Hout

Wagenweg 214 2012 NM Haarlem Nederland Kaart

Over restaurant Hout

Natuurlijke tinten

Hout is een restaurant gerund door levensgenieters, voor levensgenieters. Er heerst een warme sfeer door lichte natuurlijke tinten waar je fijn tot rust komt. En probeer dan maar eens een keuze te maken uit de tonijntartaar met yuzu, eendenlever met cacao en de anjouduif. In een prachtig stukje Haarlemmerhout nodigen grote ronde tafels staan met wit linnen bedekt uit tot feestelijkheden.

Meer informatie over restaurant Hout

Maandag t/m zondag vanaf 12:00

Mark K.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Super gegeten bij Hout, ,verrassings menu genomen deze zondagavond en was echt fantastisch. Complimenten ook voor uitstekende en deskundige bediening, komen zeker weer terug !
Estherveldman .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Hout is een heel erg leuk restaurant. Je zit prettig en niet te dicht op andere gasten. Eten erg goed. We namen 4 gangen waaronder vis en gevogelte. heerlijk. Mooie uitgebalanceerde gerechten. Goed op smaak en mooi opgemaakt. Wijnen erbij waren ook prima.
Louk D.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Wij hadden een tamelijk snel tweegangen diner alvorens naar het theater te gaan. Mooi voorgerecht van uitstekend op de huid gebakken zeebaars op een heel mooi opgemaakt bord met leuke en smakende groentes. Hoofdgerecht was lamsbout en lamfilet. Mooi opgemaakt met heerlijke groente en beetje aardappel. Prachtige saus. Maar het lam was niet echt mals en helaas te flauw gekruid. Ook met tamelijk veel vet aan het vlees. Heerlijk glas witte wijn bij het voorgerecht en prima espresso macchiato met bonbon. Restaurant is comfortabel en de bediening zeer vriendelijk en efficiënt.
Annemarie V.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Zo'n twee keer per jaar gaan we naar Hout, waar we altijd het verrassingsmenu van drie gangen nemen. En met Pasen was dat weer een schot in de roos. De amuse - een overheerlijke bisque - was het lekkerste wat ik in tijden heb gegeten, zo verfijnd van smaak. Het voorgerecht - een visje - had ietsje groter en wat zouter gemogen. (Dat laatste is natuurlijk sowieso persoonlijk, dus misschien een idee om zout en peper op tafel te zetten.) Het lamsvlees van het hoofdgerecht was malser dan mals, met een smakelijke jus. Absolute topper was het dessert. Ik ben normaal gesproken geen fan van toetjes, maar dit dessert met rabarber was zo lekker dat ik mijn bord wel schoon had willen likken. Mijn ouders waren erbij, dus ik heb me netjes gedragen. Maar zo lekker was het dus. :)
Frederieke B.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Heerlijk eten met hele goede bijpassende wijnen. Het verrassingsmenu is echt een aanrader. Bediening erg goed en enthousiast. Prijs/kwaliteit dik in orde!
Willemha .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Ter gelegenheid van mijn 60e verjaardag ben ik getrakteerd op een verrassingsmenu met dito wijnarrangement. Maar liefst 7 gangen heb ik voorgeschoteld gekregen, het een nog lekkerder dan het ander, alle gerechten waren ware smaaksensaties. De presentatie van de gerechten verraad het artistieke talent van de kok. De bediening is vriendelijk, attent, beschikt over humor en is deskundig waar het de uitleg van de gerechten en de bijbehorende wijnen betreft. Al met al een heerlijke avond gehad in een gezellige en ongedwongen sfeer. Chapeau!
Spoelnie .
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2016
Afgelopen dinsdag hadden wij een bruiloftsfeest bij restaurant Hout. Er werden heerlijke gerechtjes geserveerd, ook voor de vegetarische gasten. Bediening was fantastisch, constant aandacht voor iedereen. Het feest werd gegeven op de boven verdieping van het restaurant, zeker een aanrader voor een privé diner of feest!
Aad V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Heerlijk 4-gangen diner gegeten bij Hout.Vooraf kalfstartaar met gefrituurde gamba vond ik een vondst,goed hoog op smaak.Ook de zalm en rundvlees waren heerlijk.Het dessert was wel heel veel mango,smaakte prima, maar je moet wel van mango houden!
De wijnen bij Hout zijn prima geprijsd en we dronken een heerlijke sauvignon blanc uit Marlborough en een rode tempranillo uit Spanje.
Vlotte bediening die duidelijk verstand van zaken had.Jammer dat de akoestiek niet optimaal is
Tessa N.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Geweldig restaurant! Heerlijk gegeten! Voorgerecht eendenleverterrine was goddelijk op de tong en het nagerecht een fantastische smaaksensaties. De gerechten waren prachtig mooi opgediend en kundig en aardig personeel! Aanrader
Edmee S.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Kennelijk had de kok onlangs op de Horecava een derde prijs bij elkaar gekookt en dat menu werd ons als verrassingsmenu voorgehouden. Het lekkerste vond ik de kalfstartaar met bietenschuimpjes en een in deeg gefrituurde gamba. Begeleid door een perfecte rosé uit de Provence. Het volgende visgerechtje en het zachtgegaarde rundvlees met de wijnen waren heerlijk. De bediening was ongedwongen maar niet te familiair. We komen zeker terug.
Carla B.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Samen met mijn lief een fantastisch verjaardagsdiner genoten bij Hout! We kozen voor het verassingsmenu met daarbij een heerlijke frisse Pino Grigio. Vanaf de amuse tot en met het dessert, bijzonder en heerlijk eten dat op een aantrekkelijke maar vooral mooie manier wordt geserveerd. Leuke vlotte bediening. Servicegericht maar niet te dichtbij. De port bij de kaasplank kregen we van het huis... Vanwege mijn verjaardag. Hoe attent! Hout, wij komen zeker terug!
Marije V.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
De gerechten zijn cadeautjes, een prachtig bord, ieder hapje verrassend van smaak en structuur, mooie verse producten en vriendelijke bediening. Echt n avond uit, genieten zonder dat de sfeer stijfjes is.
Niwrestredneel .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Heerlijke ongedwongen avond gehad bij Hout ;super eten en heerlijk ongedwongen sfeertje !
Leuke bediening met gevoel voor humor !
De gerechten zijn nog ouderwets verfijnd en doen mij denken aan masterchef Australia qua opmaak en smaken ; waar vind je dit nog voor alleszins redelijke prijzen.
Wat mij betreft een absolute aanrader en een van de betere restaurants in Haarlem.
Marjoleine T.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Heerlijk gegeten bij Hout waar we om de hoek wonen, vaak langsfietsen maar om een of andere reden nog nooit gegeten hadden. Verrassende smaakjes op je bord, van koffie met hertenbiefstuk tot kiwi'kikkerdril' (volgens jongste zoon) als onderdeel van dessert. Fijne bediening: niet opgeprikt, niet opdringerig, precies goed. We gaan vaker komen!

Danny S.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Goed verrassend eten, heerlijk bijpassende wijnen. Restaurant wat onlogisch ingedeeld met tafels dicht op elkaar. Bediening vriendelijk maar wel wat onoplettend.
Gbrugge .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Het eten is heerlijk, echter vaak te ingewikkeld opgediend met veel kleur en bij ingrediënten. Haalt de aandacht voor het hoofd ingrediënt weg, wat jammer is. Bijvoorbeeld bij de Anjou duif. Dat gebeurt al iets teveel bij sterren restaurants wat mij betreft, lijkt er op dat de chef van Hout dat heeft geadopteerd. De aandacht zou uit moeten gaan naar pure eerlijke producten als je het mij vraagt. Hele attente bediening ik zou ze alleen zwarte overhemden aan laten trekken en geen strakke T-shirt, dat is leuk voor strandtent in de zomer. Al met al fijn restaurant.
O_O .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Fantastische bediening en goed eten. Wilde een 5 gangen menu maar de rest van de tafel nam 4 gangen dus schikte me daaraan, de bediening had dit gehoord + dat het mijn verjaardag was dus kreeg toen van het huis de 5e gang extra als kado! Helemaal fantastisch!
Eten was ook heerlijk! Kwaliteit erg goed en leuke gerechten! ook mooi geserveerd! Mooie wijnen erbij, vind alleen de wijnkaart wat beperkt.
Pd.schut .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
wij waren onder de indruk van de presentatie en de smaak van de gerechten: zeer verzorgd opgediend en heerlijk met verrassende smaken, die goed op elkaar afgestemd waren. Ik vond het lekkerder dan ik soms in een sterrenrestaurant kreeg.
enige minpunt: bij een 3- gangenmenu vond ik de hoeveelheid van het hoofdgerecht echt te weinig: ongeveer 30 gram vlees met heel verzorgde maar kleine bijgerechtjes.
Het weerhoud me om er vaker te eten, ondanks alle pluspunten!!
Yvonne W.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Wij hebben heerlijk gegeten bij restaurant Hout! Bij binnenkomst hartelijk ontvangen en de kok zelf kwam aan de tafel met een heerlijke amuse. Bediening is zeer hartelijk en gastvrij. Restaurant is knus en gezellig. Zeker een aanrader bij vrienden en familie.
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Uitstekend gegeten in restaurant Hout. Van amuse tot desert. In vergelijking met 1,5 jaar geleden is de kwaliteit echt proefbaar verbeterd. Leuke persoonlijke service, het duurde wel wat lang voordat we de menukaart kregen, maar dat was het enige minpuntje (en de regen buiten...)