Huis Roodenburch

- Ontbijt 08:00 - 11:30

9,4
Hapgraag .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
Vanavond voor t eerst naar dit restaurant gegaan omdat er sinds deze week in de tuin gegeten kan worden. Omdat t erg warm was is dit dan ook de reden.
Eerst loop je door dit echt prachtige gebouw waardoor je verwachtingen met iedere stap hoger worden.
In t restaurant binnen is geen enkele gast maar in de tuin zijn ongeveer 5 tafels bezet. Prachtige sfeer dat wel.
Als we de menukaart bekijken schrikken we wel van het feit dat er slechts1 vegetarisch hoofdgerecht te krijgen is. Gnocchi .
We zeggen tegen de dame die ons bedient dat we de keus wel erg karig vinden.
Omdat we toch wat willen eten bestelt mijn vrouw een
voorgerechtje van mozzarella met 3 tomaatjes a 10,50.
Echt een mini-mini-voorgerechtje.
Ik ga dan maar voor de gnocchi en ik bestel er een bakje frites bij a 4,50
Bij nader inzien een goede zet want het gnocchi-gerecht is zo verschrikkelijk weinig dat het me verbaast dat de kok dit als hoofdgerecht durft op te dienen.
Als het voorgerecht voor mijn vrouw wordt opgediend wordt er bij mij een schotel met een visgerecht( heilbot ) neergezet.
Verbaasd zeg ik dat ik dit niet begrijp en zeker omdat ik het nog over het vegetarisch eten had gehad.
Het wordt weer teruggebracht naar de keuken en even later krijg ik mijn 6 stukjes gnocchi met 3 mini asperges en nog een paar druppeltjes erwtenmoes en nog iets.
De dame die het brengt zegt dat de dame die onze bestelling opnam al naar huis is.
Nou dan kreeg ik er gelukkig wel een bakje frites bij maar wat een slechte doorbakken frites maar ja omdat t zo weinig was eet je het toch op. ( dom).
We hadden t niet echt meer naar ons zin dus we vroegen de rekening.
Eerst zei ik nog wel dat dit als hoofdgerecht echt niet kan en of ze dat toch nog even tegen de kok wilde zeggen.
Toen de rekening kwam stond er doodleuk de heibot op die ook nog 6 euro duurder was als die paar stukjes gnocchi.
Moest weer terug en moest het blijkbaar gaan navragen maar uiteindelijk kreeg ik de juiste rekening.
Ik vroeg nog wat de kok's antwoord was en ze zei dat hij het zou meenemen.
Verder geen enkele aandrang om t goed te maken zodat we toch nog een andere keer met plezier terug zouden komen.
Want ja, overal kan iets fout gaan. Wel moet ik zeggen dat de olijfjes 3,50 wel heel lekker waren.
r.budnick .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Als je met honger weg wilt gaan moet je vooral hier gaan eten. Ik noch mijn tafelgenote zijn grote eters maar de porties waren zelfs voor ons veel te klein.
Bij het brood werd een oranje gekleurde hummus opgediend, deze was flauw van smaak.
De zwezerik (2 brokjes) was wel lekker. De gnocchi ook.
De wijnen waren wel wat aan de prijzige kant maar hier was de kwaliteit wel in orde.
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2017
Mooie locatie, heeft alles wat een succesvol restaurant nodig heeft. Met zijn twee hier wezen eten en waren voor 2 gerechten en een fles wijn al een dikke 90 euro kwijt. Op zich niet erg, alleen kwam de kwaliteit van het eten niet in de buurt voor deze prijs. Hopen dat ze hier een verbeterslag kunnen maken zodat deze schitterende locatie bewaard blijft in Dordt
Hanne M.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2017
Ze snappen het hier echt niet... Klantvriendelijkheid, snelheid zijn woorden die ze hier in ieder geval nog niet gehoord hebben.
We kozen de lunchproeverij, van 12 euro 50. Het was lekker (niet bijzonder) maar echt erg weinig. Daarom besloten (toen eindelijk iemand van de bediening naar ons keek) koffie te nemen met sue bites. Je raadt het al, de koffie kwam maar er kwamen geen sue bites. Toen de koffie op was, kwam de bediening vertellen dat de sue bites nog in de vriezer zaten... We moesten even wachten totdat ze ontdooid waren. Laat maar zitten!

Prachtige plek, hopelijk wordt het met andere eigenaren een succes!
Calijn R.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2017
Even een hapje gegeten bij dit nieuwe restaurant in de stad. Allereerst, wat een prachtige entree, van een statig huis aan de Wijnstraat. En dan komt je in het achterhuis in een zee van licht. Mooi ingericht, spannend om naar te kijken, gezellig. De ruimte is een oude drukkerij en dat zie je nog terug in de letterbakken aan de muur. Maar verder. Beneden is een bar, en komt er in de zomer toegang tot de tuin. Dat belooft veel goeds.

De kaart is overzichtelijk, en met moderne smaken. Helaas was er niet veel keuze door de aanstaande menuwisseling. Er zijn wat leuke biologische non alcoholische keuzes, maar zo snel na binnenkomst had ik die niet gezien. Ik bestelde tomatensap en die was zo scherp dat het brandde in mijn keel.

We genoten van een bijzonder voorgerecht met zachte smaken en een mooi hoofdgerecht, een Indiase curry en skrei. De wijn, een Viognier was heerlijk.

Met een klein beetje meer communicatie van de bediening kan je een nog fijnere avond hebben, maar dat is echt zout op slakken leggen. Kortom een fijne aanwinst voor de stad!
post6 .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
In januari heb ik hier een High Tea gehad. Het was allemaal zeer verzorgd. We hadden een plateau met 3 boterhammen per persoon (een met verse bietensalade, een met humus, een met tomaatjes met mozzarella en pesto) en nog een plateau met 3 stukken taart (red velvet, appeltaart en bananuts) per persoon. Verder was er een kopje soep, diverse bonbons en natuurlijk verse scones met jam en clotted cream. Op ons verzoek was de Tea geheel vegetarisch, er was heel goed rekening mee gehouden. Alles was heerlijk vers bereid. De diverse theesoorten sloten goed aan bij al het heerlijks dat we voorgeschoteld kregen. We kregen niet alles op, het was werkelijk te veel, we kregen allemaal een doosje zodat we alles wat we nog wilden hebben, mee konden nemen. Uitstekend dat er niets wordt verspild! En de volgende dag was de taart nog net zo lekker...
Bacchus67 ..
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Gezellig lunchen. Vanmiddag, na de vele goede recensies late lunch in Huis Roodenburch. We waren er rond een uur of half twee en een fotoploeg had net wat opnames gemaakt. Begrijpelijk,...want dit is echt een toplocatie in Dordrecht. Niet alleen het restaurant gedeelte is een 'pareltje' in de Wijnstraat, ook de Lunch proeverij was een 'feestje'. Enthousiast ontvangt en vriendelijke bediening. Heerlijke lunch in een prachtige zaak. Grappig die 'aapjes' als verlichting midden in de zaak. We komen gauw weer eens lunchen!
Anneloes R.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Heerlijk gegeten bij huis Roodenburch. Wij hadden het vijfgangenmenu. De eerste twee gerechten bevatten alleen maar groenten, wat te denken gaf over wat nog ging komen. Achteraf bleek alles perfect in balans. Derde gang was vis, ook heerlijk, goede combinatie van smaken. De vierde gang met kalf was ook erg goed, botermals! Kaasplanken toe ook een aanrader, zeer smaakvolle kazen. Klein puntje, het waren drie zelfde ' soort' kazen, allemaal harde Nederlandse kaas en 1 romige kaas. Ik zou wat meer afwisseling binnen het plankje lekkerder vinden. Echter, de kazen zelf waren heerlijk dus waar hebben we het eigenlijk over? Prima service ook, netjes maar ' los' .
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Zaterdagavond 24 september 2016 heel goed gegeten bij Huis Roodenburch.
De ontvangst was vriendelijk en er werd direct water op tafel gezet.
De bediening was op een heel goede manier betrokken.
Omdat ik mijn tafelgenoot een tijd niet had gesproken, richtten we ons niet direct op de aangeboden menu- en wijnkaart.
De bediening had daar oog voor !
De Dorade filet werd goed gepresenteerd op een bedje van verse groenten en smaakte buitengewoon goed.
Ook de witte huiswijn paste goed bij het gerecht.
De friet was smaakvol en de begeleidende saus verrassend lekker.
Huis Roodenburch is wat mij betreft een aanrader.
Niels H.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Wat een plek, wat een diner, geweldig! Dit is een restaurant waar ze eten serveren dat met z'n voeten op de grond staat, lekkere smaken en bijzondere combinaties. De inrichting is ontspannen, de bediening ook en in de keuken maken ze fijne dingen. Het leek me op het eerste gezicht een liflafjes-restaurant, maar dat was een positieve verrassing. Voor hadden we rilette - een lekkere - en rauwe tartaar, hoofd was eend en varkensvlees en als toetje aarbeien en witlof - steeds op een manier klaargemaakt die we nog niet kenden. Mjum. De oude drukkerij is plezierig ingericht, het is een prachtig pand met een geweldige tuin en een - voor ons - goede sfeer.
karin F.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Geweldige plek. Met veel oog voor detail ingericht. Zowel beneden als boven. Beneden ook nog de mogelijkheid om lekker dingen te kopen. Vind ik altijd leuk. Wij zaten boven bij een mooi groot raam. We hebben gekozen voor de lunchproeverij. 1 geen vis, 1 geen varkensvlees en 1 alleseter, werd prima mee omgegaan. Erg smakelijk allemaal op de ravioli na. Die vonden we echt wel aan de droge kant.

Bediening Prima. Fijne ervaring.
078 .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Gisteren weer heerlijk gegeten bij Huis Roodenburch. De eigenaresse Glenda schenkt al haar gasten aandacht en ontvangt een ieder hartelijk en gastvrij. De bediening is attent en deskundig. Het eten was perfect. Het bestelde lamsvlees was goed gegaard en de groeten hadden nog een heerlijk "bite". Ook het vegetarische gerecht met asperges was verrassend met onverwachte en spannende combinaties.
De locatie is geweldig. Eerst een trapje op, door een monumentale gang om dan in een onverwachte omgeving uit te komen waar het ruime en gezellig ingerichte restaurant is gevestigd. De inrichting is ongedwongen als ook de sfeer.
Een aanrader! Wij komen hier terug!
Henk G.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Gezellig lunchen. Sfeer is goed. Keuze restaurant Lunchkaart met diverse gerechten. De verwachting van mijn metgezel en mijzelf is hoog. Besteld mini club sandwiches en lunch proeverij Aanvulling noten allergie. De club sandwiches zijn dus echt mini, heel mini. De smaak is wel goed. Bij de lunch proeverij door de noten allergie wordt zonder overleg besloten we maken geen brood en caprese maar een wrap. Die absoluut niet smaakt. Met o.a harde sperziebonen . Heel wat anders dan salade caprese. Soep was helaas ook niet lekker. Na een klacht aan het personeel wordt alsnog salade caprese snel geserveerd op twee boterhammen. Tja je moet wat En mijn metgezel had alles al opgegeten Dus niet echt gezellig. En als compensatie werd een koffie in mindering gebracht op de nota. Al met al een grote teleurstelling
Remy D.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Met een aantal collega's op een doordweekse avond hier gegeten. Het decor heeft mij bijzonder verrast, zeer stijlvol en ruim ingericht in een prachtig pand. De bediening was erg attent en zeer flexibel met onze grote en gevarieerde bestelling. Met zijn 10-en moesten we eigenlijk aan het verrassingsmenu maar a la carte werd toch toegestaan. Het eten verraste ook. Gelukkig een beperkte kaart waardoor jet niet eindeloos hoefde te zoeken naar een gerecht. De gerechten waren mooi opgemaakt en smaakten bijzonder goed. Aparte combinaties van groenten, vlees of vis zaten erg goed in elkaar. Zelf had ik de dim-sum als voorgerecht en buikspek als hoofdgerecht, en dat was een goede keuze. Hier ga ik zeker nog wel eens terugkomen.
frankinspace .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Wat een prachtig pand! En klasse hoe het zo fris en luchtig, maar tegelijkertijd gemoedelijk en gezellig is ingericht. Die planten geven de afzonderlijke zithoekjes toch een intieme sfeer. Top !!!

De kaart is overzichtelijk en bevat spannende gerechten. Wij lieten ons toch verrassen door het vier-gangen-menu. Bleek aangename verrassing. De smaken waren subtiel en lekker, de uitvoering verfijnd, de presentatie erg mooi. Ook de porties waren qua groente-vlees-verhouding zeker niet te zuinig.
Kortom: SMULLEN !!!
Het dessert was best uitdagend, niet iedereen aan tafel was gewend aan het zachte bittertje van de gedroogde citrus-schijf, maar ik vond het juist perfect combineren met de zacht zoete elementen en de frisse zuurtjes.... en het haalde juist de notige smaak van de gebrande pistache naar boven! Dus ik zat weer enorm te genieten.

Ik begreep later pas dat ze nog maar een maandje open zijn. Dat had ik nooit verwacht, want ik vond de sfeer en de service erg professioneel, maar tegelijkertijd juist heel ongedwongen.
Als ik ook de recensies van anderen teruglees dan denk ik dat ze heel goed gewerkt hebben aan hun verbeterpuntjes, want kennelijk is de kaart al bijgesteld (wij hadden immers een ballotine en geen bavet in ons menu). En ook de service was snel en vlot.
....wij aten er weliswaar op een doordeweekse woensdagavond en het zat niet stampvol.

Kortom: een aanrader!
Wij waanden ons in Parijs, Wenen of Antwerpen. Zowel vanwege de grandeur van de locatie, als vanwege het eetgenot.
Wat een topaanwinst voor Dordrecht.
Saira D.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Huis Roodenburch, wat een aangename ervaring! Samen met een vriendin wilde ik ergens heerlijk gaan lunchen en ik moet zeggen, dat is goed gelukt bij dit restaurant. Ik vond de specialiteiten op de kaart verrassend en nog belangrijker, zo proefde ze ook! Van een heerlijke vissalade tot een super lekker taartje om af te sluiten (het zag er nog prachtig uit ook, die red velvet cake). De mensen van de bediening kwamen erg vriendelijk over. Je voelt je welkom en goed bediend en dat zijn toch wel erg belangrijke voorwaarden voor een goede ervaring bij een dergelijke gelegenheid.

Wat mij betreft een echte aanrader en een aanwinst voor de binnenstad van Dordrecht. Ik zal er zeker nog een keertje komen. Dank voor de prettige belevenis!
Rob H.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Echt onverwachts heerlijk gegeten op een pracht locatie in Dordrecht, wat een mooi pand. Zowel voor als hoofd als nagerecht waren echt lekker! 2 opmerkingen: de snelheid van de gerechten was op het randje, net voordat het begon irriteren kwam het volgende gerecht. En we moesten steeds vragen voor drinken: ik denk een tekort aan personeel.
Brigitte S.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Wij hebben zaterdag avond gegeten bij dit nieuwe restaurant en het was vol!
Dat maakt wel dat het rumoerig is waardoor de bediening bijna niet te verstaan was. De bediening is erg vriendelijk en attent maar we moesten wel lang wachten op de drankjes, ook tijdens de maaltijd. Het gebeurde vrij vaak dat we ons gerecht al op hadden en de wijn toen pas kwam! Ook de pauzes tussen de gangen duurde nét niet te lang, op de grens van irritatie ..het kan allemaal iets vlotter ( te weinig personeel?)
Wij hadden voor een 5 gangen verrassingsmenu gekozen en dat was lekker en zeker genoeg. Mede omdat wij als 3e gang en 4e gang naar ons idee 2 hoofdgerechten kregen buikspek en bavet..
Alles was lekker maar wat weinig groenten, enige minpuntje was de bavette..een enorm taai en grofdradig stuk vlees..jammer.

Al met al een aanrader, goede prijs-kwaliteitsverhouding en vriendelijke attente bediening. (Alleen wat sneller worden of iets meer bediening inzetten)
Eric D.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Zo kan het dus ook als je net open bent!
Voor de 3e keer in korte tijd een nieuw restaurant in Dordrecht gekozen.
Een mooie kaart met zeer uitnodigende gerechten. Complimenten voor de wijnkaart waarbij alles (ok, behalve de champagne) per glas te bestellen is.
Gerechten zijn mooi opgemaakt op het bord, smaken complimenteren elkaar, en dagen uit te genieten.
Bediening is attent, absoluut niet aanwezig en voelt de sfeer goed aan. Dat is voor mij belangrijk. Geen afstandelijk gedoe als wij zo duidelijk aan het genieten zijn en oprecht reageren. Om een voorbeeld te geven: 'vinden jullie het lekker?' klinkt gewoon veel oprechter dan 'is alles naar wens?'. Daar maak je mij blij mee.
En dan de locatie. Mooi ingericht, goed op elkaar afgestemd, geweldig idee om veel groene planten neer te zetten.
En die aapjes! Ik ben verliefd op die lampen.
A la carte gegeten met mooie wijnen, aperitief en een slaapmutsje. € 155,- incl tip vind ik iedere euro waard! Volgende keer staat al gereserveerd.
Kort: Gaan! Deze mensen gun je het. En je bezorgt jezelf een mooie avond.
Donna24 .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2016
Heerlijk ontbeten in dit prachtige pand. Er hangt een fijne sfeer en de kaart ziet er erg goed uit! Een plek waar je echt gezond kan ontbijten, lunchen en dineren. Erg fijn!
Vriendelijk ontvangen bij binnenkomst. Wat ook fijn is, dat wanneer je met een baby komt er een ruime, schone en makkelijke plek is om je kindje te verschonen. Top!

Ons ga je hier vaker zien.