Hotel Van der Werff

• Terras
Voordelig
ReneeF .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Hele vriendelijke en behulpzame bediening. Eenvoudig maar lekker gegeten. Qua inrichting waan je je zo dertig jaar terug. Na het diner was het alleen erg jammer dat er geen caffeinevrije koffie en geen kruidenthee beschikbaar bleek. Verder echt een aanrader.
Evelien B.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Eten bij van der Werff is een beleving. Het eten is simpel maar echt heel erg goed. De entourage(+personeel) is fantastisch. Voor de ultime ervaring; drink een drankje in de gelagkamer. Echt een aanrader! Goedkoop maar heerlijk en ultiem genieten.
Pieter K.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Afgelopen week meerdere keren gegeten (met 3 kids) bij VdW. Niets dan lof. Uitstekende bediening. Idem decor. Plek met karakter. Prijs/kwaliteit is super. Prima dagmenu. Fijn dat dit soort plekken nog bestaan!
Pieter P.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
In deze tijd is het eten bij vd Werf een stap terug in de historie. Het mooie pand met donkerbruine gelagkamer en ruime eetzaal met kroonluchters is een beleving. Jaren geleden hier eens gegeten en dat was heel apart. Nu meteen een nachtje slapen.
De obers lopen er piekfijn bij en werken erg hard. Zo maar zo’n 10 man bediening geteld. De gerant komt het menu van de dag vertellen. Tegen vooroorlogse prijzen.
De man werkte er al toen ik er jaren geleden kwam. Mooi flesje van de wijnkaart een Macon Blanc. We kozen ondanks het leuke menu (vier gangen 21,50) a la carte. Coquilles uitstekend gebakken met wat serrano ham rauw. Een mooie. Hoofdgerecht sliptongetjes. Een favoriet daar ! Waren goed dik maar hadden crunchier gemogen. Wel met veel citroen ? . De aardappelen in de schil konden ons niet bekoren noch de salade en het warme groeten gerecht. Frieten waren goed en konden ook snel nageserveerd worden ! De koffie was niet vermeldenswaard.
Tja, het was een beetje Hotel de la Plage en zeker voor de sfeer, de vriendelijke bediening en de prijzen een aanrader. Ons viel het eten , behoudens de coquilles, echter wat tegen.
Jorn D.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Hotel Van der Werff is een mooi klassiek restaurant op Schiermonnikoog en vaste prik voor als je op het eiland komt. Het personeel is erg voorkomend en attent en ondanks dat we allemaal laatkomers en wijzigingen hadden, was het geen enkel probleem. Het eten is lekker en goed. Geen tierelantijnen maar goed en degelijk eten. De aankleding is historisch en dat maakt de sfeer goed af.
Michiel A.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Eten bij hotel van der Werff op het kleinste Waddeneiland Schiermonnikoog is een belevenis! Je maakt een reis terug in de tijd. Drink vooral eerst wat in de oude gelagkamer! Daar en in de grote ouderwets gezellige wat rommelige eetzaal waan je je een eeuw terug. De obers zijn in het zwart, wit servet traditioneel om de linker onderarm geslagen. Ze zijn uiterst vriendelijk, attent en gemoedelijk in de omgang. Verwacht geen culinaire hoogstandjes, maar gewone, met liefde en toewijding bereide eerlijke maaltijden voor een zeer schappelijke prijs (een viergangen menu kost € 21,50) . De salade met buffel mozarella en tomaat als eerste gang was lekker (mijn disgenote houdt niet van mozarella en kreeg in plaats daarvan een aantal plakjes heerlijke zalm), de courgettesoep was smakelijk, de kabeljauw precies goed bereid (dus niet te droog) en de mousse van witte en pure chocolade zoals die moet zijn. De prijs kwaliteisverhouding is dus goed, vandaar de acht voor het eten. Een lekkere gewone witte huiswijn kost € 2,50 per glas, karafje water op tafel is van de zaak. Wij hebben een dringend advies: niets veranderen!
Han2Go .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Je maakt bij Hotel van der Werff op Schiermonnikoog een totaalbeleving mee, die rond borreluur in het bruine café vol nostalgische eilandelementen begint met bier van de tap of wijn uit de fles met huisetiket, en naadloos op het dinergebeuren aansluit, als rond half zes de zware toegangsdeur tot het restaurant wordt vrijgegeven. Zaal en serre, kroonluchters, gedekte tafels, linnen servetten, en als je zoals wij voor het driegangen dagmenu gaat, kun je uit vlees of vis kiezen. En dit keer was dat zalm of entrecote. We kozen entrecote, en vooraf kippensoep, geserveerd uit een soepterrine, hier traditie, heldere bouillon, stukjes kip wat gesnipperde verse groente, lichtkruidig en opwekkend. De entrecote, mooi, en medium gebakken, goed rosé, redelijk sappig, randje vet als hoort, maar was te weinig mals, en miste de typisch fijne entrecote smaak, waar je met pepersaus niets aan verbetert. Spinazie à la crème, hier altijd met schijfje gekookt ei, kom witte kool, bijna sec, schaal goede frites, en rösti. Tot slot bakje gemengd fruit met een bolletje ijs. En dit voor de lage prijs van € 18,50 per couvert. Prijs/kwaliteit is hier in orde. À la carte mogelijk. Professionele obers, flexibel, en altijd in voor een grapje.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
We komen al 5 jaar achter elkaar op Schier. En elk jaar genieten wij van de ambiance en
het menu voor slechts € 18,50 en de bitterballen in de gelagkamer voor € 2,50.
Afgelopen zaterdag was het voor ons extra feestelijk, daar mijn vrouw haar
65e verjaardag met het gezin vierde en daar hoort Van der Werff natuurlijk bij!
Helaas hebben de keurige obers ons afgelopen zaterdagavond niet opgemerkt,
waardoor wij steeds zelf actie moesten ondernemen om het niet zo ingewikkelde
dessert te mogen verorberen. Waarschijnlijk zaten wij verkeerd en waren de obers
het overzicht kwijt, terwijl wij hierover in de voorgaande jaren erg te spreken waren.
Helaas dit jaar een klein minpuntje!
Verder niets dan lof!
Rolandr .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2016
Voor het eerst in mijn leven gegeten in van der Werff,wat heb ik daar lang naar uitgekeken!
Voor mij was hotel vd Werff het hotel /restaurant van de pijprokende en biljartende heren, vroeger weleens om het hoekje gekeken.
Nu voor het eerst echt binnen en godzijdank niks veranderd, ik moest immers ook die oude sfeer op kunnen snuiven!
Van het café met het biljart door de grote houten deur naar de grote eetzaal. Midden in de zaal een plekje gevonden waar alle ruimte was voor mijn vriendin en dochter.
We zaten er als eerste, alle ruimte en aandacht voor ons. De aardige obers hielpen ons goed. We bestelden het dagmenu: heerlijke crème van knolselderijsoep in terrine, wat mij aan oma deed denken,evenals het servies. Als hoofd een rundersukade ( flink stuk) en zeebaarsfilet met de nodige garnituur. Als toe een cheesecake met iets van roodfruit (had van mij nog een stuk groter mogen zijn).
Ook mijn dochter kon vrij kruipen over de vloer zonder ook maar te denken dat ze er vies van zou worden, alles zag er even netjes uit.

Een avondje zoals ik hem precies verwacht had!
Jetty K.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2016
Alweer de derde keer dat we logeren bij vd werff. Wat een aangename sfeer. De tijd heeft hier stil gestaan. Bedienend personeel gastvrij en klassiek in t pak. Eenvoudig doch zeer smakelijk eten (3 gangen menu voor 18,50) Soep uitgeserveerd en in de terrine op tafel. Een fles huiswijn voor 11,50 (waar vind je dat nog). En hier nog de echte Irish koffie, zoals t hoort, met ongeslagen room! We komen hier vast en zeker terug!
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Wat een heerlijke plek op dit Waddeneiland. Scheefhangende dingen aan de muren, kroonluchters die er vast al heel lang hangen en veel, heel veel geroezemoes om ons heen. Erg vriendelijk personeel (allen in het zwart) met een vlotte bediening. De soep wordt opgeschept uit de soepterrine en iedereen krijgt een rechaud op tafel. Wildpeper en wildfilet (wildkaart) waren prima. Maar ook het dag menu (18,50 voor drie gangen, waar vind je dat nog voor zo'n prijs) klonk goed. Tot slot een Irish Coffee met echte room, zoals het hoort. Ik kan me goed voorstellen dat men hier terug komt, omdat het waarschijnlijk altijd zo is zoals het is.
Tot slot, in de gang richting uitgang en toilet nog een deur richting een telefooncel. Telefooncel? Menigeen zal denken: waar gaat dat over?
Kortom: prachtige plek! Ik kom graag nog eens terug.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2015
Zoals velen zijn voorgegaan. Van der Werff is een fenomeen. Prettig ontvangen in de Lounge. Vervolgens een driegangenmenu. Prima eten voor de prijs. Echt zoals het al heel lang gewoon hoort, met gebakken aardappeltjes, prei, salade, frietjes voldoende bijlagen. Veel heen en weer geloop van de bediening, soms toch wat moeilijk te 'bereiken'. Geweldig vonden we de bravilor koffie als enige keus, maar dan wel 0,80 ct.
Kortom als je op Schier komt eet dan in ieder geval ook bij van der Werff.
MartinHF .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Prima service in een authentieke omgeving. Lekker eten, waarbij op/uitgeschept wordt aan de tafel. Goede wijn adviezen. Kortom een fijne avond.
Burggraaff1984 .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
Gelunched in het café gedeelte van het restaurant. Ieder zijn smaak maar ik vond het wanstaltig. Vieze oude tafellakens en gordijntjes die je 30 jaar geleden al niet meer kon kopen. Dat sommige mensen van nostalgie houden kan ik begrijpen maar dit was gewoon heeeel erg oud en versleten. De obers lopen allemaal in zwart pak, wat pretendeert dat het nogal chique is maar dat is dit restaurant zeker niet. Het eten is oke maar niet bijzonder.
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Tjonge jonge. Wat is het hier lekker! Het dagmenu is elke keer erg goed. Zeker voor die prijs! Deze keer heldere champignonsoep, eendenborst en als desert mangomousse. De bediening is zeer correct en hartelijk. Het decor is authentiek: Mooie witte tafels. Het is er ook gezellig. Een aanrader!
Wineke V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Het eten was eerlijk gezegd niet te eten. De entourage was zo ontzettend goedkoop. Plastic stoelen alsof het en cafetaria is. De w.c. rookt naar lang geleden schoongemaakt.

Het plubiek en de bediening maakten er een gezellige avond van, maar als eigenaar zou ik me ogen uit mijn hoofd schamen.
Erik J.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
De familie Schlemmer is op haar vijfde eiland aangeland en daar bezoeken we hotel van der Werff.
Drie van ons nemen het dagmenu, en mevrouw Schlemmer kiest de risotto met morilles, die ze perfect noemt. De kerriesoep komt in een terrine, en is niet alleen overvloedig, maar ook overweldigend en hoog op smaak. Het hoofdgerecht (per persoon twee forse sliptongen of een varkenshaasje) vult met de bijgerechten (gekookte wortels, aardappelpuree, dunne frietjes, gekookte prei en salade) eerst de hele tafel en daarna de buikjes van de tevreden Schlemmers. Die kunnen alle aandacht op het eten richten, want een gesprek is in de rumoerige etenszaal haast onmogelijk. Wanneer leert men eens dat je bij veel geluid niet luider, maar juist zachter moet praten?
Het citroentoetje doet inderdaad aan Saroma denken. Mevrouw Schlemmer is weer heel tevreden met een schaaltje halve aardbeien.
Voor de koffie wijken we uit naar een andere, rustiger gelegenheid.
Kortom: als je op Schiermonnikoog komt moet je dit eens meemaken, en met het dagmenu (€18,50) vul je smakelijk je buikje. Maar voor een goed gesprek moet je elders wezen.
Dinnerbabe ..
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Inmiddels talloze keren gegeten bij Van der Werff, onlangs weer driemaal op rij, dus tijd voor een totaalrecensie. Drie maal op rij, is niet voor niets. Als we kiezen waar we op het eiland toch vandaag eens zullen gaan eten, dan kom je al gauw altijd tot dezelfde slotconclusie: van der Werff. Allereerst om de hier al veel beschreven sfeer, die hem niet alleen in aankleding zit, maar ook in de manier waarop je bediend wordt en waarop eten wordt geserveerd. Traditioneel drie gangen, een dagmenu voor nauwelijks 19 €. Soep uit terrines, vlees, slibtong, schnitzel, het is eigenlijk altijd bovengemiddeld goed (zeker voor deze prijs), een enkele keer iets minder. Van der Werff heeft lekkere wijnen in huis, ook de huiswijn is goed. Met het wildseizoen weet men ook altijd goed raad, bestel dan een overheerlijke hazenrug. En wat heerlijk gewoon, om echt goed bediend te worden. Gezien met name de prijs/kwaliteit verhouding, maar ook het totaalplaatje waardeer ik, ondanks dat het geen haute cuisine is, het eten bij van der Werff dan ook op het hoogste niveau.
Grytsje66 .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2015
Het is echt zo ontzettend leuk om in dit restaurant te eten, de entourage is uniek. Doet vergeten dat de tijd voortgaat. Voeg daar aan toe: efficiente door gewinterde bediening, goed eten wat heerlijk is klaar gemaakt. De salade van venkel met feta om mee te beginnen was prima, de entrecote perfect bereid! De franse frietjes ietwat bleek, maar de worteltjes en boontjes en salade om het vlees te begeleiden waren heerijk. De broodpudding van fries suikerbrood een ware afsluiter van een bijzondere avond.
Advanwinden V.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Prettig om te eten in historische omgeving. De eetzaal is enorm groot, maar je kunt toch intiem eten. Er is heel veel te zien, het is een komen en gaan van gasten, de obers rennen af en aan, een aangename atmosfeer. De karaf ijswater staat al klaar op tafel. Het dagmenu is ouderwets laag geprijsd. De kerriesoep is goed van smaak, de slibtong is redelijk en het citroentoetje doet ons iets te veel denken aan de vroegere saromapuddingen. Gezien de lage prijs van het menu en de 'voorstelling' zijn we toch zeer tevreden en we komen zeker nog een keertje terug.