Hotel Restaurant The Roosevelt

Nieuwe Burg 42 4331 AH Middelburg Nederland Kaart

Over het restaurant Hotel Restaurant The Roosevelt

Alles zelf bereid

De passie van de chef-kok is het middelpunt van dit restaurant. Hij maakt alles zelf en dat laat hij graag aan je zien. Bekijk de fijne kneepjes van het vak en misschien bereid jij straks zelf die heerlijke gerechten. Wil je met je familie of vrienden het beste van de kaart beleven? Dan kies je voor shared-dining. Je kiest een aantal kleinere gerechten die samen een maaltijd vormen. Deze gerechten worden midden op de tafel geserveerd en delen maar.

Meer informatie over restaurant Hotel Restaurant The Roosevelt

NS Station Middelburg op 600 m.
  • Kom je met de auto?
    U vindt ons op de Burg waar Middelburg zijn naam aan dankt midden in het centrum van de stad. U kunt voor de deur parkeren. Daarnaast bieden we Valetparking aan en is er een bewaakte parkeergarage op 5 minuten loopafstand.
  • : Parkeerplaats, Valet parking & Betaald parkeren in de buurt.

Donderdag, Vrijdag en Zaterdag en Zondag 18:30 - 23:00

Jouw recensie over het restaurant Hotel Restaurant The Roosevelt

Arjen T.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Uitstekend restaurant. De bediening was erg vriendelijk en correct en zeer behulpzaam. Het eten was van een zeer hoge kwalitiet. Het wijnarrangement paste prima bij de gerechten. De combinatie van ingrediënten en smaken was soms verrassend, zoals panna cotta met kaviaar. De coquilles waren uitmuntend en zijn me nog het meest bijgebleven. De vis werd aan tafel gesneden, de pasta opgediend vanuit de pan, met een flair die de vreugde nog eens verhoogde. De prijs was uiteraard navenant.
Corine D.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Hele vriendelijke ontvangst! Restaurant ziet er gezellig uit met aparte hoekjes! Wij zijn voor het 4 gangen verrassingsmenu gegaan! Wat heel apart was dat je niet in alle gevallen hetzelfde gerecht kreeg maar men maakte 2 gerechten en dit werd dan aan de persoon gegeven welke zij dachten dat het beste paste en dat klopte wonderwel, vond ik erg leuk! Ik gaf aan dat ik erg van oesters hield en toen kregen we direct als amuse n oester! Het pastagerecht was geweldig, ben zelf helemaal niet zo van de pasta maar deze heb ik zelfs nog extra bij genomen! Het wijn arrangement was weer goed afgestemd en mijn gezelschap kreeg goede voorlichting over bier en ook whisky! Al met al n zeer gezellige avond met zeer vriendelijk personeel!
Harry S.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2017
De bediening vriendelijk, adequaat en niet opdringerig het eten esthetisch opgediend en zeer Italiaans smaakvol. We konden buiten eten en dat kwam de sfeer ten goede. De wijn sloot soepel aan, het gezelschap deed de rest.
Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Afgaand op de commentaren als "verdient een Michelin ster" waren onze verwachtingen hoog gespannen. Nu zijn wij niet zo bekend met de Italiaanse keuken maar als je zulke superlatieven leest denk je dat het wel heel bijzonder gaat worden. De ontvangst was (bijna overdreven) hartelijk, de ambiance gemoedelijk. Helaas vielen de alom geprezen gerechten wat tegen. Recht toe, recht aan bereide traditionele Italiaanse gerechten zonder opsmuk of extra. Bestel je Ravioli, dan krijg je een bord ravioli (en oh ja, halverwege nog een nagebracht bakje met wat blaadjes sla. Bestel je een salade van van Mozerella dan krijg je (overigens heerlijke) bolletjes Mozzerella met, oh wonder, nog wat kerstomaatjes er onder. Helaas is dan de rekening niet zo bescheiden als de gerechten. Voor ons een beetje een afknapper, Wij hadden wat meer fantasierijke gerechten verwacht waar we dan best wat meer voor over hebben, maar misschien hoort fantasie niet tot de Italiaanse keuken.
Yvet10 .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Via de "Lekker" op het spoor gekomen van dit restaurant. Als vrouw alleen met de wens echt lekker (lees goed) te gaan uit eten. Ik ben een vrouw die liever en met passie geld uit geeft aan een fantastische avond uit eten, dan aan schoenen...sorry dames.
En hoe het was?
In een woord geweldig. Overtroffen. Alle verwachtingen.
Geen menu maar ` open menu` wat inhoud dat de kok op de binnenplaats een prachtige buitenkeuken heeft (ambiance!) en maakt wat die dag supervers wordt aangeboden.
Dus ik had vooraf Ierse oesters opgegroeid in Frankrijk zoals ik nog nooit oesters geproefd had (en ik heb toch echt in diverse sterren restaurants gegeten) Groot en vol zoals romige mayonaise, echt prachtig. De verse pasta die door de eigenaresse werd uitgeserveerd smaakte volgens mijn buren super (je begrijpt ik moet morgen nog in de bikini dus die gang sloeg ik over) Daarna een mixed vis met verse makreel, zeebaars (mjammm), dorade en kreeft van de grill. Echt fantastisch. de salade erbij geserveerd was er een vol wortelsalade van spaghetti met koriander en zeezout en een mozzarella niet van de buffel, maar oh zo mals, waar menig buffel van zou smullen.
De bediening is super lief, met een eventueel kleedje tegen de kou buiten (die niet kwam, het was heerlijk buiten). De bedoening maakt verbinding, is charmant en vol kennis, jong en dynamisch. Dit is passie.
De ambiance in de tuin straalt vakantie uit, hier moet je naartoe voordat je op vakantie gaat in Zeeland. Het is net of je op vakantie bent met een buitenkeuken.
Ik en de mensen om me heen waren erg enthousiast en steeds weer verrast. Ik ben fan en voldaan krom ik die avond mijn bedje in.
Michel D.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Gisteravond gegeten in The Roosevelt, Wij hebben het 4 gangen menu gekozen. Eerst kregen we wat kleine mini pizza als starter. Voorgerecht smaakte erg lekker, gevolgd door een heerlijke pasta. Als hoofdgerecht hadden we vis, hier zou bijvoorbeeld een klein schaaltje risotto bij geserveerd mogen worden. Dessert ook heerlijk. The Roosevelt beschikt over een mooie wijnkaart. De bediening laat niets te wensen over, komen regelmatig wijn of water bijschenken. Open keuken waaraan je ook kunt eten. Wij hebben een topavond gehad en komen zeker terug!
Koert V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Uitstekend gegeten, alleen desserts kunnen niet mee op hetzelfde niveau. Bediening professioneel maar mag van mij wat meer ontspannen. Tafel in de keuken is een aanrader.
Gabrielle R.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Heerlijk gegeten en hele fijne attente bediening! Smaken waren heerlijk! Misschien dat het hoofdgerecht aan de zoute kant was, maar wij eten weinig zout.
Martine V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
mooi kader, vriendelijke ontvangst, een zeer goed menu met keuze, attentvol personeel, een echte aanrader.
Als ik één opmerking zou maken is dat de tafeltjes wat klein zijn , iets groter zou praktischer geweest zijn .
Edmond H.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
je voelt je wat het eten betreft in een prima restaurant in Italie: de gerechten zijn zeer verzorgd en de smaak voortreffelijk. Het decor en de bediening zijn helaas niet mediterraans . Voor het eten komen we zeker terug.
André T.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
"Dank u wel, dank u wel alstublieft, dank u wel, alles naar wens? dank u wel... het gaat zo nog even door. De bediening is uitermate attent. Het grappige is dat iedereen van de bediening dit doet. Niks mis mee, maar iets te. Het eten is oké. Als je voorin bij de bar zit, verstoren in en uitgaande hotelgasten een beetje de rust. In het restaurant zal dat vast beter zijn. Iets voor een volgende keer.
josiendegraaf .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
we hebben met z'n drieën heerlijk gegeten. In de gezellige ruimte waar je de kok kon zien koken. De voorgerechtjes waren klein maar erg lekker. Een van ons wilde glutenvrij eten. Dat was geen probleem. Het hoofdgerecht was goed geproportioneerd. De wijn paste uitstekend bij het hert en de eendenborst. De bediening was vriendelijk, maar wel wat stijfjes, door de beroepsmatige glimlach. Het was leuk om de professionele kok aan het werk te zien. We waren blij dat we in deze ruimte zaten en niet in het andere gedeelte. We vonden de prijs/kwaliteit verhouding op de grens.
H.E.P. J.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Uitgedaagd door de uitstekende recensie in de PZC hebben we
genoten van het 'shared dining concept' van chef Edi d'Astolto.
De sfeervolle ambiance, de inventieve keuken met verrassende gerechten, waarbij zelfs ganzenlever en een 'taste' van kaviaar ! niet ontbraken en de ruime keuze open wijnen maakten het feestje
compleet.
Met een gastvrouw waar je blij van wordt, en dat alles in een
verantwoorde prijs / kwaliteit verhouding is dit een aanwinst voor
Middelburg.
We komen zeker snel terug.
HEPJ
Proever2805 S.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
In de Lekker gezocht naar een restaurant dat we nog niet uitgeprobeerd hebben in Zeeland. Laten we eerst aangeven dat het eten lekker was. Goed van kwaliteit! Ze hebben een shared-dining menu, maar naar ons idee is alleen het voorgerecht het moment om iets te delen. De rest van de gerechten komt toch echt op aparte borden. Daarom zien we niet echt het nut in van shared-dining. Als voorgerecht hadden we tonijn, king crab en paté van het livar varken. Je kan ze delen want ze liggen samen op het bord. Voor het tussengerecht mocht je maar één keuze maken per tafel. Wij hebben gekozen voor de tortelli. Lekker goed gerecht mooi op smaak. Het hoofdgerecht was voor ons beiden de kabeljauw. De eerste indruk was dat er ineens een grote homp met kabeljauw op je bord ligt, zeker in vergelijking met de grootte van het voor- en tussengerecht. De kabeljauw is goed bereid, over de garnituur naast de kabeljauw valt te twisten wat betreft smaak. Nagerecht ricotta met yoghurt was erg smaakvol. De indeling van de ruimte is niet optimaal. We zaten in de lobby van het hotel, precies in de doorgang van de buitendeur naar de deur om het gedeelte te betreden om naar de hotelkamers te gaan. Er werd heel wat afgelopen door deze deur, door zowel hotelgasten als het personeel dat naar beneden loopt om uit de koeling eten te halen. De service was in orde, misschien iets te overdreven vriendelijk. Wij twijfelen of we hier snel weer terug gaan komen.
Marika V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Dit restaurant via Iens gevonden. Eigenlijk is het een Boutique hotel met restaurant. Het was mooi weer en tot onze verrassing werd het eten buiten bereid in een hout gestookte oven en BBQ. De tuin waarin gegeten werd is erg rustig en was sfeervol ingericht. Wij kozen voor de tarbot die overheerlijk was. Bereid met verse ingrediënten ( onder andere tomaten, olijven, gember en verse kruiden) in de houtoven. Er stond een saladebuffet waarvan gebruik gemaakt kon worden. Dit riep bij ons het beeld op van de standaard hotelbuffets, maar niets was minder waar. Ook hier zeer lekkere en originele 'salades'. Eigenlijk was het meer een mix van koude voorgerechten; vers en met bijzondere smaken. Binnen was het ook zeer smaakvol ingericht. Wij komen hier zeker nog eens terug en dan bij voorkeur inclusief een overnachting in het fraaie hotel.
bewe .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
In blijde verwachting het relatief nieuwe restaurant uitgeprobeerd. Er was te veel wind om buiten te eten, dus binnen. Dat was onrustig omdat er te weinig scheiding was tussen de receptie van het hotel en het restaurant gedeelte. Bovendien werd er binnen ons gehoor een nieuwe medewerker ingewerkt die avond. Wij zouden bij wijze van spreken morgen kunnen invallen :-)
Wij hadden van de zomerse kaart de de luxe variant vis en vlees grillgerechten. Vooraf wat geroosterd brood met drie verschillende dipsausen. Die waren goed, maar een deel van het brood was te zwart. Dat zet je niet op tafel....
We begonnen met de vis. De hoeveelheid was goed voor twee personen. Maar een aantal vissoorten was smakeloos en droog, kartonnig. Diepvries? Wij moesten vragen om zout en citroen en extra doekjes voor onze handen. Er zat kreeft bij en gamba's, dan verwacht je dat wel te krijgen. Ook gereedschap voor de halve kreekt en de scharen ontbrak.
De tweede ronde bestond uit een gemengde gegrilde vleesschaal. Het lam was goed, rund ging wel, varken erg vet, maar vooral de merguez en nog een ander soort worst was niet alleen erg vet, maar ook te zout en gortdroog.
Wij hadden witte wijn bij de vis gekozen en rode bij het vlees. Bijde soorten waren heel goed!
Op ons commentaar werd gereageerd met een overvloedige uitleg over de werkwijze van de kok die het allemaal wel goed zou weten. Hij kwam later aan tafel en reageerde in dezelfde lijn. Tja, over smaak valt niet te twisten, was de conclusie.
De bediening was vriendelijk, maar kwam toch wel een tikje studentikoos en onkundig over.
We gaan niet snel weer... Eerst maar even aanzien, bij The Roosevelt.
Jennifer A.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Prachtige locatie, vriendelijk personeel, eten lekker, maar prijs kwaliteit verhouding niet helemaal in orde. Voor het bedrag dat wij hebben uitgegeven (160,- voor twee personen inclusief wijn), hadden we wat meer verwacht. We hadden de deluxe vis selectie; vis was lekker, maar niet heel bijzonder en het was vooral weinig (1 bordje voor 2 personen). Dit kostte 40,- per persoon. Daarnaast waren we 15,- pp kwijt aan brood en saladebar (prima, maar niet bijzonder). Ook het aperitief en fles water waren aan de prijzige kant. Kortom: veel geld voor niet heel veel bijzonders.
pvrijswijck .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Fantastisch restaurant. Zeer leuke formule (food sharing). Vlotte en zeer vriendelijke bediening. Mooie keuze aan gerechten. Voor herhaling vatbaar.
wilma L.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Hartelijke ontvangst. Weinig sfeer mede door opstelling tafels en aankleding. Prachtige keuken waar het heerlijk ruikt. Mooie wijnkaart. Voorgerechten toppers markreel en sardines. Heerlijke pasta als tussengerecht. Hoofdgerecht zeebaars niet onze smaak met alle citrus, miste ook een bijgerecht, dat hier bij paste, behalve de salade. Kalfsvlees ook niet spectaculair. Beide desserts smakelijk, maar niet meer dan dat.
Concluderend, voor ons was het net allemaal te...., te enthousiast, te stijf, te stil, te veel toevoegingen aan de gerechten die de smaak eerder verstoorden, dan versterkten.
Mogelijk wel een belofte voor de toekomst.
Goede prijs-kwaliteitverhouding.
Dank voor uw review. Hierbij een kleine toelichting. Onze kok kookt volgens de pure mediterrane keuken. Veel van de gerechten waardeert u hoog, behalve de zeebaars.
Nu staat dit gerecht zo vermeld op de kaart: Zeebaars vergezeld van gedroogd citrusfruit en een witte wijnsaus. In de mediterrane keuken is citroen een extra smaakmaker aan vis.
Juist de pure toevoegingen, zoals citrus, marjolein of salmoriglio op de pasta zorgen voor een verfijnde smaak. Uiteraard beseffen wij dat smaken verschillen. We hopen u graag nogmaals te verwelkomen.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Heerlijk diner op binnenplaats met zeer gastvrij personeel. Heerlijke avond gehad! Aanrader voor intiem diner of klein groepje. Wij komen nog eens terug!