Huize Rustoord

6,3
Kan beter
Lang
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Zeldzaam slechte keuken. Regelmatig langs dit prachtige pand gereden en uiteindelijk toch maar eens geboekt. De oprijlaan belooft veel: majestueuze entree met prachtige kunst naast de oprijlaan. Binnen ook overal waar je kijkt is er kunst. Daar houdt het wauw-gevoel echter op. Het interieur dateert uit de jaren zeventig van de vorige eeuw en de stof op de slecht zittende stoelen is dan ook versleten. Keukendeuren zwaaien ouderwets open direct in de eetzaal. Ongeïnteresseerde bediening is vooral gebrand op marge maximalisatie door bij halfvolle glazen wijn continu te vragen of er nog meer wijn geschonken moet worden. En dan het dieptepunt: de gerechten. Gefrituurde partygarnalen worden verkocht als tempura gamba's, gecombineerd met een weinig subtiele brok buikspek die is besprenkeld met een kleverige substantie. Dit vormt het hoofdgerecht. Heeft de kok (voor zover de persoon in de keuken deze titel mag dragen) een paar dotjes crème op het bord gespoten ter begeleiding van het gerecht. Smaken combineren niet, recepten zijn fantasieloos en er wordt gebruik gemaakt van gevriesdroogde ingrediënten. Ier kunnen doorgaan maar dat zou voor de vijf gangen die we hebben gehad teveel tekst opleveren. Al met al: een geweldige lokatie met potentie! Jammer dat het wordt gerund door een passieloos (keuken)team dat alle magie dood slaat. Ga hier naar toe om de kunst te bekijken en dan snel weg naar een goed restaurant in de buurt!
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Inspiratieloos en érg duur. Deze geweldige locatie had een publiekstrekker kunnen zijn: prachtige ligging en veel smaakvolle kunstwerken. Helaas wordt dit alles teniet gedaan door een onbevlogen bediening en een keuken die doet denken aan de wegrestaurants uit de jaren 70; plakje zalm, doorgebakken stukje tonijn, beetje aangemaakte mayonaise er naast en blaadje sla op de rand van het bord. Ongelooflijk dat het nog bestaat en dat voor €100 p.p.?!! Vervolgens worden ipv 4 glazen wijn, 4 flessen op de rekening gezet. Advies: verkoop enkele kunstwerken, trek een goede chef kok aan, breng het versleten interieur op niveau en huize rustoord heeft grote potentie. Mijn advies nu: blijf hier weg!
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Geen aanrader! Gereserveerd om samen met mijn ouders te genieten van hun trouwdag. Ontvangst ongeinteresseerd alsof ze ons niet verwachtten. 4 gangen verrassingsmenu blijkt elke gang uit bijna dezelfde ingredienten te bestaan met een ander sausje. Vervolgens een gepeperde rekening. Mij zien ze hier niet meer. Jammer, want lokatie is écht mooi
Valentijn S.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2013
Onbeschrijflijke combinatie van kunststijlen in dit interieur: onder andere art deco, modern en klassisme. Tussen Kunst & Kitsch zou hier drie afleveringen kunnen opnemen. Een rondleiding is zeker de moeite waard voor kunstliefhebbers en nieuwsgierigen. Mooi terras buiten in de zon aan de bosrand. Eten is degelijk, smakelijk en niet spannend. Voorgerecht van kleine hapjes: coquille, pata negra, carpaccio, gefrituurde gamba. Kleine kunstwerkjes met bijpassende groente en goed gekozen sausjes. Hoofdgerecht van zalm en asperges werd helaas verpest door de enorme sauslaag (Hollandaise?), die over beide ingredienten heenging waardoor de verfijnde smaak van zalm en asperges wegviel. Zo enorm zonde. Het leek alsof de kok het laatste restje saus uit de pan over mijn bord gekieperd had. Nagerecht was zomerfruit: niet spannend, wel frisse smaak en leuke combinatie van kleurtjes. De bediening is nonchalant en Brabants gemoedelijk oftewel niet stijf. Bij dit interieur en deze prijsklasse zou ik een formelere bediening verwachten met iets meer klasse. Eerder een gezellig familierestaurant dan een locatie voor een zakelijke bespreking.
DT1961 .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2012
Laten we beginnen met het decor, dit is niet uit te leggen, dit dient u met eigen ogen te zien! Prachtig in één woord! Ga er heen en vraag of u de kamers mag bekijken, een lust voor het oog! Overal kunst, kunst en nog eens kunst! Deze keer geluncht, niet voor de eerste keer daar we hier met regelmaat komen. Ook nu weer een traktatie. Oesters uit de kunst, de gerookte zalm gecombineerd met gamba's een feestje. Daarna de traditionele tong en kabeljauw! Een genot! Dit alles gepaard met een uitstekende keuze aan goede wijn! Een absolute aanrader!
Buitenshuiseten .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2012
Vooraf per mail besproken voor een middelgroot gezelschap. Bij mooi weer gelegenheid om buiten te eten. Twee uren voor de afgesproken tijd was ik daar en wees de ober ons de tafels. Hij had twee tafels gedekt. Wij wilden graag een grote tafel maar dat was niet mogelijk. We konden praten als Brugman maar hij was niet te vermurwen. Tegen de tijd dat de anderen arriveerden was het prachtig weer en zaten we heerlijk op het terras. We vroegen of we buiten konden eten zoals per mail afgesproken was. Nee, niet mogelijk, te veel werk etc. Hij siste boven mijn hoofd: u weet dat er binnen gedekt is! De maaltijdsalade was lekker maar erg weinig. De frites waren ze vergeten en kwamen nadat iedereen zijn bord leeg had. Bij de koffie precies voor iedereen een piepklein koekje of chocolaatje. Ik heb zelden zoveel pinnigheid voor zo'n prijs gehad! Maar de charijnigheid van de ober was onvergetelijk.