Hulscher's

Nieuwezijds Voorburgwal 176-180 1012 Amsterdam Nederland Kaart
31-207142000

Over het restaurant Hulscher's

Twee broers met totaal tegenstrijdige karakters en toch één en dezelfde missie: De wereld veroveren met hun passie voor lekker eten! De historische tempel van Restaurant Hulscher’s staat dan ook geheel in het teken van deze contrasten, maar vooral van de onweerstaanbare vlees en visgerechten, met uitsluitend verse en eigengemaakte ingrediënten. Vlees of vis? Zoals mevrouw Hulscher het aan de vooravond van dit meer dan honderdjaar oude Amsterdamse succesverhaal al voorspelde: “The best of both worlds.

Meer informatie over restaurant Hulscher's

Een tramhalte voor de deur

Open van 07.00 - 23.00 uur

Jouw recensie over het restaurant Hulscher's

Rozemarijn C.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
We hebben heerlijk gegeten. De groente die we erbij bestelde was alleen niet de moeite waard. Ui en champignons gebakken in ganzenvet was niets bijzonders en de gegrilde groente was niet gegrild maar gekookt. Het bakje was gevuld met gekookte witte asperges en rauwe tomaatjes. Helaas dus niet de gegrilde groente die besteld was. De bediening was slecht. Ik had permanent het idee dat ze iedereen in de maling namen. Ze zijn vooral met zichzelf bezig en met lol maken met de bagagejongen van het hotel dat grenst aan het restaurant. Hierdoor geen wijn bij het hoofdgerecht kunnen bestellen helaas.

Voor- en hoofdgerecht gegeten voor 2 personen en een paar (2 fris, 2 wijn) drankjes waren 100€. Helemaal prima maar dan verwacht ik wel wat meer service en kwaliteit dan dat hier geboden wordt.
Amanda V.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2018
Heel leuk restaurant met zeer gezellig en vriendelijk personeel.
Eten was heerlijk en goed verzorgd.
Zeer attent we waren hier i.v.m mijn echtgenoot zijn verjaardag dit werd meteen opgepikt door het personeel en dat uitte zich in een feestelijk dessert.

Super gezellige sfeer, top avond gehad
T.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Leuk restaurant op een leuke locatie in Amsterdam. Je kunt hier rustig dineren en lekker eten. De wachttijd van het eten is precies goed.
J.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Hartelijk ontvangen door de aardige bediening. Het eten was erg lekker en het restaurant ziet er top uit van zowel de binnenkant als de buitenkant. Toch waren er een paar kleine minpuntjes. Wanneer de deur open ging waaide er een heel koude wind, dit was vrij storend. Een van de obers probeerde hier wel zoveel mogelijk rekening mee te houden door de deuren snel te sluiten maar dat was niet voldoende. Het wachten duurde vrij lang, dit was voor ons niet zo'n probleem maar voor mensen die van wat meer tempo houden misschien wel. Verder werd er, naar mijn mening, te weinig gevraagd of we nog wat te drinken wilden wanneer ons glas leeg was, dit moest ik zelf vragen op den duur. Ook het broodmandje kwam te laat omdat niemand daar aan gedacht had. Al met al is Hulscher's een aanrader, maar er zijn ook zeker verbeterpunten!
Olivier A.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
Perfect restaurant. Geen muziek aan (erg fijn voor wat slechter horende oudere familieleden. Heerlijk eten voor een goede prijs. Fijne ambiance. Jammer dat er niet op de site aangekondigd stond dat er tijdens kersttijd een aangepaste menukaart was (want we hadden graag fruit-de-mer gegeten) maar die komen we zeker binnenkort een keer nuttigen. Kortom, een aanrader!
Gemma V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2017
Een fijne rustige gelegenheid om te eten zo midden in het drukke centrum van Amsterdam. Stijlvol en smaakvol. En dicht bij het station. Een ongelooflijk relaxte plek.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Bediening was zeer hulpzaam alleen de keuken liet hen volledig in de steek. Koude ribeye, koude mixed grill royale... toen het netjes terug genomen werd en ons een nieuw stukje vlees beloofd werd, kregen we helaas hetzelfde vlees alleen dan mishandeld en veel te ver doorgebakken.

Dus gingen we rechtstreeks even vragen of Fons (de cock) dit gerecht zo zou serveren. Na een zwaar nee knikkend gebaar werd ons gevraagd of we zelf kok waren en denigrerend gereageerd.

Helaas een zware domper op wat een speciale avond had moeten worden. Nogmaals alle props voor de bediening en een dikke rode duim naar onder voor de bediening.
Toon V.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2017
We werden zeer vriendelijk ontvangen en de bestelde gerechten waren zeer smakelijk. Mijn 2 tafeldames wilden aan het eind samen een stuk taart als dessert en dat was geen probleem,
Frank B.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Geweldige avond gehad, met zalige gerechten en prima/behulpzame/attente bediening. Ik heb bij inrichting sfeer "goed" gezet omdat er veel toeristen zijn (logisch op nieuwezijds...) en die zijn soms wat erg aanwezig. Maar nooit storend.
H.H. O.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2017
Heerlijk gegeten in een mooie omgeving. Genoten van Fruit de mer, de genummerde biefstuk en creme brullee. Voorgerecht hadden we gedeeld, verder had ze slibtong en pannacotta. Ook om van te smullen. De dame die ons bediende heeft echt haar best gedaan. Dank daarvoor.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
We wilden op een woensdagavond gaan eten bij Hulscher's, maar helaas, alle tafeltjes waren gereserveerd. Geen paniek want bij het aanpalende etablissement De Blauwe Parade, ook behorende tot hotel Die Port van Cleve, was nog plek. En ze hanteren er dezelfde kaart. Geen probleem. De Blauwe Parade ziet er zelfs zeer apart uit: veel donker hout en blauwetegeltaferelen tot aan het plafond. Vervolgens kregen we van een medewerkster uitleg over deze historische plek. De heer Heineken begon hier in 1873 voor het eerst bier te brouwen en later was het de eerste plek in Amsterdam waar dames zonder chaperon een drankje konden doen. En dan heb je nog de genummerde biefstuk. In 1870 verliet biefstuk nummer 1 de keuken. Naar verluidt hebben ze er zo'n zes miljoen aan de man en vrouw gebracht. De dame achter de toog had ondertussen haar dienst erop zitten en werd vervangen door Frank (althans die naam stond op het bonnetje). Hij zorgde ervoor dat het ons aan niets ontbrak en had daarnaast ook nog een goeie babbel. Het eten was prima. Vooraf hadden we de doperwtensoep en de viskoekjes met remouladesaus, beide geserveerd met brood en boter. Als hoofdgerecht hadden we de genummerde biefstuk met bearnaisesaus en de tonijnsteak met antiboise, beide geserveerd met groene asperges, luiewijvenfriet, zelfgemaakte mayonaise en een salade. De salade vond ik tegenvallen omdat deze niet was aangemaakt maar de ratatouille als extra bijgerecht maakte dit meer dan goed. Na hadden we de brownie met macaron, vanille-ijs en rood fruit. Ook erg lekker. Al met al een uit culinair en historisch oogpunt zeer geslaagde avond.