Over het restaurant Houdt van Eten

Ontspannen sfeer, veel persoonlijke aandacht

In het hart van Groningen kookt Chef Chris van Houdt met liefde overheerlijke culinaire gerechten voor je. Geniet, laat de bediening een goede wijn voor je inschenken en geef je over aan de verrassende smaken in dit knusse restaurant.

Meer informatie over restaurant Houdt van Eten

Het station ligt op 7 minuten lopen
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Margreet P.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Lekker gegeten vond wel dat de gangen snel achter elkaar geserveerd werden. Had het fijner gevonden als er iets meer tijd tussen had gezeten
kees W.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Kleine kaart, moet net wat voor je tussen zitten. Kwam uit op de eendenborst. Niet bijzonder en beperkte portie. Goede service. Zou er niet snel weer naartoe gaan.
Astrid K.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Heerlijk gegeten! Vers en mooi en goede bereide gerechten. Advies voor de bijpassende wijnen was voortreffelijk. We komen zeker weer terug.
Robert D.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Prima restaurant, goeie en zeer vriendelijke bediening
Henk .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2017
Heerlijk en niet te veel

Na een hartelijke begroeting werden we naar onze tafel gebracht en daar vielen direkt de comfortabele stoelen op.
Omdat we iets te vieren hadden viel de keuze op het vijf gangenmenu met bijpassend wijnarrangement. Omdat twee personen het rustig aan wilden doen was het geen probleem dat zij het wijnarrangement deelden; steeds voor beiden een royaal half glas.
We hebben een zeer plezierige avond gehad met zeer attente bediening (vaak weer een ander gezicht aan tafel, maar dat mocht de pret niet drukken). Steeds goede uitleg bij de verschillende gerechten en bij de wijnen.
Alles goed op smaak, de entrecote had iets warmer gemogen maar was goed gebakken terwijl er tevoren door de bediening niet naar de gewenste garing was gevraagd.
Frietjes staan op de a la carte kaart als side order en die kregen we dan ook niet, misschien maar goed ook anders was het misschien te veel geweest.
Jammer was dat de wijnen ruim voordat het volgende gerecht werd geserveerd al werden ingeschonken. Nu zaten we vaak tegen een al leeg glas aan te kijken tijdens het gerecht. Verbeterpuntje misschien?
Wel heel attent: Het nagerecht werd voor de twee feestvarkens in ons midden op speciale wijze geserveerd en er was ook nog een aardige attentie bij.
Ondanks dat ene verbeterpuntje een aanrader.
hansenlidydevries .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Tsjonge,wat hebben wij heerlijk gegeten, waren hier niet voor het eerst en zeker niet voor het laatst. Van de 1e tot laatste kruimel,alles was geweldig. Daarbij erg mooie inrichting,en dan ook geweldig voorkomende bediening,erg vriendelijk en kundig,goede wijn adviezen,kortom:wil je je laten verwennen met heerlijke gerechten,dan ben je hier op de juiste plek
Ekkehard F.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2017
Good food, but a little bit too loud
Gerland S.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Fraaie gerechten, verrassende ingrediënten met mooie wijnen erbij geserveerd. Vriendelijke en kundige bediening in een aangename atmosfeer maken het compleet. Aanrader dus!
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Heerlijk gegeten en gedronken in dit sfeervolle restaurant
ate V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Alles was uitstekend verzorgd
butje W.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
heerlijl eten jammer dat er geen salade was bij het hoofdgerecht. Toetje was enigszins teleurstellend. Koffie veel prut.
alya S.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Kwaliteit van eten was prima, even zo goed was de sfeer. Bediening daarentegen viel erg tegen op de kennelijke gastheer na. Amuse werd uitstekend uitgelegd maar de proeverij van voorgerechten bleef een mysterie totdat ik er expliciet naar vroeg om het mij uit te leggen. Bij hoofdgerecht werd gezegd: "Entrecote, en erbij zult u vast wat vergeten groente vinden, oh ja, ik zie ook broccoli". Welke vergeten groenten erbij waren weet ik nog steeds niet. Verschillende soorten wijn die in een zelfde glas zouden zijn geschonken tenzij ik er iets van had gezegd. Mijn allergie werd bij het dessert alweer vergeten en toen mijn nieuw gemaakte dessert arriveerde kon mijn tafelgenote alsnog een kwartier wachten op dat van haar.
Tussen de gerechten in zaten we steeds naar een leeg glas te kijken. Thuis aangekomen bleek dat in plaats van een wijnarrangement bij een 3-gangen menu, ik voor alles apart en meer heb moeten betalen. Erg erg jammer dit, want aan het eten lag het niet dat dit een teleurstellende ervaring was.
inkdontmink I.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
enige tijd geleden met mijn partner gegeten bij houdt van eten. ik moet zeggen wij hebben een gezellige avond gehad maar op het diner en de service wel enige kritische puntjes. wij begonnen ons diner met muffe nootjes en gedroogde broodjes zonder smaak. nadien de veloute van kastanje champignons en bitterballetjes van eend. vooral de soep was prima maar de bitterballetjes erg vet. vervolgens coquilles met vissoorten en ribeye met garnituurtjes. ribeye prima bereid, de vis ook maar beide gerechten niet verrassend de coquilles waren niet vers volgens de service kan dit gebeuren. de bediening erg jong en onwetend maar verder super vriendelijk. wij vonden voor wat we gegeten hebben en de kwaliteit hiervan dit restaurant aardig prijzig.
Gertjan T.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
In één woord, Heerlijk.
Goede service en toen wij aangaven dat we de volgende gangen meteen achter het hoofdgerecht aan wilden werd dat ook meteen geregeld. Leuke sfeer, leuk team en alle 5 gangen hebben heerlijk gesmaakt.
Hylke S.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
De veloute van kastanje champignons was goed op smaak. De licht gerookte heilbot in combinatie met de schuim van knoflook maakte het tot een waardig voorgerecht. Het hoofdgerecht was een onsamenhangend geheel, waar weinig passie vanaf straalde. Het nagerecht was lekker, maar niet spannend.
Laura T.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Heerlijk eten. Echt een kunstwerk! Ze waren ook lekker vlot en konden vragen goed beantwoorden.
Herman G.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2017
Op de avond van 21-02-2017 hebben ik en mijn vrouw heerlijk mogen vertoeven in uw restaurant.
Een zeer vriendelijke enthousiaste jongeman, die er erg verzorgd uitzag, heeft ons deze avond bediend en ons voorzien van de nodige informatie. Wijn en spijs combinatie was zeer goed en de gerechten waren perfect gegaard.
Wij hadden de twee bereidingen van eend en de tournedos / sukade wat echt een aanrader is.
Van het begin tot het eind echt genoten en ondanks de drukte de goede service behouden.
Cor S.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
Perfect eten voor een goede prijs
Lia K.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Voor de tweede keer gegeten bij Houdt van Eten. De eerste keer was top dus we hadden er zin in. Dit keer minder, wel druk dus wellicht de reden. Voorgerechten uitstekend. Vervolgens werd het tussendoor bestelde drinken vergeten, dorsssst...... Hoofdgerecht: groenten met een bite oké, maar het vlees (wel lekker!) werd vergezeld van zo goed als rauwe??? broccoli en groene asperge, patat kwam toen het hoofdgerecht zo goed als op was. Toetje:lekker maar ijs was al in vergaande staat van smelten. Alles bij elkaar: beetje minder, beetje jammer......
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Heerlijk en verrassend gegeten. Bij binnenkomst duurde het even voordat er een drankje en een hapje op tafel stond, maar dat werd in de loop van de avond ruimschoots goed gemaakt. Bijkomstigheid, maar werd als erg prettig ervaren waren de lekkere stoelen.