Huize Koningsbosch

Dinsdag
Woensdag t/m Zaterdag
Zondag
- Ontbijt 08:00 - 10:30

• Af te huren , Airconditioning , Bar , Engels gesproken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Bianca M.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Eten, trouwen, slapen en ontbijten. Het was zo fijn! Alles tot in de puntjes verzorgd, een heerlijk diner samengesteld speciaal op ons lievelingseten, werkelijk aan alles werd gedacht. Het diner werd in een kort tijdspan geserveerd (dat kwam ons beter uit) en alles klopte, het was erg smaakvol en kwalitatief echt goed eten met bijpassende wijnen. Tijdens de toast en het feest was de service heel plezierig, niet opdringerig, wel heel erg oplettend. De gasten werden op hun wenken bediend. Na een fijne feestavond werden we de volgende ochtend getrakteerd op een heerlijk ontbijt. Alle hotelkamers zijn om door een ringetje te halen overigens, de kamers op de eerste verdieping waren onze favorieten! Huize Koningsbosch is wat ons betreft een favoriete plek in de omgeving van Bakkum voor een lunch, een diner of een feest. Lieve eigenaren en fijn personeel die meedenken en het extra stapje zetten om het tot een geslaagd evenement te maken. Ik zou het zo nog een keer doen ;)
Mschmidt1 .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Mijn vader en ik hebben zondag heerlijk geluncht in de schitterende tuin; bruin brood met zelfgemaakte tonijnsalade, een goed glas droge witte wijn en een heerlijk dessert na. De medewerkers waren allemaal erg (gast-)vriendelijk. Hartelijk bedankt voor een hele fijne middag.
Janneke H.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Gisteravond hebben we gedrieën heerlijk gegeten- de pasta zeepareltjes was bijzonder lekker- eenvoud en perfectie, zoals genoemd- werd zeker waar gemaakt. er was aandacht voor een goede rustige plaats, omdat we graag wilden spreken met elkaar. hartelijk dank en graag tot een volgende keer!
Jemig,
We gaan er bijna van blozen.
Drie recensies. Drie tienen op een rij.
Super bedankt lieve gasten. Tot snel weer.

Rob Redmeijer
Wsnijders .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Wederom een fantaschtische middag genoten bij Huize Koningsbosch! Heerlijk gegeten met super bediening. Goede wijn bij een lekkere zomersalade in een rustige omgeving. Zeer zeker een aanrader!
José U.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
We hebben een topavond gehad bij Huize Koningsbosch! Prachtige omgeving, stijlvolle gelegenheid, deskundige en enthousiaste bediening en natuurlijk een heerlijk diner!
Heerlijke gerechten, spannende combinaties, mooi geserveerd. Een echte aanrader!
Astrid K.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
We hebben al vaker in Huize Koningsbosch gegeten en het is altijd goed. Voorgerecht met kalfsvlees heerlijk. De parelhoen was lekker mals. Toetje ook heerlijk. Gezellige en attente bediening. De omgeving en de inrichting van het restaurant zijn erg mooi. Heerlijke plek.
Ans K.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Weer heerlijk gegeten bij Koningsbosch. Voor de tweede maal, mijn ouders voor de vierde keer. Vooral de steak tartaar en de kreeftensoep waren weer overheerlijk (mijn favoriet) maar het menu met Parthoen viel ook erg in de smaak en dan de heerlijke espresso. Top eten. Prachtige ambiance, goede service. Wij komen zeker terug!
Supersoepkip .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Heerlijke avond gehad. Mooie, rustige omgeving. Prettige bediening met verstand van zaken. Heerlijk eten met oog voor detail. Een aanrader!
Salex .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Wat een schitterende locatie, ooit gegeten en geslapen in deze voormalige jeugdherberg. Prachtig verbouwd en gerestyled met behoud van het bijzondere karakter van dit gebouw. Ook het diner was top!! De voorgerechten, een seizoensalade en steak tartaar waren heerlijk. Het hoofdgerecht zeebaars en tournedos waren om door een ringetje te halen, smaakvol en met een heerlijk bijpassend garnituur. De nagerechten waren pure verwennerij, yoghurtijs met rood fruit en kazen van Betty. (kaasplankje) Als liefhebber van een kaasplankje werden er mooie en op elkaar uitgebalanceerde kazen geadviseerd. Tel hierbij op de uitstekende en vriendelijke bediening, dan heb je het recept voor een heerlijk avondje uit eten!!!
Joholly .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Prachtige omgeving en super zitgelegenheid in de schaduw onder de reuze boom op het voorhof van het pand. De tafels zijn op een mooie afstand van elkaar, men zit niet noodgedwongen het gesprek van de buren af te luisteren. Prettige bediening, keurig aangekleed, met voorstellen voor iets bij het drinken zonder aan te dwingen. Vooraan een mooie tuin met diverse zomerse zitgelegenheden. Chique schone toiletten met een lekkere handzeep. Oase van rust met een beeldschone uitzicht.
Wsnijders .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Lunch is van goede kwaliteit goede afwisselende gerechten met heerlijk vers brood en de beste koffie! De bediening was snel, efficiënt en gastvrij. Heerlijk gezeten op het zonneterras en genoten van het mooie uitzicht op het pand en de prachtige boom. Zeker een aanrader!
Hightea-fan .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Onlangs met een gezelschap van 30 personen een high tea gehad. Het was lekker, de bediening was zeer vriendelijk en flexibel. Een leuke middag gehad. Het weer werkte een beetje mee zodat we vanuit de zaal ook het terras op konden lopen en in de tuin konden zitten.
Een aanrader!
Lleuken .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Voor lekker eten moet je hier niet naar toe! De service is slecht. Er is een groot gebrek aan communicatie. Men heeft geen oog voor de gasten, zelfs niet voor een grotere groep.onvriendrlijke/ norse receptioniste.. Geen welkom , geen goedendag..men komt gemaakte afspraken niet na, zelfs niet na herhaaldelijk hierover communiceren.. Daar wordt je heel moe van als gast als je komt om gezellig te ontspannen.
Beef tartaar te warm! Voorgerecht is een bordje snij vleeswaren!! Logistieke bediening op het terras lukt niet...
Hoofdgerecht vis is vet en smaakloos..
Kortom.. Gezelligheid met ons gezelschap was top.. Dat heb je zelf in de hand.. Maar voor het eten en de logistiek eromheen moet je er absoluut niet zijn!

Geachte heer Leuken,
Wij betreuren het dat het ons blijkbaar niet is gelukt om aan uw hoge verwachting te voldoen.
Als u de reacties vóór en ná uw reactie leest lijkt het er op dat deze meer bedoeld was om ons te slaan dan dat het een betrouwbare omschrijving van de werkelijkheid betrof.
Wij hebben getracht aan al uw wensen te voldoen. Dit doen wij heel graag voor al onze gasten. Maar wij willen ook de kwaliteit voor onze andere gasten blijven garanderen. Dit maakt dat wij soms niet aan alle wensen kunnen/ willen voldoen. Zoals in uw geval; een tafelindeling die afbreuk doet aan de sfeer in de rest van het restaurant. Uw reactie hierop was in het bijzijn van gasten luidruchtig, en dwingend. Dat het personeel hiervan onder de indruk was kan ik mij heel goed voorstellen. Ik heb gezien dat de bediening heel professioneel getracht heeft hier niets van te laten merken. Maar wij blijven natuurlijk allemaal mensen.
Na afloop heeft u zelf bij de keuken nog aangegeven dat het eten u heeft gesmaakt.
De reacties van uw tafelgenoten waren ook goed. Wij kunnen uw afkeuring van het eten en de service dan ook niet plaatsen. Ook niet na een evaluatie met onze medewerkers.
Wij leren hier uiteraard wel van. De volgende keer zullen wij vooraf duidelijker zijn in wat wél en wat niét kan.
Samenvattend ben ik van mening dat wij uw reactie zeker niet verdiend hebben.
Met vriendelijke groet,

Rob Redmeijer
Sonny B.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Voor mijn verjaardag hebben we geluncht in Huize Koningsbosch en we hebben genoten. Je kunt er goed parkeren en het ziet er mooi, schoon en prachtig afgewerkt uit. Misschien het enige minpuntje was bij binnenkomst, omdat er niemand bij de receptie stond en de bediening bij de keuken bezig was. Toen ik melde dat ik gereserveerd had, wist de jongeman dat niet. Het restaurant had voldoende lege tafels, misschien was dat de achterliggende gedachte. Maar dat mocht de pret niet drukken want de bediening was vriendelijk. We kregen een mooi tafeltje en deze was mooi ingedekt. De kaart is uitgebreid en als er een kreeftensoep op staat dan ben ik snel verkocht. En daar had ik geen spijt van. Heerlijk en dat vonden mijn ouders ook. Mijn vriendin had een heerlijke goed gevulde groene salade. Als tweede gerecht namen we de dames beefburgers; lekker op smaak, huisgemaakt met lekkere bacon erbij (niet te zout). En ik de steak tartaar die geserveerd met twee stukjes toast. De tartaar was heerlijk. Ik heb geen peper of zout hoeven toevoegen. Begeleid met een heerlijke biologische witte wijn. Er was geen ruimte meer voor het toetje, maar de Lavazza espresso is een mooie afsluiter.
Joan-ne .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
We hadden al eerder geluncht op deze prachtige, stijlvolle locatie maar nu ook gedineerd.
Heerlijk gegeten, rustige stijlvolle entourage die echter niet opgeprikt is maar warm aanvoelt.
Een aanrader!
Hans Maarten P.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Gisterenavond met 4 personen gegeten bij restaurant Koningsbosch. Voor het eerst maar zeker niet voor het laatst. Wat een leuk adres, wat een aardige bediening, en wat een heerlijk eten.
Geen uitgebreide kaart( table d'hote-concept) , maar daardoor extra aandacht voor wat geserveerd wordt. En toch ook nog heel veel mogelijkheden om te varieren!
Wij aten oa de Chateaubriand die aan tafel werd aangesneden. Heerlijk met daarbij een variatie van vergeten groente. Een prima match. en ook de coquilles vooraf hadden de perfecte cuisson en smaak.
Voeg daarbij de buitengewoon vriendelijke en deskundige bediening( behulpzaam zonder opdringerig te zijn), en de prachtige ambiance : dan heb je een topavond.
Bedankt, en zoals gezegd, we wonen dichtbij, dus komen graag terug.
Rita P.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Gisteren een high tea gedaan bij huize koningsbosch. Het begin was veelbelovend, aardige eigenaresse die ons welkom heette, lekkere thee werd geserveerd. Na 20 minuten vroegen we ons af of we het wel goed hadden begrepen, maar ja hoor we kregen heerlijke tomatensoep. Daarna duurde het weer net wat te lang, maar kregen we de etagère met sandwiches waarvan de vulling niet erg verrassend maar wel smakelijk was, het wittebrood was droog en niet lekker.
Verder zagen we geen personeel meer, en toen we de rekening vroegen werd ons verteld dat er nog quiches zouden komen. Erg vreemde volgorde, als je al klaar bent eigenlijk... Aardige jongen die het voor ons inpakte zodat we het mee konden nemen. Al met al straalt het geheel iets uit wat het totaal niet kan waarmaken . Ik zou hier niet gauw gaan dineren....
IenVanDuijnhoven D.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Lekker en leuk. Een kleine kaart, maar elke dieetvraag of voorkeur wordt op smakelijke wijze opgelost. Wij voelden ons zeer welkom en de bediening was uitstekend.
Mooi hotel.
Uit alles spreekt aandacht en zorg.
Ook voor koffie-liefhebbers, zoals wij, een aanrader :)
Merel U.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Een super avond!
Leuke bediening en heerlijk eten.
Een geweldige locatie.
Een goed voorproefje voor ons huwelijk in mei op deze locatie.
Ernst A.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Voor het eerst stond Chateaubriand op de kaart! Meteen gereserveerd en daar hadden we geen spijt van. Zelden zo'n mooi stukje vlees gegeten: langzaam gegaard en lang genoeg gewacht voordat het mes erin ging. Prachtige vergeten groente erbij, mooie saus (apart geserveerd, zodat je zelf een keuze kon maken), een gratin van zoete aardappel en/of ouderwets lekkere friet. Natuurlijk wordt met dit gerecht je geduld op de proef gesteld, maar het was het wachten dubbel en dwars waard. Voorgerecht en nagerecht waren van dezelfde uitzonderlijke klasse. Mooie passende wijnen erbij en een uiterst vriendelijke bediening op een magnifieke locatie. Dit smaakt naar meer!