Huis de Wiers

Wiersedreef 3 3433 ZX Nieuwegein Nederland Kaart

Over het restaurant Huis de Wiers

Pure smaken

Even buiten Utrecht aan de idyllische jachthaven in Vreeswijk vind je een plek waar klassiek en modern elkaar helemaal gevonden hebben. En dan de gerechten: alles ziet er geweldig uit en smaakt exquise. Creatief zonder pretenties. De grootste inspiratiebron is wat de natuur biedt. De chef werkt daarom altijd met dagverse en seizoensgebonden producten.

Meer informatie over restaurant Huis de Wiers

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag 18:00 - 21:00
Zondag

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
ljmtimmers .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2017
Het is onze eerste maar zeker niet onze laatste ervaring geweest met restaurant Huize de Wiers. De zeer goede recensie van "De Gouden Pollepel" in het AD van 6 mei j.l. klopt helemaal. Het voorgerecht: de gekonfijte eendenlever met oester en een vinaigrette van rode bietjes was een smaakexplosie. Prachtig! Daarna de tonijnfilet, precies gegrild zoals het hoort. Het verrassingsmenu dat mijn echtgenote nam, was inderdaad één verrassing. Voeg daarbij de zeer prettige en vakkundige bediening die ons de juiste wijnen voorstelde en onze, door de recensie, toch al hoge verwachting wordt volledig waargemaakt. Zo als al gemeld: wij zullen hier vaker zijn.
VebAts .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2017
Heerlijk geluncht. Wij namen het carte blanche (verrassings-)menu van twee gangen. Als voorgerecht kreeg mijn disgenoot Baambrugse big met ibericoham en ik tonijn in sesam met bijpassend garnituur. Als hoofd kregen we eend met dragonjus en wederom heerlijk en uitgebreid garnituur. Het was een feestje voor de smaakpapillen, te meer omdat de eend werkelijk de perfecte garing had. Dat alles in een mooie ambiance, warm en stijlvol. Dit restaurant is het omrijden meer dan waard, je zult niet teleurgesteld worden.
M. V.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Wederom heerlijk gegeten! Fijne sfeer, prettig personeel en natuurlijk een uitstekende keuken!
Vandaag 4 gangen met heerlijke wijn een feestje om hier te zijn.
We komen snel weer.
Edward D.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Voor het eerst hier gegeten, maar niet voor niets, want het eten was prima. De pluspunten zijn: Lekkere en verse gerechten, mooi opgemaakt, mooie ambiance (het leek op een hele mooie wijnkelder) en goede, vriendelijke service! Één minpunt is: Het geluid/akoestiek. Komt waarschijnlijk door de gewelven en ondanks dat het deels bekleed was (bv tapijt), was het toch gehorig. Al met al een fijn restaurant en we komen zeker terug.
G J.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Op deze onverwachte plek in Nieuwegein beleefden wij een eveneens onverwacht mooie avond. Wij kozen voor het 4-gangen wildmenu. Het voorgerecht, fazant en eendenlever, beviel ons het minst. Hoewel de smaken op zich goed waren, waren de texturen op het bord teveel van het zelfde: crème-achtig, geleiachtig, zacht, zacht zacht. De kok had zich naar onze smaak ook net iets teveel uitgeleefd om diversiteit op het bord te creëren. Gelukkig bleek dit een opmaat naar een hoger niveau! Het tussengerecht, hazenrugfilet met bloedworst, was traditioneel en gebalanceerd; het hoofdgerecht, hert, werd op klassieke wijze opgediend met stoofpeer, rode kool en mousseline (op subtiele wijze verwerkt met pastinaak, heerlijk), en met een eigenzinnige touch afgemaakt: een jus van Grand Marnier. Het afsluitende kaasplankje (meerprijs, want geen onderdeel van het menu) was lekker, maar wat aan de pittige kant. Jammer dat de eetvolgorde ook niet echt goed was.
Al met al was het een heerlijke avond, met bijpassende goede, maar niet al te verrassende wijn, en een sfeervolle ambiance met keurige bediening. Een blijvertje voor ons.
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Een nieuw interieur en nieuwe meubels, de stoelen zitten uitstekend. Ook de hoge tafels met uitzicht op de keuken zijn een aanwinst. Het eten was weer prima, vooral de snoekbaars met schelpdierenbouillon en de Black Angus sukade waren heerlijk. Mooie wijnen erbij en wij hadden weer een geweldige avond.
Castle_John .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Een top restaurant op een mooie lokatie met goede ambiance. Vlot personeel, bediening is top. Er wordt gewerkt met mooie ingredienten en dat komt terug in de smaak en beleving. Een aanrader om een zakelijk diner te organiseren. Mijn verwachtingen overtroffen.
Jorrit K.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Vandaag (Moederdag) weer eens heerlijk wezen lunchen. Als voorgerecht beiden een heerlijk langoustine gerecht, hoofd ikzelf zeetong en mijn vrouw lamsfilet. Zoals altijd is de garnering heerlijk en volledig in balans met hetgeen waar het om draait. Voor de kleine een simpele doch fantastische risotto. A la carte wel aardig aan de prijs, maar is het mijns inziens wel waard; een van de betere restaurants in de omgeving. Service zoals altijd eveneens meer dan uitstekend.
Eric F.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Echt geweldig! Was zeker wel 2 jaar geleden dat ik hier was, gewoon even van de radar af geweest en wat jammer, want ik heb lang niet zó lekker gegeten. Kleine gerechtjes en aan de prijs, maar kwaliteit en presentatie, maakte het het helemaal waard. Ondanks high-end character, is de bediening niet stijf en gewoon gezellig en kundig. Helemaal top en zeker tot snel!
_anoniem_ .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Het eten heeft een constante hoge kwaliteit en de bediening is zeer vriendelijk. het verassingsmenu wordt altijd goed samengesteld, ook als je bepaalde ingrediënten niet kan/mag/wil eten is er altijd een goed alternatief. Wij komen hier zeker nog vaak terug!
dis .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
We hebben met twee personen heerlijk gegeten hier. Het eten werd prachtig opgediend en was geweldig van smaak. De bijpassende wijnen die geschonken werden waren voortreffelijk. Een echte aanrader!
Cees Q.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Met 4 personen heerlijk en avondvullend gegeten.
Prachtige ambiance in de gewelven van een oud landhuis, mooi gerestaureerd in een simplistische aparte stijl, met fijne stoelen waar het goed toeven is.
Aanvankelijk genoten van het 4 gangen menu, begonnen met een amuse en een sprankeltje, afgesloten met een extra bestelde gang, dit heeft niet te maken met kleine porties, maar met de kwaliteit en de smaakbeleving, afgesloten met een koffie.
De gangen en het wijnarrangement zijn perfect op elkaar afgestemd, de service aan tafel optimaal, vlot en ter zakenkundig complimenten aan het team, komen zeker nog eens terug.
Georg K.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2015
een druilerige avond voor een vergadering in Nieuwegein prima gedineerd. Oude keldergewelven brengen sfeer, aardige en attente bediening en prima eten, niet al te spannend maar prijs/kwaliteit in orde. Daarnaast prima wijn. Aanrader! Bijkomstigheid: op maandag geopend.
Martin V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
Goede inrichting van het pand, is zeker over nagedacht. Prettige stoelen om prima een avond door te brengen. Personeel is professioneel en vakbekwaam.
Eten smaakt zeker goed. Toch "maar" een 7 voor het eten omdat het er mooi uitziet maar ik miste de verwachte smaakexplosie die de opmaak wel doet vermoeden. Tussengerecht was de risotto en die was echt briljant!
Kortom prima eten en goede wijnen maar het voldeed net niet aan mijn (hooggespannen ) verwachtingen.
Leen P.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Met zes personen gegeten, verrassings menu genomen van de iensweek.
Porties waren wat aan de kleine kant. De samenstelling van de gerechten gaven een verrassende smaak. Bijgerecht was niet bij iedereen gaar, de kool was dat.
We zaten met zijn zessen aan een tafel voor twaalf, vlak naast de ingang, waar de deur ook steeds opengelaten werd door andere gasten, een lichte pranger kan dit probleem gemakkelijk oplossen. Wij moesten nu zelf iedere keer de deur sluiten.
Irene L.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Het eten , met name het hoofdgerecht en het dessert waren erg goed.
Ik zou alleen de porties iets groter maken.de bediening is prima.
Het is allemaal correct. Ik mis ondanks de inrichting waar goed over nagedacht is , wat sfeer
Het is een momentopname.
Dapje .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Leuke locatie. Enigszins rumoerig door gebruik materialen in het interieur. Zeer attente en vriendelijke bediening, voortreffelijk eten. Echt een aanrader!
J V.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Een prachtige combinatie van smaken, prachtig opgemaakte borden,toetje was het lekkerst, dus al met al een fijne smakelijke avond.
Rene K.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Heerlijke avond uit. Fijne bediening die op een prettige manier met je meedenkt. Gezellige sfeer en mooie gerechten! Gekozen voor een lekker tussengerecht met een geringe toeslag. Afgesloten met koffie en heerlijke friandises!
Gilles D.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
We hebben gebruik gemaakt van de IENS dinerdagen aanbieding met uitbreiding van een extra gerecht en een bijpassend wijnarrangement. Het toetje hebben we uiteindelijke vervangen door een kaasplankje waar we verrassende "sherry" bij kregen. Zeer geslaagd. Het was een tijd geleden dat we geweest waren maar we komen zeker weer snel eens terug.