Huis Valois

Dorpsstraat 4 6562 AB Groesbeek Nederland Kaart

Over het restaurant Huis Valois

Een knipoog naar het Bourgondische rijk

Een vooroorlogs pand in Groesbeek is het warme decor van Huis Valois. Eenvoudig en sfeervol tegelijkertijd. De naam Valois verwijst naar een belangrijke Bourgondische familie uit Frankrijk, echte levensgenieters. Als ook jij de tijd neemt om van een hapje of drankje te genieten bij Huis Valois, haal je het beste uit je dag. Met betaalbare internationale gerechten op de kaart en een gepassioneerde gastheer en chef kok komt het oude Bourgondië tot leven.

Meer informatie over restaurant Huis Valois

anodovanrenswoude .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
Marryspijker M.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
Jammer dat er een biefstuk op een plank werd uitgeserveerd (schijnt tegenwoordig in te zijn!!). geluidsniveau was levendig omdat het erg warm was en wij buiten op het terras aan de doorgaande weg zaten.
gittefloor .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Na het horen en lezen van positieve geluiden over dit restaurant er met behoorlijk hoge verwachtingen naartoe gegaan; jullie hebben deze verwachtingen méér dan waargemaakt én zelfs overtroffen!
Het voorgerecht was heerlijk, het hoofdgerecht nóg lekkerder én het nagerecht maakte de geslaagde avond helemaal af! We hebben onze borden net niet afgelikt.
De sfeer binnen is ongedwongen, het terras buiten ook prima. De bediening vriendelijk en denkt gelijk mee met verzoekjes (bijvoorbeeld van ons zoontje van 9 jaar die niet alles lust).

Wij komen absoluut terug!!!
Famar .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Heerlijk buiten gegeten. De inrichting kan ik dus weinig over zeggen. We hadden het "Albert Heijn menu", keus genoeg! Wij kozen beiden iets met zalm vooraf, biefstuk van de Smokey Joe, en het huisgemaakte verrassings dessert. Biefstuk werd geserveerd met rauwkost, lekkere dikke frieten, gebakken krieltjes en een huisgemaakte speciale mayonaise. Echt lekker! Het was dus aangenaam buiten, ook tussen de gerechten door op verzoek wat meer tijd.
janniepeter .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
Met de AH actie hebben wij heerlijk gegeten bij dit restaurant. Goede porties. Heel vriendelijk personeel. Aanrader dit restaurant.
Piet A.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Een heerlijk restaurant om lekker te eten. Prima gerechten, keurig verzorgd.
De bediening maakt de avond top! Met aandacht en betrokkenheid, zonder haast ( niet merkbaar dat het restaurant vol zat! ) Duidelijk dat hier mensen werken die het leuk vinden!
Heerlijk buiten gezeten, uiteindelijk met een dekentje en terras verwarming omdat het te koud werd.
Kortom, een aanrader! Piet en Annette
Arthur P.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Het was er weer goed toeven, een heerlijke maaltijd gehad en een lekkere wijn. Zeer vriendelijke bediening.
Anke S.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Goed gegeten, veel per portie! Ook goed gevulde wijnglazen! Aardige en gezellige bediening. Meegaand in wensen zover dat kan. Een aanrader.
hans V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
heerlijk gegeten in prettige ambiance. De dag tevoren telefonisch gereserveerd,ondanks dat reserveren alleen on-line kan met AH spaarkaart.
thea.evers E.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Vriendelijke bediening, service extra omdat iets er niet was, eten eenvoudig maar goed, met zelfgemaakt dessert.
Gerardine W.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Wat een aangename plek! Heerlijk gegeten van het AH Menu. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nogal sceptisch was van te voren, na het lezen van diverse recensies op deze site. Maar het blijkt gewoon weer: je moet niet alles geloven wat men op het internet plaatst! Wij hebben heerlijk gegeten. De carpaccio was super lekker, zeker niet te koud. Mijn vriendin had een zalm ricotta gekozen wat heel goed op smaak was gebracht. Voor het hoofdgerecht kozen we allebei voor de biefstuk. Deze was precies goed gebakken en je proeft dat hij op houtskool is bereid. Zo lekker en mals! Lekkere gegrilde groenten werden erbij geserveerd en meer dan genoeg salade en frietjes. Het nagerecht heb ik overgeslagen, want ik zat echt vol van al dat lekkers, maar mijn vriendin heeft genoten van een super lekker verrassingsdessert: verschillende ijssoorten en een heerlijke bosvruchtenbavarois. En dat alles voor maar 17,50 euro per persoon! Wij hebben een gezellige avond gehad en echt genoten van de gemoedelijke sfeer bij Huis Valois!
Saskia D.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Normaliter denk je dat Dinsdag de rustigste dag is om uit te gaan eten, maar nee hoor. Dit heerlijke eetcafé zit gewoon vol. En wij begrijpen heel goed waarom.
Het eten is top, heerlijk bereid op houtskool door iemand die er verstand van heeft. Ontzettend mals vlees met een krokant (niet zwart) korstje en heerlijk gekruid.
Maarrrr. De service in dit eetcafe is werkelijk fantastisch. We waren met z'n 2 en kregen exact de juiste aandacht. Alles is mogelijk, bediening is in voor een praatje. Glazen zijn zeer goed gevuld. Alles klopt gewoon.
De liefde voor het werk straalt van iedereen af.
Huis Valois wij komen vaker hoor!
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Hier kan ik kort en krachtig over zijn: "Uitstekend" Ik had de carpaccio vooraf en ik kan zeggen dat het een van de betere is die ik ooit op heb. Vers gesneden, heerlijke pesto, goed geroosterde pijnboompitten, alles klopte gewoon.
Als hoofdgerecht hadden mijn vrouw en ik allebei een Pork Rib roast. Wat een geweldig vlees met heerlijke brie. Je proeft de liefde van de bereiding. Ik ben een groot liefhebber van speciaalbieren, en Valois is kennelijk een Brand proeflokaal (wisten wij niet). Het leuke hiervan is dat je eerst mag proeven, je krijgt dan een heel leuk Brand glaasje waar precies genoeg inzit om de smaak te bepalen, en nog gratis ook. Vervolgens een paar heerlijk glazen Brand Zwaar blond gedronken. Al met al een fijne avond gehad en wij komen zeker terug. Bedankt Valois!
lars A.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2017
Heerlijk gegeten bij Valois. Wat een lekkere gerechten. En dat vlees!!! Echt helemaal top. We werden geholpen door Tilly. Wat een gastvrouw. Heerlijk warm onthaal en in voor een gezellig praatje. De lemoncheescake is voor herhaling vatbaar. Wij komen terug
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Afgelopen zondag maar eens bij Valois naar binnen gelopen. Ik kom er vaak langs maar nu dachten we "Nu gaan we naar binnen en eten".
Nou we hebben er geen spijt van. Ik had werkelijk een fantastische Ribeye en mijn maat een Entrecote. Wat een super stuk vlees. En precies goed gegaard. Vooral die specifieke smaak van houtskool. hmmm ik ben er gek op.
Wij gaan zeker vaker. Wat een aanwinst voor Groesbeek!!!
Evi S.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Zeer vriendelijk personeel met hart voor de zaak. Helaas was het eten minder. Slechte prijs kwaliteitsverhouding. Carpaccio nog heel koud, groenten bij het hoofdgerecht koud en parfait was nog zo bevroren dat ik ik er met de lepel niet doorheen kwam.
R.tjeertes .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2017
Het is eigenlijk geen restaurant maar een eetçafé zoals de serveerster ons mededeelde omdat ik een wijnkaart vroeg om een fles wijn te bestellen hetgeen niet mogelijk was. Het AH menu van € 34,96 was voor het gebodene te duur. In een nabij gelegen restaurant La Vie met een drie gangenmenu van € 25,95 was de kwaliteit veel beter. Bij mij bestaat de indruk dat de prijs bij Huis Valois is opgeschroefd voor het AH menu.
Deze gelegenheid is als eetcafé prima maar dan wel een andere prijsstelling.
Lisette S.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2017
Gezellige inrichting + bediening. We hebben heerlijk gegeten, alles vers en met zorg bereidt. Absolute aanrader, we komen zeker terug als we in de buurt zijn!
Wilma A.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
We hebben goed gegeten , en een gezellige avond gehad ! Helemaal top .
Vening N.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Een heel gezellig restaurant in caféstijl dat gerund wordt door moeder Karin en dochter Beycu. . We worden warm ontvangen, wat maakt dat we ons meteen thuis voelen. Het AH menu is eenvoudig maar zeer smakelijk. Carpaccio is heel erg lekker klaargemaakt en dat geld ook voor de biefstuk. Het toetje vult de gaatjes fantastische en volledig voldaan zijn we naar huis gegaan. Ook leuk is dat ze 4 goede Brand bieren op de tap hebben waardoor de keuze ruim te noemen is qua tapbier. Aanradertje midden in het hart van Groesbeek.