Over restaurant Huis Vermeer

Culinair genieten in Deventer

Op het oudste plein van Deventer, aan de voet van de Lebuïnus kerk, vind je dit schitterende restaurant. Binnen wacht je een warm welkom, je voelt je een echte gast. Overdag geniet je van een goed gevulde salade, en heerlijke sandwich of een warme schotel. 's avonds neem je plaats voor een uitgebreid diner en geniet je van elegante, internationale smaken. Het zal zeker niet bij een bezoek blijven!

Meer informatie over restaurant Huis Vermeer

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zondag vanaf 10:30
- Diner vanaf 17:00

• Af te huren , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Walther V.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
We hebben heerlijk gegeten in Huis Vermeer. Prima keuken en geweldige bediening. Het advies van de ober was perfect, ook wat betreft de best passende wijnen. Kortom: Geweldig avondje uit in Deventer. Ontspannen op hoog culinair niveau. Aanrader!
Jurgenm .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Een avondje eten bij 4 sterren restaurant/hoter huis Vermeer in Deventer was erg lekker. Relatief kleine kaart waardoor ze de gerechten alle aandacht kunnen geven. Goede service met advies over de wijnen bij de diverse gerechten. Ook de sfeer en aandacht van het bedienend personeel was goed. Moet je toch een paar aandachtspunten geven :
Zet het etiket van het drink netjes naar de klant en het kaasplankje mag wel iets royaler.
Verder prima avond gehad.
Herma G.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Bijzonder klassiek restaurant.
Mooie glazen, bestek en tafellinnen.
Overheerlijk brood met verschillende 'sausjes'.
Entrecote was verrukkelijk, lekker krokante buitenkant op een fraai opgemaakt bord. Dikke aardappeltjes en frisse sla erbij. Ook de combi vis was om te smullen.

Prettige bediening en gelukkig was de receptie afgelopen voordat het diner werd opgediend.
Thomas V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Huis Vermeer is een unieke horecagelegenheid. Het personeel is jong, vriendelijk en gastvrij. De leidinggevende heeft onsgeholpen. Een erg jonge jongen die zijn vak goed verstaat. Het eten is subliem, niet meer niet minder. Een toplocatie
Estherveldman .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Huis Vermeer is een gezellig restaurant.
Wij namen 3 gerechten en deze waren zeer lekker en goed opgemaakt.
De bediening was prima en gaf goede wijn adviezen.
Reinier L.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
Hier met 2 vrienden gegeten en het was wederom weer een groot feest. Hartelijke ontvangst met humor! Geweldige attente en vrolijke (dat zie je nog wel eens anders in Nederland!) bediening die ook echt contact maakt. Locatie is geweldig. Een mooi oud pand geheel in stijl ingericht met een intieme ambiance. En het eten? Top! Vooraf een heerlijke roodbaars. Beetje knapperig gebakken en van binnen zacht smaakvol. Als hoofdgerecht gans. Verrukkelijk! Zelden zo'n heerlijk stuk gevogelte gegeten. Zeer zacht en mals en heerlijk van smaak. Bijgerechten ook helemaal in orde. Als wijn een Spätburgunder die ook voortreffelijk was. Prijzen zijn in relatie tot de kwaliteit zeer redelijk. Dit is een aanrader van de eerste orde!
Anne H.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2016
Het eten en de ambiance zijn prima. Het jonge personeel valt me vaak tegen. Vandaag een lunch gebruikt. We werden bediend door een jongen met erg onverzorgde (afgekloven) nagels. Dat vind ik niet fris en de eetlust vergaat me, als iemand daarmee een bord voor mijn neus zet. Ook duurde de bediening erg lang. Toen ik na 25 minuten voorzichtig vroeg of we mochten bestellen, ivm beperkte tijd, kreeg ik het antwoord dat hij druk was met een aantal mensen in het andere zaaltje. Dat vond ik geen goed antwoord. Je kunt aangeven dat er nog een andere groep zit. Maar daarbij ook glimlachen en zeggen dat je er uiteraard zometeen aan komt. Niet de klant de schuld geven van het feit dat je het niet onder controle hebt, of met te weinig personeel in geroosterd staat. Kwaliteitszorg bij personeel is en blijft een aandachtspunt bij Huis Vermeer. Neem het serieus, want het doet soms afbreuk aan de kwaliteit die het restaurant biedt in eten en setting.
Soraida_lissete .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Een van de favorieten in mijn eigen stad. Prachtig pand in fantastische barok-stijl. Gerechten van hoog niveau en al je wensen zijn bespreekbaar. Bediening meer dan correct, maar ook heel toegankelijk. Het restaurant is sjiek, maar als je in je casual outfit binnenwandelt ben je even welkom dan wanneer je voor een gelegenheid 'op sjiek' gaat. Vooral in de zomermaanden heerlijk om te lunchen of dineren in de sfeervolle binnentuin!
Analyse .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Een heerlijk avondje in prachtige sfeervolle ambiance. Huiselijk klokje (telefoon wat minder...) De bisque van langoustines bij het visvoorgerecht was top. De eendeborst heb ik nog nooit zo mals gegeten. Ook de tiramisu parfait (!) was heerlijk-inderdaad bevroren zoals t hoort. Beetje wazig zijn de wijnmogelijkheden, (we hebben geen wijnkaart gezien en de sommelier was na ons hoofdgerecht foetsie) maar al met al goede wijnen geserveerd gekregen.
SBG .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Een mooi restaurant op een mooie locatie. Eten was goed, alleen jammer dat de tiramisu niet helemaal ontdooid was.
Bediening was zeer matig. Wel vriendelijk, maar hebben weinig affiniteit met horeca. Een tip om hier wel aandacht aan te besteden. Als gast wil je je niet storen aan het disfunctioneren van bediening.
Rik V.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
vandaag hebben we dit restaurant uitgeprobeerd het beviel ons goed ,
de soep het hoofd gerecht en het toetje waren erglekker ,
de bediening was erg de gerchten werden op jou tempo geserveer,
we zaten in een soort sere met veel ramem dus erg licht mijn partner die slecht ziet
was daar erg blij mee als je met een rolstoel komt meld het even dan helpen ze je,
via
een andere ingang naar binnen het is een goed restaurant valide en mindervalide
rik en ben
Localbite .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Tjonge.. Wat was dit erg.
Laten we voorop stellen dat de keuken ok was maar niet conform de prijzen.
Zosls eerder beschreven hadden wij dezelfde aanmerkingen. Te koude voorgerechten. Zeer slechte service (wijn niet bijschenken/ om
Brood moeten vragen na 3/4 uur etc) en zeer lage kennis van bedienend personeel.

Jammer want het zou een mooie toevoeging kunnen zijn van de al beperkte goede restaurants in Deventer.

Ik wens Vermeer het beste toe maar terug komen doe ik in ieder geval nooit meer.

WVB60 .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
2-gangen lunch bij Vermeer genoten. Mooie amuse, rouleau van hert! Voorgerecht gamba's en kabeljauw, hoofdgerecht eendenborst op een kerrierisotto. Bediening voorkomend maar drie verschillende personen aan tafel is wat mij betreft iets teveel van het goede. Huiswijnen, wit en rood, cuvees met de namen van de eigenaren ok!
Theo D.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Mooie plek voor een lunch, al is het vaak wel erg rustig. Het eten is prima. Al duurt het even voordat het op tafel staat
Rojomase .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Het is al meer dan een week geleden dat we hier met vier personen heerlijk in de tuin hebben gedineerd. Voor mij heeft buiten eten altijd iets speciaals maar deze keer was het bijna jammer dat we niet in de prachtige dinerzaal zaten.
We begonnen het culinaire feestje met een heerlijke amuse. Ik koos als voorgerecht de huisgerookte heilbot, Noordzee krab met Tom Khakai soepje en een spiesje van Gamba.
Heel verrassend die Thaise touch .Het vegetarische hoofdgerecht was ook heel goed. Een goede kok herken je vaak aan zijn vegetarische gerechten ! Heel klein minpuntje was een zeen in de ribeye van mijn disgenoot maar een kniesoor die daarop let. Zeker een restaurant waar we graag terugkomen.
Ronbos .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2015
Goed klaargemaakt en mooi opgediend eten. Correcte en vriendelijke bediening en omdat we vragen stelden over het pand werden we door de terecht trotse ober rond geleid.
Robin W.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
Een paar weken geleden heerlijk gegeten bij Huis Vermeer in Deventer. Het was mooi weer dus we zijn begonnen in de binnentuin en zijn later op de avond voor het dessert naar binnen verplaats. Zowel buiten als binnen is een beleving om te eten. Het personeel was erg gastvrij, behulpzaam en netjes. Het eten en de huiswijnen waren echt voortreffelijk. Het toetje met chocolade ijs en mouse, mandarijn en mint schuim is echt een aanrader. Het mint gaf een heerlijk zachte na tinteling/smaak in je mond en was niet overheersend. Kortom een geweldige avond om niet te vergeten en ik kom graag nog een keer terug.
Aalheks Z.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Na een vrolijk dagje Deventer (en voor een concert in het Burgerweeshuis) zijn we neergestreken bij Huis Vermeer. In eerste instantie oogt het heel chique en voel je je in je spijkerbroek wat underdressed. Al gauw bleek dit best mee te vallen. Wat meteen opviel was dat er bij elke beweging bij de deur, of bij elk gerecht vanuit de keuken een rare deurbel afging. 'Ding-dong', de hele avond door. Het werd een soort running gag. Qua eten: de aspergesoep was echt heerlijk (we durven geen aspergesoep meer te eten omdat die alleen maar kan tegenvallen na deze!) en ook het toetje was smullen, veel smaken die elkaar complimenteerden (ik meen kokos en speculaas en chocola nog te herinneren). Alleen was het hoofd van lam teveel aan het zwemmen in de hoisinsaus. Kon echt veel minder, de smaak van het lam kwam niet tot zijn recht. Hoewel Huis Vermeer allure uitstraalt komt het er, naast de kitscherige waterglazen, bij de bediening niet helemaal uit – de verder vriendelijke ober voelde iets te goed aan dat wij vrij normale mensen zijn en werd veel te familiair naar onze smaak. Met als klap op de vuurpijl dat we bij vertrek/betaling van de rekening zelf onze weggezette tassen mochten gaan halen uit de hotelreceptie. Ondanks de anekdote die we over hebben gehouden aan ons diner bij Huis Vermeer zullen we er niet meer terugkeren.
Richard .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2015
Huis Vermeer straalt de nostalgie en het verleden van het pand in alle glorie uit. Het personeel is vriendelijk en attent vanaf het moment van aankomst tot het vertrek. De amuse belooft veel en maakt de smaakpapillen wakker. De Mabré is goed van smaak en ziet er mooi uit, de vangst van de dag smaakt goed en is goed gegaard. Al met al een mooie ervaring in een authentiek pand met een prima prijs kwaliteit verhouding.
Kasparov .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Een erg lekkere middagkoffie met heerlijke hapjes in een prettig klassieke maar toegankelijke sfeer. Aardige bediening die meedenkt en graag ervoor zorgt dat je terecht kan zelfs als ze eigenlijk vol zitten. Ons tafeltje buiten was misschien aan de koude kant waarschuwden ze ons, om daarna te zorgen dat er een dekentje voor ons klaar lag. Zeker ook als hotel te adviseren voor een weekend in de mooie hanzestad Deventer. En voor een deftig doch, informeel, prettig en smakelijk diner met een goede prijs kwaliteit verhouding zeker aan te raden. Fijne plek, een waarbij je je net iets meer een heer voelt wanneer je naar huis loopt als toen je binnen kwam, leuk!