Huis de Wiers

Wiersedreef 3 3433 ZX Nieuwegein Nederland Kaart

Over het restaurant Huis de Wiers

Restaurant Huis de Wiers is een begrip waar klassiek en modern samensmelten in volledige harmonie. Aan de rand van het plaatsje Vreeswijk, naast de jachthaven, is het voormalig Landhuis Huys Wiers uit de zeventiende eeuw, opnieuw opgetrokken in een moderne eigentijdse stijl.
Onder de schitterende authentieke kruisgewelven in het gerestaureerde souterrain is een restaurant gecreëerd waarin verschillende doelgroepen zich kunnen vinden in het beste van een klassieke omgeving en een moderne stijl.

Onze kaart wisselt elke 2 maanden.
Naast a la carte serveren wij ook diverse menu's:

Carte Blanche Menu van de Chef:

9,1

Jouw recensie over het restaurant Huis de Wiers

SaskiaMaria .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2018
Het was even zoeken maar dan heb je ook wat. Een restaurant waar de bediening heel vriendelijk en deskundig is. Het eten (we hebben ons laten verrassen bij de lunch) was super. De wijntjes heerlijk. De locatie heel leuk, je kijkt uit over een klein watertje. Kortom het was geweldig. Hier komen we zeker terug.
Jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Vanavond voor het eerst kennis gemaakt met dit sfeervol restaurant. We kozen voor het 5-gangen-menu. Een lawine aan smaken was het gevolg. Kenmerkend voor een goed gerecht is dat zowel de smaken als gaarheid uitstekend zijn in de combinatie als per individueel ingredient. Enig puntje van kritiek was de chorizo-risotto die voor onze smaak iets te zout was. Vriendelijke en kundige bediening en een mooie ambiance maakten deze avond compleet!
Nick T.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2018
Prima gegeten, leuke locatie en het ziet er allemaal netjes uit. Helaas telkens andere bediening aan de tafel en wijn arrangement niet leuk geserveerd. Werd niet altijd verteld wat je aan tafel kreeg.
Jan R.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Heerlijke en mooie gerechten met dito wijnen. Vriendelijke en professionale bediening. Wachttijden tussen de gerechten precies goed .
Jan R.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Genoten van kerstmenu. Goede keuken, bediening vriendelijk en professioneel. Kortom perfect.
Warmtestraler buiten voor rokers is enige wens die nog openstaat.
Wobke P.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Zoals gewoonlijk hebben we hier weer erg lekker gegeten, en voldeed ook nu weer aan onze verwachtingen.
Het enigste minpuntje was dat wij binnen het wijnarrangement de Armagnac niet helemaal begrepen.
Silvia B.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Onlangs hebben we een 4 gangen verrassings menu gereserveerd bij dit restaurant. Het menu was wisselend maar echt een verassing was het niet.Niets bijzonders. mijn man kreeg omdat hij geen vis luste zelfs een suffe salade met vooral komkommer en tomaat .. dat stak wat schraal af tegen mijn zalm.. jammer doen we niet meer
Marja V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2017
Wij hebben wederom heerlijk genoten van het eten. Van de amuse t/m het hoofdgerecht waren perfect van smaak en kleur. Een wijnarrangement erbij genomen en ook dat was perfect verzorgd, naast alle overheerlijke wijnen was de dessertwijn verrassend lekker.
Tineke V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Wij hebben met zn 10en een bijzonder fijne avond gehad. Heerlijk gegeten bijzondere lekkere wijn kortom een topavond. Nogmaals hartelijk bedankt
Opama .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Niet alledaagse ligging, bijzonder interieur: fraai opgeknapt keldergewelf. Wat krappe tafelopstelling.
A la carte gegeten zeer lekker was het hoofdgerecht: zacht gegaarde wildzwijnwang....daar willen we voor terugkomen! Betaalbare wijnkeuze per glas, we onthouden vooral de Pfalz Spatburgunder.
Mooi tempo, vriendelijke bediening met prettige toelichting der gerechten.....we hadden een heerlijk avondje uit-eten.
cobo2007 .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
De viering van een bijzonder feit is omlijst door een avond met heerlijk eten en drinken, gezellige sfeer, een aardige en attente bediening in een fijne ambiance.
Yvonne B.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2017
Het was weer een hele gezellig avond. Ook dankzij het enthousiasme van de bediening. En dat vind ik ook altijd erg belangrijk. We komen zeker weer terug. Het wildmenu was heerlijk!!!!
Guus V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Geweldig eten in een geweldige ambiance met uitstekende en zeer vriendelijke bediening! Echt een avondje uit met geraffineerde smaken en heerlijke wijnen.
mailme .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
prima gerechten in het 2 gangen lunch verrassingsmenu geode combinatie van smaken. Dit lijkt mij korte , eerlijke en constructieve feedback die geen 120 karacters lang hoeft te zijn :-)
Leonie G.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Aan de ambiance niks op aan te merken...
De presentatie van de gerechten was ook goed, alleen het smaakte helaas echt niet.
Alle gerechten waren flauw, er zat simpelweg geen smaak aan. De zalm had geen bite, maar leek gekookt. Het voorgerecht ,de coquille was rauw, zonder extra toevoegingen en slecht van smaak. Er zat geen smaak aan eigenlijk... De groenten bij de gerechten waren gekookt en verder niks. Samengevat een flauwe hap.
De wijnen waren lekker en het kaasplankje ook, maar aan een kaasplank kan weinig misgaan natuurlijk.
Voor ons dus geen aanrader of een reden om nog een keertje terug te gaan... Jammer, want mooie zaak!
Carla M.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Heerlijk genoten van een high tea met een vriendin, lekkere gerechtjes en mooi opgediend.
Voor herhaling vatbaar!

(Waarom moet een recensie tennminste uit 120tekens bestaan?..)
Ellen J.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Voor mij blijft het een prima adres waar ik met regelmaat geniet van heerlijke verrassingsgerechten. De wachttijd is prima, maar dat kan ik niet aangeven. Ze passen het goed aan , aan de eigen wensen. Kortom het blijft een van mijn favoriete restaurants.
Marga N.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Wij hebben heel erg genoten van het overheerlijke eten en van alle aandacht. Een perfecte avond! Wij komen snel nog eens.
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2017
Eigenlijk zoals altijd heerlijk gegeten. Bijpassende wijntjes erbij en de avond was weer geslaagd. Door tapijt en deels nieuwe verlichting en meubilair een fijne ambiance. Het vriendelijke personeel maakt het helemaal af.
C. Z.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Een welkome verandering zou kunnen zijn om het tafelwater niet vooraf (soms een halve dag, waardoor het water warm wordt) op de tafel te zetten. Wat ook stoort is dat er voor dit (Leiding)water behoorlijk betaald moet worden.
Suggestie is om een degelijk, gekoeld fles water (Panna en/of Pellegrino) aan tafel aan te bieden en ter plekke de dop er af te schroeven. Voor een prijs van b.v. €4,50 per fles doe je meer recht aan het tafelwater dan nu het geval is en het gaat niet ten koste van je verdienste.