Over het restaurant Houdt van Eten

Ontspannen sfeer, veel persoonlijke aandacht

In het hart van Groningen kookt Chef Chris van Houdt met liefde overheerlijke culinaire gerechten voor je. Geniet, laat de bediening een goede wijn voor je inschenken en geef je over aan de verrassende smaken in dit knusse restaurant.

Meer informatie over restaurant Houdt van Eten

Het station ligt op 7 minuten lopen
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Astrid K.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Heerlijk gegeten! Een mooie kaart, gerechten zijn goed van smaak. Wij hadden eend en kabeljauw heerlijk klaar gemaakt.
Bediening is erg vriendelijk en weet veel over de wijn en gerechten.
Aanrader, we komen zeker terug.
Joute V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
gezellige, vriendelijke sfeer; eten OK; beetje saai. Uitstekende wijnen.
Kyrill R.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Dit was de derde keer bij Houdt van Eten en waar het de eerste twee keer uitstekend was bevallen, viel het dit keer helaas tegen. Het was volgeboekt en daardoor druk voor het personeel en koks, dus wellicht had het hier mee te maken. We hadden een bisque als voorgerecht en vonden het allebei aangebrand smaken. Als hoofdgerecht hadden we een proeverij van vegetarische dingen en een visrisotto. Het eerst smaakte over het algemeen prima en hier was weinig op aan te merken. De visrisotto daarentegen was flauw en de vis te zout. Al met al niet de kwaliteit eten zoals de voorgaande keren. De bediening was wel attent, maar soms erg gehaast en wat mosselen waren werd geïntroduceerd met oesters en er zouden stoofpeertjes zitten bij de vegetarische gerechten (volgens het oude menu klopte dit, maar dit zat er zeker nu niet meer bij). Voor de prijs die je betaalt voor het eten, was het zeker ondermaats.
Hessel O.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Ik werd niet heel enthousiast van het eten hier: het is het allemaal net niet. We kregen vooraf broodjes die rood waren van de rode biet gecombineerd met boter, olie en zout. Vind ik - alleen optisch al - niet zo'n aantrekkelijke combi. Ook mijn ossenhaas vond ik niet zo lekker van smaak: nogal 'vlezig', maar dan op de verkeerde manier; de jus kon dat ook niet goed maken. De sukade was beter. Qua temperatuur was het ook wat minder aangenaam: wat tochtig. Bediening was erg vriendelijk.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Ik heb hier gisteren King Crab (wie kent de serie Deadliest Catch op Discovery niet?) gegeten. Staat niet op hun kaart (bij mijn beste weten in geen enkel restaurant in het Noorden des lands te krijgen), dus ik had tevoren het restaurant gevraagd of ze dit voor mij en m'n dochter kunnen regelen. Ze gingen de uitdaging aan, en hoe! Ze hadden er zelf een voorgerecht bij verzonnen, de wijn er op afgestemd, en de King Crab vergezeld laten gaan van bijpassende heerlijkheden: oesters, kreeft, gefrituurde asperges, kaviaar, noem maar op. Het was één groot feest, zowel voor het oog als voor de neus als voor de tong!
En dit alles voor een alleszins redelijke prijs. Een diepe buiging voor het hele team van HvE.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Overzichtelijke kaart met stuk voor stuk zeer smakelijke gerechten, fraai uitgeserveerd.. Attent en vriendelijk personeel.
Michael G.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Heerlijk gegeten! Ben begonnen met een heerlijke proeverij. Hoofdgerecht was verder ook heerlijk! Gastheer was een zeer vriendelijke man! Als we kritisch moeten zijn dan duurde het uithalen van het hoofdgerecht toch wel wat lang, en het bestek van het voorgerecht werd niet weggehaald. De eerste glas wijn was leeg en werd weggehaald, dit werd niet bijgevuld. Dit zijn immers kleine verbeter puntjes. Dit werd gelukkig ook weer goed gemaakt met een heerlijke dessert wijn van het huis! Verder een top avond gehad! Een aanrader!
Dirk B.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Op een zaterdag zijn we met twee stellen wezen eten bij HvE. Omdat de dames niet wisten dat de heren dit geregeld hadden, was het mooi om te zien dat ook het personeel mee werkte aan de 'surprise'. Minder een verrassing was dat we uitstekend hebben gegeten. Als voorgerechten kwamen 2x een Proeverij, Salade van huisgerookte zalm en rivierkreeft met avocado en Drie bereidingen van pompoen op tafel. Stuk voor stuk uitstekende gerechten met zeer veel smaak, waar iedereen enthousiast van werd. De hoofdgerechten Ossenhaas en sukade, Taartje met doyenne de comice peren, Zwijnshaas met spek (zeer mals vlees) en Chef’s bistecca waren allemaal weer eens schot in de roos, al zat de entrecote (ook zeer mals) nog maar net op het randje van medium (richting gaar). De huisgemaakte mayo en frieten zijn erg lekker, maar voor 3 euro een kleine portie wel erg aan de prijs. De gedronken wijnen waren uitstekend. De dessert proeverij bracht ook weer blije gezichten. Al met al een zeer fijne eet ervaring weer mogen beleven en een grote kans dat we hier weer terug gaan komen.
Kees B.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
We namen het oktobermenu. Het geheel was smakelijk en mooi opgemaakt. De bediening was vlot en prettig in het contact. Het vernieuwde interieur in aardekleuren was warm en comfortabel. Enige minpuntje was dat we op advies van de bediening extra porties frites bestelden. Achteraf was dit niet nodig. Bovendien pasten de frites met mayonaise qua smaak niet echt bij het hoofdgerecht.
Mariska H.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Ik heb gisteren met mijn vriend genoten van een heerlijk drie-gangen diner bij Houdt van eten. De voorgerechten vond ik moeilijk om uit te uit te kiezen, er stonden zo veel heerlijke dingen op de kaart. Uiteindelijk de tartaar gekozen, en als hoofdgerechten een vis en een vlees gerecht, smaakte allemaal goed. Qua desserts was ik niet overdonderd door de keuze, maar dit werd weer goed gemaakt door een proeverij. De bediening was erg vriendelijk en attent. Zou hier zeker nog een keer komen eten.
Clarence53 .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Op woensdag 21 sept hier gegeten samen met 40(!) collega's. Ontvangst was vriendelijk en in no time had iedereen een drankje voor zn neus. Omdat we met een grote groep waren konden we alleen het hoofgerecht kiezen, vlees of vis, voor en nagerecht stonden vast. Het voorgerecht smaakte erg goed; een selectie van diverse stukjes vis en vlees, heerlijk soepje plus broodje. Vervolgens een behoorlijke entrecote op een voorverwarmd bord in een smakelijke jus plus een brokje aardappeltaart. Iets meer groente had ik er wel graag bij gezien. Nagerecht, een mini granddessert plus een glaasje dessertwijn! helemaal goed! De Bulgaarse rode (huis) wijn die we er bij dronken paste goed bij de gerechten. De logistiek was perfect op orde, geen fouten, geen wachtende tafels, op zich een hele kunst gelet op de grote van de groep. Maar, toch een puntje van kritiek, de akoestiek is dermate slecht dat je je moeilijk verstaanbaar kunt maken. De harde materialen waaruit de, overigens mooi ingerichte, zaak bestaat zullen hier debet aan zijn.( Oplossing lijkt mij om het plafond te voorzien van akoestische plafondplaten).
Kom ik hier weer eten? Zekers!
Martijn H.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
Een sfeervol restaurant met heerlijk eten en vriendelijke bediening!
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
fijne bediening en lekker eten ossenhaas ietwat doorgebroken helaas verder was alles lekker. Inrichting alleen wat somber.
etenenwijnisfijn .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Attente, vriendelijke bediening en lekker gegeten. Geen speciale voorzieningen voor kinderen, maar met eigen speelgoed mee (en rustig in het restaurant) ging het prima. Personeel reageerde kindvriendelijk. Niet goedkoop.
Ilona C.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Het was een heerlijk en gezellige avond. Voor herhaling vatbaar. Het eten zag er erg verzorgt uit heerlijk groente het vlees was super mals . Dus echt top
Mschipper .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Op maandagavond hier met z'n vieren gegeten. Het was gezellig druk en we bestelden het vijf-gangen menu. Na twee heerlijke amuses (macaron van rode biet en een glaasje gazpacho met aardbei ) waren alle gangen even lekker, maar het vis tussen gerecht en het malse vlees als hoofdgerecht sprongen er zeker boven uit!
De bediening zeer vriendelijk, leuke jongens met verstand van zaken. Kortom, alles deze avond klopte voor ons, (ook de zeer schappelijke rekening ) en we komen dus zeker snel weer terug.
johnlooye.nl .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Heerlijk gegeten, het is echt een aanrader.
Leuke entourage, goede bediening en een perfecte keuken.
Het iens menu: voorgerecht: bitterballen van rillettes, hoofdgerecht: tournedos van ossehaas met aardappel gratin van 3 soorten aardappel, en een groentebouquet, nagerecht: een proeverij van diverse desserts. We kregen er xtra 2x een amuse.
Alles was perfect bereid en goed verzorgd! Mijn complimenten voor de keuken en de zwarte brigade! Ik kom graag nogmaals!
Rutger S.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
De Iens Dinnerdeal gekozen. Weinig aan te merken: prima en lekker eten, mooie opmaak van de gerechten, goede prijs, enthousiaste en open bediening, niet te gemaakt perfect(ionistsch) wat we ook vaak zien in restaurants. Een ster is het niet (oa te lange tijd tussen de gangen, kleine onnauwkeurigheden in de opmaak), maar wat zou Gault Millau hiervan zeggen? Niveau 12/13? Zeker een aanrader.
carlyn1 .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Fijne bediening met uitleg over het eten. Heerlijke amuse gehad en de ossenhaas nog nooit zo mals geproefd. Zeker een aanrader!
Jordy V.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Heerlijk genoten van het drie gangen verassingsmenu! De tournedos was uitmuntend. leuke en vlotte bediening, prettige ambiance. Uitstekend!!