Meer informatie over restaurant House of Cooking

Service8,6/10
Decor8/10
Norbert C. Gastronoom (52 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Voor mij een eind uit de buurt, maar we (2 volwassenen en 4 kinderen) kwamen zowaar hier terecht. Eigenlijk in het naastgelegen The SugarShacks gerund door dezelfde eigenaren. The SugarShacks is het restaurantgedeelte, zonder menukaart overigens, en in de House of Cooking worden nu kookworkshops gegeven. Dit restaurant is vernoemd naar het gelijknamige liedje uit de jaren 60.
Voorgerecht bestond uit geroosterd en daardoor warm en knapperig brood met twee 'tapenades'. Een tomaten tapenade, erg lekker en een romige licht pittige crème.
Als hoofdgerecht kozen de kinderen spareribs (was ook keuze uit lasagne en nog een ander gerecht) en wij, de volwassenen, kozen voor vis (in plaats van vlees als andere optie). Wat voor vis en waarmee het gerecht werd opgediend was een verrassing.
Het werd een slow cooking stoofpotje met een mengsel van verschillende vissoorten en daarnaast vier garnalen. Het vismengsel smaakte prima maar vond de consistentie wel wat papperig. De garnalen waren heerlijk.
Het bord was opgesierd met een te eenvoudige salade (deed wat goedkoop aan) en een gegrilde (?) aardappel.
Lekker, maar niet bijzonder. Alles had wel een passende prijs-kwaliteit verhouding.
Wat ik minder vond is dat er als achtergrondmuziek jazz werd gedraaid, muziek waar ik totaal niet van houd. Maar ja, dat is heel persoonlijk, net zoals het beoordelen van eten tenslotte ook is. Het is dan ook een restaurant gericht op de jazz stroming, want ze hebben ook een podiumpje en zag dat er een jazz optreden aangekondigd stond.
Daarnaast vond ik het net een tikkeltje te fris en dat mag nooit in een restaurant. Je mag je daardoor niet oncomfortabel gaan voelen. Het zat er nu tegenaan . . .
Jote . Bourgondiër (2 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
We hebben echt heerlijk gegeten in een setting waarin je eerder het gevoel hebt dat je bij een goede vriend (tevens meesterkok) thuis wordt ontvangen dan dat je in een restaurant bent. Er is geen vaste kaart maar aan de hand van enkele (eventuele) voorkeuren maakt de kok een driegangendiner. Elke gang bestond uit diverse verschillende lekkernijen. Daarbij een (te) lekkere wijn. De gastheer is in voor een babbeltje maar dringt zich beslist niet op. We gaan gauw weer eens terug.
Scampi123 . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Samen met twee vriendinnen hier heerlijk gegeten. De zon scheen nog op het terras en de sfeer was goed. De gastheer en gastvrouw vonden wij hele lieve en leuke mensen die er alles aan deden om het ons naar de zin te maken. Het voelde alsof je bij je vrienden thuis ging eten. Bijzonder dat het eten een verrassing was, voor mij echt een opluchting want ik was zo zat van het kiezen tussen de standaardgerechten bij andere eetcafes. Ik had het visgerecht met gamba's, koolvis, pasta en groenten. Alles is vers en dat proef je. Het was lekker gekruid en niet te weinig. Al met al was het zeker voor herhaling vatbaar. En een aanrader!
Michael B. Gastronoom (51 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Met een groep van 4 personen genoten van een combinatie van voor- en hoofdgerechten.
De gastheer heeft een wijnarrangement aanbevolen bij deze combinaties
en dat was een perfecte keuze.

Het huiskamer restaurant is erg gezellig en de goede sfeer is voelbaar en zichtbaar.

Het is tevens een Le petit théatre, dit is een klein podium, met rode gordijnen waar de diverse muzikanten optreden.
Op zaterdag is er een speciaal Jazz diner.

Minpunten
- Restaurant heeft twee ruimtes waarvan slechts 1 met uitzicht op het Le petit théatre
- Wil je zicht hebben op het Le petit théatre, dan moet je tijdig reserveren

Pluspunten
- Goed bereikbaar
- In het centrum van Groningen
- Prijs-kwaliteitsverhouding is heel erg goed
- Goede jazz muzikanten en muziek

Een regelrechte aanrader als je op een bijzondere manier wil genieten
van een top diner met Jazz muziek!
Linda K. Bourgondiër (2 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Vanavond heerlijk gegeten! Een verrassingsmenu :-)! Je kunt kiezen uit Vega, Vlees of vis. Verse ingrediënten, zeer smaakvol! Bediening erg vriendelijk en gastvrij! Een aanrader!!
V_jak . Bourgondiër (2 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Toevallig hier gegeten, en, ja hoor, we komen weer! Het was heerlijk, met liefde bereid en smaakvol! De bediening was heel vriendelijk! We hebben genoten!
Johan M. Gastronoom (162 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Niet heel veel tekst deze keer. Gisteren hier toevallig terecht gekomen. Grappig concept, geen kaart, altijd een verrassing 3-4-5 gangen met al of niet wijn arrangement er bij. Uiteraard met de optie vlees-vis-vega en mogelijkheid aan te geven wat je echt niet wilt. Alles vers en lekker, de eerste gang was een beetje een brij van smaken. Jammer omdat de zalm en kabeljauw best wel wat meer prominent aanwezig mochten zijn. Goed gastheerschap vriendelijk deskundig enthousiast. Aardige inrichting, het goedkope systeemplafond met wat gaten in de platen en de ronduit knullige schildering bij de ingang zijn wat te nadrukkelijk aanwezig
Bily . Bourgondiër (3 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2014
Vandaag lekker gegeten bij house of Cooking. Wij hadden vlees als hoofdgerecht gedaan. Kregen 4 soorten vlees met groenten sausjes salade en aardappels. Het smaakte heel goed. Zout, kruiden en gaarheid van vlees waren prima, goed bereid. Lekkere frisse rode wijn. Kortom alles was lekker!!! Behalve de mayonaise die was waterig heel dun en had weinig smaak. Zeker voor herhaling vatbaar!!
Mirjam D. 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
We hebben ons laten verras, voorgerecht vegetarisch een heerlijke frisse salade van meloen met een rolletje gevuld met couscous, 2e gang een stappotje met een heerlijke stukje vis met een pesto, hoofdgerecht 2 stukjes vlees en 1stukje kip. Daarna een smakelijk dessert. Dit alles vergezeld met een heerlijke witte wijn en top bediening heeft deze avond echt afgemaakt! Aanrader!!!
Rinco E. Gastronoom (28 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Bij binnenkomst werd ons gevraagd wat we wilden drinken. Een Prosecco leek ons wel wat maar dat was er helaas niet. We namen een glaasje rood. Je kunt kiezen voor vis, vlees of vegetarisch. We kozen voor een vegetarisch viergangenmenu mét wijnarrangement. Ons glas was ondertussen leeg en de serveerster vroeg of we nog wat wilden drinken. Eh, ja... We hadden toch voor het wijnarrangement gekozen? Kan gebeuren. Verder heerlijk gegeten, amuses ook verukkelijk, wijn viel wat tegen. Leuke zaak, disgenote merkte nog op dat er zelfs (gratis) 'damesspulletjes' in het toilet lagen voor het geval dat nodig mocht zijn. Superklantvriendelijk natuurlijk. Vriendelijke gastheer/kok en de serveerster was ook heel leuk. Klein nadeeltje: De kleren kunnen meteen in de was, de afzuiging is niet best. Verder zeker een aanrader!
Dirk B. Gastronoom (40 recensies) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2014
Na een geweldige eerste keer zijn we teruggekeerd om ons nog eens te laten verrassen bij House of Spice met een amuse, brood, voorgerecht, hoofdgerecht, nagerecht (29,50). We konden buiten zitten en de Amuse was prima. Daarna kregen we het voorgerecht, waarbij we aan de serveerster vroegen waar het brood bleef. Brood en tapenade werd alsnog gebracht. Het voorgerecht van appeltjes met zalm, makreel en dille was niet verkeerd. De volgende gang betrof de hoofdgerechten. Hierin werden we hevig teleurgesteld. Het vegetarische gerecht van spinazie, paddenstoelen, blauwe en Parmezaanse kaas bevatte weinig smaak (aanwezigheid van blauwe kaas viel niet eens te proeven) en was weinig creatief. Het vleesgerecht bestond uit een stukje zijlende (uitstekend gegaard) en een enkele lamsrack die meer dienst deed voor de sier, want vlees zat er nauwelijks aan. De groente was oke, maar had qua smaak geen toegevoegde waarde. De aardappelen (1 p.p.) waren lekker en werd gezien de hoeveelheid meteen bijbesteld en ook snel gebracht. De serveerster deed erg haar best, maar de persoonlijke touch met uitleg van het eten en de wijnen verviel door de onderbezetting. Dit was de vorige keer uitermate goed geregeld, omdat de eigenaar die de sterke punten van de gerechten kon benadrukken. Al met al waren de hoofdgerechten te goed om terug te sturen, maar niettemin hebben we aangegeven bij de serveerster dat het vegetarisch gerecht en de lamsrack om genoemde redenen tegen vielen. Het nagerecht van vanille ijs, chocoladetaartje, geroosterde hazelnootjes en een aardbei was prima. De chocoladetaart was hoog op smaak en misschien wel de meest uitgesproken smaak binnen de drie gangen. De koffie die erbij besteld werd was echter slap en zorgde voor zelfs een domper op de laatste gang. House Of Spice kon dit keer zeker niet aan onze hoge verwachtingen voldoen, terwijl we weten dat je hier heerlijk kan eten. Uiteindelijk restte ons de vraag of ze misschien beter een dag langer dicht hadden kunnen blijven om met een betere bezetting weer voor een gehele gastronomische beleving te verzorgen. Een 6,5 voor het eten was misschien een betere weergave (gezien het voor- en nagerecht), maar een 7 is toch echt te veel van het goede.
Jeroen V. Gastronoom (65 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2014
Leuk klein restaurant met een frisse uitstraling, het personeel is erg vriendelijk en behulpzaam.
De kaart bestaat uit redelijk originele gerechten, maar bij het eten blijkt dat de kruiding niet altijd zo gedurfd/uitgesproken is als je zou verwachten bij het lezen van de recepten.
Het was erg druk op de avond dat wij hier waren en ik had het gevoel dat dat de kwaliteit van het eten wat terug hield, ik ga hier graag nog een keer eten op een iets rustigere avond.
Prijs/kwaliteit verhouding trouwens uitstekend.
Jacques T. Bourgondiër (2 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2013
menu met amuse en hoofdgerecht gegeten voor 21 euro. Elke euro meer dan waard. Lekker stukje vis op een verrassende couscous. Voldoende verse en goed klaargemaakte bijgerechten, waaronder gebakken aardappels in de schil en een prima schaal met roerbakgroenten.
Egbert V. 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2013
Super gegeten hier. Leuk concept en de gastheer zorgt voor een relaxte, goede sfeer met veel humor. Wijn-spijs combinaties waren top!
Robbertwinters . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2013
Hier heerlijk gegeten met vijf personen. Alle 5 een verrassingsmenu genomen met vlees als hoofdgerecht. Voor-, hoofd-, en nagerecht waren perfect gebalanceerd qua smaak. De gastheer beschikt over goede kennis van spijs en bijpassende wijnen. Het is niet dat hij alleen aan tafel komt om te vragen of alles naar wens is, maar praat gezellig met de mensen aan tafel!

Het interieur is knus, huiselijk en gezellig. Wanneer je binnen komt, voel je je direct thuis en op je gemak. Je kunt de kok ook zien koken, wat erg leuk is.

Verder zeker een aanrader om dit restaurant eens te bezoeken. Compliment voor kok en gastheer!
Loes M. Gastronoom (23 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2013
Gezellig en relatief klein restaurant. Enorm sympathieke gastheer! Warm ontvangen. Smakelijke amuse. We namen allen een verrassingsmenu, met keuze tussen vegetarisch, vlees en vis. Ik gaf aan voor zowel voor- als hoofdgerecht vegetarisch te willen. Ik kreeg echter het visvoorgerecht (mosselen en garnalen, erg vers). Gelukkig smaakte dat heerlijk. Ook het hoofdgerecht was heerlijk. Het dessert smaakte goed. Tip voor de bediening: leg uit wat de gerechten zijn als ze worden geserveerd. Dit vind ik -zeker bij een verrassingsmenu- een ''must''!
Cynthia G. Gastronoom (28 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2013
Een gezellig klein tentje met een vriendelijke ontvangst door de gastheer. Wij hadden het 3-gangenmenu voor 30 euro incl. amuse en brood. Ik vond dit een zeer goede prijs-kwaliteitverhouding (of ben ik teveel de Amsterdamse prijzen gewend?) Het hoofdgerecht 2 soorten vis was echt fantastisch. Ook de andere gerechten waren lekker en met veel zorg bereid. Er werd erg goed rekening gehouden met dieetwensen en dan voel je je als gast erg welkom. Dus mocht ik nog eens in Groningen zijn, dan zou ik er weer een keertje willen eten.
Rob P. Gastronoom (18 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2013
Wat een top zaak ! Ik heb hier erg genoten , heerlijk groentensoep om te beginnen , daarna vis v/d dag met heerlijk zomers groenten , toe een heerlijk chocolade mousse met verse fruit , heel leuk bediening , meer dan prima wijnen en dit alles voor een zeer schappelijk prijs ,SUPER , ik kom snel weer terug
Janke S. Gastronoom (40 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2013
Met een vriend heb ik hier heerlijk gegeten. We namen allebei het vegetarische gerecht: een taartje van artisjok met parelcouscous en Friese kaas uit Tynje. Vergezeld van een goed garnituur en een glaasje lekkere wijn.
De ober was een relaxte man, waarbij wij ons onmiddellijk op ons gemak voelden. De kaart was wat merkwaardig, de hoofdgerechten waren nl. niet omschreven.
We zaten op de zonnigste plek van het terras, naar eigen wens, tot vrij laat 's avonds. Helaas op de rand van het trottoir, de stadsbus denderde vlak langs ons bord en we hadden ook hinder van het overige verkeer. Dit zijn beslist af te raden plaatsen. Het terras was overigens wel gezellig, met veel gasten die buiten zaten.
Miriam B. Bourgondiër (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2013
Vanavond voor de 2e keer hier gegeten, wat een top restaurant. Informele sfeer, heerlijke huiskamer setting en super vriendelijke bediening. Ze koken met liefde, dat proef je en kunnen ook goede wijnen erbij aanraden. Wij komen terug :)