Hotel Restaurant The Roosevelt

Nieuwe Burg 42 4331 AH Middelburg Nederland Kaart

Over restaurant Hotel Restaurant The Roosevelt

Alles zelf bereid

De passie van de chef-kok is het middelpunt van dit restaurant. Hij maakt alles zelf en dat laat hij graag aan je zien. Bekijk de fijne kneepjes van het vak en misschien bereid jij straks zelf die heerlijke gerechten. Wil je met je familie of vrienden het beste van de kaart beleven? Dan kies je voor shared-dining. Je kiest een aantal kleinere gerechten die samen een maaltijd vormen. Deze gerechten worden midden op de tafel geserveerd en delen maar.

Meer informatie over restaurant Hotel Restaurant The Roosevelt

NS Station Middelburg op 600 m.
  • Kom je met de auto?
    U vindt ons op de Burg waar Middelburg zijn naam aan dankt midden in het centrum van de stad. U kunt voor de deur parkeren. Daarnaast bieden we Valetparking aan en is er een bewaakte parkeergarage op 5 minuten loopafstand.
  • : Parkeerplaats, Valet parking & Betaald parkeren in de buurt.

Donderdag, Vrijdag en Zaterdag en Zondag 18:30 - 23:00

• Af te huren , Duits gesproken , Engels gesproken , Frans gesproken , Nederlands Gesproken , Open op zondag , Toegankelijk voor rolstoelen , Valet parking , Wi-Fi
Erg kort
Marika V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Dit restaurant via Iens gevonden. Eigenlijk is het een Boutique hotel met restaurant. Het was mooi weer en tot onze verrassing werd het eten buiten bereid in een hout gestookte oven en BBQ. De tuin waarin gegeten werd is erg rustig en was sfeervol ingericht. Wij kozen voor de tarbot die overheerlijk was. Bereid met verse ingrediënten ( onder andere tomaten, olijven, gember en verse kruiden) in de houtoven. Er stond een saladebuffet waarvan gebruik gemaakt kon worden. Dit riep bij ons het beeld op van de standaard hotelbuffets, maar niets was minder waar. Ook hier zeer lekkere en originele 'salades'. Eigenlijk was het meer een mix van koude voorgerechten; vers en met bijzondere smaken. Binnen was het ook zeer smaakvol ingericht. Wij komen hier zeker nog eens terug en dan bij voorkeur inclusief een overnachting in het fraaie hotel.
Bewe .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
In blijde verwachting het relatief nieuwe restaurant uitgeprobeerd. Er was te veel wind om buiten te eten, dus binnen. Dat was onrustig omdat er te weinig scheiding was tussen de receptie van het hotel en het restaurant gedeelte. Bovendien werd er binnen ons gehoor een nieuwe medewerker ingewerkt die avond. Wij zouden bij wijze van spreken morgen kunnen invallen :-)
Wij hadden van de zomerse kaart de de luxe variant vis en vlees grillgerechten. Vooraf wat geroosterd brood met drie verschillende dipsausen. Die waren goed, maar een deel van het brood was te zwart. Dat zet je niet op tafel....
We begonnen met de vis. De hoeveelheid was goed voor twee personen. Maar een aantal vissoorten was smakeloos en droog, kartonnig. Diepvries? Wij moesten vragen om zout en citroen en extra doekjes voor onze handen. Er zat kreeft bij en gamba's, dan verwacht je dat wel te krijgen. Ook gereedschap voor de halve kreekt en de scharen ontbrak.
De tweede ronde bestond uit een gemengde gegrilde vleesschaal. Het lam was goed, rund ging wel, varken erg vet, maar vooral de merguez en nog een ander soort worst was niet alleen erg vet, maar ook te zout en gortdroog.
Wij hadden witte wijn bij de vis gekozen en rode bij het vlees. Bijde soorten waren heel goed!
Op ons commentaar werd gereageerd met een overvloedige uitleg over de werkwijze van de kok die het allemaal wel goed zou weten. Hij kwam later aan tafel en reageerde in dezelfde lijn. Tja, over smaak valt niet te twisten, was de conclusie.
De bediening was vriendelijk, maar kwam toch wel een tikje studentikoos en onkundig over.
We gaan niet snel weer... Eerst maar even aanzien, bij The Roosevelt.
Jennifer A.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Prachtige locatie, vriendelijk personeel, eten lekker, maar prijs kwaliteit verhouding niet helemaal in orde. Voor het bedrag dat wij hebben uitgegeven (160,- voor twee personen inclusief wijn), hadden we wat meer verwacht. We hadden de deluxe vis selectie; vis was lekker, maar niet heel bijzonder en het was vooral weinig (1 bordje voor 2 personen). Dit kostte 40,- per persoon. Daarnaast waren we 15,- pp kwijt aan brood en saladebar (prima, maar niet bijzonder). Ook het aperitief en fles water waren aan de prijzige kant. Kortom: veel geld voor niet heel veel bijzonders.
Pvrijswijck .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Fantastisch restaurant. Zeer leuke formule (food sharing). Vlotte en zeer vriendelijke bediening. Mooie keuze aan gerechten. Voor herhaling vatbaar.
Jean Louis L.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Hartelijke ontvangst. Weinig sfeer mede door opstelling tafels en aankleding. Prachtige keuken waar het heerlijk ruikt. Mooie wijnkaart. Voorgerechten toppers markreel en sardines. Heerlijke pasta als tussengerecht. Hoofdgerecht zeebaars niet onze smaak met alle citrus, miste ook een bijgerecht, dat hier bij paste, behalve de salade. Kalfsvlees ook niet spectaculair. Beide desserts smakelijk, maar niet meer dan dat.
Concluderend, voor ons was het net allemaal te...., te enthousiast, te stijf, te stil, te veel toevoegingen aan de gerechten die de smaak eerder verstoorden, dan versterkten.
Mogelijk wel een belofte voor de toekomst.
Goede prijs-kwaliteitverhouding.
Dank voor uw review. Hierbij een kleine toelichting. Onze kok kookt volgens de pure mediterrane keuken. Veel van de gerechten waardeert u hoog, behalve de zeebaars.
Nu staat dit gerecht zo vermeld op de kaart: Zeebaars vergezeld van gedroogd citrusfruit en een witte wijnsaus. In de mediterrane keuken is citroen een extra smaakmaker aan vis.
Juist de pure toevoegingen, zoals citrus, marjolein of salmoriglio op de pasta zorgen voor een verfijnde smaak. Uiteraard beseffen wij dat smaken verschillen. We hopen u graag nogmaals te verwelkomen.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Heerlijk diner op binnenplaats met zeer gastvrij personeel. Heerlijke avond gehad! Aanrader voor intiem diner of klein groepje. Wij komen nog eens terug!
Magje M.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Onze keuze voor de avond was het sharing dinner. Een leuk concept waarbij de tafelgenoten samen van allerlei verfijnde Italiaanse gerechten kunnen genieten. De porties waren precies goed, de gerechten smaakvol gepresenteerd, bijzonder en heerlijk!
De ambiance is sfeervol en de bediening was super!
Een aanrader!
Martijn B.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Goede service, heerlijk eten. Chef staat een paar meter van je vandaan in de keuken. Zichtbaar te genieten van wat hij klaarmaakt. Aanwinst voor Middelburg.
Harryblommers .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Heerlijk gegeten, 5 gangen menu, shared dining, waarbij je de voorgerechten en het tussengerecht kunt delen. Leuk concept! Porties zijn voldoende groot en verrukkelijk! We zaten buiten op de binnenplaats te ete, waarbij het fantastische zwoele weer natuurlijk ook mee hielp. Heel erg leuke en goede bediening!
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Het concept is heel leuk, het eten is zalig .... een echt toppertje! Vooral voor de kok die dat allemaal in zijn eentje klaart in zijn open keuken. Een dikke pluim!
Ruud N.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
In een gezellige omgeving een heerlijk diner gehad. Een 5 gangen diner met als absoluut hoogtepunt het tussengerecht: tagliolini met kalfswang. Zo zacht, zo lekker....een topper. Fijne bediening. Een volledig open keuken met een Italiaanse chef. Een aanrader voor een gezellige en culinaire avond!
Jasper B.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Uitstekend gedineerd in dit sfeervolle restaurant. De gerechten waren allen zeer goed op smaak en goed op elkaar afgestemd. Vriendelijke en kundige bediening, hele ongedwongen sfeer. Als uitsmijter een ruimte keuze in Gin en Tonic.