte geen taaie stukken. Gewoon een goede kwaliteit met heel weinig vet.
Voor het dessert maakten wij dezelfde keuze: mango-, aardbei- en citroensorbetijs, met slagroom voor mij en zonder (omdat ze dat zo wil) voor mijn partner. Eenvoudig opgediend, maar gewoon lekker. Vóór we aan ons dessert begonnen, had ik de ober gevraagd of we na het dessert snel de rekening konden krijgen, zodat we nog bijtijds de trein konden halen. Hij bleek de vertrektijden uit zijn hoofd te kennen en begreep dat er wat haast geboden was. De nagerechten kregen we daarom pijlsnel en de rekening ook, zodat we nog ruim op tijd bij onze trein aankwamen. Heel erg attent dus. Jammer alleen dat het daarna (haast NS eigen) misging.
Hartelijk dank voor uw recensie. Fijn dat uw bezoek aan onze vestiging in Leeuwarden wederom prima is bevallen. Graag zien we u nog eens terug bij Humphrey's!
Kaas G.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Tja. Voor je naar Humphrey's gaat moet je je vooral afvragen waar je naar op zoek bent. Wil je een vlotte bediening in een rustiek decor en niet teveel betalen dan is Humprey's zeer zeker de keuze voor jou. Mocht je lekker willen eten, dan ga je een deurtje verder. Kaas, wat heb je dan gegeten? Als voorgerecht was dat 'Krokante zalm in nori gerold met tempura en broodkruim gefrituurd, begeleid door een wakame-salade en yuzu-dressing'. Klinkt prachtig maar het was een vette kroket, gevuld met zalm. Het hoofdgerecht bestond uit 'gebakken scholfilet met gestoofde aardappeltjes, lente-ui, groene asperges en beurre blanc van Noilly Prat'. Er zat een groen paneerlaagje op de filet, wat de textuur en smaak had van plastic. Frieten helaas ook wat te slap.

Wat het is met eten in dit soort restaurants: het is allemaal niet verkeerd. Producten zijn op temperatuur, ze zijn niet bedorven, de bordjes zijn opgemaakt. Alleen worden de verwachtingen die de menukaart wekt, niet waargemaakt. En ga ik ondanks de bescheiden rekening, toch teleurgesteld naar huis, om niet meer terug te keren.
Beste KaasG, dank voor uw recensie. Wat jammer dat we niet helemaal hebben voldaan aan uw verwachtingen wat betreft het eten. De krokante zalm wordt over het algemeen erg goed ontvangen en gewaardeerd door onze gasten. U mag het altijd aangeven bij ons personeel als u ergens niet tevreden over bent. Dan kunnen we ter plekke met u zoeken naar een oplossing!
Myrthe B.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2015
Ontzettend leuke tent, wel wat gericht op massa en de kaart is overal in Nederland hetzelfde. Eten is matig, service ook. Het achterliggende deel van de bibliotheek is ontzettend gezellig, alle nisjes en mini binnentuin ook. Decor krijgt een 9!
Dank voor uw recensie. We zullen hard ons best doen om in de toekomst ook aan uw eisen qua eten en service te voldoen. Het is onze uitdaging om uit eten betaalbaar en gezellig te maken en hierbij hoort een dito service. Door zoveel mogelijk feedback van gasten te ontvangen zullen wij er steeds beter in slagen om deze uitdaging met succes invulling te geven.
Matthias D.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Het lekkerste gerecht vind ik de gepofte en gevulde aardappel. Maar alle drie gangen waren heerlijk. De bediening is zeer vlot. Tussen geen enkele van de drie gangen was een lange wachttijd. Zonder uitzondering is elk personeelslid vriendelijk en er wordt ook snel en kundig geantwoord. Het personeel is goed op de hoogte van de inhoud van de gerechten. Wat me elke keer opvalt bij Humphrey's is dat elke gang een zodanige hoeveelheid voedsel bevat dat je nooit met een te vol gevoel afscheid neemt. En je krijgt bij het hoofdgerecht keurig de additionele patat en appelcompote geserveerd. Ik blijf het een aanrader vinden hier te dineren.
Hartelijk dank voor de recensie en de complimenten! Graag tot een volgende keer!

Reactie van proever:

Ik wil jullie bedanken voor een smakelijke en gezellige avond uit!
Ronald B.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Humphreys Leeuwarden maakt deel uit van een keten van Humpreys met vestigingen in diverse plaatsen, zie ook de diverse andere recenties.

Het concept is dat je voor één vast bedrag een keuze kunt maken uit een beperkt aantal voorgerechten, een beperkt aantal hoofdgerechten, en een beperkt aantal nagerechten.

Leeuwarden is qua resataurant wel één van de leukere locaties en is gevestigd in een oud gebouw met verschilende ruimtes op verschillende etages. Hierdoor knus, gezellig, en op een bepaalde manier ook sfeervol.

Het eten vond ik op zich niet heel spectaculair en door de beperkte keuzes op een bepaalde manier wat "seriematig".
Wel goed maar het leek alsof het in batches werd klaargemaakt en dan even op een warmhoudplaat gelegd totdat het werd besteld. Mijn mixed-grill was wel warm maar niet heet.

Het nagerecht ... de dame blanche ... was voor mij als enorme ijs-liefhebber een beetje een domper.
Twee kleine bolletjes ijs, een bakje saus, en een toefje slagroom met een blaadje groen, en dat allemaal op een heel groot bord waardoor het in in grootte nog minder leek.
Ik merkte naar de bediening ook op dat dit wel een erg klein ijsje was en tot mijn verbazing reageerde die heel laconiek met "Ja ... dat horen we inderdaad wel vaker."
Doe er dan wat aan!
Als ze er een paar bolletjes bij hadden gedaan ... desnoods tegen betaling van een paar Euro extra ... dan was mijn beleving veel positiever geweest en had ik het eten zeker ook hoger gewaardeerd.

Resumerend vond ik dit op zich een redelijk tot goed restaurant waar ik heus nog wel een keer terug kom maar dan meer voor een gezellige snelle hap dan voor culinaire hoogstandjes.
GekeC .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2014
.Zondag een dagje wezen winkelen met de dochter. We wilden wel een hapje eten, niet te duur maar wel goed. Zo stapten we bij de Humphreys naar binnen. Een warm welkom. Ons werd een plaatsje gegeven in de Ridderzaal. Wat een mooie locatie heeft Leeuwarden. De bar man groette vriendelijk en de bediening was vlot en netjes. Er zaten 2 oudere heren achter ons waar ik me een beetje aan ergerde. Deze meneer wilde alles weten maar de bedrijfsleider (Leon?) loste dit prima op. Hij had op iedere vraag een antwoord. Volgens mij had deze gast net een boek gelezen over ingrediënten en E nummers, lactose etc. We hadden een 3 gangen menu wat meer dan voldoende was. Er was zorg gedaan aan de opmaak van het bord. Nadat we de koffie en het likeurtje hadden weggewerkt hebben we betaald. Omdat dit mooi restaurant voor ons een beetje een doolhof was liep de barman (Thomas?) mee met ons naar de uitgang. En wenste ons nog een fijne avond. Die hebben we zeker gehad.
Hartelijk dank voor de recensie en complimenten, ook namens Leon en Thomas. We zien jullie graag weer terug de volgende keer.
Rik B.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2014
Vanavond hier gegeten, voor de zoveelste keer. Je vraagt je af waarom we elke keer hier weer gaan eten als eilanders. Om de dood simpele reden dat het eten, de sfeer en de bediening altijd goed zijn. Net zoals vanavond.

De zalmtartaar was geweldig(we wilde er eigenlijk nog wel 1), de hollandse kabeljauw heerlijk (en ook meer dan genoeg) en de flensjes met caramelijs en vanille saus om te zuigen.

Enig minpuntje is dat de bediening soms iets te joviaal is tegenover de wat oudere gasten (je, jij, smaakt het hiero). Maar dat doet niks af aan wat voor geweldig restaurant dit is.

Tot de volgende keer.

Ontzettend leuk dat jullie zo vaak komen eten en dat jullie zo enthousiast zijn. We staan graag weer klaar voor u de volgende keer!
Danny G.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Na een dagje in Leeuwaarden rond gelopen te hebben, zijn we hier beland. Dit restaurant is zeer groot, maar ontzettend gezellig ingericht. De zaak bestond uit allerlei "kamers" waar er gegeten kon worden. Tot onze verbazing zat heel de zaak vol om 19.00 's avonds.
De prijs/kwaliteit is zeer goed en ook voor de kinderen wordt er goed gezorgd. Voor hen kun je zelfs kiezen uit 1,2 of 3 gangen. Ook werd er gevraagd of het hoofdgerecht tegelijkertijd met het voorgerecht van de volwassenen gebracht moest worden.
De Hugo cocktail was erg lekker.
Leuke recensie Danny, dankjewel! Graag tot de volgende keer!
Laura1992 .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2014
Afgelopen woensdag ben ik hier geweest samen met twee vrienden. We konden lekker op het terras zitten. Ze hadden een actie met de bioscoop, dus dat hebben we gedaan. We hebben heerlijk gegeten en de bediening was erg vriendelijk.
Beste proever, bedankt voor de leuke recensie! Graag tot de volgende keer, misschien als jullie weer naar de film gaan?
Jetty G.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Heerlijk gegeten met 12 personen. Alles op tijd en tegelijk. Keuze genoeg en iedereen was tevreden. Mooi en gezellig restaurant, we komen zeker terug.
Beste proever, bedankt voor de leuke recensie. Graag tot een volgende keer!
Marjolijn M.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2014
Meerdere malen hier gegeten en keer op keer is het goed. Altijd vriendelijk personeel en het eten is nog nooit tegen gevallen. Wij komen hier zeker 5-6 keer per jaar. Aanrader! Vooral het pand, zo mooi!
Ontzettend leuk om te lezen! Graag tot snel weer!
Zwannie V.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
Heerlijk op het terras gezeten, bediening uitermate vlot en vriendelijk. Regelmatig navragen of het smaakt en alles naar wens is. Eten zeer smaakvol. Voorgerecht carpaccio zoals het hoort, heerlijk...hoofdgerecht eveneens heerlijk en het nagerecht ging er bijna niet meer in zo vol waren we. Oftewel een zeer goede prijs kwaliteit verhouding met goede bediening. We hebben meteen voor de volgende week geboekt met het hele gezin i.p.v. met zijn tweetjes. Een absolute aanrader!!
Beste proever,

Bedankt voor deze leuke recensie! En ontzettend leuk dat jullie weer gereserveerd hebben! Al geweest ondertussen?
Jufdjessica .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2014
Aangezien ik coeliakie heb, verzocht ik om de glutenvrije kaart. Het begon erg goed met een lekker glutenvrij geroosterd broodje met lekkere kruidenboter. Helaas wordt het niet onthouden dat je glutenvrij eet, want er staat maar 1 schaaltje frites, sla e.d. op tafel waardoor er kruisbesmetting ontstaat. Ook de sauzen waren bij deze Humphrey's niet glutenvrij in tegenstelling tot Groningen. Het glutenvrije bord wordt niet bovenop uitgeserveerd, toen ik dat aangaf werd er niet vriendelijk gereageerd. Het ijs en de slagroom waren niet goed. Jammer. Voor zo'n prijs verwacht ik wat meer professionaliteit en service.
Beste proever, hartelijk dank voor uw recensies. We zullen de verschillen tussen Leeuwarden en Groningen onderzoeken, want dit hoort uiteraard niet anders te zijn. We zullen dan onze dienstverlening verbeteren zodat u altijd weet dat de kwaliteit en service goed is bij Humphrey's.

Graag tot een volgende keer in één van onze restaurants.
MurielG .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2014
Heerlijk gegeten, zeker voor de prijs. Bediening was erg vriendelijk en loste het probleem (iets té rode biefstuk naar mijn smaak) erg netjes op. Verder heerlijk gegeten, borden mooi opgemaakt en ruim voldoende porties. Vooral de sfeer en de prachtige inrichting maakt het een geweldig avondje uit!
Beste proever, bedankt voor je recensie. Erg fijn dat het allemaal goed bevallen is. En ook prettig dat het probleem snel en goed werd opgelost. We geven de complimenten ook door aan het keukenteam! Graag tot snel!
FrederikBobble .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2014
Heerlijke Tournedos gegeten, de bediening was erg vriendelijk en alert! Bij de gangen werd er keurig gevraagd of alles naar wens was. Humphrey's is altijd snel met bedienen, de klachten van te weinig eten kan ik me (na meerdere keren te hebben gegeten) niet in vinden. De porties zijn prima! Humpreys heeft een groot pand, wat kan leiden tot rumour, natuurlijk kan het daarom enkele minuten later duren, dat is begrijpelijk. Ik ben in ieder geval tevreden!
Rik90 .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2014
Afgelopen dinsdag gegeten bij humphreys. Heerlijk 3 gangen diner gehad. Het eten was zeer lekker alleen was het wel vrij warm in het bovenste gedeelte van het restaurant. Vrij logisch met dat warme weer het kan daarom ook niet als klacht worden gezien.
Beste proever, bedankt voor je recensie! Graag tot een volgende keer!
AGB .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2014
Vooraf kregen mijn vrouw en ik Spaanse tapa's waaronder een knapperig kabeljauwkroketje. Als hoofdgerecht aten wij een op Japanse wijze op de huid gebakken krokante zalm. Wij sloten af met een zalige zachtsmeltende chocolade fondant met een espresso. Er was een uitstekende kruidige chardonnay-wijn.
De prijs/kwaliteitsverhouidng was goed. Het driegangen keuzemenu kost E 25,95, de wijn E 5 per glas.
De bediening was vriendelijk maar moet wel bij de les worden gehouden.
Het decor, een oud grachtenpand, is romantisch en informeel. Het groot aantal trapjes is voor veel ouderen lastig.
Beste proever,

Hartelijk dank voor je recensie.

Graag tot de volgende keer!

Reactie van proever:

Dat zal zeker gebeuren