Huis de Beurs

Akerkhof 4 9711 JB Groningen Nederland Kaart
31-503120333

Over het restaurant Huis de Beurs

Een authentiek koffiehuis

‘Huis de Beurs’ is gevestigd in het monumentale pand ‘De Beurs’. Daar tegenover ligt de oude Korenbeurs waar vroeger granen, zaden en peulvruchten werden verhandeld. Handelaren vierden hun zakelijke successen met een heerlijke maaltijd of borrel in ‘Huis de Beurs’. Nu genieten Groningers, studenten, zakenlui en toeristen er van de uitgebreide kaart en de bijzonder sfeervolle ambiance. Met de verschillende zalen is er ook volop ruimte voor speciale gelegenheden en bijeenkomsten.

Meer informatie over restaurant Huis de Beurs

guido V.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
De afgelopen jaren vaker naar dit cafe gegaan omdat het de enige plek in de stad was waar je in het weekend vroeg in de avond kon eten en tegelijk naar jazz luisteren. Twee weekends achtereen zijn we er weer geweest en troffen er beide keren een oudere man achter de piano aan, het had weinig cachet. Bij navraag bleek dat het muziekgebeuren daar is veranderd. Erg Jammer. De tweede keer vertrokken om ergens anders te eten.
sylvia B.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Met een groepje collega's hadden we besloten de week af te sluiten met een etentje en gekozen voor Huis de Beurs. Het duurde na de bestelling meer dan een half uur voordat het eten kwam, het wordt geserveerd op grote houten borden/planken. De vlees- en visgerechten, gebakken schnitzels en tonijnsteaks, waren niet bijzonder slecht of goed, het gemiddelde van wat je in een café kunt verwachten. Jammer dat ook hier zo weinig keuze is voor een vegetariër, de gebruikelijke geitenkaas of kaasfondue. De koffie daarentegen wel goed. Een minpunt en storend op den duur was de pianist die gebrekkig en monotoon evergreens zat te bonken op een nogal valse piano. Het drukt het cijfer wat betreft het decor.
PSeten .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2017
Leuke live muziek trok ons naar binnen aan het eind van een dagje shoppen in Groningen. Sfeervol cafe-restaurant. Redelijk goed eten voor een schappelijke prijs. Heerlijke gamba's gegeten met lekkere sausjes, helaas zonder sla of groente. Mijn partner had vanwege haar dieet gevraagd om scholfilets en groente zonder zout, dat werd ook netjes zo gemaakt. Drie mooie scholletjes geheel zonder graatjes. Helaas had de kok wel het zout weggelaten maar daar niets smakelijks voor in de plaats gedaan waardoor het eindresultaat nogal flauw was.
Marion S.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Wat een slecht restaurant. Wij hebben de salade met ossenhaas/rosbief genomen. Wat abdominabel slecht. Een konijn zou het nog niet allemaal op hebben kunnen eten. Weinig smaak weinig ossenhaas zeer veel sla. Hoe durf je zo iets op de kaart te zetten. En daar moesten we ook nog een 45 minuten opwachten
NicoTrudy B.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Op dinsdagavond gegeten in dit restaurant. De ober was vriendelijk en voorkomend. Op de gevarieerde menukaart staat runderlever. Een gerecht dat nog wel eens verpest wordt in restaurants. Maar omdat ik er zo van hou, toch de stoute schoenen maar aangetrokken en bestelt. Het was heerlijk en voldoende. Afgesloten met een kop koffie. Er was ook live muziek, klassieke piano. Niet helemaal mijn ding, maar ik begrijp dat andere er wel van houden, dus prima. In een restaurant kunnen ze wat dat betreft het natuurlijk niet iedereen naar de zin maken. Er was wel 1 minpuntje. De Jus de Orange die er geschonken wordt kan echt niet meer in deze tijd. Dus zorg er snel voor dat er verse sinaasappelsap komt!
Ton G.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Na een dag werken in Groningen heb ik hier gegeten met een collega voordat we de thuisreis naar de Randstad door de herfststorm begonnen. Een sfeervolle zaak, vriendelijk personeel en verrassende gerechten. Zeker de weekgerechten zijn spotgoedkoop.
We hebben een boerenschitzel gegeten. Dat was een ontbeende en uitgeklopte schouderkarbonade met een korst van tuinkruiden. Erg smakelijk.
Als dessert een Groninger Tiramisu. In plaats van de biscuit en amaretto werd Groninger koek en vieux gebruikt Dat klonk te bijzonder om te laten staan, en dat was het ook. De maaltijd hebben we afgesloten met een lekker kopje koffie.
Voor minder dan €50 (incl. drank) samen liepen we de A Kerkhof weer op.
haarlem16 .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Heerlijk gelunchd hier. Er as nog net een tafeltje vrij bij het raam. Ondanks de drukte was de bediening aardig en kwamen de drankjes heel snel en ook het eten snel. Heerlijke geitenkaassalade en de Waldcorn bol met gerookte zalm was ook veel en smakelijk! Prettige eigen sfeer.
Mereltje57 .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Zo dat was gezellig vanmiddag bij de Beurs..tenminste met een vriendin met wie ik daar was. Een heel gewoon kopje koffie besteld, capuccino en een tosti. Jawel voor de prijs van 9, 60!. Tosti (2 bruine broodjes, kaas ham, kaal geserveerd, let op, slechts 4, 50!!. Laatste keer Huis de Beurs. Bediening niet vriendelijk. Al een keer eerder daar gegeten, vis, met meer saus dan vis.
brinkmann .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Het was bloemetjesmarkt en het regende. Tussendoor even een tosti en een cappuccino. Gezellige sfeer, maar wel erg druk. Tosti liet op zich wachten maar was lekker en de bediening heel attent. De aanwezige Duitse klanten ontvingen een menukaart in het Duits.
Dick07 .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Op weg naar het station besloten wij in deze gelegenheid even wat te eten. Het interieur is wat donker en bruin, niet echt onze smaak. Bij het raam was het gezellig zitten. Wij kozen de kabeljauw en de cajun steak. De kabeljauw was prima. Cajun in Nederland is meestal geen cajun uit New Orleans, maar de steak was mals. De witte en rode wijn waren soepel. De bediening was vriendelijk en snel. En de prijs was uitermate economisch!
Erik D.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Afgelopen zaterdag na een dagje Groningen hier gegeten. Het was vrij druk, maar er was nog wel een leuk tafeltje vrij bij het raam, wel dichtbij de live muziek.
Ze hebben leuke betaalbare gerechten op de kaart staan. Ik koos voor de ribroast, mijn vriendin voor de spareribs. We kregen grote porties met zeer mals vlees. Bij de ribs viel het vlees letterlijk van de botjes. Ook de ribroast was lekker mails en de bijgerechten lekker(maïskolf en gepofte aardappel)Erg lekker. We kregen de gerechten ook supersnel. Echter duurde het wel vrij lang voor we wat konden bestellen, terwijl we al snel drinken en de menukaart hadden gekregen. Ook vond ik het jammer dat de halve bierkaart er niet meer was.
Verder zag het restaurant er leuk uit een was de lover muziek wel leuk, alleen waren de tafeltjes veel te dicht op elkaar gezet. De houten stoelen en de lage temperatuur werkten ook niet echt mee aan het comfort.
Vampone .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Tijdens een bezoek aan Groningen zijn wij bij het huis de beurs uit eten gegaan en als eigenaar van een horeca gelegenheid op kritische wijze gekeken naar de algehele entourage. Wij hebben enigszins lang moeten wachten op ons voorgerecht maar toen de bediening daar eenmaal achter kwam zijn wij zeker in de watten gelegd door zowel bediening als de keuken. De gerechten waren smaakvol en met liefde bereid. De bediening was erg attent en vriendelijk. Wij komen hier zeker terug bij een volgend bezoek.
Phijnproever .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Fantastische sfeer als je binnenkomt! Gezellig druk en met de muziek van een piano en saxofoon ga je direct leuk aan een tafel zitten. Het eten was prima, niet bijzonder, maar zeker niet slecht. Service kan beter, maar omdat het zo druk was waren ze waarschijnlijk onderbemand.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
De gevel belooft al een klassiek Hollands of nee, Gronings restaurant. En dat is ook precies wat je krijgt. Grote kroonluchters aan het plafond, kleedjes op de tafels, en toen we binnen kwamen zelfs live muziek. Het eten was eenvoudig maar goed klaargemaakt (biefstuk en tong) en allebei echt lekker. Zeker gezien de prijs. Koffie, wijnen en ook het toetje waren prima. Al met al een prima zaak met goede prijs/kwaliteitverhouding. Wij gingen er tevreden weg en komen zeker nog eens terug.
Kees S.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Hier gelunched toen wij de tentoonstelling David Bowie bezochten. Leuke entourage, midden in de stad, oud gebouw met grote kroonluchters aan het plafond. De bediening was aardig, maar lette niet echt op. Eten was basic, tosti in orde weinig garnituur, soep erg zout. Dat in ogenschouw nemend vonden we de prijs kwaliteit verhouding niet in balans, flinke prijzen voor een lunch die een beetje tegenviel.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
Het eten is niet heel bijzonder, maar zeer betaalbaar. De inrichting is leuk ouderwets met kleedjes op de tafels. Er werd mooie klassieke muziek op de piano gespeeld, terwijl wij er waren. De bediening is niet snel en weinig attent. Desondanks een prettige plek.
RoderickVanWeerinck .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
We waren met een gezelschap in Groningen en wilden aan het begin van de avond ergens gaan eten voor de trein naar huis te nemen. Het etablissement ligt op de weg naar het station er zag er van buiten steilvol uit. Een grand café uitstraling en een authentiek gebouw. Een vriend opperde nog om eerst even op iens te kijken, ehhh... hadden we dat maar gedaan. Korte en stugge bediening, waar geen woord meer uitkomt dan het hoogst noodzakelijke. Niemand aan onze tafel was tevreden met wat ie voorgezet kreeg. Vlakke kost, met weinig liefde bereid, het ziet eruit alsof er wat dingen op een bord bij elkaar zijn gesmeten. Mede onder tijds druk misschien? Want weinig personeel op de vloer, druk, daardoor lange wachttijd en warm. De muziek daarentegen was wel aardig, jammer van de valse piano. Ook op de drankjes was niets aan te merken. De geleverde kwaliteit dekte tot slot niet de rekening. De buitenkant is fraaier dan de binnenkant. De volgende keer in Groningen een andere plek voor ons.
Sun Light B.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Zondagavond dit etablissement bezocht. Gekozen voor een dagmenu vis en een Biefstuk. Beide goed bereid en heerlijk gegeten. Bediening daar in tegen was minder.
ctlinde .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Zelden zo beroerd geluncht als afgelopen zaterdag 12/09 bij Huis de Beurs. Werkelijk alles was slecht met als dieptepunt het onsmakelijke brood bij de bestelde croquetten! Zelfs het bestelde spiegelei was veel te doorbakken. En dat alles zonder enige aandacht geserveerd. Wij kregen de indruk dat er gerechten al langere tijd klaar staan, gezien de korte tijdsduur tussen bestellen en geserveerd krijgen. Bij het afrekenen moesten we ook nog 0.50 creditcardkosten betalen. Inmiddels zo teleurgesteld in dit grandcafe dat wij hier maar niet meer tegen geprotesteerd hebben. Voortaan eerst op Iens kijken, dan hadden we ons deze slechte ervaring kunnen besparen.
Bleumondayfoodie .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2015
een typisch grand cafe, maar heeft wel wat onderhoud nodig. Het straalt alure uit en je ziet aan alles dat dit cafe al heel erg lang bestaat binnen de Groningse horeca.
De kaart is eenvoudig en de gerechten zijn redelijk.
Ik heb een aspergesoep besteld maar ik heb het idee dat deze niet zelf gemaakt is ondanks dat het wel als special op de borden staat. en als hoofdgerecht een biefstuk van de haas met pepersaus.
De biefstuk was met een kruidenmix gekruid die een beetje cajun achtig smaakte, geen toegevoegde waarde op een biefstuk van de haas en eigenlijk zonde was.
De bediening was prima, attent en vlot.
De live muziek van de piano en deze avond een cello vond ik persoonlijk erg leuk.