Over het restaurant Hout

Natuurlijke tinten

Hout is een restaurant gerund door levensgenieters, voor levensgenieters. Er heerst een warme sfeer door lichte natuurlijke tinten waar je fijn tot rust komt. En probeer dan maar eens een keuze te maken uit de tonijntartaar met yuzu, eendenlever met cacao en de anjouduif. In een prachtig stukje Haarlemmerhout nodigen grote ronde tafels staan met wit linnen bedekt uit tot feestelijkheden.

Meer informatie over restaurant Hout

Maandag t/m zondag vanaf 12:00

Jouw recensie over het restaurant Hout

Mirjam W.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2018
Vanavond teleurstellende service. Wij moesten zelf vragen om: water, tweede drankje, mayonaise, sladressing. Zelfs bij tweede gerecht geen vraag of we daar een andere wijn bij wilden.
Geen enkele creativiteit waar het ging om enige aanpassing in de gerechten voor onze kinderen. “Stukje vlees (taai) of vis met frites en sla (fijngesneden groene sla, twee fliebertjes tomaat).
Wij voelden ons niet gastvrij onthaald. Wij zijn beter gewend bij dit restaurant, dat met een mooie kaart en behoorlijke prijzen hogere verwachtingen wekt.
Marcel P.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
Heerlijk gegeten, goed wijnadvies, juiste prijs/kwaliteit verhouding, prettige bediening.
Anne B.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2018
Ontzettend mooi, goed en origineel gegeten. De bediening was heel aardig, maar jong met daardoor nog weinig kennis. Wel goed dat er niet moeilijk wordt gedaan over een karaf kraanwater e.d. Interieur leuk gedaan met foto's van de Hout.
Johan F.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2018
Kwaliteit bewijst zich met de jaren. Dat geldt zeker voor Hout. Het blijft verrassend, heerlijk eigentijds en van hoge kwaliteit. Niet opgesloten in het drukke stadscentrum kun je genieten van echte gastvrijheid. Absoluut aan te bevelen om ens echt goed te lunchen!
Ivo N.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2018
Een tweede keer gegeten bij Hout maar helaas was dit niet zo goed bevallen als de eerste keer. Tot twee keer toe wordt er gewone cola aangeboden ipv de gevraagde cola light. Die variant was overigens niet beschikbaar maar alleen cola zero. Het gevraagde glas water bij de wijn is nooit gekomen. Bij het bestellen van de gerechten bleek de kabeljouw op te zijn en was er nog maar 1 ossenhaas te bestellen. Er waren 4 tafeltjes bezet dus of het is op zaterdag heel druk geweest of het inkoopbeleid was verkeerd, maar erg teleurstellend was het wel. De gevraagde bijpassende wijnen werden pas ingeschonken nadat de gerechten al geserveerd waren. Bij het kaasplateau als dessert was helaas ook de uitleg voor de kaassoorten teveel gevraagd. Ook de bediening leek er niet veel zin in te hebben. Voor ons was dit de laatste keer....
Mirjam V.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
Na veschillende keren hier te hebben gegeten, viel het ons deze keer erg tegen.
We zaten maar met 3 tafeltjes.
Het eten was ook niet bijzonder.
Kortom niet voor herhaling vatbaar.
Susan A.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2018
Lunch met mijn man - warme ontvangst, heerlijk verrassingsmenu (waarin rekening werd gehouden met gekke dieet - geen gluten, geen land vlees, weinig zuivel). Alles mooi naar wens.
Teun S.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2018
Wat op de kaart stond was er niet. Mooi voorgerecht. Hoofdgerecht in wezen biefstuk met wat garnituur. Tot driemaal tevergeefs om zout en peper gevraagd.
Wij haddenvroeger goede ervaringen. Viel nu tegen.
V.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2018
Prima Restaurant met verrassend lunch menu. Erg lekker, alleen waren wij de enige 3 lunch gasten dus dat was wel jammer. Verder alles meer dan naar wens
Johan F.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2018
Regelmatig gebruik ik hier de lunch. Mijn gast stelt zelf voor om af te spreken bij Hout en dat heeft een goede reden: kwaliteit bewijst zich met de jaren! Verrassende gerechten, een mooi glas bijpassende wijn en een heerlijke gastvrije sfeer. Dit is een parel in Haarlem!
B.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2018
Porties zijn wel erg aan de schrale kant. Kwaliteit is goed maar erg weinig. De bediening is klasse, maar de wachttijd tussen de gerechten is echt veel te lang.
Anneke M.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
Heerlijk geluncht met mijn dochter, lekkere wijn, gezellig gekletst met Martijn en Lara .Dus een leuke Paasmiddag!!
Tot de volgende keer!
Alexander63 .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2018
Het eten is heerlijk, maar ik blijf de bediening onder de maat vinden.
2e keer dat ik hier heb gegeten, eerste keer was de bediening ronduit slecht. Gisteravond was 1 ober volgens mij dezelfde als de vorige x. Ik heb het gevoel dat ik niet tot zijn doelgroep behoor en daarom half wordt genegeerd.
Bij een ander tafeltje uitgebreid staan praten, terwijl wij onze jassen pakken, voor de mensen van het andere tafeltje wel de jassen pakken, en met hen meelopen, dat de man van dat echtpaar, de deur voor ons opendoet en zegt, zal ik dan maar de deur voor jullie opendoen. Precies hetzelfde gevoel dat we de vorige keer hadden, en toen heb ik dit vermeld aan het eind van de avond, was toen wel nog wat erger, het was ook drukker toen. Zijn collega nu was wel correct, vorige waren ze beide vrij arrogant.
Sebastiaan .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2018
uitstekende locatie, intieme sfeer , goed gegeten, mooie viering van een nieuwe baan. Mooie wijn selectie om het geheel af te maken
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
We hadden een viergangs verrassingsmenu. Het eten is van goede kwaliteit, alleen het gerecht met de makreel was niet echt verfijnd. De service was wat stuntelig. Erg jonge jongens in de bediening die hun best doen maar 1 van de 2 was wel erg onbeholpen. De setting is prettig. Niet overdreven hip, maar wel van deze tijd.
Marjolijn L.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
De ambiance is helemaal goed. Mooie sfeer. Lieve bediening, beetje jong, maar ze doen hun best. Het eten is prachtig opgemaakt. Kleine schilderijtjes op het bord. Dus dat belooft wat! De smaak vond ik echter tegen vallen. Ik had de ribeye als hoofdgerecht. Ik had verwacht dat die botermals zou zijn, maar dat was niet het geval. Het was 'wel lekker' en dat is niet wat je verwacht wanneer je naar het bord kijkt. Datzelfde gold jammer genoeg ook voor de kabeljauw (voor) en de parelhoen (hoofd). Jammer want het heeft verder wel alle potentie om een toptent te zijn. Ik hoop echt dat de keuken wat met deze feedback doet, want ik heb het gevoel dat er echt meer in zit!
Henrike V.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Gisteravond met mijn man bij HOUT gegeten, we werden vriendelijk ontvangen en mochten een mooi tafeltje kiezen. Meteen werd er gevraagd of we wat wouden drinken en kwam er snel een lekkere amuse en wat brood! helemaal top.
Voor het menu zijn we gegaan voor 5 gangen verrassing ... er werd nog gevraagd naar waar we niet van houden en of evt allergien. Ik had aangegeven dat ik oa niet hou van chocola en citrus combinatie in het dessert.
De eerste gang kwam al snel, dit was een gepekelde witvis erg lekker!! Maar na die eerste gang moest we erg lang wachten op de 2e gang en ook werd ons drinken niet bijgevuld / niet gevraagd of we nog wat hadden willen drinken. Uiteindelijk kwam de 2e gang welke ietwat te vissig was voor mijn smaak, deze beviel niet echt....
Bij de 3e gang ging het qua tijd wat beter en ook hadden we hier een lekker bijpassend wijntje bij, maar het eten zelf viel weer wat tegen. De garnaal in tempura oid was te gaar en het korstje eromheen was verbrand....de buikspek was lekker maar had me daarbij dan ook verheugd op een knapperig korstje maar die ontbrak dus het was een groot stuk vet met een klein beetje vlees. Smaak was wel lekker....
De tijd naar het hoofdgerecht duurde wel weer langer, niet altijd erg, maar dit keer toch wel echt iets te lang.... Het hoofdgerecht zelf was heerlijk, lekker staartstuk...ja van dit gerecht echt genoten met een lekker wijntje erbij.
Vervolgens was het tijd voor het dessert, mijn man had een kaasplankje en ik het zoete dessert.....dit was oreo cheesecake met een sinaasappel/mandarijn-ijs ( weet niet exact meer)..maar goed aan het begin had ik aangegeven niet te houden van chocolade met citrus..... Heb het los opgegeten, maar hier hadden ze dus wel even wat beter op mogen letten. Het dessert was verder wel heerlijk!
Al met al hebben we een leuke avond gehad, leuke jongens in de bediening...maar het kan qua service wat beter...en ook de tussengerechten lieten wat ons betreft wat te wensen over. Leuk tentje wat lekker in de buurt is voor ons evt nog wel voor herhaling maar dan gewoon 3 gangen of van de kaart....
G.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Het is elke keer weer een feestje om bij Hout te eten. We kiezen altijd voor het verrassingsmenu met bijbehorende wijn. Het was weer heerlijk!
Simone K.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2018
Al vaker hier gegeten. Wij zijn vaker in sterren restaurants en denken een beetje verstand van goed eten te hebben. Hout heeft geen ster maar altijd heel fijn en gevarieerd en heel goed eten. Alweer een reservering gemaakt voor een andere keer
Anneke S.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Wij hebben hier op Eerste Kerstdag gegeten, wat waarschijnlijk niet helemaal representatief was. Het restaurant zat helemaal vol, beneden en boven.
Het eten was bijzonder verfijnd en goed, maar het was vrij weinig.
De bediening was vriendelijk als men zich met ons bezig hield, maar we voelden ons verder wat door hen verwaarloosd. We kregen bij binnenkomst een aperitief, maar daarna keek niemand meer naar ons om.We kregen geen kaart en geen uitleg. We moesten na 45 minuten zelf vragen of we konden gaan eten. Toen het proces eenmaal in gang was gezet, verliep het verder goed.