Over het restaurant Hout

Natuurlijke tinten

Hout is een restaurant gerund door levensgenieters, voor levensgenieters. Er heerst een warme sfeer door lichte natuurlijke tinten waar je fijn tot rust komt. En probeer dan maar eens een keuze te maken uit de tonijntartaar met yuzu, eendenlever met cacao en de anjouduif. In een prachtig stukje Haarlemmerhout nodigen grote ronde tafels staan met wit linnen bedekt uit tot feestelijkheden.

Meer informatie over restaurant Hout

Maandag t/m zondag vanaf 12:00

Jouw recensie over het restaurant Hout

Mieke V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2018
Het is altijd fijn om bij Hout te eten: mooi eten, goede bijpassende wijnen en prima bediening (wel wat jong en zeker niet perfect, maar zeer attent!). Kortom: ik kom er zeker (weer) terug!
Hein V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
Het vlees was niet goed, tegen bedorven aan. Geen excuses, slechts "ik zal het doorgeven".
Steeds geen ober te bekennen en heel lang wachten op alles.
Ik klaag nooit, schrijf nooit recensies, maar helaas moet ik hiervoor een uitzondering maken. Al met al erg slecht.
Frank T.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2018
Teleurstelling ... Hout, you lost it ...

Ons restaurant om de hoek. Kom hier met enige frequentie al een aantal jaar. Vrees, vanaf nu niet meer. Afgelopen zondag met 7 man verjaardagsdiner gereserveerd. Vijfgangendiner. Eerste gang ... pas na anderhalf (...) uur geserveerd. Des te meer tragisch ... daar ik niet meer dan 6 tafels (allen buiten, mooi weer) heb geteld. Service ... not good. Constant om water / wijn moeten vragen (ben anders bij Hout gewend). Kwaliteit eten ... niet wat het is geweest. Erg zoute (soja) witvis ... well done (meer dan dat) buikspek ... etc etc. Hebben na 4 gangen (inmiddels drie en half uur later) bedankt voor de laatste gang. Betaald ... en teleurgesteld Hout verlaten. Slechte service. Eten ... absoluut niet in verhouding tot prijskaart. Erg jammer ...
Marc B.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2018
Het niveauvan het koken en dus wat er gepresenteerd wordt, is niet wat het geweest is. Taaie buikspek, gepekelde zoutloze vis of juist hele zoute vis (soja) niet vies maar gewoon niet wat Hout eerder bracht.
Otto S.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2018
De gerechten zagen er erg mooi opgemaakt uit. De smaak was OK, maar vond ik wat achterblijven bij de opmaak. Verder een prima bediening op een heel mooie plek.
Mirjam W.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2018
Vanavond teleurstellende service. Wij moesten zelf vragen om: water, tweede drankje, mayonaise, sladressing. Zelfs bij tweede gerecht geen vraag of we daar een andere wijn bij wilden.
Geen enkele creativiteit waar het ging om enige aanpassing in de gerechten voor onze kinderen. “Stukje vlees (taai) of vis met frites en sla (fijngesneden groene sla, twee fliebertjes tomaat).
Wij voelden ons niet gastvrij onthaald. Wij zijn beter gewend bij dit restaurant, dat met een mooie kaart en behoorlijke prijzen hogere verwachtingen wekt.
Marcel P.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
Heerlijk gegeten, goed wijnadvies, juiste prijs/kwaliteit verhouding, prettige bediening.
Anne B.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2018
Ontzettend mooi, goed en origineel gegeten. De bediening was heel aardig, maar jong met daardoor nog weinig kennis. Wel goed dat er niet moeilijk wordt gedaan over een karaf kraanwater e.d. Interieur leuk gedaan met foto's van de Hout.
Johan F.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2018
Kwaliteit bewijst zich met de jaren. Dat geldt zeker voor Hout. Het blijft verrassend, heerlijk eigentijds en van hoge kwaliteit. Niet opgesloten in het drukke stadscentrum kun je genieten van echte gastvrijheid. Absoluut aan te bevelen om ens echt goed te lunchen!
Ivo N.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2018
Een tweede keer gegeten bij Hout maar helaas was dit niet zo goed bevallen als de eerste keer. Tot twee keer toe wordt er gewone cola aangeboden ipv de gevraagde cola light. Die variant was overigens niet beschikbaar maar alleen cola zero. Het gevraagde glas water bij de wijn is nooit gekomen. Bij het bestellen van de gerechten bleek de kabeljouw op te zijn en was er nog maar 1 ossenhaas te bestellen. Er waren 4 tafeltjes bezet dus of het is op zaterdag heel druk geweest of het inkoopbeleid was verkeerd, maar erg teleurstellend was het wel. De gevraagde bijpassende wijnen werden pas ingeschonken nadat de gerechten al geserveerd waren. Bij het kaasplateau als dessert was helaas ook de uitleg voor de kaassoorten teveel gevraagd. Ook de bediening leek er niet veel zin in te hebben. Voor ons was dit de laatste keer....
Mirjam V.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
Na veschillende keren hier te hebben gegeten, viel het ons deze keer erg tegen.
We zaten maar met 3 tafeltjes.
Het eten was ook niet bijzonder.
Kortom niet voor herhaling vatbaar.
Susan A.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2018
Lunch met mijn man - warme ontvangst, heerlijk verrassingsmenu (waarin rekening werd gehouden met gekke dieet - geen gluten, geen land vlees, weinig zuivel). Alles mooi naar wens.
Teun S.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2018
Wat op de kaart stond was er niet. Mooi voorgerecht. Hoofdgerecht in wezen biefstuk met wat garnituur. Tot driemaal tevergeefs om zout en peper gevraagd.
Wij haddenvroeger goede ervaringen. Viel nu tegen.
V.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2018
Prima Restaurant met verrassend lunch menu. Erg lekker, alleen waren wij de enige 3 lunch gasten dus dat was wel jammer. Verder alles meer dan naar wens
Johan F.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2018
Regelmatig gebruik ik hier de lunch. Mijn gast stelt zelf voor om af te spreken bij Hout en dat heeft een goede reden: kwaliteit bewijst zich met de jaren! Verrassende gerechten, een mooi glas bijpassende wijn en een heerlijke gastvrije sfeer. Dit is een parel in Haarlem!
B.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2018
Porties zijn wel erg aan de schrale kant. Kwaliteit is goed maar erg weinig. De bediening is klasse, maar de wachttijd tussen de gerechten is echt veel te lang.
Anneke M.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
Heerlijk geluncht met mijn dochter, lekkere wijn, gezellig gekletst met Martijn en Lara .Dus een leuke Paasmiddag!!
Tot de volgende keer!
Alexander63 .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2018
Het eten is heerlijk, maar ik blijf de bediening onder de maat vinden.
2e keer dat ik hier heb gegeten, eerste keer was de bediening ronduit slecht. Gisteravond was 1 ober volgens mij dezelfde als de vorige x. Ik heb het gevoel dat ik niet tot zijn doelgroep behoor en daarom half wordt genegeerd.
Bij een ander tafeltje uitgebreid staan praten, terwijl wij onze jassen pakken, voor de mensen van het andere tafeltje wel de jassen pakken, en met hen meelopen, dat de man van dat echtpaar, de deur voor ons opendoet en zegt, zal ik dan maar de deur voor jullie opendoen. Precies hetzelfde gevoel dat we de vorige keer hadden, en toen heb ik dit vermeld aan het eind van de avond, was toen wel nog wat erger, het was ook drukker toen. Zijn collega nu was wel correct, vorige waren ze beide vrij arrogant.
Sebastiaan .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2018
uitstekende locatie, intieme sfeer , goed gegeten, mooie viering van een nieuwe baan. Mooie wijn selectie om het geheel af te maken
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
We hadden een viergangs verrassingsmenu. Het eten is van goede kwaliteit, alleen het gerecht met de makreel was niet echt verfijnd. De service was wat stuntelig. Erg jonge jongens in de bediening die hun best doen maar 1 van de 2 was wel erg onbeholpen. De setting is prettig. Niet overdreven hip, maar wel van deze tijd.