Hotel Restaurant ten Cate

Noordbargerstraat 44 7812 AB Emmen Nederland Kaart

Over restaurant Hotel Restaurant ten Cate

Genoeg redenen om hier neer te strijken

Een goede sfeer, professionele bediening en comfortabele faciliteiten. Goede redenen dus om hier neer te strijken met zakelijke contacten, maar ook voor een romantisch avondje uit met je geliefde. Voortreffelijke smaken komen samen op je bord en zorgen voor een onvergetelijke culinaire ervaring!

Meer informatie over restaurant Hotel Restaurant ten Cate

• : Parkeerplaats

Maandag t/m Vrijdag 12:00 - 00:00
- Ontbijt 06:30 - 10:00
Zaterdag en Zondag 17:30 - 00:00
- Ontbijt 07:30 - 10:30

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Rinus B.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
"Veilige" gerechten, prima met aandacht bereid. Amuse van zalm / garnalen tartaar met wasabi en zoetzure komkommer. Helaas te koud, direct uit de koelkast geserveerd. De keuken doet zichzelf hier tekort. Voorgerecht kleurig, mooi opgemaakt bordje carpaccio van biet met geitenkaas, amandel, pistache, wortel, pompoen. Kleine verrassing zijn twee perfect gefrituurde stukjes lauwwarme geitenkaas.Hoofdgerecht perfecte botermalse hertenboutfilet met kruidige rode kool, cranberry, gebakken aardappeltjes, stoofpeer. Comfort food in optima forma. De coleslaw als bijgerecht heb ik overgeslagen. Vriendelijke, attente bediening. Interieur wat oubollig met zwart systeemplafond en mengelmoesje aan meubilair. Goede prijjs / kwaliteitverhouding.
Annemiek R.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
We hebben hier gedineerd tijdens ons verblijf in het hotel. Zeer vriendelijke bediening en heerlijk eten! Zowel vis als vlees goed bereid met geweldige sauzen. Een absolute aanrader. Wij gaan er zeker weer heen als we weer in de buurt zijn.
ONNO T.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
WOW, gisteravond gekozen in het bestuur van Noordbarge. Vanochtend in het Dagblad van het Noorden met carbidschieten in Noordbarge. Een pagina in het Dagblad over flitspalen die niet meer werken. En dus nu naar Ten Cate. Fantastisch ontvangen, niet voor het eerst, vriendelijk, voorkomend, service op het hoogste niveau. En dan een verrassingsmenu met bijpassende wijnen. Verrassend en kwaliteit op top niveau. In dit seizoen met tonijn, kwartel, hertenboutfilet en een dessert. Een aanrader van de bovenste plank. Kom het beleven in Noordbarge- Emmen. Je kan blijven slapen. Top.
Ineke V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Twee overnachtingen en er gegeten. Het menu werd op mijn verzoek direct aangepast op vegetarisch, geen enkel probleem! Het verblijf was heerlijk en het eten voortreffelijk! Elk bordje was een schilderijtje. Het was met liefde en passie bereid, dat zag je en kon je ook proeven. Complimenten voor de kok maar ook voor de bediening! We kunnen het een ieder aanbevelen.
Willem D.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
na een dagje emmen in dit hotel gegeten en overnacht
het diner is er goed bevallen
voor af kregen we zelf gebakken broodjes die waren van een zeer uitmuntende klasse
de vis in het vispalet was erg goed bereid
de bediening was vlot en vriendelijk
alleen de schoonmaakploeg moet wat beter stoffen dit kost wel punten
TedjeSteH .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Een dagje dierenpark Emmen emt een overnachting in Hotel Ten Cate in Emmen. Een paar honderd meter lopen vanaf het hotel naar de ingang is makkelijk dus snel geboekt. Over het algemeen is een restaurant in een populair hotel in de buurt van een atractie aan de magere kant, maar niet hier. Eerst even met zn zessen en kleinkind aan de bar waar vriendelijke gastgerichte mensen werken. Daarna een fantastische tafel met rondzit in het mooie restaurant. Het is direct duidelijk: ook hier is het personeel gedreven. De menukaart is " voor elck wat wilsch" , voor iedereen wel iets dus. We bestelden vooraf kalfsmuis, zalm, vis terrine en drie carpacio's. Als hoofdgerecht werd het twee lamsfile's, twee ribeyes, eendenborst en gebakken zalm (voor onze kleindochter van twee een leeg bordje, ze kon van ons meeeten). Nou, dat werd smullen in een fijne sfeer. De wijnkaart is knap en de kennis van onze gastheer eveneens. Met zes kritische mensen een topavond gehad. Als nagerecht bestelden we een tableau van de chef voor ons allen. Daarna koffie en espresso met een hassebassie en heerlijke bonbons. Topavond. Complimenten aan de keuken en de bediening. Een topper!
Eric W.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Heerlijk genieten. Vriendin had een bon voor haar verjaardag. Deze is wel besteed hier in het restaurant. Een geweldig drie gangen diner. Met liefde bereid. En geweldig hoe de gastheer Dhr. Ten Cate met zijn gasten omgaat. Hans bedankt. En natuurlijk alle lof gaat natuurlijk ook naar het personeel. We komen zeker weer.
Joke B.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Culinaire hoogstandjes. Amuse van gaffelbitter, voorgerecht combi van heilbot en zalm en fris zure groente, hoofdgerecht bavette en als nagerecht heerlijke kaasjes. Emmen ligt zeker niet in de buurt maar mochten wij hier weer eens in de buurt zijn, gaan we zeker weer naar dit restaurant.
Stanley O.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Heerlijk gegeten in dit mooie restaurant. Het restaurant is mooi aangekleed en er hing ondanks het druk was een ontspannen sfeer. De prijs/ kwaliteit verhouding van het eten was goed. Ik genoot echt van het visje in het tussengerecht, mooi op de huid gebakken en in zijn waarde gelaten zonder te veel poespas. Al met al een geslaagde avond
Jennifer V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Geweldig genoten! vriendelijk en meedenkend personeel, voortreffelijk eten en het restaurant zelf is sfeervol ingericht. een echte aanrader!
Marieke K.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Heerlijk het 4-gangen openingsmenu gegeten. Omdat dit restaurant net geheel van binnen een transformatie heeft ondergaan, wat erg goed heeft uitgepakt, zeer gezellig restaurant(!), kon je een 4-gangen diner nuttigen voor 34,50. Zeer zeker de moeite waard; goede prijs-kwaliteit verhouding, goede vakbekwame service(je voelt je zeker oprecht welkom!) en lekker eten! Mooie smaken op elkaar afgesteld en niet te grote porties voor 4 gangen . Lekkere zeebaars als tussengerecht en super zachte malse rib-eye als hoofdgerecht, top! Fijn dessert van chocolade en peer waar ze wat mij betreft de slagroom wel mochten weglaten..
Aanrader, komen zeker nog wel eens terug!
Annelies K.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Het afgelopen weekend vertoefd in het hotel en daar twee maal gedineerd en een maal de lunch gebruikt. De ambiance was prachtig, heerlijk buiten kunnen eten. Zowel het vega hoofdgerecht als de runderbuvette waren heerlijk. De voorgerechten,waaronder de kort gegrilde tonijn, was een plaatje op het bord en fantastisch. De tweede avond hebben we beiden de lamsrack geproefd. Wat een sublieme smaak en de keuken had vreselijk zijn best gedaan. Na het diner heb ik de ,jonge keukenstaf mijn oprechte complimenten gegeven en hebben we nog wat weetjes uitgewisseld over de gerechten! Wat een bijzonder vriendelijke keukenbrigade werkt er in dit hotel!
De zondagslunch was een heerlijke geitenkaassalade,zo vers,zo puur van smaak.
Kortom, alle lof voor dit hotel,voor de allervriendelijkste mensen die er werken! We komen zeker terug voor de derde keer...het is het ons zeker waard om hiervoor 215 km.te rijden vanuit Rotterdam.
Richard B.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2015
Heb hier nu al een aantal keer gezeten en meerdere gerechten gehad maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de heerlijke spareribs. Bediening is alleraardigst en blijft altijd netjes, er komt altijd wel iemand van de familie ten Cate even persoonlijk gedag zeggen wat zorgt voor een welkom gevoel.
Stringwave .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2014
Het was een fantastische kerst en dat kwam mede door ons verblijf in Hotel ten Cate! Wat een ongelooflijke goede service. Onze dochter heeft een voedsel allergie en daar hebben ze met het eten heel goed rekening mee gehouden. Heel erg vriendelijk personeel en lekker gegeten helemaal top! er zijn altijd mensen waar je het nooit goed bij kan doen! Maar wij komen zeker nog een keer terug!
Nogmaals dank!
Met vriendelijke groet,
Fam R. Gijsen
Dinerdame .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2014
Kerstdiner waren wij niet van onder de indruk!!
Vooraf een amuse van kip gekruid met italiaanse kruiden die waarschijnlijk al heel lang had gelegen deze was flink uitgedroogd.
De schieteend als voorgerecht weinig smaakvol en te koud en bij een aantal te gaar. De kabeljauwrug (geserveerd door de ober die vertelde dat het zeeduivel was???) deze was redelijk maar nu ook weer niet op smaak gebracht. Het viel ons echt op dat meer mensen flink naar de zoutmolen grepen.
Het hoofdgerecht de runderlende ook geen hoogstaand gerecht. Dan het nagerecht in kleine buffetvorm dat kan met kerst toch anders alles van kant en klaar kwaliteit van de groothandel. De bediening was vriendelijk maar er was te weinig aandacht voor de gasten.
Voor ons hier geen kerstdiner meer.

Geachte heer en mevrouw,

Hartelijk dank voor uw recensie. Wij vinden het spijtig te lezen dat het diner niet aan uw wensen en verwachting voldeed, graag zouden wij persoonlijk contact met u opnemen. Wellicht is het mogelijk dat u belt naar Hotel ten Cate of ons even mailt.

Met kleurrijke groet,
Linda Piening

Hotelmanager
info@hoteltencate.nl
JandL .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2014
Met vier personen bij Ten Cate in Emmen gegeten. Dit door toyisten versierde hotel is alleen daarom al een bezienswaardigheid. Een werkelijk fantastisch decor, hoewel de eetzaal iets minder uitbundig is voorzien van deze beschilderingen. We namen het drie gangen menu, maar ieder met een ander hoofdgerecht. Zelf begon ik met tomatensoep, gevolgd door eendenborst en met een crème brûlée als nagerecht. Mijn drie tafelgenoten namen onder andere varkenshaas, talbotfilet en zalm met asperges. Ons gezamenlijk oordeel was zeker positief. De eendenborst was uitstekend klaargemaakt. Ietsje minder zout had, wat mij betreft, echter wel gemogen. De prijs/kwaliteitverhouding was prima. Inclusief drankjes en koffie na bedroeg de gemiddelde prijs ruim € 40. De bediening was correct. We hebben een genoeglijk avond met z'n vieren beleefd.
Martin D.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2014
Opvallend is de vriendelijkheid! Alle medewerkers van de receptie tot aan het restaurant zijn vriendelijk en oprecht geïnteresseerd. Af en toe komt de eigenaar even langs om te checken of alles goed is! Een markante ondernemer die echt van zijn zaak houd! Medewerkers maken graag een praatje met gasten en zijn oprecht bereid om het de gast naar z'n zin te maken. Het eten is goed! Wat opvalt is dat alles vers is! Met de wensen van de klant wordt rekening goed gehouden, ik nam een vegetarisch gerecht terwijl het menu van de groep vlees of vis was, met veel plezier en inzet werd voor mij iets passends gemaakt. Goede wijnen! Ten Cate is voor zowel het hotel als het restaurant een aanrader!
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2013
Inmiddels al meerdere nachten in het hotel verbleven, en in het restaurant gegeten. Er is veel aandacht voor de gast, en een hele plezierige omgeving om te eten. De service is heel goed; snel, vriendelijk, oplettend, persoonlijk. Het eten is echt heerlijk, en heeft mijn verwachtingen overtroffen.
Therese V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2013
Omdat we 2 nachten in dit Hotel verbleven, hebben we natuurlijk in het restaurant gegeten, helaas was de kaart net helemaal veranderd en van de keus die we al op onze kamer gemaakt hadden ( er lag een menukaart ) stond helaas niets meer op de nieuwe kaart, wel heel veel wild is het natuurlijk ook het seizoen voor, maar helaas niet onze keus, wij hebben nu een voorgerecht met verse vijgen en kaas genomen, mooie opgemaakte borden en erg lekker, ook het warme brood was prima, ik had een vegetarisch hoofdgerecht en mijn tafelgenoot visfilet ( gelukkig maar een graatje ) weer mooie opgemaakte borden en erge lekkere frites, salade en rode kool ( wat dus ook prima bij het wild paste ) wij hadden echt alles op, dus kan me voorstellen als je een grote eter bent je hier niet genoeg aan zult hebben, voor ons 2 dames was het meer dan voldoende, afgesloten met een lekkere koffie. Het is een sfeervolle locatie met een prettige niet te formele bediening en gratis parkeren, het liefst had ik een 8 1/2 gegeven voor het eten maar dat gaat helaas niet meer
Rien1939 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2013
Tijdens onze korte vakantie in Drenthe verbleven wij o.a. in het prachtige kunsthotel Ten Cate in Emmen waar wij een 2 gangenmenu (hoofdgerecht en nagerecht) bestelden voor € 26,50 per couvert. Wij kozen voor livar varkenshaas, pancetta, geiten kaascreme , vijgen en garnituur. Overheerlijk. Het andere hoofdgerecht was een Malay Curry Toyist , een pittige curry van kip of Maleisische wijze bereid met rijst. Prima. Voor de heerlijke nagerechten = Grand dessert en een kaasplankje van 5 soorten kaas met noten etc. moesten wij € 2,50 per persoon bijbetalen. Dit was echt value for money. De bediening was erg vriendelijk. Het restaurant is sfeervol ingericht. Warme ambiance. Kortom een restaurant waar je gezellig en heerlijk kunt eten.