Over het restaurant Houdt van Eten

Ontspannen sfeer, veel persoonlijke aandacht

In het hart van Groningen kookt Chef Chris van Houdt met liefde overheerlijke culinaire gerechten voor je. Geniet, laat de bediening een goede wijn voor je inschenken en geef je over aan de verrassende smaken in dit knusse restaurant.

Meer informatie over restaurant Houdt van Eten

Het station ligt op 7 minuten lopen
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Heerlijk gegeten en gedronken in dit sfeervolle restaurant
ate V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Alles was uitstekend verzorgd
butje W.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
heerlijl eten jammer dat er geen salade was bij het hoofdgerecht. Toetje was enigszins teleurstellend. Koffie veel prut.
alya S.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Kwaliteit van eten was prima, even zo goed was de sfeer. Bediening daarentegen viel erg tegen op de kennelijke gastheer na. Amuse werd uitstekend uitgelegd maar de proeverij van voorgerechten bleef een mysterie totdat ik er expliciet naar vroeg om het mij uit te leggen. Bij hoofdgerecht werd gezegd: "Entrecote, en erbij zult u vast wat vergeten groente vinden, oh ja, ik zie ook broccoli". Welke vergeten groenten erbij waren weet ik nog steeds niet. Verschillende soorten wijn die in een zelfde glas zouden zijn geschonken tenzij ik er iets van had gezegd. Mijn allergie werd bij het dessert alweer vergeten en toen mijn nieuw gemaakte dessert arriveerde kon mijn tafelgenote alsnog een kwartier wachten op dat van haar.
Tussen de gerechten in zaten we steeds naar een leeg glas te kijken. Thuis aangekomen bleek dat in plaats van een wijnarrangement bij een 3-gangen menu, ik voor alles apart en meer heb moeten betalen. Erg erg jammer dit, want aan het eten lag het niet dat dit een teleurstellende ervaring was.
inkdontmink .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
enige tijd geleden met mijn partner gegeten bij houdt van eten. ik moet zeggen wij hebben een gezellige avond gehad maar op het diner en de service wel enige kritische puntjes. wij begonnen ons diner met muffe nootjes en gedroogde broodjes zonder smaak. nadien de veloute van kastanje champignons en bitterballetjes van eend. vooral de soep was prima maar de bitterballetjes erg vet. vervolgens coquilles met vissoorten en ribeye met garnituurtjes. ribeye prima bereid, de vis ook maar beide gerechten niet verrassend de coquilles waren niet vers volgens de service kan dit gebeuren. de bediening erg jong en onwetend maar verder super vriendelijk. wij vonden voor wat we gegeten hebben en de kwaliteit hiervan dit restaurant aardig prijzig.
Gertjan T.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
In één woord, Heerlijk.
Goede service en toen wij aangaven dat we de volgende gangen meteen achter het hoofdgerecht aan wilden werd dat ook meteen geregeld. Leuke sfeer, leuk team en alle 5 gangen hebben heerlijk gesmaakt.
Hylke S.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
De veloute van kastanje champignons was goed op smaak. De licht gerookte heilbot in combinatie met de schuim van knoflook maakte het tot een waardig voorgerecht. Het hoofdgerecht was een onsamenhangend geheel, waar weinig passie vanaf straalde. Het nagerecht was lekker, maar niet spannend.
Laura T.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Heerlijk eten. Echt een kunstwerk! Ze waren ook lekker vlot en konden vragen goed beantwoorden.
Herman G.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2017
Op de avond van 21-02-2017 hebben ik en mijn vrouw heerlijk mogen vertoeven in uw restaurant.
Een zeer vriendelijke enthousiaste jongeman, die er erg verzorgd uitzag, heeft ons deze avond bediend en ons voorzien van de nodige informatie. Wijn en spijs combinatie was zeer goed en de gerechten waren perfect gegaard.
Wij hadden de twee bereidingen van eend en de tournedos / sukade wat echt een aanrader is.
Van het begin tot het eind echt genoten en ondanks de drukte de goede service behouden.
Cor S.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
Perfect eten voor een goede prijs
Lia K.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Voor de tweede keer gegeten bij Houdt van Eten. De eerste keer was top dus we hadden er zin in. Dit keer minder, wel druk dus wellicht de reden. Voorgerechten uitstekend. Vervolgens werd het tussendoor bestelde drinken vergeten, dorsssst...... Hoofdgerecht: groenten met een bite oké, maar het vlees (wel lekker!) werd vergezeld van zo goed als rauwe??? broccoli en groene asperge, patat kwam toen het hoofdgerecht zo goed als op was. Toetje:lekker maar ijs was al in vergaande staat van smelten. Alles bij elkaar: beetje minder, beetje jammer......
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Heerlijk en verrassend gegeten. Bij binnenkomst duurde het even voordat er een drankje en een hapje op tafel stond, maar dat werd in de loop van de avond ruimschoots goed gemaakt. Bijkomstigheid, maar werd als erg prettig ervaren waren de lekkere stoelen.
Renée H.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Wat een teleurstelling, die vegetarische proeverij (19 euro!)! De kleine quiche bestond slechts uit wat bladerdeeg gevuld met een hardgekookt ei (??). Ik had om pasta gevraagd in plaats van de soep. Het zou verse pasta met bospaddenstoelen zijn maar het was gewoon droge, smakeloze pasta met een enkele paddenstoel erom heen. Ik had nota bene al uitgelegd dat ik het vegetarische gerecht wat summier vond, en gevraagd of de quiche wel een aanrader was.
Het jonge personeel kon helaas niet met kritiek/feedback omgaan. Met mijn uitgebreide feedback werd verder niets gedaan. Zeer spijtig.
Gabry P.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Heerlijk gegeten en een goede sfeer. Voor herhaling vatbaar!
Geert H.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Eten met bittere nasmaak. We waren met 4 personen en hadden een variant op het hoofdgerecht van het 3-gangen menu à € 34,95 gevraagd, wat akkoord was. We moesten lang wachten en er werden in eerste instantie verkeerde hoofdgerechten geserveerd. Uiteindelijk stonden op de rekening naast niet-geserveerde frites, 3 x een menu en voor de vierde persoon 3 losse gerechten, hetgeen 7 euro duurder was dan het menu. Commentaar van de eigenaar: "Het personeel had niet van het "uitgebalanceerde" menu mogen afwijken. Ze moeten niet nadenken, dat hebben wij al voor hen gedaan". Eens maar nooit weer!
Astrid K.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Heerlijk gegeten! Een mooie kaart, gerechten zijn goed van smaak. Wij hadden eend en kabeljauw heerlijk klaar gemaakt.
Bediening is erg vriendelijk en weet veel over de wijn en gerechten.
Aanrader, we komen zeker terug.
Joute V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
gezellige, vriendelijke sfeer; eten OK; beetje saai. Uitstekende wijnen.
Kyrill R.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Dit was de derde keer bij Houdt van Eten en waar het de eerste twee keer uitstekend was bevallen, viel het dit keer helaas tegen. Het was volgeboekt en daardoor druk voor het personeel en koks, dus wellicht had het hier mee te maken. We hadden een bisque als voorgerecht en vonden het allebei aangebrand smaken. Als hoofdgerecht hadden we een proeverij van vegetarische dingen en een visrisotto. Het eerst smaakte over het algemeen prima en hier was weinig op aan te merken. De visrisotto daarentegen was flauw en de vis te zout. Al met al niet de kwaliteit eten zoals de voorgaande keren. De bediening was wel attent, maar soms erg gehaast en wat mosselen waren werd geïntroduceerd met oesters en er zouden stoofpeertjes zitten bij de vegetarische gerechten (volgens het oude menu klopte dit, maar dit zat er zeker nu niet meer bij). Voor de prijs die je betaalt voor het eten, was het zeker ondermaats.
Hessel O.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Ik werd niet heel enthousiast van het eten hier: het is het allemaal net niet. We kregen vooraf broodjes die rood waren van de rode biet gecombineerd met boter, olie en zout. Vind ik - alleen optisch al - niet zo'n aantrekkelijke combi. Ook mijn ossenhaas vond ik niet zo lekker van smaak: nogal 'vlezig', maar dan op de verkeerde manier; de jus kon dat ook niet goed maken. De sukade was beter. Qua temperatuur was het ook wat minder aangenaam: wat tochtig. Bediening was erg vriendelijk.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Ik heb hier gisteren King Crab (wie kent de serie Deadliest Catch op Discovery niet?) gegeten. Staat niet op hun kaart (bij mijn beste weten in geen enkel restaurant in het Noorden des lands te krijgen), dus ik had tevoren het restaurant gevraagd of ze dit voor mij en m'n dochter kunnen regelen. Ze gingen de uitdaging aan, en hoe! Ze hadden er zelf een voorgerecht bij verzonnen, de wijn er op afgestemd, en de King Crab vergezeld laten gaan van bijpassende heerlijkheden: oesters, kreeft, gefrituurde asperges, kaviaar, noem maar op. Het was één groot feest, zowel voor het oog als voor de neus als voor de tong!
En dit alles voor een alleszins redelijke prijs. Een diepe buiging voor het hele team van HvE.