Huis Roodenburch

- Ontbijt 08:00 - 11:30

Jouw recensie over het restaurant Huis Roodenburch

Anke N.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Subtiel of ridicuul? Goeie indruk over de perfecte locatie wordt al snel teniet gedaan door teleurstelling over de voorgerechten. Wij zijn geen grote eters, maar de beide voorgerechten, een avocado en rode biet gerecht zijn kunstig opgemaakt maar ridicuul klein. Twee partjes avocado en wat druppeltjes garnering voor 10.50 en een uiterst klein en priegelig rode biet gerecht voor 13.50. Prijs/kwaliteit verhouding helemaal zoek. Het had door de prijs en hoeveelheid meer weg van een niet erg amusante amuse. Daarna ruim een uur moeten wachten op ons hoofdgerecht, terwijl er in het hele restaurant maar drie tafels bezet waren. Toen we daar wat over opmerkten was de reactie: "Oh, als jullie haast hebben had je dat moeten zeggen". Kortom, het lag aan ons. Ook een opmerking over de kleine porties werd gepareerd met de opmerking: "Ja maar het gerecht is heel speciaal en complex en alles is vers bereid". Daarnaast iets wat je de laatste tijd wel meer tegenkomt: Bij de hoofdgerechten, die op zich al goed aan de prijs waren, moet je salade en friet apart bestellen en betalen. Voor salade en friet betaal je nog eens 8.50 bovenop de prijs van je hoofdgerecht van, in dit geval 24,50, dus 33 euro voor een hoofdgerecht. En dat aan een formica tafel met papieren servetten. Advies: Minder creatief gepriegel op de borden en vooral normale porties. Tevreden klanten zijn belangrijker dan de chef's kunstuitingen op een bord. De huidige aanpak is tot mislukken gedoemd, zeker in een stad als Dordt. Bij ons overheerste vooral: Hier kom ik dus nooit meer terug.
Peter Paul V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Huis Roodenburch is gevestigd in een prachtig gerestaureerd monumentaal pand in Dordrecht. Als Dordtenaren zijn we zijn er reeds een paar keer eerder geweest voor een lekkere lunch en een wijnproeverij, maar dit was de eerste keer dat we er gingen dineren.
Voordat we boven aan tafel gingen dronken we in de 'gewelven' van het statige pand een paar prima wijntjes.
Aangekomen aan tafel boven viel het me op dat de dit keer redelijk goed gevulde ruimte erg rumoerig is en ik moeite had mijn tafelgenoten te verstaan.
Mijn voorgerecht, biet met paling en balsamico (door de nerveuze en ietwat onhandige ober als makreel bestempeld) smaakte prima en was redelijk qua portie, maar het voorgerecht van een van mijn tafelgenoten (vichyssoise, aardappel en prei) was smakelijk maar zeer minimaal qua grootte. Dit was echt maar 1 hapje.
En toen de hoofdgerechten. Mijn Veluwse eend was heel erg goed, daar heb ik echt van genoten.De 2 surf & turfs die op tafel werden gekwakt door eerdergenoemde ober (waardoor er onderdelen van het gerecht van de borden afvlogen waar de ober verder niets mee deed) waren pas echt een aanfluiting qua portionering: er lag een heel klein stukje Ibericowang en een klein stukje kabeljauw op de borden, en dit gerecht kost bijna €30,-!
De bediening bood ons terwijl we nog met het hoofdgerecht bezig waren een zgn. koffieservies aan omdat zij meenden dat we te lang op onze hoofdgerechten hadden moeten wachten. Heel attent natuurlijk, dit schaaltje met huisgemaakte zoete lekkernijen werd al heel snel na het afruimen van de borden van het hoofdgerecht op tafel gezet maar zonder de vraag of we daar toevallig koffie of thee bij wilden bestellen, wat ik zeer vreemd vond. Het is toch een koffieservies??!
Al met al vond ik ons bezoek aan Roodenburch een beetje typisch. Het eten was op zich goed op de porties van sommige gerechten na, en de bediening was redellijk maar soms echt raar (de ober die het bord op tafel smeet, van alles morste en daar vervolgens niets mee deed, de serveerster die zichtbaar geírriteerd was toen wij onze wijnglazen zélf bijvulden, een serveerster die tot vier keer toe bij het afruimen bestek van borden liet vallen...). Ik snap dat Roodenburch mikt op het hogere segment dinergasten, maar als je deze prijzen rekent voor de gerechten moet de rest van het gebodene ook van een hoger niveau zijn, en dat was het gewoon echt niet. Al met al mixed feelings dus, en ik moet helaas concluderen dat ik hier niet veel vaker zal komen dineren.
Rob P.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Na een eerste kennismaking bij Thialf LTC, moesten we dit beslist uitproberen. Wat een smaak sensatie. Het eten was geweldig. We gaan er beslist nog vaker naar toe. Dit was nu een lunch. Volgende keer een diner. Leuk dat de kok zelf (enthousiast) kwam vertellen wat hij gemaakt had, en daarna kwam vragen of alles naar wens was. TOP!
Jan P.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Heb niet veel zin om veel tijd aan deze recensie te besteden, maar Ok... Het eten was goed, maar inderdaad erg kleine porties, pittig geprijsd, en lang wachten. We bestelden een viergangenmenu van de chef, kregen er drie, maar vonden het wel best. Grappig dessert van paprika, maar was geen dessert: te hartig, vermelde sorbet niet terug gezien op het bord, te veel gelatine. Ontvangst en afscheid rommelig. Personeel welwillend, maar sommigen (we kregen er vier aan tafel) te onervaren/onkundig voor deze prijsklasse. Het was te rustig voor een leuke sfeer. De middagshift die aan de bar bier ging drinken kon dit niet veranderen...
Ad J.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2017
Heb daar zondag 10 september j.l. een kopje thee gedronken. Bij de bestelling ging het al mis. 1 earl grey thee, 1 cappuccino, 1 stukje wortelcake, 1 stukje red velvet cake besteld. Geleverd werd chocolade taart ipv wortelcake. Goed hersteld. Maar bij het afrekenen stond de chocolade cake er gewoon bij voor ruim 4 euro!!!! Ik moest namelijk ruim 14 euro aftikken. De red velvet cake zou 3 euro zijn. Toen ik om correctie vroeg werd dat gedaan maar was de red velvet cake ineens 4 euro!! Nu moest ik €12.70 betalen. Een absurd bedrag met name omdat de stukje taart (cake) ook niet al te groot waren. Bediening dus matig tot slecht en ze gaan blijkbaar ook creatief met de prijzen om. Slechte beurt!
L L.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Ronduit te duur, arrogante uitbaters en geen aangename sfeer.
De zogenaamde 'stilte tuin' is erg onrustig. Het geluid weerkaatst tussen de panden. Je hoort het gekletter van borden in keuken en restaurant. Je kunt de gasten binnen letterlijk verstaan. En dat terwijl er beide keren dat wij er waren (weekenden) niet veel gasten waren.
Het personeel snapt weinig van horeca en je zit daar maar. Of je moet ze zelf gaan roepen. En dan nog zijn ze niet erg toegankelijk.
Maar ons inziens ligt dat vooral aan de uitbaters zelf.
Het is ontzettend jammer want het pand is prachtig. Het eten is niet slecht, maar staat in geen enkele verhouding tot de prijs. De porties zijn iemiemini. En moeten soms nog uit de vriezer komen.
We hebben er gegeten en later nog eens geluncht, maar zien helaas geen verbetering. Vandaar nu toch deze recensie.
Kortom: geen aanrader. Zonde van het geld.
Frederike V.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Wat een adembenemend mooie plek...en overal is tot in de details verfijnd vormgegeven. De service was ongekend. Het eten heerlijk en de portie's helemaal goed. Kortom :Prachtige producten in een schitterend decor. Zorgvuldig, heerlijk en verfijnd !
Gemmi .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Afgelopen vrijdag voor de tweede keer hier geweest. De eerste keer met z'n tweeën wat gedronken met hapjes erbij. Heel goed, maar super duur! Vriendelijke bediening. De tweede keer ingeschreven op een arrangement: speurtocht met een lunch. Ontvangst is hartelijk. Sfeer is goed. Speurtocht is leuk. De lunch: twee stukjes brood, twee minikroketjes, een glas naar keuze, een beetje sla met een beetje mozzarella en een klein kopje gazpacho. Dat alles voor 21,50. Zoveel betalen voor dit? Ik vond het niet in verhouding staan tot elkaar.
Hapgraag .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
Vanavond voor t eerst naar dit restaurant gegaan omdat er sinds deze week in de tuin gegeten kan worden. Omdat t erg warm was is dit dan ook de reden.
Eerst loop je door dit echt prachtige gebouw waardoor je verwachtingen met iedere stap hoger worden.
In t restaurant binnen is geen enkele gast maar in de tuin zijn ongeveer 5 tafels bezet. Prachtige sfeer dat wel.
Als we de menukaart bekijken schrikken we wel van het feit dat er slechts1 vegetarisch hoofdgerecht te krijgen is. Gnocchi .
We zeggen tegen de dame die ons bedient dat we de keus wel erg karig vinden.
Omdat we toch wat willen eten bestelt mijn vrouw een
voorgerechtje van mozzarella met 3 tomaatjes a 10,50.
Echt een mini-mini-voorgerechtje.
Ik ga dan maar voor de gnocchi en ik bestel er een bakje frites bij a 4,50
Bij nader inzien een goede zet want het gnocchi-gerecht is zo verschrikkelijk weinig dat het me verbaast dat de kok dit als hoofdgerecht durft op te dienen.
Als het voorgerecht voor mijn vrouw wordt opgediend wordt er bij mij een schotel met een visgerecht( heilbot ) neergezet.
Verbaasd zeg ik dat ik dit niet begrijp en zeker omdat ik het nog over het vegetarisch eten had gehad.
Het wordt weer teruggebracht naar de keuken en even later krijg ik mijn 6 stukjes gnocchi met 3 mini asperges en nog een paar druppeltjes erwtenmoes en nog iets.
De dame die het brengt zegt dat de dame die onze bestelling opnam al naar huis is.
Nou dan kreeg ik er gelukkig wel een bakje frites bij maar wat een slechte doorbakken frites maar ja omdat t zo weinig was eet je het toch op. ( dom).
We hadden t niet echt meer naar ons zin dus we vroegen de rekening.
Eerst zei ik nog wel dat dit als hoofdgerecht echt niet kan en of ze dat toch nog even tegen de kok wilde zeggen.
Toen de rekening kwam stond er doodleuk de heibot op die ook nog 6 euro duurder was als die paar stukjes gnocchi.
Moest weer terug en moest het blijkbaar gaan navragen maar uiteindelijk kreeg ik de juiste rekening.
Ik vroeg nog wat de kok's antwoord was en ze zei dat hij het zou meenemen.
Verder geen enkele aandrang om t goed te maken zodat we toch nog een andere keer met plezier terug zouden komen.
Want ja, overal kan iets fout gaan. Wel moet ik zeggen dat de olijfjes 3,50 wel heel lekker waren.
r.budnick .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Als je met honger weg wilt gaan moet je vooral hier gaan eten. Ik noch mijn tafelgenote zijn grote eters maar de porties waren zelfs voor ons veel te klein.
Bij het brood werd een oranje gekleurde hummus opgediend, deze was flauw van smaak.
De zwezerik (2 brokjes) was wel lekker. De gnocchi ook.
De wijnen waren wel wat aan de prijzige kant maar hier was de kwaliteit wel in orde.
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2017
Mooie locatie, heeft alles wat een succesvol restaurant nodig heeft. Met zijn twee hier wezen eten en waren voor 2 gerechten en een fles wijn al een dikke 90 euro kwijt. Op zich niet erg, alleen kwam de kwaliteit van het eten niet in de buurt voor deze prijs. Hopen dat ze hier een verbeterslag kunnen maken zodat deze schitterende locatie bewaard blijft in Dordt
Hanne M.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2017
Ze snappen het hier echt niet... Klantvriendelijkheid, snelheid zijn woorden die ze hier in ieder geval nog niet gehoord hebben.
We kozen de lunchproeverij, van 12 euro 50. Het was lekker (niet bijzonder) maar echt erg weinig. Daarom besloten (toen eindelijk iemand van de bediening naar ons keek) koffie te nemen met sue bites. Je raadt het al, de koffie kwam maar er kwamen geen sue bites. Toen de koffie op was, kwam de bediening vertellen dat de sue bites nog in de vriezer zaten... We moesten even wachten totdat ze ontdooid waren. Laat maar zitten!

Prachtige plek, hopelijk wordt het met andere eigenaren een succes!
Calijn R.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2017
Even een hapje gegeten bij dit nieuwe restaurant in de stad. Allereerst, wat een prachtige entree, van een statig huis aan de Wijnstraat. En dan komt je in het achterhuis in een zee van licht. Mooi ingericht, spannend om naar te kijken, gezellig. De ruimte is een oude drukkerij en dat zie je nog terug in de letterbakken aan de muur. Maar verder. Beneden is een bar, en komt er in de zomer toegang tot de tuin. Dat belooft veel goeds.

De kaart is overzichtelijk, en met moderne smaken. Helaas was er niet veel keuze door de aanstaande menuwisseling. Er zijn wat leuke biologische non alcoholische keuzes, maar zo snel na binnenkomst had ik die niet gezien. Ik bestelde tomatensap en die was zo scherp dat het brandde in mijn keel.

We genoten van een bijzonder voorgerecht met zachte smaken en een mooi hoofdgerecht, een Indiase curry en skrei. De wijn, een Viognier was heerlijk.

Met een klein beetje meer communicatie van de bediening kan je een nog fijnere avond hebben, maar dat is echt zout op slakken leggen. Kortom een fijne aanwinst voor de stad!
post6 .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
In januari heb ik hier een High Tea gehad. Het was allemaal zeer verzorgd. We hadden een plateau met 3 boterhammen per persoon (een met verse bietensalade, een met humus, een met tomaatjes met mozzarella en pesto) en nog een plateau met 3 stukken taart (red velvet, appeltaart en bananuts) per persoon. Verder was er een kopje soep, diverse bonbons en natuurlijk verse scones met jam en clotted cream. Op ons verzoek was de Tea geheel vegetarisch, er was heel goed rekening mee gehouden. Alles was heerlijk vers bereid. De diverse theesoorten sloten goed aan bij al het heerlijks dat we voorgeschoteld kregen. We kregen niet alles op, het was werkelijk te veel, we kregen allemaal een doosje zodat we alles wat we nog wilden hebben, mee konden nemen. Uitstekend dat er niets wordt verspild! En de volgende dag was de taart nog net zo lekker...
Bacchus67 ..
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Gezellig lunchen. Vanmiddag, na de vele goede recensies late lunch in Huis Roodenburch. We waren er rond een uur of half twee en een fotoploeg had net wat opnames gemaakt. Begrijpelijk,...want dit is echt een toplocatie in Dordrecht. Niet alleen het restaurant gedeelte is een 'pareltje' in de Wijnstraat, ook de Lunch proeverij was een 'feestje'. Enthousiast ontvangt en vriendelijke bediening. Heerlijke lunch in een prachtige zaak. Grappig die 'aapjes' als verlichting midden in de zaak. We komen gauw weer eens lunchen!
Anneloes R.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Heerlijk gegeten bij huis Roodenburch. Wij hadden het vijfgangenmenu. De eerste twee gerechten bevatten alleen maar groenten, wat te denken gaf over wat nog ging komen. Achteraf bleek alles perfect in balans. Derde gang was vis, ook heerlijk, goede combinatie van smaken. De vierde gang met kalf was ook erg goed, botermals! Kaasplanken toe ook een aanrader, zeer smaakvolle kazen. Klein puntje, het waren drie zelfde ' soort' kazen, allemaal harde Nederlandse kaas en 1 romige kaas. Ik zou wat meer afwisseling binnen het plankje lekkerder vinden. Echter, de kazen zelf waren heerlijk dus waar hebben we het eigenlijk over? Prima service ook, netjes maar ' los' .
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Zaterdagavond 24 september 2016 heel goed gegeten bij Huis Roodenburch.
De ontvangst was vriendelijk en er werd direct water op tafel gezet.
De bediening was op een heel goede manier betrokken.
Omdat ik mijn tafelgenoot een tijd niet had gesproken, richtten we ons niet direct op de aangeboden menu- en wijnkaart.
De bediening had daar oog voor !
De Dorade filet werd goed gepresenteerd op een bedje van verse groenten en smaakte buitengewoon goed.
Ook de witte huiswijn paste goed bij het gerecht.
De friet was smaakvol en de begeleidende saus verrassend lekker.
Huis Roodenburch is wat mij betreft een aanrader.
Niels H.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Wat een plek, wat een diner, geweldig! Dit is een restaurant waar ze eten serveren dat met z'n voeten op de grond staat, lekkere smaken en bijzondere combinaties. De inrichting is ontspannen, de bediening ook en in de keuken maken ze fijne dingen. Het leek me op het eerste gezicht een liflafjes-restaurant, maar dat was een positieve verrassing. Voor hadden we rilette - een lekkere - en rauwe tartaar, hoofd was eend en varkensvlees en als toetje aarbeien en witlof - steeds op een manier klaargemaakt die we nog niet kenden. Mjum. De oude drukkerij is plezierig ingericht, het is een prachtig pand met een geweldige tuin en een - voor ons - goede sfeer.
karin F.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Geweldige plek. Met veel oog voor detail ingericht. Zowel beneden als boven. Beneden ook nog de mogelijkheid om lekker dingen te kopen. Vind ik altijd leuk. Wij zaten boven bij een mooi groot raam. We hebben gekozen voor de lunchproeverij. 1 geen vis, 1 geen varkensvlees en 1 alleseter, werd prima mee omgegaan. Erg smakelijk allemaal op de ravioli na. Die vonden we echt wel aan de droge kant.

Bediening Prima. Fijne ervaring.
078 .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Gisteren weer heerlijk gegeten bij Huis Roodenburch. De eigenaresse Glenda schenkt al haar gasten aandacht en ontvangt een ieder hartelijk en gastvrij. De bediening is attent en deskundig. Het eten was perfect. Het bestelde lamsvlees was goed gegaard en de groeten hadden nog een heerlijk "bite". Ook het vegetarische gerecht met asperges was verrassend met onverwachte en spannende combinaties.
De locatie is geweldig. Eerst een trapje op, door een monumentale gang om dan in een onverwachte omgeving uit te komen waar het ruime en gezellig ingerichte restaurant is gevestigd. De inrichting is ongedwongen als ook de sfeer.
Een aanrader! Wij komen hier terug!