Hout

Wagenweg 214 2012 NM Haarlem Nederland Kaart

Over het restaurant Hout

Natuurlijke tinten

Hout is een restaurant gerund door levensgenieters, voor levensgenieters. Er heerst een warme sfeer door lichte natuurlijke tinten waar je fijn tot rust komt. En probeer dan maar eens een keuze te maken uit de tonijntartaar met yuzu, eendenlever met cacao en de anjouduif. In een prachtig stukje Haarlemmerhout nodigen grote ronde tafels staan met wit linnen bedekt uit tot feestelijkheden.

Meer informatie over restaurant Hout

Maandag t/m zondag vanaf 12:00

9,2

Jouw recensie over het restaurant Hout

Paul L.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Origineel en lekker verrassingsmenu gegeten. Was nog beter dan laatste keer dat ik bij Hout gegeten heb ongeveer een jaar geleden. Service was meer dan prima. Enig puntje van kritiek is dat we aandacht kregen van meer dan 1 persoon in de bediening en onderlinge afstemming van bedienend personeel was niet goed waardoor meer dan eens dezelfde vraag werd gesteld
Albert V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Zaten buiten. Heerlijke avond en dat helpt natuurlijk ook. Eeten was erg lekker - verrassingsmenu. Echete aanrader
Joke V.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Voor het eerst in Hout gegeten, wat als eerste opvalt is de gastvrije houding, in een informele sfeer. Lekker gegeten, borden mooi opgemaakt met voortreffelijke producten.
Een aanrader.
Mark1213 B.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Na een lange tijd weer bij Hout gegeten en wat een verrassing !
Ongelooflijk lekker gegeten,mooie opmaak,smakelijke gerechten en deskundig - en gastvrij personeel. We kozen voor een verrassingsmenu
en dat was een verrassing op hoog nivo !!
Sjoerd V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Vriendelijke ontvangst, fijne wijnen bij mooie gerechten. De ene keer werkt de wijn voor het eten, de andere keer het eten voor de wijn. We kozen voor de 6 gangen en het waren 6 heerlijke verrassingen. De bediening was vriendelijk en kundig. Het was echt een avond uit zoals deze hoort te zijn. Bij vertrek werd gevraagd wat het hoogtepunt van de avond was. Een moeilijk te beantwoorden vraag en met terugwerkende kracht is het antwoord: de eerste gang... en niet alleen om de wijn, maar om alle smaken die fijn samen kwamen.
Pieter G.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Vanavond in Hout gegeten. Verrassingsmenu, goede kwaliteit. Partner hoofdgerecht Eend, voor mijzelf vis, bijpassend wijnarrangement. Tempo veel te hoog, de gangen volgden elkaar razendsnel op, 10 min extra tussendoor zou fijn of in ieder geval een lijn daarover. Afgerekend euro 111, 25 voor 2 x 3 gangen plus wijnarr plus apero plus koffie. Redelijke prijsstelling. Maar zoals zoveel restaurants met name in de Randstad: de bediening... onder de maat. De jonge man onervaren maar wel uit op het je naar de zin maken. De dame in de bediening druk met tafel ernaast met bekenden, en toen ik afrekende en een fooi van euro 13.75 gaf en het pin apparaat snel op tafel stond een kort 'dank u wel' , meer niet, en direct omgedraaid niet aankijkend weglopend, onbegrijpelijk bot opeens, jassen werden ook niet aangeboden en even snel als de gangen elkaar opvolgden de deur uit. Illustratie: half 7 start en met alles er op en er aan om tien over acht buiten... Keuken doet goed werk, wel alles wat lauw op tafel, bediening hebben wij met name bij afrekenen als ronduit onplezierig ervaren. De jonge man weliswaar onervaren maar wel hartelijk tot het einde... Vreemd gevoel op straat, geen aanrader daarom. Wij komen niet terug op korte termijn, helaas, want wonen op de hoek.
Mark K.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Super gegeten bij Hout, ,verrassings menu genomen deze zondagavond en was echt fantastisch. Complimenten ook voor uitstekende en deskundige bediening, komen zeker weer terug !
estherveldman .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Hout is een heel erg leuk restaurant. Je zit prettig en niet te dicht op andere gasten. Eten erg goed. We namen 4 gangen waaronder vis en gevogelte. heerlijk. Mooie uitgebalanceerde gerechten. Goed op smaak en mooi opgemaakt. Wijnen erbij waren ook prima.
Louk D.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Wij hadden een tamelijk snel tweegangen diner alvorens naar het theater te gaan. Mooi voorgerecht van uitstekend op de huid gebakken zeebaars op een heel mooi opgemaakt bord met leuke en smakende groentes. Hoofdgerecht was lamsbout en lamfilet. Mooi opgemaakt met heerlijke groente en beetje aardappel. Prachtige saus. Maar het lam was niet echt mals en helaas te flauw gekruid. Ook met tamelijk veel vet aan het vlees. Heerlijk glas witte wijn bij het voorgerecht en prima espresso macchiato met bonbon. Restaurant is comfortabel en de bediening zeer vriendelijk en efficiënt.
Annemarie V.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Zo'n twee keer per jaar gaan we naar Hout, waar we altijd het verrassingsmenu van drie gangen nemen. En met Pasen was dat weer een schot in de roos. De amuse - een overheerlijke bisque - was het lekkerste wat ik in tijden heb gegeten, zo verfijnd van smaak. Het voorgerecht - een visje - had ietsje groter en wat zouter gemogen. (Dat laatste is natuurlijk sowieso persoonlijk, dus misschien een idee om zout en peper op tafel te zetten.) Het lamsvlees van het hoofdgerecht was malser dan mals, met een smakelijke jus. Absolute topper was het dessert. Ik ben normaal gesproken geen fan van toetjes, maar dit dessert met rabarber was zo lekker dat ik mijn bord wel schoon had willen likken. Mijn ouders waren erbij, dus ik heb me netjes gedragen. Maar zo lekker was het dus. :)
Frederieke B.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Heerlijk eten met hele goede bijpassende wijnen. Het verrassingsmenu is echt een aanrader. Bediening erg goed en enthousiast. Prijs/kwaliteit dik in orde!
willemha .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Ter gelegenheid van mijn 60e verjaardag ben ik getrakteerd op een verrassingsmenu met dito wijnarrangement. Maar liefst 7 gangen heb ik voorgeschoteld gekregen, het een nog lekkerder dan het ander, alle gerechten waren ware smaaksensaties. De presentatie van de gerechten verraad het artistieke talent van de kok. De bediening is vriendelijk, attent, beschikt over humor en is deskundig waar het de uitleg van de gerechten en de bijbehorende wijnen betreft. Al met al een heerlijke avond gehad in een gezellige en ongedwongen sfeer. Chapeau!
Spoelnie .
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2016
Afgelopen dinsdag hadden wij een bruiloftsfeest bij restaurant Hout. Er werden heerlijke gerechtjes geserveerd, ook voor de vegetarische gasten. Bediening was fantastisch, constant aandacht voor iedereen. Het feest werd gegeven op de boven verdieping van het restaurant, zeker een aanrader voor een privé diner of feest!
Adri V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Heerlijk 4-gangen diner gegeten bij Hout.Vooraf kalfstartaar met gefrituurde gamba vond ik een vondst,goed hoog op smaak.Ook de zalm en rundvlees waren heerlijk.Het dessert was wel heel veel mango,smaakte prima, maar je moet wel van mango houden!
De wijnen bij Hout zijn prima geprijsd en we dronken een heerlijke sauvignon blanc uit Marlborough en een rode tempranillo uit Spanje.
Vlotte bediening die duidelijk verstand van zaken had.Jammer dat de akoestiek niet optimaal is
Tessa N.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Geweldig restaurant! Heerlijk gegeten! Voorgerecht eendenleverterrine was goddelijk op de tong en het nagerecht een fantastische smaaksensaties. De gerechten waren prachtig mooi opgediend en kundig en aardig personeel! Aanrader
Edmee S.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Kennelijk had de kok onlangs op de Horecava een derde prijs bij elkaar gekookt en dat menu werd ons als verrassingsmenu voorgehouden. Het lekkerste vond ik de kalfstartaar met bietenschuimpjes en een in deeg gefrituurde gamba. Begeleid door een perfecte rosé uit de Provence. Het volgende visgerechtje en het zachtgegaarde rundvlees met de wijnen waren heerlijk. De bediening was ongedwongen maar niet te familiair. We komen zeker terug.
Carla B.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Samen met mijn lief een fantastisch verjaardagsdiner genoten bij Hout! We kozen voor het verassingsmenu met daarbij een heerlijke frisse Pino Grigio. Vanaf de amuse tot en met het dessert, bijzonder en heerlijk eten dat op een aantrekkelijke maar vooral mooie manier wordt geserveerd. Leuke vlotte bediening. Servicegericht maar niet te dichtbij. De port bij de kaasplank kregen we van het huis... Vanwege mijn verjaardag. Hoe attent! Hout, wij komen zeker terug!
Marije V.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
De gerechten zijn cadeautjes, een prachtig bord, ieder hapje verrassend van smaak en structuur, mooie verse producten en vriendelijke bediening. Echt n avond uit, genieten zonder dat de sfeer stijfjes is.
niwrestredneel .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Heerlijke ongedwongen avond gehad bij Hout ;super eten en heerlijk ongedwongen sfeertje !
Leuke bediening met gevoel voor humor !
De gerechten zijn nog ouderwets verfijnd en doen mij denken aan masterchef Australia qua opmaak en smaken ; waar vind je dit nog voor alleszins redelijke prijzen.
Wat mij betreft een absolute aanrader en een van de betere restaurants in Haarlem.
Marjoleine T.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Heerlijk gegeten bij Hout waar we om de hoek wonen, vaak langsfietsen maar om een of andere reden nog nooit gegeten hadden. Verrassende smaakjes op je bord, van koffie met hertenbiefstuk tot kiwi'kikkerdril' (volgens jongste zoon) als onderdeel van dessert. Fijne bediening: niet opgeprikt, niet opdringerig, precies goed. We gaan vaker komen!