Huis ter Geul

Neerhem 87 6301 CG Valkenburg aan de Geul Nederland Kaart
31-436012032

Over restaurant Huis ter Geul

Het toeristische hart van Limburg

In Valkenburg is het bovengronds en ondergronds genieten. De bekende kabelbaan brengt je op grote hoogte, maar ook in de grotten is het uitzicht de moeite waard. In Huis ter Geul kun je na een gezellige dag bijkomen met een voortreffelijk diner. Lokale spijzen en dranken sieren de kaart, maar ook de klassiekers ontbreken er niet. Kun je er maar geen genoeg van krijgen, boek hier dan ook een comfortabele kamer.

Meer informatie over restaurant Huis ter Geul

6,5
Duur
Dianne .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
wij verbleven 3 dagen in dit hotel incl ontbijt en 1x3 gangen diner.

voor het 3 gangen diner mochten we kiezen uit vlees of vis. we kregen zelfs geen kaart te zien.
Vooraf kregen we bospaddestoelensoep. Ik heb nog nooit zo vieze soep gehad. die van cup a soup is lekkerder.
Hoofdgerecht was een wildstoofpotje. Ook dit konden wij niet lekker noemen.
nagerecht was een bosvruchten parfait dit was smaakloos
Groot minpunt voor klein beetje mayonaise 1 euro op de bon zetten. Drinken vrij prijzig
PetraNina .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Wij hadden een voucher om te gaan ontbijten. Het was echt niet lekker, en oogde zelfs onsmakelijk. Er staat dat er onbeperkt verse koffie is, echter het is een van de slechtste koffie uit een automaat is. Er lag 1stukje zalm, dat we niet durfden aan te raken, het lag er vast al dagen, stond krom en was glazig. De brie lag er met met een harde rand, waarschijnlijk lag dat er ook al lang. De jus d'orange was niet vers. Het fruit oud. Verder weinig aanbod van producten, maar goed ook want dat zou ws ook liggen te verpieteren.Nog nooit zo'n slecht ontbijt gehad.
Erna C.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Wij hadden een 4- gangen puur genieten menu normaal 39,50 pp Wij hadden een grouponvoucher van rond de 35 euro voor 2 personen.
Het menu begon met zalm op toast, de toast leek wel beschuit veel te hard, verder oké.
Als tussengerecht een klein bakje "verse" tomatensoep, het enige verse was de soepgroente. De soep bestond uit een blik tomatenblokjes, dat warm was gemaakt.
Dat je dit met een serieus gezicht "verse" tomatensoep durft te noemen is mij een raadsel. Het hoofdgerecht was een klein stukje zeebaarsfilet met Hollandaise saus.
De vis was krokant op de huid gebakken alleen lag de huid onder waardoor je een slap vel kreeg.
De Hollandaisesaus was royaal over het hele bord gedrapeerd, echt op alles zat saus. Bovendien was de saus net een warme mayo.
Ik heb nog nooit eerder zo'n Hollandaise saus gegeten en heb deze zoveel mogelijk van mijn eten afgeschraapt.
OOk was het allemaal erg vlak van smaak.
Het dessert bestond uit een parfait van bosvruchten, ook hier zat weinig smaak aan behalve de bosbessensaus die had gelukkig wel smaak.
Wij hadden ons iets meer voorgesteld van het Bourgondische eten waar deze streek bekend om staat.
De wijn was redelijk maar erg prijzig voor het bodempje dat in ons glas zat. Voor een fles water werd Euro 5.50 gerekend!!!
Helaas vonden wij het geserveerde eten niet eens de Grouponprijs waard.
Badeend_15 .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Via Groupon hadden we onszelf getrakteerd op een verrassingsmenu. We kwamen en halfuur eerder aan dan gereserveerd, maar dit was geen probleem. De jongeman van de bediening was uiterst vriendelijk en beleefd. Eten zag er goed uit, ruime porties zonder overdreven hoeveelheden, wel een tikkeltje zoutig. Verder waren we helemaal tevreden!
J. V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Gedrieën schuiven we deze avond aan bij Huis ter Geul en omdat het zomers warm is, doen we dat buiten, op het terras. Dat terras ligt pal langs de doorgaande weg door Valkenburg en dat betekent dat een bijna constante verkeersstroom, voor een aanzienlijk deel bestaande uit grote, zware en vooral luidruchtige landbouwvoertuigen, op nog geen twee meter van onze borden voorbijzoeft! Als we dát geweten hadden... Alledrie gaan we voor het 3-gangen verrassingsmenu van 34,50 euro. Ik kies daarbij voor vis, mijn tafelgenoten voor vlees. Voor ieder van ons is het voorgerecht hetzelfde: eigengemaakte bouillon-tomatensoep. Enerzijds acht ik de toevoeging 'eigengemaakt' overbodig omdat iedere zichzelf respecterende kok het niet in zijn hoofd zal halen om zijn gasten te trakteren op soep-uit-een-pakje, en anderzijds mag deze vermelding achterwege blijven omdat je aan de geserveerde soep kunt zien, ruiken én proeven dat het een (zéér geslaagd!) eigen maaksel is. Als hoofdgerecht wordt mij een witte zeebaars en mijn disgenoten een Limburgs spaakbeenhammetje, beide op een bedje van aardappelpuree, voorgeschoteld. Het smaakt allemaal prima en ook de portiegrootte stemt ons tevreden. Wanneer ik het bekroonde Belgische abdijbier Tongerlo Prior bestel, weet de ober mij te melden dat ik daarbij twéé glazen ga krijgen: een kelkglas voor het bier zónder het gistbezinksel en een borrelglaasje om (desgewenst en daarna) het gist apart te kunnen degusteren. Leuk, zoveel vakmanschap! Het dessert is voor alledrie weer hetzelfde: een bavarois van frambozen met witte chocolade. De eenmansbediening - er is deze avond slechts weinig klandizie - is alert en vlot, hoewel het opmaken van de rekening de nodige hoofdbrekens kost. Los daarvan is 5,25 euro voor een biertje behoorlijk aan de prijs!
Paarapart .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
We werden zeer vriendelijk ontvangen, ondanks dat we geen hotelgasten waren mochten we op het eigen parkeerterrein parkeren omdat we slecht ter been zijn. Soep met broodje prima, het spaakhammetje op een bedje van puree was heerlijk en ook het dessert was lekker. Het eten was met zorg bereid, ook het interieur zag er prima uit geen poespas maar modern en oogde vrij nieuw. Kortom een adres om naar terug te gaan. Zeker met de ah actie een aanrader!
Dion B.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Met AH Restaurantactie gaan eten. Helaas zijn we niet verder gekomen dan de tomatensoep die zelfs tegenover een cup-a-soup het onderspit moet delven. Bediening vond het belangrijker de spaarkaarten onmiddellijk te innen dan gasten vriendelijk te verwelkomen. De tijd in dit restaurant lijkt stil te hebben gestaan, in ieder geval wat interieur betreft. Na een bezoek aan het toilet was de maat vol en hebben we ons diner elders voortgezet.
Lucia-MD .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Afgelopen zaterdag hebben we een genoeglijke avond gehad bij Huis ter Geul. We werden hartelijk ontvangen en de bediening was zeer alert en correct. We lieten ons verrassen door het vier gangen diner. Mijn echtgenoot had Limburgse gerookte rauwe ham als voorgerecht en zelf had ik de gerookte zalm. De bospaddenstoel was romig en delicaat van smaak en ook het beenhammetje en zwaardvis waren verrukkelijk alsmede het grand dessert, de appel parfait. De bediening was alert en zeer correct. Kortom wij hebben een zeer gezellig en kwalitatief uitstekend gedineerd bij Huis ter Geul. Komen beslist terug.
Hartelijke groet,
Jos en Lucia
Jo37lin .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Heerlijk genoten van een 4 gangen verrassingsmenu. Persoonlijk vond ik de gerookte zalm op toast het lekkerste. Onze tafelgenoten waren zeer te spreken over het Limburgs spaakhammetje. Het was zo zacht dat het leek alsof het wegsmelt in je mond bij iedere hap.

De bediening was secuur en nam de tijd voor een leuk pra as tje. Ga zo door. Wij komen terug.
ivja .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
Wij zijn met de route d amuse bij huis ter geul geweest voor de amuse deze viel erg tegen een koud nog niet eens lauw stoofje van hert en zwijn met een blaadje sla met gefrituurde uitjes en oud stokbrood de bediening was erg jong en onbeschoft niet echt een aanrader jammer dat een amuse zo word afgerammeld terwijl dit tog een visitekaartje zou moeten zijn