Hotel-restaurant Lunia

Erg rustig
Erg kort
GeertjeK .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Wij hebben hier op 11 september 2016 gegeten. Wat een fantastische plek. Heerlijk buiten gegeten. Vriendelijke bediening, niet te snel en niet te langzaam, gezellig en ontspannen maar ook weer niet te familiair.
We kozen het 'verrassingsmenu': een interessant opgediende amuse met uienschuim, een voorgerecht van huisgerookte wilde zalm met prachtig opgemaakte groenterolletjes, het hoofdgerecht was eendenborst met, opnieuw, een interessante combinatie van garnituren en het dessert was een zeer kleur- en smaakrijk grand dessert. Alles zowel een lust voor het oog als voor de smaakpapillen. En alles zoveel mogelijk lokaal en biologisch. Zelden zo'n ontspannen restaurantavond gehad. Fantastisch!
Maurits S.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Wij begrijpen de hoge scores die wij tegenkomen en zijn het daar mee eens.
Maar we beginnen bij het begin. Het was prachtig weer, dus we zaten op het terras. De reservering per telefoon ging vriendelijk en gastvrij, de ontvangst idem. De wijnen bij het arrangement waren verrassend en buitengewoon passend bij de gerechten en ... goed op temperatuur. Daar bedoelen wij mee: witte wijn niet te koud.
De voorgerechten (kaascroquetjes): origineel, mooi voor het oog, uienchutney lekker.
Tussengerecht: buikspek met gebrande bloemkool: kreeg van mij een 10, zelden zoiets gegeten.
De hoofdgerechten gaan wij nu niet uitspitten. We zeiden tegen elkaar: dit is niet zomaar een hapje eten maar een belevenis. Dit was een van de zeldzame avonden uit eten waar alles klopte.
De prijs is alleszins redelijk.
Tot gauw.
Mariekeeveline .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Erg lekker eten! Bijzonder. Exquise. Ook voor vegetariërs!
En voor hetgeen je krijgt is het niet duur.

De bediening is heel vriendelijk en de ruimte is stijlvol en gezellig.

Zeker een aanrader.
Jjms .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Een aanrader. Uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding. Mooi terras. Prima diner met twee keer de vraag of we wat extra brood en voortreffelijke polenta frietjes wilden in druk bezocht restaurant. En terecht. Mooie smaakvolle moderne aanbouw met hotelkamers zoals je die graag hebt als je reist, met alles erin en alles werkt. Vanuit kamer mooi uitzicht op tuin met goede glasgordijnen. Een zitje buiten bij kamer. Er is heel goed nagedacht over de opzet en inrichting van de hotelvleugel. En een enthousiast en vriendelijk team maakt het verblijf compleet.
Erikjandejong .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Gekozen voor het Lunia menu, heerlijke verse gerookte zalm, verrassende soep en botermalse lamsnek begeleid met voortreffelijke wijnen. Uitstekende prijs/ kwaliteit verhouding
Sket .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
We kozen voor het vegetarisch 4- gangen menu. Vaak bungelt het vegetarische gerecht order aan de menukaart, maar hier stond het er prominent! Omdat het een verrassingsmenu was kunnen we natuurlijk niet uit de school klappen.
Maar iedere gang was heerlijk , verfijnd en origineel. Ook de wijn smaakte prima.
De bediening was erg vriendelijk en adaequaat! Er heerste een prettige sfeer in een leuke entourage.
Een sterke aanrader!!

03klaas .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Mijn man en ik hadden ons erg verheugd op een gezellig avondje uit. Aan de buitenkant ziet het er nog best gezellig uit dus we waren vol goede moed. wij hadden deze bewuste avond niet voor het verassings menu gekozen, maar vielen wel van de ene verbazing in de andere. Mijn man koos vooraf voor het "Hongaarswolfsvarken aan tafel getrancheerd" en ik ging voor de Noordzeekrab. Mijn man kreeg een diep bord met een ondefinieerbaar champignon prutje en een gefrituurd balletje. Hij nam aan dat zich daar het vel begeerde Wolfsvarken in schuil hield. Ik kreeg een klein bordje sla met een witte kool salade met krab zo bij de Johma vandaan en stijf van de mayonaise . Het wordt helaas nog erger. Na nog maar wat wijn te hebben besteld, want we zouden onze gezellige avond hier echt niet door laten verpesten kwam voor ons het klapstuk. Er verscheen een dame aan tafel met een gerookte poot, van wat bleek het Wolfsvarken. Zij informeerde vrij ongeïnteresseerd of mijn man nog wat varken bij zijn voorgerecht wilde hebben???! Mijn man was er van uitgegaan dat het Wolfsvarken (zo stond het op de kaart) de hoofdrolspeler was dus knikte vol verwachting van ja. De bewuste dame bleek niet blij met dit antwoord, greep de poot en zette het mes er in. Daarna trok ze de stukken met haar blote handen ( met lange niet schone nagels) van het bot en legde het voor mij man zijn neus. Deze wist niet of hij heel erg hard moest gaan lachen of huilen. Wij hebben de nodige dingen meegemaakt maar dit slaat echt alles.

Wij hebben natuurlijk aangegeven dat we dit niet zo smakelijk vonden, maar hier werd verder niet zo veel mee gedaan. We hadden dan wel niet het genoegen gehad om het Wolfsvarken te proeven, we mochten hem wel afrekenen aan het einde van de avond.

Verder waren de hoofdgerechten ( de diamanthaas en de Kabeljouw) veel te ver gegaard.

Wat een gezellig etentje had moeten worden, werd nu wel een heel erg bijzondere maar vooral slechte ervaring.

Huize Lunia, beloofd meer dat het is.
Zeker geen aanrader!
Marion P.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Twee jaar geleden maakte ik voor het eerst kennis met dit geweldige, gastvrije hotel-restaurant. Daarna heb ik er meerdere malen heerlijk gegeten. Zowel in groepsverband, als gezellig met z'n tweetjes. Maar ook een super verzorgde high-tea voldeed meer dan aan de verwachtingen. Ik vind het een echte aanrader. Het eten is super, de bediening zeer vriendelijk en gastvrij en de entourage is uniek. Een echte topper!
Greet M.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Wij gingen met ons vieren op een dinsdag eten bij Hotel-restaurant Lunia. Helaas konden we niet zien waar we beland waren, want het was al donker. Om binnen te komen moesten we door enorme plassen water van de overstroomde jacuzzi, we werden tot aan de enkels nat.
Gelukkig werden we heel hartelijk ontvangen en vergaten we ons leed snel.
We kozen voor een 3 gangen diner met een wijnarrangement - goed passende lekkere wijnen.
Als amuse kregen we komkommer en bleekselderij in een wekflesje met een laagje heerlijke mayonaise. Na 1 beet waren de groentestokjes helaas niet meer lang genoeg om te dippen in het sausje, want het potje was te nauw. Daar moesten we wel wat om lachen. Vervolgens kregen we een heerlijke amuse in een minibloempotje. Details zal ik niet verklappen. Leuk!
Onze biefstuk-tartaar aan tafel klaargemaakt was heeeerlijk! Lekker met de haringkuit en groentetjes. Mooi opgemaakt bord. Mostersoep was heerlijk en ook het voorgerecht met zalm en Friese geeltjessalade. Vooral de gezouten boter bij het broodje viel op.
De hoofdgerechten. 2 van ons kozen voor de skrei, dit is jonge kabeljauw. Ik was blij dat ik het niet had gekozen, want het was ietsje te ver gebakken. Jammer, want anders was het nog lekkerder geweest. Verder hadden we roulade van kip. Dat vond ik ontzettend tegenvallen. Leek wat magnetronnig, maar dat is vast niet het geval. Beetje verpieterd zag het er uit, zoals ze in Friesland zeggen. Maar dat van mij was het allerheerlijkste, ik had turfgerookt en gebakken spek en een stukje sappig mager varkensvlees (fricandeau? ik weet het niet meer) met grapefruit, zoete aardappel en peertjes .Echt super! De bijgerechten waren polenta en Friese boontjes frieten, heerlijk en leuk. Maar de salade (eigenlijk een slaatje) van aardappelen, rundvlees en mayonaise op een blaadje sla vond ik totaal overbodig en echt niet passen bij de hoofdgerechten. Was lekker geweest als lunchgerecht met toast.
Als nagerecht deelden we een grand dessert en een kaasplankje, met port (tegenvaller) en een Muscat wijn (heel lekker). Leuk grand dessert, waar ik niet op in zal gaan, want dan is de verrassing weg en het kaasplankje kon je van de trolley zelf samenstellen. Lekkere verrassende kazen.
De aankleding van het restaurant was smaakvol en gezellig, ook al vond ik de schilderijen niet mooi, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Mijn tafelgenoten waren het niet met mij eens.
De dame in de bediening was uitermate vriendelijk, attent en gepast gezellig.
Hester P.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2016
Wat een sfeer in dit prachtige pand. Geen grandeur of protserigheid maar warme gezelligheid. Verrassingsmenue was subliem, mooie smaken en perfecte profilering. Bediening uitermate prettig en vakkundig. Wij verbleven twee nachten in het hotel en voelden ons welkom, thuis en verwend.
Frans Van Hoof .
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2015
Wat een schitterende ambiance op het Friese platteland. Een voormalige artsenwoning, verbouwd tot hotel (4 kamers) en restaurant. En in de mooie tuin nog eens 14 kamers met eigen terras en niet te vergeten de intieme sauna met buitenjacuzzi. Een genot om Oudjaarsavond hier te zijn, hoewel het buffet wat aan de sobere kant was. Maar de omgeving, de sauna, het oud en nieuwgevoel in het centrum van het dorp (Oudejaarsploeg) maakte alles goed. En de bitterballen, oliebollen en de bubbels in de eerste nacht van het nieuwe jaar, maakten het alleen maar gezelliger. Absoluut voor herhaling vatbaar ! En binnen drie kwartier sta je in het centrum van Groningen (expo David Bowie!)
LGRK .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Dit is een restaurant dat ik iedereen kan aanraden. Wilco Aadema kookt de sterren van de hemel! Het is verfijnd en origineel. De bediening is gezellig en de omgeving gemoedelijk, het eten is sterrenwaardig.
wl_iens .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Het eten was voortreffelijk. Wij hadden het verassingsmenu. Het was een verassing met mooie gerechten waar wij van genoten.
De porties waren goed. Niet te grpot en zeker niet te klein. Tempo was relaxed. We hadden telkens iets tijd rltussen de gerechten. Echt een aanrader.
Patricia O.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
We hebben hier heerlijk gegeten en geslapen sauna en jacuzzi in de tuin. Het hotel en restaurant waren erg goed staf was erg vriendelijk. Huiselijke ambiance gezellig. Het eten was alles behalve saai bijzondere gerechten prachtig en creatief opgediend, erg smaakvol. We hebben hier 3 dagen vertoeft en gegeten elke dag was weer een culinaire verrassing vlees vis wild alles was heerlijk. voor hoofd of na het maakte niet uit alles was super en met veel zorg bereid. Bedankt voor de fijne tijd! Het was heerlijk en relaxt. We komen hier graag nog eens terug en we kunnen het iedereen aan raden om even lekker heen te gaan voor een weekendje. Mooi gelegen tussen natuur gebieden.
Pascha1912 .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Twee overnachtingen en twee diners. we aten eenmaal verschillende dingen a la carte en de tweede dag gingen we voor het vegetarisch respectievelijk gewone verrassingsmenu. Het decor van het hotel spreekt ons wel aan ;het was er ook best rustig. De service is vriendelijk, correct en probleempjes worden opgelost. Het eten varieert van verrassend tot gewoon lekker. Wat is er dan goed of minder. De goede kant is dat het prijs/kwaliteit met menus in de 30-40€ klasse een koopje is. Daarbij komt dan een wijnarrangement van 14€ wat eigenlijk spotgoedkoop is ,maar zonder slecht te zijn is die wijn niet up to standard als je hem met het eten vergelijkt. Suggestie doe zo voort maar creëer eventueel ook een upmarket wijnarrangement voor hen die iets meer willen betalen voor wijn die helemaal past bij de kwaliteit van het eten.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2015
Op een klein halfuurtje reizen vanaf ons vakantieadres een bezoek gebracht aan dit hotel-restaurant. Omdat onweer dreigde gekozen om niet op het terras maar binnen te dineren. Het hotel is een moderne uitbouw, maar het restaurant is in een historische villa met verschillende ruimtes. Gekozen voor het driegangen verrassingsmenu. Dat was prima verzorgd, zowel qua opmaak als de smaken. Met passende wijnen, al had de lichte rode wijn bij het hoofdgerecht wel wat koeler moeten zijn. De bediening was vlot, maar af en toe wat slordig: "O ja, het bestek, o ja het karafje water, o ja de wijn". Al met al wel een aanrader.
Genieterd .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Vanwege een viering met alle kinderen en twee kleine kleinkinderen gegeten in La Lunia. Leuke plek in een mooi oud herenhuis.Van tevoren gereserveerd. De keuze op de menukaart is niet erg groot, maar wát erop staat is wel van goede kwaliteit. De flexibiliteit van personeel en koks is in orde. Op ons verzoek had men voor de kleintjes pasta met gerookte zalm gemaakt. Daar betaalden we slechts 13,50 € voor. Ook de smaak van de kindermaaltijden was dik in orde ! Vriendelijk en behulpzaam personeel met aandacht voor de klant. Bij de kaaswagen werd uitgebreid uitgelegd welke kazen we proefden, heel leuk en goed. Veel streekkazen en geitenkazen. Ze smaakten goed. De Chileense rode wijn paste zowel bij de vleesgerechten als bij de kaasjes. Procureurgerecht met groenteloempia's is zeer aan te raden, evenals de Entrecote.
Kortom een geslaagd diner en reden om nog eens terug te komen.
Pierre O.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2015
We waren een weekje op vakantie in het Drents Friese Wold en zoekend op Iens naar een goed restaurant vonden we deze plek. We gingen af op de hoge waardering. We kozen voor het verrassingsmenu, alhoewel we dit nooit doen. Maar geen spijt van gehad, het was aangenaam en verrassend. Voorgerecht van een rolletje koude, dungesneden Ribeye met een garnituur van diverse gewekte koude groenten zoals radijs, bloemkool, broccoli, etc. De smaak van deze groentes was overheerlijk, tussen zuur en zoet in. Het hoofdgerecht was ook al verrassend: op de grill krokant gebakken Procureur varkensvlees, met een voortreffelijk garnituur. Het is een tikkeltje ouderwetse vleessoort maar op deze wijze klaargemaakt echt verrukkelijk. Goed gedaan! Ook het nagerecht was top. Het aangepaste wijnarrangement was ook niet alledaags: een forse rode Duitse Pinot wijn bij het voorgerecht en een Spaanse rosé bij de Procureur. Merkwaardige volgorde maar het paste goed. Alleen de zoete Spaanse dessertwijn vonden we wat tegenvallen: iets te olieachtig.
Al met al een heel goed vertoeven in Oldebekoop met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding en een heel vriendelijk en informatieve bediening.
Chapeau voor de chef, alleen nu niet doorschieten met de creativiteit van de presentatie. Het voorgerecht op een houten kistje met stro waar een egeltje je van onder het perspex aankijkt was ietwat overdone en ook het nagerecht had op een gewoon serviesbord gemogen i.p.v. een deel van een boomstam. Maar al met al, meer dan goed!
Lourens Jan D.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2015
Afgelopen maandag hebben we de verjaardag van een van ons gevierd. Op maandag een zowel leuke entourage vinden met een goed maal voor een keurige prijs is geen sinecure. Bij Lunia met zijn enthousiaste nieuwe jonge kok lukt dat feilloos.
Na een vriendelijk ontvangst kregen we een mooi hoektafeltje aangeboden. De amuse was zeer verrassend : een bijzonder bereiding van kalfsvlees op een "' bedje"' van boomstam uit de tuin. Ook de overige gerechten toonden de hand van de jonge kok : huisgegrilde ribeye met een fraaie garnering, gegrilde zeebaars met kreeftkroketje en pompoensoep ( voor mij de uitschieter) en als hoofdgerecht rouleau van kip en gegrilde eend. Het toetje was heerlijk en werd opnieuw opgediend op een schijf boomstam
Al met al een goedverzorgde avond incl. wijnarrangement.
We zien uit naar het nieuwe menu ( wisselt elke 2-3 maanden)
Onze keuze voor het verrassingsmenu was een voltreffer : mooi uitgebalanceerde gerchtenv,d
Klaas M.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2015
Hier gegeten met partner, in een aangenaam ingerichte, ietwat nostalgische eetruimte. Zelfs de antieke CV-radiatoren pasten prima in het geheel.
Het voorgerecht, pompoensoep, smaakte ons beiden goed: genuanceerd van smaak, ingrediënten goed op elkaar afgestemd.
Partner at vervolgens kabeljauw, ik zeebaars, beiden smaakten uitstekend.
Vervolgens kozen we beiden voor chocoladetaartje met bosbessenbavarois, dat was verrukkelijk.
De bediening was vriendelijk en niet opdringerig, een goede gastvrouw.
We zijn in het hotel blijven slapen, het is er stil, goede kamers. Een goede uitvalsbasis om per fiets de omgeving te verkennen, voor een wandeling is de directe omgeving van het hotel was saai. Als wij in de buurt zijn komen we hier waarschijnlijk wel terug.