Hotel-Restaurant Tjongervallei

Marwei 14 8508 RC Delfstrahuizen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Hotel-Restaurant Tjongervallei

Hans M.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Wij kwamen zondagavond pas rond half 9 aan, maar konden toch nog menuutje eten. In tegenstelling tot wat andere recensenten eerder meldden vonden wij de bediening uitermate vriendelijk (alle 3 serveersters). Na een verrassende amuse (wild-"bitterbal" en Friese worst-taartje) vonden wij de pastinaakdonuts (gefrituurd) en de ganzenborst-carpaccio zeer lekker. Ook beide hoofdgerechten, ganzeborstrollade en haasbiefstuk in Beerenburgersaus, vonden wij erg smaakvol. En de natte chocoladetaart met vanille-eis was als besluit ook verrukkelijk. Toen wij later naar een ander tafeltje wilden (iets meer in de luwte) was dat totaal geen probleem en kregen we ongevraagd zelfs nog een fleecedeken aangeboden. Over de bediening dus niets dan goeds. tenslotte deed de eigenares nog een verhaal over de historie van het pand (een voormalige melkfabriek). En dat na een zeer drukke zomerse zondag... Daardoor aten wij ook op het gezellige stijlvolle terras aan het water. Wij komen zeer nog een keer terug.
Tjwvisser .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2012
Wij hebben hier afgelopen vrijdag voor mijn verjaardag met 5 personen gegeten.

Eten:

Om met het meest positieve aspect te beginnen. Het eten is prima van kwaliteit en smaak. Het drie gangen keuzemenu (evt inclusief wijnarrangement) is voortreffelijk samengesteld en biedt een prima prijs/kwaliteit verhouding.

Decor:

Het hotel-restaurant is leuk gelegen aan het water, midden in het dorp. Wij zaten in de serre die smaakvol is ingericht, maar wel wat warm kan worden in de volle zon. Wat verder opviel is het achterstallig onderhoud. Zo zat er in het houten kozijn van de serre een grote plek met houtrot. Verder viel het in de heren toiletten op dat de beide urinoirs stuk waren en de beide "normale" toiletten een zweer zwakke spoelfunctie hadden.

Service:

Ronduit het meest teleurstellend. Zoveel potentie als je naar het menu en het decor kijkt en dan een avond volledig kunnen verprutsen door een opeenstapeling van fouten. Ik zal een zo objectief mogelijke feiten weergave proberen te geven.

Gereserveerd om 18.00 uur. Hartelijk ontvangen en snel een eerste drankje gekregen. De menukaart echter ontvingen we pas een half uur later. Vervolgens 5x het drie gangen keuzemenu besteld (3x inclusief wijnarrangement). Alhoewel we een kleine versnapering kregen bij de eerste ronde drankjes en een amuse hadden gekregen, werd het voorgerecht pas om half 8 (anderhalf uur na binnenkomst) uitgeserveerd. De bijbehorende wijn weer 5 minuten later.
Het hoofdgerecht zat hier vervolgens zo dicht achteraan, dat de tafel nog niet was afgeruimd en wij zelf al schuivend met de borden ruimte moesten maken voor het hoofdgerecht. De wijn kwam dit keer snel. Daarna werden nog de borden van het voorgerecht afgeruimd. Dit gebeurde echter inclusief de borden waar nog gedeelten van de bijgerechten van het hoofdgerecht op lagen. Hier waren wij dus net aan begonnen en hadden nog niet alles opgedeeld onder ons vijven.
Vervolgens zat er weer veel tijd tussen het hoofdgerecht en het nagerecht en was de wijn voor bij het nagerecht er dit keer 15 minuten voor het uitserveren van de betreffende gang.

Kortom al met al oogde het een logistieke chaos. Onze serveerster hiermee confronterend bij het afrekenen, kreeg ik voor mijn gevoel onvoldoende empathie.

Conclusie:

Wat een potentieel toppertje had kunnen zijn, werd nu echt een flinke afknapper en daarom niet voor herhaling vatbaar.

MAvDB .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2012
Niet recent gegeten bij Frans en Aleid, wel op het nieuwe terras gezeten. Maar het eten is altijd heerlijk, de ontvangst hartelijk en met het nieuwe terras bijna op het water is het decor helemaal geweldig. Wij zijn er ook niet voor niets getrouwd! Ook al was het nieuwe terras er toen nog niet, zeer sfeervol de ceremonie in de oude melkfabriek en de heerlijke door Frans verzorgde barbecue op het versierde terras aan het water.