Huis Den Deijl

Service6/10
Decor8,2/10
Kil T. Meesterproever (51 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Op een hete zomerdag een mooie plek gevonden op het zeer fraaie buitenterras om een lunch te gebruiken. Diverse keren liep de bediening bij onze tafel langs zonder ons zelfs maar aan te kijken, ook als men niet aan het serveren was. Het duurde dan ook erg lang voordat een bediende reageerde, maar pas na een wenk van mij. Slordig! Ook aan andere tafels verliep e.e.a. niet vlot. Wij hadden gelukkig alle tijd, maar voor een redelijk snelle hap moet je hier dus niet zijn. We kozen voor de baguette rosbief met parmezaanse kaas en pijnboompitjes. De garnering bestond uit wat veldsla met verse ananas, aardbei, meloen, olijfjes en appel. Het geheel was zéér smakelijk! Top! Voordat we afrekenden kwam een bediende nog twee salades brengen, maar die waren voor een andere tafel....... Prijs/kwaliteitsverhouding: ietsje prijzig maar dan heb je ook wat! Jammer dat de bediening/service niet van hetzelfde niveau is.
Winn V. Meesterproever (10 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Dit restaurant ligt op een heel gezellige locatie aan de rand van het Mastbos. Het restaurant en het grote kiezel-terras komt heel gezellig en nostalgisch. Wij gingen daar voor een lunch op een mooie zonnige dag. We hebben zelf buiten een leuk plaatsje gezocht. Leuke zitjes, ruim opgesteld en voldoende keuze om onder de bomen of in de zon te gaan zitten. De bediening was goed. Aardige mensen, die professioneel over kwamen, qua kleding, stijl maar ook qua etiquette van bediening. Helemaal passend bij de uitstraling van de ambiance. Op de lunchkaart staan voldoende keuzemogelijkheden. De bestelde lunchgerechten waren redelijk aan de prijs, maar wel van goede kwaliteit.
De ambachtelijke garnalencroquetten spraken ons wel aan. Ze staan per 2 op de kaart met brood. Mijn schoonmoeder van 90 kan echter niet meer zo veel en bij de bestelling vroegen we of het ook met 1 croquet besteld kon worden en kin plaats van brood wilden we een paar frietjes. Dat was geen probleem. Zo werd de bestelling ook uitgeserveerd. Keurig 1 croquet zonder brood met een toefje groente en een schaaltje met friet. Bij het afrekenen bleek echter, dat men de gewone menuprijs had berekend voor 2 croquetten met brood en verder was de frites als surplus bijberekend. Helaas kon dit niet anders verrekend worden. Jammer van deze instelling, toch zeker omdat er door ons voor meerdere personen uitgebreid was geluncht en consumpties waren genuttigd.
CarolinevandenBroek . Proever (1 recensie) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Afgelopen donderdag een mooie boswandeling gemaakt en besloten om lekker op het terras bij huis Den Deyl wat te gaan drinken en eten.
Het was 11.45uur niet druk op het terras, ik heb een hele tijd gewacht of er iemand zou komen om de bestelling op te nemen, maar helaas. Toen zelf maar naar binnen gestapt en wat te drinken besteld, men was niet eens verbaasd en bood ook geen excuses aan voor de slechte bediening.
Eindelijk een latte machiatto, die was lekker niets van te zeggen.
Ik bestelde een appelpannekoek en vroeg of er i.p.v. suiker kaneel op kon worden gedaan, die pannekoek bestelde ik jaren geleden ook wel eens en was erg lekker.
De bediening kwam vertellen dat er in de keuken niet gewerkt werd met kaneel en dat die er dus niet was, ze bleek de pannekoek al besteld te hebben, erg jammer.
Het lijkt mij logischer dat er eerst gevraagd wordt of je dan het bestelde gerecht wel wilt maar helaas.
Uiteindelijk kwam dan mijn langverwachte pannekoek en zowaar ze hadden ergens een schaaltje kaneel gevonden.
Allen de pannekoek was lang zo lekker niet meer als een paar jaar geleden, de appelschijfjes waren wel erg dun en met een harde schil, ook was de pannekoek van binnen niet helemaal gaar, erg jammer.
Ik zal dan ook nooit meer een pannekoek bestellen.
Bij het afrekenen melding gemaakt van de hard schil maar er werd erg nonchalant op gereageerd.
Het is al veel langer dat de service slechter en slechter wordt, er is ook allemaal ander personeel gekomen, je moet vaak zo lang wachten eer er iemand de bestelling op komt nemen, mensen komen denk ik vooral voor de mooie locatie en het fijne terras, in ieder geval niet voor de bediening, en ook de prijzen zijn bij verandering van eigenaar fors omhoog gegaan.
Erg jammer!!
Paja . Proever (1 recensie) 4,8 /10
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
We hadden ons verheugd op een gezellig kopje koffie drinken bij Huis den Deijl. Bij binnenkomst was er geen enkele aandacht voor ons en hebben we zelf een plekje uitgezocht. Helaas lag ons tafeltje onder de kruimels. Toen wij geholpen werden door een meneer in 'gewone kleding' veegde hij in ons bijzijn met het reserveringsbordje ter plekke ons tafeltje schoon. De Capuccino was lauw en terwijl wij duidelijk twee stuks appeltaart met slagroom en een stuk apppeltaart zonder slagroom hadden besteld, kregen wij alledrie de stukken appeltaart MET slagroom. Daar moesten we het dan maar mee doen... De Bredase Bol zag er niet uit hoewel de smaak wel o.k. was. Ons bestek werd bijna letterlijk op de tafel gesmeten en van rechtsom serveren had hij nog nooit gehoord. Zeer irritant was het feit dat die meneer al heel snel onze servetten en lege bordjes wegnam terwijl wij nog aan de koffie zaten. Zeer onfatsoenlijk en opdringerig. Geen tijd om onze monden af te vegen! Wij stonden op om te gaan betalen en direct stond die meneer met zijn pin-apparaat naast ons. Wij gingen met een rotgevoel naar huis en zullen daar nooit meer teruggaan.
Sanne G. Fijnproever (2 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Heerlijk gegeten bij Huis Den Deijl, wij komen hier al jaren. Echter werden wij niet ontvangen bij binnenkomst. Wij hadden een plekje in de serre, mooie ambiance alleen was het daar vrij koud. Bediening was niet top, lopen langs maar kijken niet en vervolgens duurt het weer een tijdje voor er iemand langs komt. Wij komen hier altijd voor de heerlijke gerechten met goede service. Jammer dat de goede service deze keer ontbrak.
Balayer . Expertproever (9 recensies) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Wij hebben hier twee keer gegeten, beide keren was het eten heerlijk. De bediening was de eerste keer uiterst beleefd. Na deze eerste goede ervaring zijn wij voor de tweede keer teruggekomen. Dat werd een ramp, zo'n slechte bediening hebben wij nooit eerder meegemaakt.
De bediening was onhandig, smeet alles op tafel, stond ons nauwelijks te woord. Daarnaast hebben we bijna een uur gewacht op ons voorgerecht, daarna nog eens een uur wachten op het hoofdgerecht. Gevraagd of het nagerecht wat vroeger gebracht kon worden, dat kwam iets sneller.
Het eten was deze tweede keer weer heerlijk, maar dankzij deze superslechte bediening komen wij niet meer terug. Jammer, we vonden het een mooie, leuke plek.
Antoine S. Meesterproever (24 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Lunch bij Huis den Deijl is altijd bijzonder. Deze prachtige villa aan de rand van het Mastbos bij Breda is helemaal ingericht voor wandelaars, fietsers en genieters, met of zonder hond. Deze keer (ik kom hier vaak) smakelijk genoten van garnalenkroketjes met wit brood in de serre. Tijdens het wachten genieten we van de open haard, het uitzicht en een uitzonderlijk lekkere witte huiswijn. De garnalenkroketjes zijn huisgemaakt, zilte smaak, veel Hollandse garnaaltjes en een echte Belgische mayonaise (niet gek als je weet dat België om de hoek ligt). Dit is mijn favoriet van de zeer uitgebreide lunchkaart. De bediening oogt soms wat rommelig, maar ach, we kennen ze al jaren, vakmensen gericht op service en zorgzaam voor de oudere bezoekers. Als het aan mij ligt kom ik hier nog vele zondagen.
Romy D. Meesterproever (23 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
1e Kerstdag kerstdiner bij Huis Den Deijl. Buten staan de vuurkorven te branden en binnen de open haard; dit jaar geen sneeuw maar toch een heerlijke kerstsfeer! De zaak is ook mooi in kerstsfeer versierd.
Vooraf proeverij van Aberdeen Angus (heerlijk), daarna bouillon van parelhoen met kastanjeroom (leuk in een glas geserveerd).
Omdat ik glutenvrij eet dat meteen bij de reservering laten weten en men bevestigde dat ook meteen bij binnenkomst. Helaas gaat het regelmatig fout. Veel te laat brood voor mij bij de voorgerechten.
Bij het volgende voorgerecht gaat het helemaal mis. Voor mijn tafelgenoten is er rode mul met coquilles, zeekraal (met flink wat harde steeltjes helaas)en een kreeftensausje. Voor mij staan de coquilles met kabeljauw en zeekraal dan nog in de oven. Dus het eten van mijn tafelgenoten wordt koud want zij willen wachten op mij. Jasses! Beklag over gedaan en excuses gekregen.
Daarna als hoofdgerecht medaillons van ree met wat melig gebakken aardappelen. Voor mij weer eens zonder saus net als bij de coquilles.
Zo jammer dat veel chefs niet begrijpen dat er ook sausjes gemaakt kunnen worden die glutenvrij zijn en niet op basis van een roux! Gebruik aardappelzetmeel of maïsmeel (maïzena), of laat de saus gewoon wat verder inkoken. Dit is een algemene klacht die ik als glutenvrije eter heb.
Als dessert een champagne sabayon (weer in eenzelfde glas geserveerd; dat is wat fantasieloos en ik mis wat vers fruit erbij).
De wijn is prima. Helaas wil het meisje van de bediening meteen de glazen weghalen na het hoofdgerecht, terwijl er nog een kwart fles over is. Jammer en een misser.
Na het eten biedt men excuses aan voor de missers van mijn glutenvrije diner.
Huis den Deijl is een fijne zaak, maar hier en daar wat steken los.
De ambiance is top.
Ikookook . Meesterproever (14 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2015
Na een vergadering ter plaatse zeer goed gegeten in een leuke kerstsfeer. Vooraf een wildplankje, kabeljouw als hoofdgerecht en een kaasplank als nagerecht.
Alle gerechten mooi opgemaakt en goed van smaak. Jammer van de slechte uitleg bij het kaasplankje. Bediening was verder goed. Zeer mooie kwaliteit huiswijn.
Ronald B. Expertproever (8 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Op zaterdagavond heerlijk gegeten in een ouderwets gezellig restaurant. Het was er helaas erg rustig en dat verdient Huis den Deijl niet. De bediening is vriendelijk en de klant is koning.
Ferry V. Fijnproever (3 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2015
De avond was wat gehaast door lange file vanuit Leiden. Konden relaxt bijkomen met lekker kopje koffie. Alleen hoofdgerecht gegeten vanwege de tijd. Het lamsvlees was voortreffelijk. Mooi rose, en het mes ging erdoorheen als boter. Lekkere gebakken aardappeltjes, weer eens wat anders dan standaard frietjes. Qua prijs wel aan de maat, maar je krijgt er kwaliteit voor terug. Mooi idyllisch plekje in de bossen.
Liesvdr . Proever (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Prachtige omgeving. We hebben de luxe tapasplateau gegeten. Heerlijk! Boven verwachtingen. Hadden namelijk totaal iets andets verwacht. Was tevens ook voldoende voor 2 personen. Bediening was vriendelijk. Wel 2x om de rekening moeten vragen...
Peter P. Proever (1 recensie) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Op advies gegeten in Huis den Deijl met hoge verwachtingen. Helaas, de verwachtingen werden niet waar waargemaakt. De ambiance is prachtig. Gelegen in het bos en in een mooie serre. De bediening was niet erg klantvriendelijk. Een van de gasten eet alleen klein porties, maar dit was niet mogelijk. Zelfs voor een kleine portie zijn wij bereid de normale prijs van een grote portie te betalen, maar de eetlust vergaat indien er een grote portie wordt geserveerd. Een goede kok maakt daar geen probleem van. De carpaccio van lamsvlees was lekker, maar niet erg bijzonder. Bij het hoofdgerecht, zeewolffilet met groentengarnituur, waren donker bruine frietjes geserveerd, die smaak nog reuk hadden. Het worteltje was slap en de kleine maiskolfjes waren grijs. Bij een van de gasten werd pas de wijn geserveerd nadat haar hoofdgerecht op was, terwijl het niet echt druk was in de zaak. Het kaasplateau was copieus maar had een 'Lidl-gehalte', waar overigens qua kwaliteit niets mis mee is, maar het waren grote stukken en een Padano kaas is hard en erg zout. Overigens wel een goede wijnkaart. Jammer dat lege flesjes en glazen op tafel blijven staan tijdens de maaltijd. Huis Den Deijl schijnt een goede reputatie en keuken te hebben gehad, maar op een bord bij de keuken staat: I Kiss better than I cook. Ik heb geen ervaringen met de kussen van de kok, maar misschien klopt dit wel. Advies: besteedt goede aandacht aan de gerechten en aan de bediening en wellicht komen we dan terug.
Jgroesen . Fijnproever (3 recensies) 3,3 /10
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2015
Slecht gegeten, vlees is weing en koud, en veel te duur voor wat je krijgt. Bediening slecht en chagarijnig. Toiletten vies en natte kapotte handdoek op damestoilet hangt er s 'middags en 's avonds nog. Belachelijke prijzen voor wat nootjes bij de borrel.
Prijs staat absoluut niet in verhouding voor de geboden kwaliteit.
JMvandenHam . Expertproever (5 recensies) 4,5 /10
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Jongstleden zaterdagmiddag (22 nov'14), schitterend weer. Na een fijne wandeling dwars door het Mastbos (auto geparkeerd bij "de Heeren van Oranje") arriveren wij na ruim een uur wandelen om 15.30 bij "Huis den Deijl", op het eerste gezicht een sprookje op een prachtige door bossen en weilanden omzoomde plek (ons bekend vanuit een ver verleden, toen een zeer stijlvol huis). Voor de dichte entree staat een mededeling dat de in het achterdeel gelegen serre is gereserveerd voor een ontvangst-partij door Mevr. X. Eventueele andere gasten wordt verzocht in de gelagkamer aan de linkervoorzijde plaats te nemen. Bij binnenkomst worden wij vanuit de keuken door het bedienend personeel gesignaleerd, geen enkele reactie. Wij nemen plaatst bij een behaaglijk brandende open haard in de geheel lege gelagkamer.
Vervolgens gebeurt er een kwartiertje niets. Derhalve loop ik naar de keuken-entree en bestel 2 dubbele espresso's en een portie bitterballen. De koffie wordt 2minuten later gebracht voorzien van een wafeltje in folie verpakt. Na ca 10minuten volgen een 10-tal donkerbruine bitterballen, voorzien van een 3-tal plastic mosterdzakjes en wat houten prikkertjes, te prikken valt er echter niets want de bitterballen blijken stuk voor stuk hol, kortom lege harde hulsen.
Dit lijkt dus nergens op. Niemand laat zich zien en na nog 10 minuten vraag ik bij de keuken om de rekening, pin Euro 14.40 en we vertrekken. Thuisgekomen zie ik dat een 4-tal espresso's a Euro 2.35 in rekening zijn gebracht en dat voor simpele Douwe Egberts koffie.
Dit adres zullen wij na deze ervaring dus nooit meer bezoeken.
Jeannette B. Meesterproever (13 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
Huis Den Deijl ligt in het Zuiden van ons mooie Mastbosch. In de lichte serre is het goed toeven met op zomeravonden de inval van koele buitenlucht, terwijl er 's winters een gezellige open haard brandt. Wij kozen samen voor de Château Briand Stroganoff, want dat kan alleen vanaf 2 personen. Het is erg fijn dat je voor zowel een normale als een kleine portie kan kiezen. Daarbij werden een schaaltje gebakken ronde aardappeltjes en een kom Stroganoffsaus geserveerd. Het vlees was lekker mals, de saus heel smakelijk en de diverse warme groenten op het bord beetgaar.
Wij kozen voor een fles donkerkleurige rosé erbij van de speciale zomerwijnkaart. Dat bleek een prima keus bij dit gerecht op deze zomeravond. De smaakpapillen werden aangenaam beroerd.
Als dessert smulde mijn echtgenoot van de gechocolateerde Bredase aardbeien met vanilleroomijs en slagroom. Ik koos de wat tegenvallende gemarineerde meloen met het cassis sorbet ijs. Het ijs smaakte prima, maar de meloen was hooguit over de likeur gevlogen, want die was niet te proeven. En wat ik echt jammer vond dat er een verpakt koekje bij het afsluitende kopje koffie lag. Een beetje nagenieten van koffie met een zelfgebakken roomboter koekje, een (handgemaakte) bonbon of iets anders ambachtelijks van de kok werkt heel verrassend en verlengt de 'pret'.
Wel een adres waar we af en toe naar terugkeren en waar het zoals ik in het begin al schreef goed toeven is.
Dennis87 . Meesterproever (46 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2013
Afgelopen vrijdag hier geluncht voordat we naar bruiloft gingen op dezelfde locatie. Bediening was erg attent (ook toen we aangaven dat we weinig tijd hadden). Eten was erg smakelijk en zeker niet duur. Verder gelegen op een toplocatie in de bossen!
Tac80 . Expertproever (9 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2013
Wij hebben hier vanmiddag gelunchd. De uitsmijter was goed en de gebakken tartaar Irish Angus was erg lekker. De bediening was netjes. Het restaurant ligt op een prachtige lokatie en ziet er heel sfeervol uit. Het enige mikpuntje is dat het nogal prijzig is. Desondanks denk ik dat wij hier nog weleens terug komen.
Mark B. Meesterproever (53 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2013
Afgelopen zaterdag hier gegeten. De service was goed en vlot. We hadden slechts beperkt de tijd en hier werd goed rekening mee gehouden.

Als voorgerecht hadden we cocquilles met asperges en schuim van hollandaise saus. Naar mijn mening was de hoeveelheid schuim te groot. Verder een smaakte het goed.

Als hoofdgerecht had ik de kalfsfilet. Op de kaart stond rosé gebakken, maar de geserveerde kalsfilet was helaas veel te ver gegaard. Een gemiste kans. De kwaliteit van het gebruikte kalfsvlees was gelukkig goed. Mijn partner had zalm. Deze was wel precies goed klaargemaakt.

Als desert had ik de geblancheerde ananas met pistacheijs. Dit was een mooie afsluiter.

Het eten was goed. Hier en daar is er zeker wat verbetering mogelijk. Het restaurant ligt op een mooie locatie en met het mooie weer van afgelopen zaterdag was het goed toeven op het terras.
Weslie S. Meesterproever (13 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2013
Al 2 keer heerlijk gelunched hier, flinke porties van rond de 9euro. Echt waar voor je geld, keurige bediening. Locatie is fantastisch, lunchen in deze regio rond het mastbos is altijd succes. Lunch bestaat uit rijkelijk belegde verse broodjes, met verse groentes en fruit. Aanrader zijn de boerenham met eigen gemaakte saus en de runder tartaar van angus.