Over het restaurant Hout

Natuurlijke tinten

Hout is een restaurant gerund door levensgenieters, voor levensgenieters. Er heerst een warme sfeer door lichte natuurlijke tinten waar je fijn tot rust komt. En probeer dan maar eens een keuze te maken uit de tonijntartaar met yuzu, eendenlever met cacao en de anjouduif. In een prachtig stukje Haarlemmerhout nodigen grote ronde tafels staan met wit linnen bedekt uit tot feestelijkheden.

Meer informatie over restaurant Hout

Maandag t/m zondag vanaf 12:00

Jouw recensie over het restaurant Hout

V.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2018
Prima Restaurant met verrassend lunch menu. Erg lekker, alleen waren wij de enige 3 lunch gasten dus dat was wel jammer. Verder alles meer dan naar wens
Johan F.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2018
Regelmatig gebruik ik hier de lunch. Mijn gast stelt zelf voor om af te spreken bij Hout en dat heeft een goede reden: kwaliteit bewijst zich met de jaren! Verrassende gerechten, een mooi glas bijpassende wijn en een heerlijke gastvrije sfeer. Dit is een parel in Haarlem!
B.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2018
Porties zijn wel erg aan de schrale kant. Kwaliteit is goed maar erg weinig. De bediening is klasse, maar de wachttijd tussen de gerechten is echt veel te lang.
Anneke M.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
Heerlijk geluncht met mijn dochter, lekkere wijn, gezellig gekletst met Martijn en Lara .Dus een leuke Paasmiddag!!
Tot de volgende keer!
Alexander63 .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2018
Het eten is heerlijk, maar ik blijf de bediening onder de maat vinden.
2e keer dat ik hier heb gegeten, eerste keer was de bediening ronduit slecht. Gisteravond was 1 ober volgens mij dezelfde als de vorige x. Ik heb het gevoel dat ik niet tot zijn doelgroep behoor en daarom half wordt genegeerd.
Bij een ander tafeltje uitgebreid staan praten, terwijl wij onze jassen pakken, voor de mensen van het andere tafeltje wel de jassen pakken, en met hen meelopen, dat de man van dat echtpaar, de deur voor ons opendoet en zegt, zal ik dan maar de deur voor jullie opendoen. Precies hetzelfde gevoel dat we de vorige keer hadden, en toen heb ik dit vermeld aan het eind van de avond, was toen wel nog wat erger, het was ook drukker toen. Zijn collega nu was wel correct, vorige waren ze beide vrij arrogant.
Sebastiaan .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2018
uitstekende locatie, intieme sfeer , goed gegeten, mooie viering van een nieuwe baan. Mooie wijn selectie om het geheel af te maken
Marjolijn L.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
De ambiance is helemaal goed. Mooie sfeer. Lieve bediening, beetje jong, maar ze doen hun best. Het eten is prachtig opgemaakt. Kleine schilderijtjes op het bord. Dus dat belooft wat! De smaak vond ik echter tegen vallen. Ik had de ribeye als hoofdgerecht. Ik had verwacht dat die botermals zou zijn, maar dat was niet het geval. Het was 'wel lekker' en dat is niet wat je verwacht wanneer je naar het bord kijkt. Datzelfde gold jammer genoeg ook voor de kabeljauw (voor) en de parelhoen (hoofd). Jammer want het heeft verder wel alle potentie om een toptent te zijn. Ik hoop echt dat de keuken wat met deze feedback doet, want ik heb het gevoel dat er echt meer in zit!
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
We hadden een viergangs verrassingsmenu. Het eten is van goede kwaliteit, alleen het gerecht met de makreel was niet echt verfijnd. De service was wat stuntelig. Erg jonge jongens in de bediening die hun best doen maar 1 van de 2 was wel erg onbeholpen. De setting is prettig. Niet overdreven hip, maar wel van deze tijd.
Henrike V.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Gisteravond met mijn man bij HOUT gegeten, we werden vriendelijk ontvangen en mochten een mooi tafeltje kiezen. Meteen werd er gevraagd of we wat wouden drinken en kwam er snel een lekkere amuse en wat brood! helemaal top.
Voor het menu zijn we gegaan voor 5 gangen verrassing ... er werd nog gevraagd naar waar we niet van houden en of evt allergien. Ik had aangegeven dat ik oa niet hou van chocola en citrus combinatie in het dessert.
De eerste gang kwam al snel, dit was een gepekelde witvis erg lekker!! Maar na die eerste gang moest we erg lang wachten op de 2e gang en ook werd ons drinken niet bijgevuld / niet gevraagd of we nog wat hadden willen drinken. Uiteindelijk kwam de 2e gang welke ietwat te vissig was voor mijn smaak, deze beviel niet echt....
Bij de 3e gang ging het qua tijd wat beter en ook hadden we hier een lekker bijpassend wijntje bij, maar het eten zelf viel weer wat tegen. De garnaal in tempura oid was te gaar en het korstje eromheen was verbrand....de buikspek was lekker maar had me daarbij dan ook verheugd op een knapperig korstje maar die ontbrak dus het was een groot stuk vet met een klein beetje vlees. Smaak was wel lekker....
De tijd naar het hoofdgerecht duurde wel weer langer, niet altijd erg, maar dit keer toch wel echt iets te lang.... Het hoofdgerecht zelf was heerlijk, lekker staartstuk...ja van dit gerecht echt genoten met een lekker wijntje erbij.
Vervolgens was het tijd voor het dessert, mijn man had een kaasplankje en ik het zoete dessert.....dit was oreo cheesecake met een sinaasappel/mandarijn-ijs ( weet niet exact meer)..maar goed aan het begin had ik aangegeven niet te houden van chocolade met citrus..... Heb het los opgegeten, maar hier hadden ze dus wel even wat beter op mogen letten. Het dessert was verder wel heerlijk!
Al met al hebben we een leuke avond gehad, leuke jongens in de bediening...maar het kan qua service wat beter...en ook de tussengerechten lieten wat ons betreft wat te wensen over. Leuk tentje wat lekker in de buurt is voor ons evt nog wel voor herhaling maar dan gewoon 3 gangen of van de kaart....
G.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Het is elke keer weer een feestje om bij Hout te eten. We kiezen altijd voor het verrassingsmenu met bijbehorende wijn. Het was weer heerlijk!
Simone K.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2018
Al vaker hier gegeten. Wij zijn vaker in sterren restaurants en denken een beetje verstand van goed eten te hebben. Hout heeft geen ster maar altijd heel fijn en gevarieerd en heel goed eten. Alweer een reservering gemaakt voor een andere keer
Anneke S.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Wij hebben hier op Eerste Kerstdag gegeten, wat waarschijnlijk niet helemaal representatief was. Het restaurant zat helemaal vol, beneden en boven.
Het eten was bijzonder verfijnd en goed, maar het was vrij weinig.
De bediening was vriendelijk als men zich met ons bezig hield, maar we voelden ons verder wat door hen verwaarloosd. We kregen bij binnenkomst een aperitief, maar daarna keek niemand meer naar ons om.We kregen geen kaart en geen uitleg. We moesten na 45 minuten zelf vragen of we konden gaan eten. Toen het proces eenmaal in gang was gezet, verliep het verder goed.
Bart K.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Weinig kerstsfeer. Niet een restaurant waarvan je denkt, hier moet ik nog eens terug komen.
Het gevoel is: ze doen wat ze doen moeten, maar niets meer.
Jammer, zou heel anders kunnen.
Freek K.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2017
Begonnen met een 5 gangen menu maar over gestapt op 7 gangen.
Heerlijk gegeten met prachtige wijnen.
Zeker de moeite waard
Irene V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2017
Heerlijk gegeten, verrassende combinaties. Borden mooi opgemaakt en vriendelijke en kundige bediening. Toetje was gebaseerd op variaties met anijs waar ik eigenlijk niet zo van hou maar wat verrukkelijk was. Ijs op basis van trekdrop, hoe verzin je het en hoe maak je het zo lekker?
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Afgelopen zaterdag (9 december) hier met een Social Deal gegeten. De eigenlijke deal bestond uit een 3-gangen menu van de chef (met aanpassingen vanwege het feit dat mijn partner geen varkensvlees mag eten en ik geen vis, schaal- en schelpdieren lust – bleek geen enkel probleem). Maar wij opteerden voor de mogelijkheid om het diner (tegen betaling uiteraard) uit te breiden met een extra gang. We werden zeer keurig ontvangen en mochten plaatsnemen in een hoek van het restaurant bij twee fraaie ramen, waardoor we mooi zicht hadden op twee straten tegelijk. Onze jassen werden netjes aangenomen en weggehangen.
De inrichting van het etablissement vond ik zeer fraai en modern. De buitenkant klassiek of misschien wel historisch maar gerenoveerd. Mooie grote ramen met daaronder wandbanken en muren met prachtige, immens grote foto’s (waarschijnlijk op canvas geprint) van – neem ik aan – het bos van de Haarlemmerhout. Heel prachtig en sereen. Dit is overigens het oudste stadsbos of -park van Nederland. Het plafond en de bovendelen van de muren werden sfeervol indirect verlicht, hetgeen voor een warme uitstraling zorgde. Natuurlijk waren er ook spotjes in het plafond om voor de noodzakelijke hoeveelheid licht te zorgen. Het plafond was door platen deels verlaagd, hetgeen een frivool brekend effect had. Verder completeerden echte brandende kaarsen de totale ambiance.
Het drankje van mijn lief werd een zoete witte wijn met een grote fles bruiswater en ik had het grote genoegen om weer eens een voor mij nieuw speciaal bier uit te proberen, namelijk Trinitas, een tripel van Jopen, de lokale brouwerij. Een zalig bier, zo bleek.
De avond werd aangevangen met een amuse van ossenhaas van het huis. Een sterke start van een gezellige en heerlijke avond vol van verfijnde smaken en oogstrelende presentaties. Ook van het huis was lekker warm en zacht bruinbrood met boter.
Het voorgerecht van mijn lief was kabeljauw met o.a. kappertjes en bundelzwammen. Geen idee wat voor bundelzwammen, want er zijn er vele. Misschien dat een mycoloog ze wel op zijn of haar bord zou hebben herkend. Mijn gezellin vond dit voorgerecht heel erg lekker en de opmaak was heel fraai. In mijn voorgerecht was de kabeljauw vervangen door heerlijke serranoham en oogde verder hetzelfde. Een prima aanvang van de avond dus.
De volgende – extra gang – was een rouleau van parelhoen. Zag er ook heel fantastisch uit en smaakte navenant. Natuurlijk kregen we bij iedere gang een goede uitleg, maar die ben ik altijd meteen daarna weer vergeten, als ik wat gezegd wordt, überhaupt al hoor. Het gerecht was echter een visueel kunststukje. Hazelnoot vormde volgens mij een van de ingrediënten.
Het hoofdgerecht – voor zover je daarvan kunt spreken door de tussenvoeging van bovenstaande gang – werd gevormd door USA-steak. Nu weet ik niet precies wat het verschil is met ossenhaas, maar het vlees smaakte net zo goed als een heel goed bereide tournedos. Prachtig van kleur (medium) en hemels lekker. Zeer vol van smaak en ongelooflijk sappig en mals. Het mes was bijna overbodig. Het spreekt voor zich dat er nergens een hard of taai stukje te bekennen was. Gewoon zeer grote klasse. Dit werd door mijn disgenote beaamd. Natuurlijk was de presentatie hiervan ook weer een plaatje om te zien met o.a. romanesco en paarse bloemkool in een crème van kastanje. Natuurlijk nam ik hierbij nog zo’n Jopen biertje.
Het dessert tenslotte draaide om anijs. Je zou haast kunnen zeggen dat het bestond uit diverse bereidingen van anijs. Erg lekker ook weer en natuurlijk opnieuw een fraaie presentatie.
Het bedienend personeel deed zijn werk uitstekend en gaf er door de toelichting bij de gangen blijk van dat het wist wat de keukenbrigade ons voorschotelde. Bij de prijs/kwaliteitsverhouding moet je natuurlijk naar het totale plaatje kijken. Natuurlijk, het restaurant is niet spotgoedkoop, maar je ziet dat de keukenbrigade er alles aan doet om bijzondere combinaties op tafel te brengen. En dan is die verhouding zeer dik in orde. Zij kunnen zich meten met de betere restaurants.
Frits D.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2017
Wederom vriendelijk ontvangen en heerlijk gegeten. De gerechten worden als ware kunstwerkjes op het bord opgemaakt. Het wijnadvies pakt altijd goed uit. Kortom, in een fijne ambiance genieten van overheerlijk eten met een prima prijs-kwaliteit verhouding!
Ruud B.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2017
Heerlijk a la carte gegeten in een prettige ambiance met uitstekende bediening. Eendelever voor en ossehaas als hoofdgerecht waren verfijnd klaargemaakt, en subtiel opgediend. Prima wijnen. Bescheiden, maar accurate bediening. Heerlijke avond.
Francien S.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Gegeten met zes personen. We hadden het vaste menu van vier gangen. Het was allemaal heerlijk en het zag er mooi uit. Bediening was goed. En heel belangrijk : geen lawaai.
Paul L.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Origineel en lekker verrassingsmenu gegeten. Was nog beter dan laatste keer dat ik bij Hout gegeten heb ongeveer een jaar geleden. Service was meer dan prima. Enig puntje van kritiek is dat we aandacht kregen van meer dan 1 persoon in de bediening en onderlinge afstemming van bedienend personeel was niet goed waardoor meer dan eens dezelfde vraag werd gesteld