Hoterl Restaurant Stad Munster

Markt 11 7101 DA Winterswijk Nederland Kaart

Over restaurant Hoterl Restaurant Stad Munster

Chic van buiten, extra warm van binnen

Stad Munster in Winterswijk is een restaurant met een fijn karakter. De eigenaren Simone en Frans zijn de meest Bourgondische en gezellige hosts die je je kunt voorstellen en geven je direct bij binnenkomst het gevoel dat je bij hun thuis bent. Voel je welkom en proef de meest eerlijke en pure gerechten met ingrediënten uit de streek. Vraag de bediening zeker even naar hun wijnkaart, zodra je dit doet komt de sommelier in hen naar boven!

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Hoterl Restaurant Stad Munster

• Kom je met de auto?
    Via de achterzijde van het hotel-restaurant is voldoende parkeergelegenheid te vinden, buiten de blauwe zone. Kies in uw navigatie het adres "Torenstraat".

Maandag t/m Zondag
- High Tea 12:00 - 16:00
- Bar 21:00 - 23:30

• Amex , Mastercard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Af te huren , Bar , Duits gesproken , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Nederlands Gesproken , Open op zondag , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
FritsPasop .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Het is altijd weer een feest en belevenis om bij Stad Munster in Winterswijk te mogen dineren. Zowel de keukenbrigade alsook de bediening zijn excellent. De sfeer is als vanouds bijzonder met heerlijke gerechten en een prima op elkaar afgestemde opeenvolging zonder lange wachttijden. Een uitermate correcte bediening met verstand van zaken. Tot binnenkort.
Theda T.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Mooi restaurant, zeer vriendelijke bediening. Dit wekte hoge verwachtingen. We bestelden het vegetarisch gerecht. De soepjes waren oke maar niet al te warm.
Het hoofdgerecht bestond uit groenten die wel erg kort gekookt waren, niet heel warm en geserveerd op een houten plank waardoor het snel afkoelde. De paddestoelen waren ze vergeten en kregen we alsnog in een schaaltje op de inmiddels koude groenten. Een vaag excuus maar geen enkele tegemoetkoming in de vorm van een drankje of een kopje koffie. Kortom, niet geschikt voor vegetariërs .
Jbw_rauwerdink .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Restaurant voldeed aan onze verwachtingen. We hadden een sfeervolle avond verwacht en dit kwam uit. De bediening was gastvrij en vriendelijk. Het eten was heerlijk.
Ria T.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
We werden erg gastvrij ontvangen. Het eten was zeer goed verzorgd, er werd zelfs een amuse geserveerd. Top, de verzorging was, ook met een AH-actie arrangement, helemaal in orde. Het was wel een standaardmenu, maar er kon goed rekening worden gehouden met individuele voorkeuren. Eén van ons gezelschap had een glutenvrij dieet, ook dat was geen enkel probleem.
Kortom: een echte aanrader.
H O.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Een fijne culinaire avond gehad. Vriendelijke gast heer en fijne bediening,voor herhaling vatbaar.
Dank u wel voor uw fijne recensie! Graag tot een volgende keer... Hartelijke groeten, Team Stad Munster
Rob K.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Prima avondje in Winterswijk. Leuke, verrassende voorgerechten en als hoofd prachtige wildgerechten. Fraaie bijpassende rode wijn. Bediening erg gastvrij en voorkomend. Mooie, klassieke ambiance. En in alle rust kunnen dineren. Een aanrader!
Rob K.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Leuk, klassiek restaurant. Heerlijk gegeten. Mooi en verrassende voorgerechten en prachtige wild hoofdgerechten. Top! Mooie rode wijn, paste perfect bij het wild. Lekker rustig tempo, espresso en cognac toe. Bediening zeer gastvrij en voorkomend. Prima adres!!!
Dankuwel, meneer Klaver. We zien u graag als gast weer terug!
Annemies G.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
We hebben 2 avonden met 7 personen in dit restaurant gegeten. Uitstekende kwaliteit van het eten, goede wijn erbij en vooral: zeer goede bediening. De 2e avond maakte de kok speciaal een wildmenu voor ons. Chapeau!
Bedankt voor de prachtige recensie, mevrouw Gort. Groeten aan de familie en graag tot ziens!!!
Resigerritsen .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Een prettig en lekker diner in een sfeervolle ambiance. Een perfecte service en een keuken die bereid was aanpassingen te doen ivm een allergie. Het was een genoeglijke avond en de gerechten waren met zorg bereid. Met name het hoofdgerecht de klanksteak van het rund met kalfsjus en de heerlijke Vlaamse frites sprongen eruit.
Rinie-1445 .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Ook hier geweest met de AH actie. Vinden het echter ook misleiding dat er op de Iens / AH restaurant actie pagina vermeld staat alla Carte. Terwijl het eigenlijk gewoon een vastgesteld menu is.
Beetje misleidend dus. Ook de opmerking hier bij de recensies van de uitbater vond ik wel leuk gevonden. Op onze alla Carte kaart staat duidelijk vermeld dat het een samengesteld AH menu is... Maar deze truc van aangepaste menu kaart of samengesteld menu / en toch alla Carte vermelding ben ik ook al bij andere restaurants tegengekomen. Daar moet Iens wat mij betreft wat beter op controleren. Wat het eten hier betreft kan ik kort zijn, smaak ik gewoon van een redelijke kwaliteit, alleen heb ik wel het gevoel dat er door deze AH actie wat wordt bezuinigd. Ook staat er te lezen dat als m'n om de wijnkaart vraagt m'n zich de sommelier gaat voelen, uiteraard gaat dit gevoel ook gepaard met een aandige prijs per glas. Ook de onderlinge afstand van de tafeltjes is inderdaad redelijk beperkt, je kan bijna bij je buurtafel een vorkje meeprikken. Ik kan nu niet goed inschatten wat er regulier in het restaurant aan gerechten wordt aangeboden, maar ik denk dat normaal gesproken de culinaire lat hoger ligt, en dat de prijs nu duidelijk op de geleverde waren drukt. Eigenlijk zou m'n dus niet moeten deelnemen aan dit soort acties enkele en alleen om wat tafeltjes te vullen. Want dan trek je misschien toch publiek die met een andere (hogere) verwachting naar het restaurant toekomen.
Hans L.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Al vele jaren komen wij met enige regelmatig in restaurant Stad Munster. Ook nu hebben wij hier weer voortreffelijk gegeten, deze keer vanwege het mooie nazomerweer op het terras. Het 3-gangen verrassingsmenu is, inclusief de heerlijke amuse van meerval, in alle opzichten een aanrader. De bediening is attent en gelukkig niet gejaagd of opdringerig. Met de kritische recensies als zou de keuken middelmatig zijn en de bediening traag zijn wij het dan ook beslist niet eens. Integendeel, restaurant Stad Munster heeft ook onder de nieuwe eigenaren en onder de nieuwe chefkok zijn uitstekende reputatie weten te behouden. Wij hebben voor een bezoek aan Stad Munster graag een autorit uit Den Haag over!
Wat een zeer prettige recensie, meneer Lingen! Graag tot een volgende keer. :-) Hartelijke groeten van Team Stad Munster.
Cmgvanleen .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Het eten was goed. Het dessert was het lekkerst. De bediening was erg vriendelijk. De wijn was prijzig. 4,30 voor een glas met een bodempje wijn en dat in de Achterhoek. Dat zijn wij niet gewend. Jammer dat het een vaststaand menu was en er niet van de kaart gegeten kon worden.
G.s.visser1 .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
We verwachtten a la carte diner zoals beschreven. Er werd echter een voor alle deelnemers aan de AH-actie vast menu geserveerd. Een soort verrassingsmenu dus. De prijs was niet aangegeven. Bediening traag. Erg lange wachttijd tussen de menu's. In plaats van een glas wijn werden er drie berekend.
Beste G.S. Visser, op onze a la cartekaart staat ons verrassingsmenu. Deze staat ook vermeld op onze website en u kunt zowel op de website als op de menukaart lezen dat het verrassingsmenu met 3 gangen € 35,00 kost. Dit is geen geheim. In de wildtijd zijn de menu's € 2,50 hoger i.v.m. de hogere prijs voor wild t.o.v. ander vlees.
Op de site van AH restaurantactie kunt u exact lezen wat het menu inhoud gedurende steeds 3 weken. Zelfs de lunch staat daar uitgebreid vermeld.
Wij vinden het spijtig dat u iets anders voor ogen heeft gehad, maar helaas was dat uw eigen interpretatie. Immers wij hebben het gehele menu vermeld wat u had kunnen lezen voor u deelnam.
Door de populariteit van de AH actie kan het niet anders dan dat het op sommige dagen een stuk drukker is. Dat valt voor u, als gast, wel een beetje te verwachten.
U ervaart dit als een trage bediening. Maar in alle eerlijkheid wil de ene gast lekker rustig dineren (daarom plannen wij ook altijd maar 1 tafelbezetting, zodat u niet hoeft te haasten) terwijl de andere gast meer "haast" heeft.
Wij plannen een rustige geniet-avond en willen u niet het gevoel geven dat u snel weer klaar moet zijn omdat de volgend gast al staat te wachten op uw tafel. Daarmee laten we u rustig nagenieten van de ene gang, voor u de volgende gang uitgeserveerd krijgt.
Misschien is zo'n populaire actie niet geheel uw ding, vanwege de drukte die het met zich mee brengt en bent u wellicht meer snelheid gewend? Bij de gerechten die wij serveren (alles a la minute zelf bereid) duurt het nu eenmaal langer dan bij bijvoorbeeld een buffetrestaurant. Daar kunnen wij niets aan veranderen.

U beweert dat wij u 3 glazen wijn hebben berekend. Hebben we dat niet opgelost omdat het simpelweg een fout is geweest?

Wij vinden het zeer jammer dat u zo'n negatieve melding achterlaat als recensie, terwijl wij als restaurant toch een zeer behoorlijke kwaliteit hebben geleverd aan u, door onze deelname aan deze actie, slechts de helft hoeft te betalen.
Anneke U.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Echt een aanrader. Superieur, de klant is in alle opzichten de koning. Wij hadden aangegeven dat 1 diabeet is en was er een dessert speciaal voor hem gemaakt. Het eten was formidabel en het amuse hapje nou daar zou ik wel het recept van willen hebben.
amuse= biet,granny smith, geitenkaas.....?
Hartelijk dank voor de lovende woorden! Als u een volgende keer komt, heeft u van ons toestemming om te proberen het recept van de amuse los te peuteren bij de keukenbrigade. Graag tot zien! :-)
Gerdie .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
We hebben bij Stad Munster weer heerlijk gegeten.
Hoewel het volksfeest nog een beetje na ebte was het in het restaurant keurig voor elkaar en
hadden we er geen last van.
Bedankt voor uw fijne respons. Graag tot ziens!
Klamer .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Alle aandacht voor jou. Er wordt heel goed naar de wensen van de klant geluisterd. Prima, sfeervol en bijzonder smakelijk gegeten. Op weg naar een ster!
Dankuwel! Maar een ster? Nee, toch maar liever niet. :-) We hopen u weer terug te zien in ons restaurant.
Tebokkel1 .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Wij vonden de gerechten prima, de bediening heel netjes en vriendelijk en de entourage bij Stad Munster is natuurlijk geweldig.
Christian.wijnveen .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Eten was VOORTREFFELIJK!!
Echter, in het geval van de AH-actie, neem geen aperitief, daarvoor rekenen ze de hoofdprijs!
Zo pakken ze de winst terug..
De prijzen van onze dranken, met of zonder alcohol, zijn gelijk als altijd. Of u nu met een AH-actie komt, of niet. Mixen zijn inderdaad prijziger, maar is dat niet overal zo? Bijvoorbeeld onze Aperol Spritz kost € 5,00 voor een groot glas. Dit is exact de adviesprijs van de leveranciers van Aperol. Het gratis weggeven van een compleet diner valt niet terug te halen met enkele drankjes. Wij doen dit uitsluitend omdat wij hopen een goede indruk weer te kunnen geven aan onze gasten in de hoop dat u ons nog eens komt bezoeken. Wij zijn erg blij dat u lekker heeft gegeten. Dáár doen we allemaal voor. Graag tot ziens!
Gwlarink .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Bij binnenkomst was eerst geen medewerker te zien, maar dit kwam doordat deze alles alleen moest doen. Was ook te doen, want er waren op dat moment maar 4 gasten. De inrichting was netjes, maar voor senioren. Helaas een plastic bloempje in het vaasje op het erg kleine tafeltje. Dat tafeltje stond amper een halve meter van het naastgelegen tafeltje af. Wat dat betreft geen privacy. Bediening echt keurig, voor ons zelfs te overdreven . Het eten was mooi versierd. Pureetorentje onder het vlees lauw, met gevolg vlees ook niks te warm. Portie eten ook voor senioren. Als groente klein bakje rauwkost. Lekkerste was het nagerecht. Superlekkere chocolade bavarois en cassis ijs. Al met al viel het ons tegen en zou het voor jongere gasten niet aanbevelen. Voor ouderen wellicht meer geschikt. Het is dat het menu nu voor twee personen 35 euro was, maar het was beslist geen 70 euro waard zonder de kortingsbonnen van AH.
Wij vinden het jammer dat u uw bezwaren niet ter plekke kenbaar heeft gemaakt. Achteraf valt er niets mee aan te doen. Het kleine bakje rauwkost hadden wij met liefde zo vaak aangevuld als u gewenst had. We proberen slechts niet te veel te hoeven weggooien. Overigens kunt u sowieso altijd groente- en aardappelgarnituren bijbestellen. U zult begrijpen dat een restaurant, dat elk tweede menu niet in rekening brengt, er liever niet voor kiest eten weg te gooien wegens overgrote porties. Tenslotte moet het wel allemaal ingekocht worden. Maar voor de grotere eters is het niet meer dan normaal dat u bij kunt vragen. Hadden we het maar toen van u gehoord en niet achteraf. De entourage, welke u voor senioren geschikt noemt, is vanwege de rijke geschiedenis van Stad Munster. Het hotel-restaurant bestaat immers al sinds 1648.
Wij vinden het jammer dat u uw oordeel zo streng velt en plaatst op internet zonder u verdiept te hebben in het verhaal Stad Munster. Tenslotte heeft u beide voor een bedrag van slechts € 17,50 p.p. een 3-gangen menu genoten. Daarvoor had u zelfs bij een Chinees restaurant niet kunnen eten. Restaurants doen slechts mee aan de AH-actie om reclame te maken voor hun bedrijf. Zeker niet voor de omzet (zie bedrag per persoon). U kunt restaurateurs geloven dat zij om die reden nooit een slecht of te goedkoop menu zouden serveren.

Reactie van proever:

Bedankt voor de reactie.
dan is het jammer dat een medewerker niet zelf vraagt of het voldoende was of dat er wat aangevuld moet worden. Dat werd pas gevraagd toen ik ter plekke mijn reactie gaf over het eten terwijl ondertussen de borden afgehaald werden. Maar zoals onze reactie, zo hebben wij het ervaren.
Marion G.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Mooi hotel, best lekker gegeten met name het vegetarische verrassingsmenu maar het was erg warm binnen en de tafeltjes stonden echt veel te dicht op elkaar voor de ah klanten. Dat is echt niet fijn. Geen enkele privacy. Jammer
Fijn dat u lekker gegeten heeft. Dat doet ons goed.
Dat de tafels in het voor- en middengedeelte dichter op elkaar staan kunnen wij niet veranderen. In ons oude pand is dat nu eenmaal de afmeting en vorm van het restaurant.
En doordat het een monumentaal pand is, mogen wij geen airconditioning bakken aan de gevel hangen, helaas. Net zo min dat wij binnenmuren zouden mogen verplaatsen zodat de binnenruimte anders ingedeeld zou kunnen worden.
Op onze website hebben wij wel geïnvesteerd in een 360° view zodat gasten vooraf kunnen zien waar men reserveert. Had u zich daarin vooraf verdiept, was u die teleurstelling bespaard gebleven.