Hout (Amsterdam)

J.J. Cremerplein 34III 1054 TL Amsterdam Nederland Kaart
31-200000000

Over het restaurant Hout (Amsterdam)

Het leven is mooi

Hout is een restaurant gerund door levensgenieters, voor levensgenieters. Er heerst een warme sfeer door lichte natuurlijke tinten, en de natuur gaat door in het nabijgelegen Vondelpark. De chef bereidt fantastische gerechten met zowel regionale als internationale producten en dat zorgt voor een optocht aan smaakexplosies!

Meer informatie over restaurant Hout (Amsterdam)

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren
9,1
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
We aten op een warme dinsdagavond bij Hout en het was er dan ook rustig. Dit mocht de pret echter niet drukken: we kozen voor het viergangenmenu van de chef en de gerechten waren stuk voor stuk op smaak en met veel zorg bereid en opgemaakt. De amuse bestond uit een balletje kalfsgehakt met een kerriemayonaise, tafelzuur, brood en gezouten boter. Zowel het voor- als het tussengerecht bestond uit vis: roodbaars met een paprikasaus, kerrie, radijs en appel en een stukje kabeljauw met verschillende kleuren biet en een saus van waspeen. Erg lekker allemaal. Dat gold ook voor het hoofdgerecht bestaande uit kalfshaas, aardappeltjes in de schil, groene asperges, gele aubergine, romanesco, tomaat, venkel en natuurlijk een stevige jus. Het nagerecht bestond uit een groot glas met onderin een crumble en daar bovenop witte chocolade, rabarber, rood fruit, een coulis van frambozen en kokosijs. Het klink als een ratjetoe maar het smaakte voortreffelijk. Bij dit alles dronken we een uitstekende fles Kracher gemaakt van de zweigeltdruif en afkomstig uit het Oostenrijkse Burgenland. We sloten af met koffie met een bonbonnetje. Het was een zeer geslaagde avond die deels ook te danken was aan de perfecte service van de gastvrouw.
Isabel K.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2017
Er waren erg weinig mensen zo op de maandagavond, maar daar hebben we geen last van gehad. Alle gerechten waren heerlijk en mooi, en de bediening was top. De paar tafeltjes op het terras hebben trouwens nog tot laat zon. Aanrader.
Gerard A.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Erg goed, niets anders te zeggen dan dat. Mooi menu en lekkere wijnen en mensen met kennis die niet te formeel zijn. Ik zou het iedereen aanraden, zit ook op een leuke locatie trouwens.
Eefje E.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Leuk restaurant om voor een goede prijs echt lekker te eten. De borden zijn mooi opgemaakt en de service was goed! Echt een aanrader!
Cees V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
3 gangen verrassingsmenu genomen. Vooraf een roodbaars met paprika die prima smaakte. Als hoofdgerecht kalfshaas, die voortreffelijk bereid was. De bijbehorende groenten vonden we wat karig.
Als nagerecht kaas genomen. Portie vond ik aan de kleine kant, zeker omdat er nog moest worden bijbetaald om kaas te krijgen in plaats van zoet.
Verder een lekkere Oostenrijkse rode wijn en een aangename gastheer.
Al met al een prima avond uit.
martine S.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Zeer goede service, gezellige sfeer, als aandachtspunt vonden wij dat de "porties" aan de kleine kant waren. Zeker gezien de prijs van de gerechten, dit geldt zowel voor voor als hoofdgerechten.
Edwin G.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Meer dan prima buurtrestaurant!
Open en lichte inrichting. Hartelijke en terzakekundige bediening. Het eten was meer dan goed. Zo ook de wijnen. Wij komen zeker terug.
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Lekker gegeten in een redelijk klein restaurant. 4 gangen menu genomen. Lekkere smaken. Zeer vriendelijke bediening.
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Deze heb ik ingevuld voor het vegetarisch menu. Het vlees en vis menu waren zeer goed.
Ik ben al tijden op zoek naar een goed restaurant voor vegetariërs. Vaak zijn de gerechten niet heel erg interessant of met weinig smaak. Zo was de gestoomde broccoli (zonder toevoeging) naast het vis heerlijk maar naast de parelcouscous niet erg interessant. Ook de parelcouscous had een complexere smaak mogen hebben. Hopelijk kan het restaurant hier wat mee, want het is zeker een aanrader.
Anton D.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2017
Wat een weelde! De bediening is geweldig in dit pareltje. Ik was met de auto naar Amsterdam gekomen en kon dus niet te veel drinken, ik bestelde 1 glaasje rode wijn en ik mocht proeven en iets kiezen wat ik het lekkerste vond alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Dat is het niet maar onze getalenteerde ober was het daar dus duidelijk niet eens met die traditie. Mijn tafel genoot werd rose bijgeschonken zonder woorden, deze jongeman had genoeg aan kort oogcontact en wij hoefden ons gesprek niet te pauzeren. Deze jongeman is in de toekomst een werkelijke kanshebber voor de titel gastheer van het jaar. Het eten was prima. Een beetje grote portie en ik miste de verfijning maar er was aandacht aan besteed dus zeker prima.
Marco K.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Alle gangen overheerlijk. Gemoedelijk, rustig, smaakvol en sfeervol restaurantje! Prima bediening. Er is geen rede om hier niet te gaan eten.
Alexandra P.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Aanwinst voor de buurt. Heerlijk eten, had zalm als voorgerecht, heerlijk mals vlees als hoofdgerecht. Geweldig desert. En alles zo mooi "opgemaakt". Prijzen zijn ook erg redelijk, zeker gezien de kwaliteit. Onze dochter van 6 was mee en zij heeft ook genoten. Werd heel goed en leuk op ingespeeld (mocht kijkje in de keuken nemen). Erg attente en vriendelijke bediening. We gaan snel terug komen.
Mark M.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Gisteren was ik jarig - hoe dat beter te vieren door uit eten te gaan met vrouw en zoon. We gingen naar restaurant Hout. Ik had er nog nooit van gehoord, maar kennelijk had mijn vrouw iets 'goeds' erover gehoord. Een restaurant, gevestigd aan het J.J. Cremerplein, niet echt een toplocatie, zou in het beste geval wel ok zijn, zo dacht ik vooraf. Maar ik had me gelukkig vergist: het bleek een toprestaurant te zijn - een door de meesten nog onontdekt culinair pareltje.
Alle gerechten waren echt uitstekend bereid: de heerlijke zeebaars, 'cooked to perfection', een klein stukje sukadevlees, zo mals dat je het mes er alleen maar op hoefde te leggen om het te snijden, een ossenhaas met pesto (!) en een heerlijke saus, en perfecte puree en pastinaak. En tot slot nog een prima kaasplankje. Dat alles vergezeld door goede wijnen. Als de jonge en getalenteerde chef-kok zijn gerechten nog iets verfijnder op weet te maken, lijkt mij een Michelin-ster niet ondenkbaar. Want ook de bediening was uitstekend.
Kortom, een restaurant waar ik zeker nog een keer ga eten.
Bo F.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Wauw! Echt verrassend heerlijk gegeten bij restaurant Hout. Verstopt in een gezellig deel van Amsterdam West is dit sfeervolle restaurant te vinden. De tafels staan lekker ver uit elkaar, zodat je niet - zoals in veel amsterdamse horeca - op het bord van de buurman kijkt. We kozen een 4 gangen verrassingsmenu van de chef. Van de amuse (perfect gemarineerde tonijn) tot de bonbons bij de koffie: alles was tot in de puntjes verzorgd en zeer smaakvol. Het wijnarrangement was betaalbaar en zeer smakelijk. Bij het dessert zat het bolletje van het beste karamel ijs dat ik ooit heb gegeten. Al met al: wat een aanrader is Hout! De vriendelijke en professionele service maakt het plaatje compleet. Als je hier nog niet hebt gegeten: you are missing out! :-)
femke P.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Heerlijk gegeten in dit buurtrestaurant, met fijne en sympathieke bediening en een goede prijs/kwaliteitverhouding.
Grace T.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Top locatie, super lekker eten. Alle gerechten waren in balance de porties waren ok en alles was met de juiste smaak en temperature. ik was happy na de diner :) . Tevens, kreeg 1 roos voor valentijd dag
Johannes Theodorus M.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
perfect goede uitleg over het eten het personeel heeft oog voor details van en over het eten en veel kennis over het wijn assortiment in 1 woord alles was perfect ik en mijn vriendin komen zekers nog een keer terug
Niek V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Zeer goede en vriendelijke bediening. Het restaurant is niet vol geduwd met extra tafels waardoor je lekker rustig kan eten.

Al met al een zeer goede ervaring.
Jacqueline S.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Lekker puur eten en vriendelijke bediening op een no nonsens plek in Amsterdam. We hebben genoten van de avond!
J. S.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Heerlijk gegeten, prettige setting, vriendelijk personeel. We kunnen ons geen prettiger restaurant voorstellen. Wat een fijne ontdekking.