Hotel Ruimzicht

Meer informatie over restaurant Hotel Ruimzicht

Maandag t/m Zondag
- Ontbijt 06:30 - 10:00
- Lunch vanaf 11:30

• Af te huren , Catering , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Faralley .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Twee restaurantruimtes, één waar men met de hond kan eten de andere ruimte mag dat niet. De zaal "zeg maar voor de honden" is een beetje Engels Golfclub house ingericht , zeer sfeervol.
De andere zaal is meer Holland klassiek ingericht met hier en daar wat antiek, echter deze ligt meer in een serre, het binnenkomende licht en uitzicht is zeer prettig.

Mijn partner en ik ging in de Hollands klassiek restaurant zitten, we hadden een tafeltje gereserveerd, wij mochten aan een vierpersoon tafel zitten met twee stoelen (waar maak je dat nog mee?) Als vooraf had mijn partner een La Trappe witbier besteld en ik een rode huiswijn, de huiswijn voldeed aan de kwaliteit/prijs verhouding maar was weinig verassend de La Trappe witbier was prima van temperatuur en incl. bijbehorend glas en smaakte prima.

Wij hadden het dagmenu besteld maar wilde perse niet weten welke gerechten we zouden voorgeschoteld krijgen. Voorgerecht was een klein champignonsoepje en een klein tartaartje van zalm met een gepocheerd eitje, limoen mayonaise op een bedje van frisse salade. Soepje was heerlijk en het zalmtartaartje verrukkelijk.
Als hoofdgerecht kregen wij de Asperges traditioneel, 8 asperges, met gekookte eieren (vier halfjes) en overdekt met (ruim) heerlijke warme ham, een glaasje warme boterjus, verse nootmuskaat (molentje) en met kleine gekookte krieltjes en een schaaltje rauwkost. Hier bijgaand had ik een glas witte Chardonnay (kon helaas geen glas Riesling of Gewürztraminer krijgen) Als compositie zag dit er prachtig uit en smaakte echt fantastisch de asperges (geen één uitgezonderd) waren voortreffelijk, over de ham maar niet te spreken heerlijk.

Het nagerecht bestond uit een chocolade-schotel, bestaande uit één chocolade ijsbolletje op een bedje van koekkruimels, slagroom, een heerlijk stuk chocoladecake, aardbeien en afgeschilderd met chocoladesaus . Buiten dat het voortreffelijk smaakte was het gerecht weer prachtig opgemaakt.

Personeel is zeer vriendelijk, attent en behulpzaam. Ik heb hier heerlijk gegeten voor een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding, de wijnkaart kan mijns inziens verbeterd worden. Als laatste zou ik U adviseren hier zeker een koffie na te nemen (heerlijke koffie)
Johan T.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Heerlijk gegeten echt top inclusief wijn arrangement. Allen tweekeer het zelfde wijntje achterelkaar vond ik een beetje jammer. Maar verder super.
Tom L.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2014
2 dagen gelogeerd en gegeten bij Hotel Ruimzicht in Zeddam. Wij kozen beide keren voor het dagmenu. Ik beperk me tot het laatste menu: verse ossenstaartsoep, echte zelfgemaakte met stukjes ossenstaart, afgemaakt met room, daarna een trio van kalfsvlees, dwz kalfsoester, kalfsentrecote, gestoofde kalfswang met een garnituur van suikerboontjes, heerlijke groene salade,gebakken aardappeltjes en aardappeltjes in roomsaus, voortreffelijk bereidt . Als nagerecht 3 soorten ijs met slagroom. Het enige minpunt, je krijgt van alles te veel, als je dit een minpunt mag noemen. De bediening was hartelijk en toch professioneel. Het restaurant was warm ingericht met veel ruimte.
Tom Leeuwenburgh.
Frank R.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2013
In het hotel waarin we 3 nachten verbleven hebben we het zeer voordelige Ruimzichtmenu gekozen. €19,50 voor 3 gangen.
De bediening was vriendelijk. Het menu eenvoudig maar heel goed bereid. Vooraf stokbrood met een aardig sausje. Lekkere tomatensoep met echte balletjes. Zalmfilet met een niet overheersende saus. De zalm was goed bereid, niet droog zoals te vaak. Patatjes, koude salade en sugarsnaps. Als dessert een coupe ijs van goede kwaliteit. Al met al waar voor het geld. Aanrader. Het dagmenu was €27,50 en zag er op het oog nog beter uit met parelhoen of schol als hoofdgerecht. Een volgend maal misschien. De bediening was correct.