Hotel/Restaurant Van der Valk Den Haag - Wassenaar

Zijdeweg 54 2245 BZ Wassenaar Nederland Kaart
31-705119344

Over restaurant Hotel/Restaurant Van der Valk Den Haag - Wassenaar

Proef het seizoen

Dat Van der Valk meer is dan de bekende schnitzel bewijzen ze in Wassenaar wel. Je geniet hier van smaakvolle gerechten en mooie wijnen. De chef haalt het liefst producten uit de omgeving en speelt altijd in op het huidige seizoen. Laat je verrassen!

Meer informatie over restaurant Hotel/Restaurant Van der Valk Den Haag - Wassenaar

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
6,2
6,4
6,8
Voordelig
Jaap G.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Ontbijt genoten. Wat lekker! Wel vaker heerlijk ontbijt gehad, ook wel uitgebreider, maar dit was voldoende afwisselend, vers en smakelijk. Alleen de koffie .... het kwam uit een koffiemachine, maar het leek slappe Nescafé uit een zakje. Uitstraling van het restaurant was zoals het bij het ontbijt moet zijn. Rustig, gezellig.
PimLindemans .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Vanavond 10 oktober 2016 zonder reservering met 7 personen gaan dineren. Hartelijke ontvangst. Snel gevraagd wat we wilden drinken. Prima voorgerechten. Helaas kwamen er twee oudere mannen in wielren outfit binnen. Kregen bij ons in de nabijheid een tafel aangeboden. Na opmerkingen mijnerzijds vond een van de mannen het wel leuk om zijn oksel aan te bieden om even te ruiken. Bedienend personeel was niet bereid om hier wat tegen te doen, behalve ons een andere tafel aan te bieden. Onbegrijpelijk dat men in een dergelijke outfit gaat eten. Mijn spare-ribs waren smakeloos en droog. Tonijn van een andere disgenoot was veel te lang gebakken. Werd wel een nieuwe aangeboden. Kortom, leuke ambiance, redelijke gerechten, maar nooit meer!
Carlijnhintzen .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
We hadden gereserveerd, maar toen we aankwamen was er niemand om ons naar de tafel te begeleiden. Eenmaal aan tafel moesten we veel te lang wachten tot we eindelijk wat te drinken konden bestellen. Personeel was zeer ongeïnteresseerd en onbeleefd, alles duurde veel te lang. Het eten, toen we het eindelijk kregen, was van slechte kwaliteit. De roodbaars had veel te weinig smaak, de risotto was hard en smakeloos, de tournedos was vlak. Als toetje tiramisu wat gewoon slagroom met mascarpone was, een vette smakeloze bak.
Het enige goede aan de avond was de fles wijn waar we een speciaal tafeltje voor kregen om hem op te zetten.
Het voldeed niet aan onze van der Valk verwachtingen.
Lekkerhapje69 .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Vanavond op weg naar huis weer eens bij de Bijhorst gegeten. Ik en mijn tafelgenoot hadden beiden lamscarré besteld. De huiswijn was lekker en je mocht zelf salade pakken bij het buffet. De lamscarré was heerlijk mals en goed van smaak en we kregen ieder twee flinke stukken. Het sausje vond ik persoonlijk niet heel interessant. Garnituur was prima en de bediening supervriendelijk.
Saskiaelise .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Een lunch gegeten met twee jarigen. Onze tante van 92 en onze oom van 90 jaar!
Wij hebben diverse telefoontjes gepleegd met het verzoek om hier iets mee te doen, iets klein desnoods. Bijvoorbeeld een leuke gedekte tafel , een bloemetje , een extraatje op wat voor manier dan ook.( Kok gebruik je fantasie)
Nee, helemaal niets. Erg jammer.
Dit zijn dus punten waarop je kan scoren! !!
Michel B.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
We hebben het weer eens geprobeerd, maar zijn opnieuw tot de conclusie gekomen dat je voor lekker eten niet bij dit restaurant moet zijn. Dit was dus ons laatste etentje bij De Bijhorst. Jammer ! De Carpaccio van mijn vrouw was goed te eten. De kippensoep van mijn dochter eveneens. Maar mijn Mosselen uit de oven hadden scherp bittere smaak. De Entrecôte van mijn vrouw was niet rosé, maar wel droog. Mijn Lamscarré bestond uit vier kleine spareribs van het lam met veel vet en weinig smaak. Alleen het gesmoorde maiskolfje was echt lekker, maar die zijn bij KFC toch groter en veel lekkerder. Het kindermenu van mijn dochter stuitte niet op problemen. Zij smulde van de fricandel en van de appelmoes en de patat was ook goed te kanen. Mijn vrouw klaagde over een te droge Tiramisu zonder een spoortje alcohol. Mijn dochter deed zich te goed aan een heerlijk kinderijsje en ik genoot van een verrukkelijke Café Glacé. De aanvoer van verse glazen bier verliep uitstekend, maar de wachttijd tussen de gerechten was onacceptabel. De bediening was vriendelijk; de aandacht voor onze dochter hartverwarmend. De volgende keer toch maar naar Brasserie De Landbouw een paar honderd meter verderop.
JWPQ .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Vandaag voor mijn moeder en mijn verjaardag gebruik gemaakt van de doordeweeks brunch met 16 mensen. Wij komen al heel veel jaren bij van der Valk Wassenaar maar vandaag was het zo ontzettend slecht. Heel teleurstellend. Het eten was koud, hadden sterk het idee dat we de overblijfselen aan het eten waren van de zondagsbrunch, 1 flesje lauwe spa blauw, naar ons inziens zure/ oude tonijnsalade (dit aangeven maar ze gaven aan dat het de dressing was) helaas hadden wij een deskundige in het midden en wij kwamen tot een andere conclusie. Kregen wel een nieuwe andere salade. Carpaccio die harde en opgerolde kanten had. Nee dit was echt een super teleurstelling terwijl we 2 verjaardagen er vierden. Ook nog aangegeven bij het afrekenen maar professie was ver te zoeken. Jammer van der Valk Wassenaar, de deur is vandaag voor ons bij jullie dicht gedaan. Wij zijn trouwe klanten en dan zo'n slechte middag en dan wel goed mogen betalen,nee zullen hier niet meer snel naar toe gaan.
Stan O.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Lunchen c.q. brunchen bij een van der Valk. Niet verwacht dat het druk zou zijn, maar zelfs op een donderdagmiddagje zit de tent blijkbaar vol met families/schoonfamilies en zakelijke afspraakjes.
Gelukkig is er nog een tafeltje vrij, dat we zelf zoeken, want de bediening groet ons alleen kort.
Bovendien is de tafel nog erg smerig, en pas na enkele keren vragen wordt die schoongemaakt.
We moeten ook meermaals bestellen, na meermaals lang wachten.
Bij een bestelling met koffie moet meteen worden gekozen wat en hoeveel we er in willen.

Gelukkig staat er een hoop lekkers (hetzij weinig echt origineels) op de kaart. Dus na wat wikken en wegen een uitsmijter carpaccio. Lekker en prima.
Jammergenoeg moeten we zelf elders op zoek naar peper en zout.
Bovendien wordt er geknoeid en duurt alles zo lang.

Het is gewoon toch een van der Valk, en daarmee een druk productierestaurant voor de massa. Tegenwoordig wel een strakke (boutique) look, maar nog steeds veel te druk, en de bediening is te achteloos en niet altijd professioneel.
Wel prima simpele gerechten voor een bijna acceptabele prijs.
PeterA1980 .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
de brunch is echt een afknapper. We hadden een tafel gereserveerd, maar er was bij de ingang niemand die ons naar de tafel bracht. We hebben zelf moeten zoeken naar onze tafel. Nadat we 45 min hebben moeten wachten op een tomatensoep zonder smaak, mochten we naar het buffet. Naast dat het aanbod weinig en eenzijdig was (veel vette salades) was de kwaliteit matig. Constant een lange rij bij het vlees.
Je ziet dat ze leven van de oudere generatie, die Van der Valk van vroeger kennen toen het nog luxe was. Bediening was ook dramatisch. De gemiddelde leeftijd was erg jong en zeer onervaren.
Maarten W.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Kwaliteit van het eten was acceptabel, maar ruim een uur wachten op je lunch is echt veel te lang, mede doordat het ongeïnteresseerde en vreselijk ongemanierde personeel geen enkele moeite deed om te kijken of we nog wat wilden drinken. Geen aanrader.
Ancis I.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Wat een aanfluiting was deze kerstbrunch. Eten was onsmakelijk, taai had al uren gestaan. Vleeswaren met uitgedroogde randen. Croutons die al helemaal doordrenkt waren. Vlees wat door en doorgebakken is. Zelfs de patat en snacks voor de kids waren taai.
En die geur...leek wel een visrestaurant als je binnen kwam. Totaal geen afzuiging, maar wel bakken in de hal, waar het eten stond opgesteld. Notabene naast de wc's. Gasten die net hun behoeften hadden gedaan, kruisten de gasten die het eten stonden op te scheppen. Zeer onsmakelijke vertoning.
Enige pluspunt de vriendelijkheid van het personeel.
Brenda V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
1e kerstdag hier gegeten brunch. Prijs kwaliteit slecht .
Tafels mooi gedekt, maar geen muziek. Buffet veel makkelijk eten zoals ei salade. Er stond een kok ei te bakken! Dat kan toch creatiever? Vlees was er nauwelijks en weinig.
Geen aanrader.
Regelmatig lang op personeel zitten wachten.
Cornelis V.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Wij kwamen op een avond binnen en er was een gezellige sfeer maar je wist niet goed of je nu in een café met leestafel, een ontbijtzaal of een restaurant zat. De paling vooraf was heerlijk en "vet "zoals het hoort , de huiswijn is zeker zijn prijs per glas waard maar de zeetong was overdone en daardoor te droog. De bediening was uitstekend en de chef in functie verdient zeker een pluim. Ze krijgen een herkansing.
Magnoliastraat2 .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Het eten was prima, en aan de speciale wensen voor onze bejaarde moeder werd zonder problemen gehoor gegeven. Een compliment, temeer omdat er niets extra's berekend werd.
Matthias O.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
wat een varkens stal hier echt behhhh !!!
geen schone borden bestek en glazen waren niet helder
zelfs het tafel laken zaten vlekken op
wij hebben toch maar besteld nadat we een andere tafel kregen , de bediening was wat kort af na ons geklaag .
het eten kwam op tafel de schnitzels waren niet op tempratuur ende groente leek wel of deze al op 4 andere tafels had gestaan , echt niet te geloven patatjes te zout en slap
er kwamen ook drankjes voorbij die wij niet hadden besteld , dus we moesten extra goed de rekening checken .....
nee hier kunnen wij ons niet in vinden , we gaan wel verderop volgende keer
kwa prijs voor het geen wat je besteld wat dan ook zit je hier TE duur betreft de kwaliteit !!!
Molenzicht .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
Als passant hier geluncht. Er was nog 1 tafel leeg. Twee verse jus besteld, maar leek soort voorverpakt vers en kost 3,50 voor klein glas, is aan de dure kant.
Ik wilde de frittata bestellen maar er werd, heel attent , opgemerkt dat dit 20 minuten zou duren. Daarom het twaalf uurtje gekozen. Dit is ontzettend veel, het viel bijna van het bord. De twee boterhammen met rosbief en zalm waren prima, evenals de huzarensla. Het witte bolletje met een hamburger van onduidelijke afkomst , vond ik niet lekker en kon blijven liggen. Mijn man vond het broodje warm vlees lekker. Wat eten betreft: veel waar voor je geld.
Fijn is de gesteven tafelloper en de vlotte bediening.
Theo B.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
We hadden op een doordeweekse dag een diner geboekt. De locatie is op zich prima. De bediening was vriendelijk maar gehaast. Verrassend was dat we bij aanvang van de avond een keuze konden maken uit drie beschikbare diners welke op een kaart op de tafel lag.
Wij konden een geschikt menu uitkiezen maar na de keuze van het menu ging het allemaal in een sneltreinvaart. De soep die standaard gewoon redelijk goed is werd binnen enkele minuten geserveerd. Nu ben ik wel wat gewend maar halverwege de soep stond de ober al met twee dampende borden met het varkenshaasje, de bakjes met groenten en aardappelen en salade er op. Voor onze neus. We dachten dat hij ergens anders moest zijn, maar nee, het was echt voor ons. Goed. Dan de soep maar snel opgeslurpt en aan de slag met het hoofdgerecht. We hadden het hoofdgerecht nog niet op of wederom stond de ober met het dessert halverwege het hoofdgerecht voor onze neus. Nee, voor ons was het geen gezellig uitje maar een zenuwachtige toestand en we hebben dus geen koffie meer genomen. Dat doen we dan thuis wel. Nee. De Bijhorst heeft voor ons, mede gezien eerdere ervaringen, afgedaan en is een adres die we voortaan maar over slaan. Jammer, het kan daar zo leuk zijn.
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Ik heb altijd een gespleten verhouding met Van der Valk. Ik herinner mij volle schalen, lage prijzen. Voortreffelijke schotels en diepe teleurstellingen. Goede tot uitstekende wijnen voor billijke prijzen. Jarenlang heb ik dit concern gemeden. Toch weer eens toevallig weer eens aangelegd. Aangenaam verrast door inventiviteit. Niet alle van der Valken zijn het zelfde Wij komen hier graag voor een salade of een omelet of frittata. Dat zijn zeker niet de eenvoudigste gerechten. Deze keer aten wij de frittata met groente en zoeten aardappel. Wat een leuke vondst! Mooi opgediend in een porceleine quicheschaal. Niet te ver doorgebakken. Heerlijk mals. Toe een kopje cappuccino. Ook van goede kwaliteit. Hier in Wassenaar wordt goed gekookt. Je zit hier voortreffelijk. Goede stoelen, misschien te goed. Voortreffelijk tafellinnen.
HesterO .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Zomaar een lunch....kopje soep en dan weer onze reis vervolgen.
Wat een tegenvaller!
Soep was te zout, veel te zout. Retour naar de keuken gestuurd, zo erg. Via het bedienend personeel kregen wij te horen dat de chefkok de soep ook veel te zout vond.
We kregen nieuwe soep.
Dat was fijn, 20 minuten wachten maar dan heb je ook wat....
Ja nieuwe soep maar geen lepels. Nieuwe lepels gevraagd....
Maar één van de lepels was vies. Er zat iets hards en plakkerigs op de onderkant dus daar kwam ik pas achter toen ik er van had gegeten. Jagh!
Een nieuwe lepel gevraagd......dat duurde zooo eindeloos dat toen ik de lepel had mijn soep koud was.... (er was blijkbaar nergens een schone lepel te vinden?)
We gaan er nooit meer naar toe. Zo'n eenvoudige lunch en dan 3 blunders?
Kom op het is toch geen leerhotel?
Zeer slecht.
Ande1 .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2014
Ons was volgens de kerstfolder een diner met culinaire verrassingen beloofd. Niks culinair !
Als amuse een kippenvleugeltje met botjes in een glaasje met rode saus. Hoe verzin je het.
3 van van de 4 voorgerechten terug gestuurd. Druipende kaarsen op tafel en bestek. Magere kreeftensoep zonder de beloofde rivierkreeftjes. Er werden barbecue wijnen geschonken tijdens
dit kerst diner dansant ! ( stond letterlijk op het etiket en is een eigen wijn van van der Valk ) Dit terwijl ons bij een bezoek vooraf was verteld dat de wijnen verzorgd zouden worden door de hofleverancier van het koningshuis ! Tussengerecht was redelijk en het hoofdgerecht : de tournedos was weer prima.
Bediening vriendelijk en redelijk goed.
Op een uitgebreide e-mail aan de directie van het hotel, kregen we te horen dat de wijn op een misverstand zou berusten en dat een en ander met de keuken zou worden geevalueerd.
Kletskoek dus, er wordt verder geen excuses aangeboden en al helemaal niet over compensatie gesproken. En dat voor een prijs van 141 Euro per persoon. Schandalig!
Uitermate klant onvriendelijk en dus mijden wij voortaan alle van der Valk hotels.