Huis ter Geul

Neerhem 87 6301 CG Valkenburg aan de Geul Nederland Kaart
31-436012032

Over het restaurant Huis ter Geul

Het toeristische hart van Limburg

In Valkenburg is het bovengronds en ondergronds genieten. De bekende kabelbaan brengt je op grote hoogte, maar ook in de grotten is het uitzicht de moeite waard. In Huis ter Geul kun je na een gezellige dag bijkomen met een voortreffelijk diner. Lokale spijzen en dranken sieren de kaart, maar ook de klassiekers ontbreken er niet. Kun je er maar geen genoeg van krijgen, boek hier dan ook een comfortabele kamer.

Meer informatie over restaurant Huis ter Geul

6,2
6,7
Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Huis ter Geul

Annelies V.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2018
"Puur genieten", heette de groupondeal die wij maanden terug scoorden en die we nu gebruikten in dit restaurant van het hotel met dezelfde naam. 4 gangen lang zelfs. En ja, we hebben de recensies gelezen, maar nadat we de deal hadden gekocht en hoopten er het beste van. Binnen was geen tafel bezet, dus we gingen op het terras voor zitten, waar slechts één tafel bezet was en bleef. Onderwijl reden de auto's naar en van het centrum met grote regelmaat langs. Niet sfeervol, maar dat was het terras ook niet. Om een lang verhaal kort te maken: een pluspunt was de bediening die vriendelijk en voorkomend was. Zelfs wist dat mijn partner geen chocolade mocht. Daarna werd het een aaneenschakeling van treurige gerechten. We hadden natuurlijk een voordelige bon gescoord, maar wil je de trek naar het restaurant bestendigen, dan dien je ook dan iets fatsoenlijks op tafel te zetten. Zalmtoast op een keiharde ondergrond. Courgettesoep met een hoog watergehalte. Een flink stuk kip in een plakje spek, waar kraak nog smaak aan was en gekookt leek op een bedje van verse groenten (= stukjes peen en courgette) met wat pasta en een ?saus. Ongelooflijk dat het je lukt zoiets smakeloos op tafel te zetten. Iedere thuiskok doet het beter. Er was duidelijk niet geleerd van recensies in de afgelopen jaren dat men stug blijft volharden in zulke slechte kwaliteit te leveren. Bovendien kostte een glas witte wijn €5,50! Reden voor mij geen tweede te bestellen, wat je eerder wel doet als de prijs redelijk is. We hebben eerlijk de bediening onze ergernis over de gerechten nog voor het nagerecht doorgegeven. De compensatie d.m.v. een kopje koffie hebben we afgeslagen.
Tim K.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Met de AH-restaurant actie hierheen geweest, restaurant oogt leuk en rustig.
Onze eerste gerecht, de paddestoelensoep, leek op een cup-a-soup met wat paddestoelen erin en dan nog verdund met water.

Mijn vriendin had een stoofpotje van hert en zwijnenvlees maar zelfs onze kat krijgt nog beter te eten. Het toetje was opzich prima, maar met de vraag wat mijn vriendin het lekkerst vond antwoordde ze haar Lipton ice tea.
dianne .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
wij verbleven 3 dagen in dit hotel incl ontbijt en 1x3 gangen diner.

voor het 3 gangen diner mochten we kiezen uit vlees of vis. we kregen zelfs geen kaart te zien.
Vooraf kregen we bospaddestoelensoep. Ik heb nog nooit zo vieze soep gehad. die van cup a soup is lekkerder.
Hoofdgerecht was een wildstoofpotje. Ook dit konden wij niet lekker noemen.
nagerecht was een bosvruchten parfait dit was smaakloos
Groot minpunt voor klein beetje mayonaise 1 euro op de bon zetten. Drinken vrij prijzig
PetraNina V.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Wij hadden een voucher om te gaan ontbijten. Het was echt niet lekker, en oogde zelfs onsmakelijk. Er staat dat er onbeperkt verse koffie is, echter het is een van de slechtste koffie uit een automaat is. Er lag 1stukje zalm, dat we niet durfden aan te raken, het lag er vast al dagen, stond krom en was glazig. De brie lag er met met een harde rand, waarschijnlijk lag dat er ook al lang. De jus d'orange was niet vers. Het fruit oud. Verder weinig aanbod van producten, maar goed ook want dat zou ws ook liggen te verpieteren.Nog nooit zo'n slecht ontbijt gehad.
Erna C.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Wij hadden een 4- gangen puur genieten menu normaal 39,50 pp Wij hadden een grouponvoucher van rond de 35 euro voor 2 personen.
Het menu begon met zalm op toast, de toast leek wel beschuit veel te hard, verder oké.
Als tussengerecht een klein bakje "verse" tomatensoep, het enige verse was de soepgroente. De soep bestond uit een blik tomatenblokjes, dat warm was gemaakt.
Dat je dit met een serieus gezicht "verse" tomatensoep durft te noemen is mij een raadsel. Het hoofdgerecht was een klein stukje zeebaarsfilet met Hollandaise saus.
De vis was krokant op de huid gebakken alleen lag de huid onder waardoor je een slap vel kreeg.
De Hollandaisesaus was royaal over het hele bord gedrapeerd, echt op alles zat saus. Bovendien was de saus net een warme mayo.
Ik heb nog nooit eerder zo'n Hollandaise saus gegeten en heb deze zoveel mogelijk van mijn eten afgeschraapt.
OOk was het allemaal erg vlak van smaak.
Het dessert bestond uit een parfait van bosvruchten, ook hier zat weinig smaak aan behalve de bosbessensaus die had gelukkig wel smaak.
Wij hadden ons iets meer voorgesteld van het Bourgondische eten waar deze streek bekend om staat.
De wijn was redelijk maar erg prijzig voor het bodempje dat in ons glas zat. Voor een fles water werd Euro 5.50 gerekend!!!
Helaas vonden wij het geserveerde eten niet eens de Grouponprijs waard.
badeend_15 .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Via Groupon hadden we onszelf getrakteerd op een verrassingsmenu. We kwamen en halfuur eerder aan dan gereserveerd, maar dit was geen probleem. De jongeman van de bediening was uiterst vriendelijk en beleefd. Eten zag er goed uit, ruime porties zonder overdreven hoeveelheden, wel een tikkeltje zoutig. Verder waren we helemaal tevreden!
Paarapart H.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
We werden zeer vriendelijk ontvangen, ondanks dat we geen hotelgasten waren mochten we op het eigen parkeerterrein parkeren omdat we slecht ter been zijn. Soep met broodje prima, het spaakhammetje op een bedje van puree was heerlijk en ook het dessert was lekker. Het eten was met zorg bereid, ook het interieur zag er prima uit geen poespas maar modern en oogde vrij nieuw. Kortom een adres om naar terug te gaan. Zeker met de ah actie een aanrader!
Dion B.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Met AH Restaurantactie gaan eten. Helaas zijn we niet verder gekomen dan de tomatensoep die zelfs tegenover een cup-a-soup het onderspit moet delven. Bediening vond het belangrijker de spaarkaarten onmiddellijk te innen dan gasten vriendelijk te verwelkomen. De tijd in dit restaurant lijkt stil te hebben gestaan, in ieder geval wat interieur betreft. Na een bezoek aan het toilet was de maat vol en hebben we ons diner elders voortgezet.