Huis de Wiers

Wiersedreef 3 3433 ZX Nieuwegein Nederland Kaart

Over het restaurant Huis de Wiers

Pure smaken

Even buiten Utrecht aan de idyllische jachthaven in Vreeswijk vind je een plek waar klassiek en modern elkaar helemaal gevonden hebben. En dan de gerechten: alles ziet er geweldig uit en smaakt exquise. Creatief zonder pretenties. De grootste inspiratiebron is wat de natuur biedt. De chef werkt daarom altijd met dagverse en seizoensgebonden producten.

Meer informatie over restaurant Huis de Wiers

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Huis de Wiers

silvia B.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Onlangs hebben we een 4 gangen verrassings menu gereserveerd bij dit restaurant. Het menu was wisselend maar echt een verassing was het niet.Niets bijzonders. mijn man kreeg omdat hij geen vis luste zelfs een suffe salade met vooral komkommer en tomaat .. dat stak wat schraal af tegen mijn zalm.. jammer doen we niet meer
Marja V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2017
Wij hebben wederom heerlijk genoten van het eten. Van de amuse t/m het hoofdgerecht waren perfect van smaak en kleur. Een wijnarrangement erbij genomen en ook dat was perfect verzorgd, naast alle overheerlijke wijnen was de dessertwijn verrassend lekker.
Tineke V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Wij hebben met zn 10en een bijzonder fijne avond gehad. Heerlijk gegeten bijzondere lekkere wijn kortom een topavond. Nogmaals hartelijk bedankt
Opama .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Niet alledaagse ligging, bijzonder interieur: fraai opgeknapt keldergewelf. Wat krappe tafelopstelling.
A la carte gegeten zeer lekker was het hoofdgerecht: zacht gegaarde wildzwijnwang....daar willen we voor terugkomen! Betaalbare wijnkeuze per glas, we onthouden vooral de Pfalz Spatburgunder.
Mooi tempo, vriendelijke bediening met prettige toelichting der gerechten.....we hadden een heerlijk avondje uit-eten.
cobo2007 .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
De viering van een bijzonder feit is omlijst door een avond met heerlijk eten en drinken, gezellige sfeer, een aardige en attente bediening in een fijne ambiance.
Yvonne B.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2017
Het was weer een hele gezellig avond. Ook dankzij het enthousiasme van de bediening. En dat vind ik ook altijd erg belangrijk. We komen zeker weer terug. Het wildmenu was heerlijk!!!!
mailme .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
prima gerechten in het 2 gangen lunch verrassingsmenu geode combinatie van smaken. Dit lijkt mij korte , eerlijke en constructieve feedback die geen 120 karacters lang hoeft te zijn :-)
Guus V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Geweldig eten in een geweldige ambiance met uitstekende en zeer vriendelijke bediening! Echt een avondje uit met geraffineerde smaken en heerlijke wijnen.
Leonie G.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Aan de ambiance niks op aan te merken...
De presentatie van de gerechten was ook goed, alleen het smaakte helaas echt niet.
Alle gerechten waren flauw, er zat simpelweg geen smaak aan. De zalm had geen bite, maar leek gekookt. Het voorgerecht ,de coquille was rauw, zonder extra toevoegingen en slecht van smaak. Er zat geen smaak aan eigenlijk... De groenten bij de gerechten waren gekookt en verder niks. Samengevat een flauwe hap.
De wijnen waren lekker en het kaasplankje ook, maar aan een kaasplank kan weinig misgaan natuurlijk.
Voor ons dus geen aanrader of een reden om nog een keertje terug te gaan... Jammer, want mooie zaak!
Carla M.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Heerlijk genoten van een high tea met een vriendin, lekkere gerechtjes en mooi opgediend.
Voor herhaling vatbaar!

(Waarom moet een recensie tennminste uit 120tekens bestaan?..)
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Voor mij blijft het een prima adres waar ik met regelmaat geniet van heerlijke verrassingsgerechten. De wachttijd is prima, maar dat kan ik niet aangeven. Ze passen het goed aan , aan de eigen wensen. Kortom het blijft een van mijn favoriete restaurants.
Marga N.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Wij hebben heel erg genoten van het overheerlijke eten en van alle aandacht. Een perfecte avond! Wij komen snel nog eens.
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2017
Eigenlijk zoals altijd heerlijk gegeten. Bijpassende wijntjes erbij en de avond was weer geslaagd. Door tapijt en deels nieuwe verlichting en meubilair een fijne ambiance. Het vriendelijke personeel maakt het helemaal af.
C. Z.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Een welkome verandering zou kunnen zijn om het tafelwater niet vooraf (soms een halve dag, waardoor het water warm wordt) op de tafel te zetten. Wat ook stoort is dat er voor dit (Leiding)water behoorlijk betaald moet worden.
Suggestie is om een degelijk, gekoeld fles water (Panna en/of Pellegrino) aan tafel aan te bieden en ter plekke de dop er af te schroeven. Voor een prijs van b.v. €4,50 per fles doe je meer recht aan het tafelwater dan nu het geval is en het gaat niet ten koste van je verdienste.
Roos W.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2017
Al vaker hier wezen eten, zo ook gisteren weer, en wederom naar alle tevredenheid. We kozen dit keer voor het 4-gangen verrassing menu. Voorgerecht zacht gegaarde makreelfilet met venkel, pesto en zeekraal, mooi gerechtje. Tussengerecht had een Aziatisch tintje, mosseltjes en scholfilet met een citroengras/kokos sausje, heerlijk! Bij deze twee gerechtjes was ons een overheerlijke Offida Pecorino geadviseerd en die ging goed bij beiden. Hoofdgerecht was Baambrugs varken omwikkeld met parmaham en een stukje sparerib (zonder bot) met een heerlijke jus, aardappelpuree met mosterd, appeltjes, courgette en padenstoelen. Volgens ons het lekkerste gerechtje dat we hier ooit gegeten hebben. Dessert was ook lekker, iets met meloen en mango, maar exact hoe en wat weet ik niet meer want ik had een lekker kaasplankje.
De bediening is altijd even vriendelijk en kunnen goed advies geven qua wijn. Al met al, elke keer weer een plezier om hier een heerlijke avond uit eten te gaan voor een eerlijke prijs.
ljmtimmers .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2017
Het is onze eerste maar zeker niet onze laatste ervaring geweest met restaurant Huize de Wiers. De zeer goede recensie van "De Gouden Pollepel" in het AD van 6 mei j.l. klopt helemaal. Het voorgerecht: de gekonfijte eendenlever met oester en een vinaigrette van rode bietjes was een smaakexplosie. Prachtig! Daarna de tonijnfilet, precies gegrild zoals het hoort. Het verrassingsmenu dat mijn echtgenote nam, was inderdaad één verrassing. Voeg daarbij de zeer prettige en vakkundige bediening die ons de juiste wijnen voorstelde en onze, door de recensie, toch al hoge verwachting wordt volledig waargemaakt. Zo als al gemeld: wij zullen hier vaker zijn.
VebAts .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2017
Heerlijk geluncht. Wij namen het carte blanche (verrassings-)menu van twee gangen. Als voorgerecht kreeg mijn disgenoot Baambrugse big met ibericoham en ik tonijn in sesam met bijpassend garnituur. Als hoofd kregen we eend met dragonjus en wederom heerlijk en uitgebreid garnituur. Het was een feestje voor de smaakpapillen, te meer omdat de eend werkelijk de perfecte garing had. Dat alles in een mooie ambiance, warm en stijlvol. Dit restaurant is het omrijden meer dan waard, je zult niet teleurgesteld worden.
M. V.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Wederom heerlijk gegeten! Fijne sfeer, prettig personeel en natuurlijk een uitstekende keuken!
Vandaag 4 gangen met heerlijke wijn een feestje om hier te zijn.
We komen snel weer.
Edward D.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Voor het eerst hier gegeten, maar niet voor niets, want het eten was prima. De pluspunten zijn: Lekkere en verse gerechten, mooi opgemaakt, mooie ambiance (het leek op een hele mooie wijnkelder) en goede, vriendelijke service! Één minpunt is: Het geluid/akoestiek. Komt waarschijnlijk door de gewelven en ondanks dat het deels bekleed was (bv tapijt), was het toch gehorig. Al met al een fijn restaurant en we komen zeker terug.
G J.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Op deze onverwachte plek in Nieuwegein beleefden wij een eveneens onverwacht mooie avond. Wij kozen voor het 4-gangen wildmenu. Het voorgerecht, fazant en eendenlever, beviel ons het minst. Hoewel de smaken op zich goed waren, waren de texturen op het bord teveel van het zelfde: crème-achtig, geleiachtig, zacht, zacht zacht. De kok had zich naar onze smaak ook net iets teveel uitgeleefd om diversiteit op het bord te creëren. Gelukkig bleek dit een opmaat naar een hoger niveau! Het tussengerecht, hazenrugfilet met bloedworst, was traditioneel en gebalanceerd; het hoofdgerecht, hert, werd op klassieke wijze opgediend met stoofpeer, rode kool en mousseline (op subtiele wijze verwerkt met pastinaak, heerlijk), en met een eigenzinnige touch afgemaakt: een jus van Grand Marnier. Het afsluitende kaasplankje (meerprijs, want geen onderdeel van het menu) was lekker, maar wat aan de pittige kant. Jammer dat de eetvolgorde ook niet echt goed was.
Al met al was het een heerlijke avond, met bijpassende goede, maar niet al te verrassende wijn, en een sfeervolle ambiance met keurige bediening. Een blijvertje voor ons.