Over het restaurant Houdt van Eten

Ontspannen sfeer, veel persoonlijke aandacht

In het hart van Groningen kookt Chef Chris van Houdt met liefde overheerlijke culinaire gerechten voor je. Geniet, laat de bediening een goede wijn voor je inschenken en geef je over aan de verrassende smaken in dit knusse restaurant.

Meer informatie over restaurant Houdt van Eten

Het station ligt op 7 minuten lopen
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Hylke S.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Laura T.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Heerlijk eten. Echt een kunstwerk! Ze waren ook lekker vlot en konden vragen goed beantwoorden.
Herman G.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2017
Op de avond van 21-02-2017 hebben ik en mijn vrouw heerlijk mogen vertoeven in uw restaurant.
Een zeer vriendelijke enthousiaste jongeman, die er erg verzorgd uitzag, heeft ons deze avond bediend en ons voorzien van de nodige informatie. Wijn en spijs combinatie was zeer goed en de gerechten waren perfect gegaard.
Wij hadden de twee bereidingen van eend en de tournedos / sukade wat echt een aanrader is.
Van het begin tot het eind echt genoten en ondanks de drukte de goede service behouden.
Cor S.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
Perfect eten voor een goede prijs
Lia K.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Voor de tweede keer gegeten bij Houdt van Eten. De eerste keer was top dus we hadden er zin in. Dit keer minder, wel druk dus wellicht de reden. Voorgerechten uitstekend. Vervolgens werd het tussendoor bestelde drinken vergeten, dorsssst...... Hoofdgerecht: groenten met een bite oké, maar het vlees (wel lekker!) werd vergezeld van zo goed als rauwe??? broccoli en groene asperge, patat kwam toen het hoofdgerecht zo goed als op was. Toetje:lekker maar ijs was al in vergaande staat van smelten. Alles bij elkaar: beetje minder, beetje jammer......
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Heerlijk en verrassend gegeten. Bij binnenkomst duurde het even voordat er een drankje en een hapje op tafel stond, maar dat werd in de loop van de avond ruimschoots goed gemaakt. Bijkomstigheid, maar werd als erg prettig ervaren waren de lekkere stoelen.
Renée H.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Wat een teleurstelling, die vegetarische proeverij (19 euro!)! De kleine quiche bestond slechts uit wat bladerdeeg gevuld met een hardgekookt ei (??). Ik had om pasta gevraagd in plaats van de soep. Het zou verse pasta met bospaddenstoelen zijn maar het was gewoon droge, smakeloze pasta met een enkele paddenstoel erom heen. Ik had nota bene al uitgelegd dat ik het vegetarische gerecht wat summier vond, en gevraagd of de quiche wel een aanrader was.
Het jonge personeel kon helaas niet met kritiek/feedback omgaan. Met mijn uitgebreide feedback werd verder niets gedaan. Zeer spijtig.
Gabry P.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Heerlijk gegeten en een goede sfeer. Voor herhaling vatbaar!
Geert H.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Eten met bittere nasmaak. We waren met 4 personen en hadden een variant op het hoofdgerecht van het 3-gangen menu à € 34,95 gevraagd, wat akkoord was. We moesten lang wachten en er werden in eerste instantie verkeerde hoofdgerechten geserveerd. Uiteindelijk stonden op de rekening naast niet-geserveerde frites, 3 x een menu en voor de vierde persoon 3 losse gerechten, hetgeen 7 euro duurder was dan het menu. Commentaar van de eigenaar: "Het personeel had niet van het "uitgebalanceerde" menu mogen afwijken. Ze moeten niet nadenken, dat hebben wij al voor hen gedaan". Eens maar nooit weer!
Astrid K.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Heerlijk gegeten! Een mooie kaart, gerechten zijn goed van smaak. Wij hadden eend en kabeljauw heerlijk klaar gemaakt.
Bediening is erg vriendelijk en weet veel over de wijn en gerechten.
Aanrader, we komen zeker terug.
Joute V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
gezellige, vriendelijke sfeer; eten OK; beetje saai. Uitstekende wijnen.
Kyrill R.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Dit was de derde keer bij Houdt van Eten en waar het de eerste twee keer uitstekend was bevallen, viel het dit keer helaas tegen. Het was volgeboekt en daardoor druk voor het personeel en koks, dus wellicht had het hier mee te maken. We hadden een bisque als voorgerecht en vonden het allebei aangebrand smaken. Als hoofdgerecht hadden we een proeverij van vegetarische dingen en een visrisotto. Het eerst smaakte over het algemeen prima en hier was weinig op aan te merken. De visrisotto daarentegen was flauw en de vis te zout. Al met al niet de kwaliteit eten zoals de voorgaande keren. De bediening was wel attent, maar soms erg gehaast en wat mosselen waren werd geïntroduceerd met oesters en er zouden stoofpeertjes zitten bij de vegetarische gerechten (volgens het oude menu klopte dit, maar dit zat er zeker nu niet meer bij). Voor de prijs die je betaalt voor het eten, was het zeker ondermaats.
Hessel O.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Ik werd niet heel enthousiast van het eten hier: het is het allemaal net niet. We kregen vooraf broodjes die rood waren van de rode biet gecombineerd met boter, olie en zout. Vind ik - alleen optisch al - niet zo'n aantrekkelijke combi. Ook mijn ossenhaas vond ik niet zo lekker van smaak: nogal 'vlezig', maar dan op de verkeerde manier; de jus kon dat ook niet goed maken. De sukade was beter. Qua temperatuur was het ook wat minder aangenaam: wat tochtig. Bediening was erg vriendelijk.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Ik heb hier gisteren King Crab (wie kent de serie Deadliest Catch op Discovery niet?) gegeten. Staat niet op hun kaart (bij mijn beste weten in geen enkel restaurant in het Noorden des lands te krijgen), dus ik had tevoren het restaurant gevraagd of ze dit voor mij en m'n dochter kunnen regelen. Ze gingen de uitdaging aan, en hoe! Ze hadden er zelf een voorgerecht bij verzonnen, de wijn er op afgestemd, en de King Crab vergezeld laten gaan van bijpassende heerlijkheden: oesters, kreeft, gefrituurde asperges, kaviaar, noem maar op. Het was één groot feest, zowel voor het oog als voor de neus als voor de tong!
En dit alles voor een alleszins redelijke prijs. Een diepe buiging voor het hele team van HvE.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Overzichtelijke kaart met stuk voor stuk zeer smakelijke gerechten, fraai uitgeserveerd.. Attent en vriendelijk personeel.
Michael G.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Heerlijk gegeten! Ben begonnen met een heerlijke proeverij. Hoofdgerecht was verder ook heerlijk! Gastheer was een zeer vriendelijke man! Als we kritisch moeten zijn dan duurde het uithalen van het hoofdgerecht toch wel wat lang, en het bestek van het voorgerecht werd niet weggehaald. De eerste glas wijn was leeg en werd weggehaald, dit werd niet bijgevuld. Dit zijn immers kleine verbeter puntjes. Dit werd gelukkig ook weer goed gemaakt met een heerlijke dessert wijn van het huis! Verder een top avond gehad! Een aanrader!
Dirk B.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Op een zaterdag zijn we met twee stellen wezen eten bij HvE. Omdat de dames niet wisten dat de heren dit geregeld hadden, was het mooi om te zien dat ook het personeel mee werkte aan de 'surprise'. Minder een verrassing was dat we uitstekend hebben gegeten. Als voorgerechten kwamen 2x een Proeverij, Salade van huisgerookte zalm en rivierkreeft met avocado en Drie bereidingen van pompoen op tafel. Stuk voor stuk uitstekende gerechten met zeer veel smaak, waar iedereen enthousiast van werd. De hoofdgerechten Ossenhaas en sukade, Taartje met doyenne de comice peren, Zwijnshaas met spek (zeer mals vlees) en Chef’s bistecca waren allemaal weer eens schot in de roos, al zat de entrecote (ook zeer mals) nog maar net op het randje van medium (richting gaar). De huisgemaakte mayo en frieten zijn erg lekker, maar voor 3 euro een kleine portie wel erg aan de prijs. De gedronken wijnen waren uitstekend. De dessert proeverij bracht ook weer blije gezichten. Al met al een zeer fijne eet ervaring weer mogen beleven en een grote kans dat we hier weer terug gaan komen.
Kees B.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
We namen het oktobermenu. Het geheel was smakelijk en mooi opgemaakt. De bediening was vlot en prettig in het contact. Het vernieuwde interieur in aardekleuren was warm en comfortabel. Enige minpuntje was dat we op advies van de bediening extra porties frites bestelden. Achteraf was dit niet nodig. Bovendien pasten de frites met mayonaise qua smaak niet echt bij het hoofdgerecht.
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Voor de tweede keer gegeten bij dit restaurant. De bediening is gastvrij en hangt ook keurig je jas op. Bij elke gang wordt er uitleg gegeven wat er op je bord ligt. De smaken maar ook de uitstraling blijven ons steeds verbazen. Erg smaakvol en verrassend! Ook de presentatie en keuze van de verschillende wijnen bij de gangen vonden wij erg prettig. De entourage is warm en vriendelijk waardoor je lang kan blijven tafelen. Iets meer brood bij het voorgerecht zou wel wenselijk zijn maar verder kwalitatief mooi eten! Als ik weer in Groningen ben, kom ik zeker weer terug!
Mariska H.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Ik heb gisteren met mijn vriend genoten van een heerlijk drie-gangen diner bij Houdt van eten. De voorgerechten vond ik moeilijk om uit te uit te kiezen, er stonden zo veel heerlijke dingen op de kaart. Uiteindelijk de tartaar gekozen, en als hoofdgerechten een vis en een vlees gerecht, smaakte allemaal goed. Qua desserts was ik niet overdonderd door de keuze, maar dit werd weer goed gemaakt door een proeverij. De bediening was erg vriendelijk en attent. Zou hier zeker nog een keer komen eten.