Huis Roodenburch

• Af te huren , Catering , Lift aanwezig , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
9,2
Bacchus67 ..
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Gezellig lunchen. Vanmiddag, na de vele goede recensies late lunch in Huis Roodenburch. We waren er rond een uur of half twee en een fotoploeg had net wat opnames gemaakt. Begrijpelijk,...want dit is echt een toplocatie in Dordrecht. Niet alleen het restaurant gedeelte is een 'pareltje' in de Wijnstraat, ook de Lunch proeverij was een 'feestje'. Enthousiast ontvangt en vriendelijke bediening. Heerlijke lunch in een prachtige zaak. Grappig die 'aapjes' als verlichting midden in de zaak. We komen gauw weer eens lunchen!
Anneloes R.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Heerlijk gegeten bij huis Roodenburch. Wij hadden het vijfgangenmenu. De eerste twee gerechten bevatten alleen maar groenten, wat te denken gaf over wat nog ging komen. Achteraf bleek alles perfect in balans. Derde gang was vis, ook heerlijk, goede combinatie van smaken. De vierde gang met kalf was ook erg goed, botermals! Kaasplanken toe ook een aanrader, zeer smaakvolle kazen. Klein puntje, het waren drie zelfde ' soort' kazen, allemaal harde Nederlandse kaas en 1 romige kaas. Ik zou wat meer afwisseling binnen het plankje lekkerder vinden. Echter, de kazen zelf waren heerlijk dus waar hebben we het eigenlijk over? Prima service ook, netjes maar ' los' .
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Zaterdagavond 24 september 2016 heel goed gegeten bij Huis Roodenburch.
De ontvangst was vriendelijk en er werd direct water op tafel gezet.
De bediening was op een heel goede manier betrokken.
Omdat ik mijn tafelgenoot een tijd niet had gesproken, richtten we ons niet direct op de aangeboden menu- en wijnkaart.
De bediening had daar oog voor !
De Dorade filet werd goed gepresenteerd op een bedje van verse groenten en smaakte buitengewoon goed.
Ook de witte huiswijn paste goed bij het gerecht.
De friet was smaakvol en de begeleidende saus verrassend lekker.
Huis Roodenburch is wat mij betreft een aanrader.
Niels H.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Wat een plek, wat een diner, geweldig! Dit is een restaurant waar ze eten serveren dat met z'n voeten op de grond staat, lekkere smaken en bijzondere combinaties. De inrichting is ontspannen, de bediening ook en in de keuken maken ze fijne dingen. Het leek me op het eerste gezicht een liflafjes-restaurant, maar dat was een positieve verrassing. Voor hadden we rilette - een lekkere - en rauwe tartaar, hoofd was eend en varkensvlees en als toetje aarbeien en witlof - steeds op een manier klaargemaakt die we nog niet kenden. Mjum. De oude drukkerij is plezierig ingericht, het is een prachtig pand met een geweldige tuin en een - voor ons - goede sfeer.
Karin F.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Geweldige plek. Met veel oog voor detail ingericht. Zowel beneden als boven. Beneden ook nog de mogelijkheid om lekker dingen te kopen. Vind ik altijd leuk. Wij zaten boven bij een mooi groot raam. We hebben gekozen voor de lunchproeverij. 1 geen vis, 1 geen varkensvlees en 1 alleseter, werd prima mee omgegaan. Erg smakelijk allemaal op de ravioli na. Die vonden we echt wel aan de droge kant.

Bediening Prima. Fijne ervaring.
078 .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Gisteren weer heerlijk gegeten bij Huis Roodenburch. De eigenaresse Glenda schenkt al haar gasten aandacht en ontvangt een ieder hartelijk en gastvrij. De bediening is attent en deskundig. Het eten was perfect. Het bestelde lamsvlees was goed gegaard en de groeten hadden nog een heerlijk "bite". Ook het vegetarische gerecht met asperges was verrassend met onverwachte en spannende combinaties.
De locatie is geweldig. Eerst een trapje op, door een monumentale gang om dan in een onverwachte omgeving uit te komen waar het ruime en gezellig ingerichte restaurant is gevestigd. De inrichting is ongedwongen als ook de sfeer.
Een aanrader! Wij komen hier terug!
Henk G.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Gezellig lunchen. Sfeer is goed. Keuze restaurant Lunchkaart met diverse gerechten. De verwachting van mijn metgezel en mijzelf is hoog. Besteld mini club sandwiches en lunch proeverij Aanvulling noten allergie. De club sandwiches zijn dus echt mini, heel mini. De smaak is wel goed. Bij de lunch proeverij door de noten allergie wordt zonder overleg besloten we maken geen brood en caprese maar een wrap. Die absoluut niet smaakt. Met o.a harde sperziebonen . Heel wat anders dan salade caprese. Soep was helaas ook niet lekker. Na een klacht aan het personeel wordt alsnog salade caprese snel geserveerd op twee boterhammen. Tja je moet wat En mijn metgezel had alles al opgegeten Dus niet echt gezellig. En als compensatie werd een koffie in mindering gebracht op de nota. Al met al een grote teleurstelling
Remy D.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Met een aantal collega's op een doordweekse avond hier gegeten. Het decor heeft mij bijzonder verrast, zeer stijlvol en ruim ingericht in een prachtig pand. De bediening was erg attent en zeer flexibel met onze grote en gevarieerde bestelling. Met zijn 10-en moesten we eigenlijk aan het verrassingsmenu maar a la carte werd toch toegestaan. Het eten verraste ook. Gelukkig een beperkte kaart waardoor jet niet eindeloos hoefde te zoeken naar een gerecht. De gerechten waren mooi opgemaakt en smaakten bijzonder goed. Aparte combinaties van groenten, vlees of vis zaten erg goed in elkaar. Zelf had ik de dim-sum als voorgerecht en buikspek als hoofdgerecht, en dat was een goede keuze. Hier ga ik zeker nog wel eens terugkomen.
Frankinspace .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Wat een prachtig pand! En klasse hoe het zo fris en luchtig, maar tegelijkertijd gemoedelijk en gezellig is ingericht. Die planten geven de afzonderlijke zithoekjes toch een intieme sfeer. Top !!!

De kaart is overzichtelijk en bevat spannende gerechten. Wij lieten ons toch verrassen door het vier-gangen-menu. Bleek aangename verrassing. De smaken waren subtiel en lekker, de uitvoering verfijnd, de presentatie erg mooi. Ook de porties waren qua groente-vlees-verhouding zeker niet te zuinig.
Kortom: SMULLEN !!!
Het dessert was best uitdagend, niet iedereen aan tafel was gewend aan het zachte bittertje van de gedroogde citrus-schijf, maar ik vond het juist perfect combineren met de zacht zoete elementen en de frisse zuurtjes.... en het haalde juist de notige smaak van de gebrande pistache naar boven! Dus ik zat weer enorm te genieten.

Ik begreep later pas dat ze nog maar een maandje open zijn. Dat had ik nooit verwacht, want ik vond de sfeer en de service erg professioneel, maar tegelijkertijd juist heel ongedwongen.
Als ik ook de recensies van anderen teruglees dan denk ik dat ze heel goed gewerkt hebben aan hun verbeterpuntjes, want kennelijk is de kaart al bijgesteld (wij hadden immers een ballotine en geen bavet in ons menu). En ook de service was snel en vlot.
....wij aten er weliswaar op een doordeweekse woensdagavond en het zat niet stampvol.

Kortom: een aanrader!
Wij waanden ons in Parijs, Wenen of Antwerpen. Zowel vanwege de grandeur van de locatie, als vanwege het eetgenot.
Wat een topaanwinst voor Dordrecht.
Saira D.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Huis Roodenburch, wat een aangename ervaring! Samen met een vriendin wilde ik ergens heerlijk gaan lunchen en ik moet zeggen, dat is goed gelukt bij dit restaurant. Ik vond de specialiteiten op de kaart verrassend en nog belangrijker, zo proefde ze ook! Van een heerlijke vissalade tot een super lekker taartje om af te sluiten (het zag er nog prachtig uit ook, die red velvet cake). De mensen van de bediening kwamen erg vriendelijk over. Je voelt je welkom en goed bediend en dat zijn toch wel erg belangrijke voorwaarden voor een goede ervaring bij een dergelijke gelegenheid.

Wat mij betreft een echte aanrader en een aanwinst voor de binnenstad van Dordrecht. Ik zal er zeker nog een keertje komen. Dank voor de prettige belevenis!
Badjassen .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Echt onverwachts heerlijk gegeten op een pracht locatie in Dordrecht, wat een mooi pand. Zowel voor als hoofd als nagerecht waren echt lekker! 2 opmerkingen: de snelheid van de gerechten was op het randje, net voordat het begon irriteren kwam het volgende gerecht. En we moesten steeds vragen voor drinken: ik denk een tekort aan personeel.
Brigitte S.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Wij hebben zaterdag avond gegeten bij dit nieuwe restaurant en het was vol!
Dat maakt wel dat het rumoerig is waardoor de bediening bijna niet te verstaan was. De bediening is erg vriendelijk en attent maar we moesten wel lang wachten op de drankjes, ook tijdens de maaltijd. Het gebeurde vrij vaak dat we ons gerecht al op hadden en de wijn toen pas kwam! Ook de pauzes tussen de gangen duurde nét niet te lang, op de grens van irritatie ..het kan allemaal iets vlotter ( te weinig personeel?)
Wij hadden voor een 5 gangen verrassingsmenu gekozen en dat was lekker en zeker genoeg. Mede omdat wij als 3e gang en 4e gang naar ons idee 2 hoofdgerechten kregen buikspek en bavet..
Alles was lekker maar wat weinig groenten, enige minpuntje was de bavette..een enorm taai en grofdradig stuk vlees..jammer.

Al met al een aanrader, goede prijs-kwaliteitsverhouding en vriendelijke attente bediening. (Alleen wat sneller worden of iets meer bediening inzetten)
Theodorus T.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Wat een fantastisch mooie zaak in dit prachtig gerestaureerde pand in het historisch centrum van Dordrecht. En wat een mooie kaart met bijzondere gerechten en heerlijke wijnen. Hier ga je graag met je vrienden eten om een fijne en culinaire avond te beleven. Echt top.
Eric D.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Zo kan het dus ook als je net open bent!
Voor de 3e keer in korte tijd een nieuw restaurant in Dordrecht gekozen.
Een mooie kaart met zeer uitnodigende gerechten. Complimenten voor de wijnkaart waarbij alles (ok, behalve de champagne) per glas te bestellen is.
Gerechten zijn mooi opgemaakt op het bord, smaken complimenteren elkaar, en dagen uit te genieten.
Bediening is attent, absoluut niet aanwezig en voelt de sfeer goed aan. Dat is voor mij belangrijk. Geen afstandelijk gedoe als wij zo duidelijk aan het genieten zijn en oprecht reageren. Om een voorbeeld te geven: 'vinden jullie het lekker?' klinkt gewoon veel oprechter dan 'is alles naar wens?'. Daar maak je mij blij mee.
En dan de locatie. Mooi ingericht, goed op elkaar afgestemd, geweldig idee om veel groene planten neer te zetten.
En die aapjes! Ik ben verliefd op die lampen.
A la carte gegeten met mooie wijnen, aperitief en een slaapmutsje. € 155,- incl tip vind ik iedere euro waard! Volgende keer staat al gereserveerd.
Kort: Gaan! Deze mensen gun je het. En je bezorgt jezelf een mooie avond.
Donna24 .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2016
Heerlijk ontbeten in dit prachtige pand. Er hangt een fijne sfeer en de kaart ziet er erg goed uit! Een plek waar je echt gezond kan ontbijten, lunchen en dineren. Erg fijn!
Vriendelijk ontvangen bij binnenkomst. Wat ook fijn is, dat wanneer je met een baby komt er een ruime, schone en makkelijke plek is om je kindje te verschonen. Top!

Ons ga je hier vaker zien.
Kirsten V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Afgelopen weekend gegeten bij dit prachtige nieuwe plekje in Dordrecht. Na lang wikken en wegen (wat een lekkers op de kaart) met een vriendin voor het 4-gangen verassingsmenu gekozen. En dit was een groot succes! Eerst een amuse van biet, prima. Vervolgens langoustines, heerlijk! De wijn die bij dit gerecht aanbevolen werd was ook een goede keuze. De bediening mag overigens van mij wat sneller wat betreft de drankjes. Wij hebben tussen de gerechten door een leeg wijnglas gehad. Zonde van de omzet want wij hadden vaak nog wel een glaasje gewild. Ook praten zij erg zachtjes (ik kon ze bijna niet verstaan) en ze komen onzeker over. Als tussengerecht kregen wij een oosters gerecht met eend, ook niets op aan te merken. Als hoofdgerecht kalfsentrecote en als nagerecht een argentijnse cakerol met wat bijgerechtjes, allemaal goed op smaak! Ik kom hier zeker terug. Nu de bediening nog een beetje trainen!
Joke V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Wat een mooi pand en wat een geweldige sfeer! Vakantie in eigen stad! Pasta vongole een aanrader! Een verrassing in de binnenstad van Dordrecht
Elsemarie V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Prachtig ingericht oud pand, heel bijzonder wat er er in korte tijd van gemaakt is. Zowel boven als beneden is het leuk zitten en heel sfeervol. Vegetarisch en glutenvrij lunchen was geen probleem. Er werd goed meegedacht door het personeel. Salade in plaats van brood gekregen bij de shakshuka. Volgende keer terug voor de afternoon tea of diner.