Hotel-Restaurant Lely

Kaai 16 3255 AG Oude-Tonge Nederland Kaart

Over het restaurant Hotel-Restaurant Lely

Eten in een romantisch dorpje

Wandel door de kleine romantische straatjes van Oud-Tonge en loop het meest knusse restaurant van het dorp tegen het lijf. Volgens de eigenaren is Lely een perfecte koffiestart voor een dagje dorpplezier of een fijne plek om je fiets- of wandeltocht bij te eindigen. Je kunt hier de lekkerste vis eten, waar het seizoen bepalend voor is. Tip: kom vooral ook in het mosselseizoen bij ze aankloppen of ga voor hun specialiteit: de zeetong!

Meer informatie over restaurant Hotel-Restaurant Lely

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
6,9

Jouw recensie over het restaurant Hotel-Restaurant Lely

Lesley K.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Zeer gemoedelijk, ook de bediening is erg aardig! Kunnen goed tegen grapjes, die ze wellicht vaker gehoord hebben! Tafels stonden wel dicht op elkaar. Zodat je telkens in botsing komt met je achterburen. Dat was ook lastig met het aan en weg gaan van je tafel.
linda P.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
super goed vriendelijk en gezellig boven verwachting.restaurant binnen iets te klein buiten zeer goed.lekker gegeten.vriendelijk personeel
hantzendevries .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
We hebben heerlijk gegeten, eerst buiten en daarna binnen.Een rustige kleine ruimte vriendelijke bediening.
Zelfgemaakte soep vooraf, lekkere visfilet, en super lekker toetje met ijs en slagroom en appeltaart.
Corma B.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Eten is matig. Worteltjes oud, vis droog, patat niet beetje knapperig (oud vet?). Biefstuk was goed. Maar Prijs/ kwaliteit van dit restaurant is naar mijn idee echt niet in verhouding..
kecoklo V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
heerlijk gegeten ,wij hadden salade vooraf en anderen heerlijke soep ,de biefstuk was prima en goed gebakken en de varkenshaas ook keurig .niets dan lof
Kristl .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Allereerst een compliment voor het bedienend personeel, de eigenaars hebben oog voor goed personeel.
Ze waren vriendelijk, gezellig professioneel en ze deden wat met onze opmerkingen en vragen.
De kippensoep was heerlijk en de bruine toast precies goed.
Het hoofdgerecht, de kipfilet met sla, frites (smaakvolle fritessaus) en snijboontjes smaakte voortreffelijk, niets op aan te merken:)
Het nagerecht, appeltaart met twee bolletjes ijs en slagroom is zeker voor herhaling vatbaar, vooral de appeltaart en de slagroom.
Het ijs vonden we wat minder, liever een bolletje lekker roomijs dan twee bolletjes van dit ijs.
Hopen voor anderen dat de AH actie ook hier verlengd wordt tot eind februari dan kunnen nog heel veel mensen genieten van een heerlijke maaltijd bij De Lely.
A G.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
We vonden het een veredelde snackbarsfeer met 5-sterren restaurantprijzen. Verlichting veel te fel. Klein en ongezellig ingericht. Het eten was goed en lekker, en de bediening vriendelijk.
Paul P.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Eenvoudig restaurant met jonge medewerkers die ontzettend hun best doen om een heerlijk diner te verzorgen.
Dit was naar aanleiding van de AH actie.
Donnaenpablo O.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Vriendelijke bediening, maar wat een ontzettend ongezellige ambiance. Felle verlichting, zeer gedateerde inrichting, erg klein. Ook het eten was zeer matig, zeker gezien de hoge prijs! Dit was één keer maar nooit meer.
miganto .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Van de ah bonnen daar wezen eten,warm welkom wel klein maar goed te doen,het eten was echt heerlijk,geen luxe maar gewoon simpel,echt een aanrader om gewoontjes heerlijk te eten het was echt super goed
Arie V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Goede ontvangst. En wij zijn er met plezier geweest. De kwaliteit van het eten was erg goed. Voor herhaling vatbaar. Je kon ook kiezen uit de menukaart. Uiteraard het verschil in prijs bij betalen vergeleken met de AH restaurantactie.
Kitty V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Afgelopen Zaterdag 19 november heerlijk gegeten!
Bediening was zeer vriendelijk!
Tomaten salade als voorgerecht zag er echt gezellig uit,was voldoende en smaakte heerlijk.
Biefstuk was best groot en heerlijk mals.
Friet was lekker knapperig zoals wij er om gevraagd hadden en de groente met nog eens extra salade smaakte ook naar wens.
En als toetje,lekker drie bolletjes ijs met grote toef slagroom.
Al met al een echte aanrader!!
Wij komen zeker een keer terug!
Met vriendelijke groeten,
Kitty van der Neut en Willie Coenen uit Oude-tonge.
Kristl .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
De ontvangst was hartelijk, je voelt je welkom!
De wachttijd is kort maar er zit genoeg tijd tussen de gerechten.
Het is ideaal dat je ook gerechten van de gewone kaart kunt kiezen bij zo'n actie van AH ( gerecht moet wel van dezelfde prijs zijn)
Als voorgerecht koos ik champignonsoep en deze was heerlijk.
De kipfilet met lekkere frisse salade, twee soorten warme groenten en goede friet was top!
Als nagerecht kon je kiezen uit veel verschillende lekkernijen zoals ijs, flensjes, appelgebak, vruchten.
Tot besluit thee (zelfs verse muntthee) of koffie (ook Franse of Irish koffie)
Op de wijn is niet bezuinigd, was heel goed.
Heb slechts een puntje als feedback, er was helaas geen bruin stokbrood:(, gelukkig wel bruin brood bij de soep:)
Een ding is zeker, we gaan zeker terug!
Ruud1236 .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Afgelopen weekend hebben we hier gegeten en ons overheersend gevoel is dat de kwaliteit van het eten niet in verhouding is met de prijs. Simpelweg te duur voor hetgeen we voorgeschoteld kregen. Stokbrood met de kruidenboter er al in (zoals in de supermarkt te vinden is), met nog een los schijfje kruidenboter geserveerd op witte plastic bordjes. Een salade geserveerd in een metalen hondenvoerbakje. Dat zegt natuurlijk wel wat over de presentatie en de "liefde" voor hun producten. Slappe, te kort gebakken friet. Smaakloze worteltjes en natte groenten bij de schnitzel alsof het allemaal uit een zakje komt en in een pannetje gekwakt is. De meegebakken spekjes waren verre van krokant.De mosselen waren overigens lekker, niets op aan te merken.

Ons gevoel; prachtige locatie, mooi buitenterras. Binnen ademt het geen gezellige sfeer. Vriendelijke bediening. Prijzen veel en veel te hoog. Een keer, nooit weer. Echt een gemiste kans voor een restaurant in zo'n gezellig dorpje.

Goedendag. Jammer dat u niet over alles tevreden was.
Het door u genoemde stokbrood serveren we juist omdat wij dit lekkerder vinden als het overal standaard geserveerde gewone stokbrood met alleen kruidenboter ernaast. Maar als u wilt en dit vooraf vraagt serveren wij met evenveel plezier het standaard alternatief wan wij hebben ook normale baguettes zoals u (ook weer vers gebakken!) bij uw gekookte mosselen geserveerd gekregen heeft. Wij werken nooit met plastic bordjes, maar altijd met geglazuurd servies, dat is onze kleine bijdrage aan een beter milieu. De salades worden voor elke klant weer opnieuw gesneden en opgemaakt, staan dus niet vooraf te wachten in de koelkast. En ook daarvoor geldt dat wij met de rvs bakjes minder breuk -> minder kosten hebben wat wij dan in de prijs en de ruim bemeten porties kunnen laten zien. Helaas houdt u blijkbaar niet van worteltjes (ik niet van broccoli ?). Ook de groente wordt vers bereid en op de oude wijze gekookt, niet gestoomd, misschien is dat het gene u bedoeld. En ook voor de spekjes in de saus (?) die zijn bewust niet hard gebakken omdat wij dit zelf zo lekker vinden. De gebakken spekjes bij het roerei 's ochtends bij het ontbijt zijn juist wel krokant gebakken omdat wij dit daar wel bij vinden passen. Alles wat wij serveren eten we zelf ook (met smaak). Maar als een gast wil dat wij de frites langer bakken dan doen wij dit uiteraard. En als iemand een bepaald ingrediënt niet lust of niet mag, dan is dat voor on een klein probleem om dat bij het maken van de saus eruit te laten of te vervangen voor een alternatief, want ook de sauzen worden vers bereid. Dit kost allemaal tijd en dat kost uiteraard geld, maar wij kiezen bewust niet voor bodemprijzen voor onze gerechten maar voor lekker eten en grote porties.

Reactie van proever:

Neem mij (lees ook: ons) als klant a.u.b. serieus. U vertelt meerdere malen dat 'U iets op een bepaalde wijze serveert omdat U iets lekker vindt'. Uw klanten op IENS geven diverse malen aan dat uw friet bijvoorbeeld te slap en niet doorgebakken is. Nee hoor, u reageert door te zeggen dat U dit zo lekker vindt.

Heel culinair Nederland serveert vers gebakken stokbrood (lees dus ook: niet AFgebakken maar VERS gebakken, een behoorlijk nuanceverschil) met o.a. los geserveerde kruidenboter. U doet dit wederom af met de reden dat U ("wij") dit lekkerder vindt. Spekjes in de groente (en niet in de saus, goed lezen beste meneer), bakt u ook niet hard omdat U ("wij") dit zo lekker vindt.

Dan noemt u mij ook nog een leugenaar m.b.t. de plastic bordjes welke wij wel degelijk hebben ontvangen onder het stokbroodje en de kruidenboter. Wij waren met een groep van 5 in uw restaurant en wij hebben samen best het vermogen om plastic van geglazuurd servies te kunnen onderscheiden.

U maakt tevens nog de aanname dat ik niet van worteltjes houd, u bent naast een matige restauranthouder ook nog eens een ondermaatse waarzegger.

Alstublieft, stop met "restaurantje spelen" en neem uw zaak en uw gasten serieus. Ik hoef geen restaurant te runnen, ik ben enkel een simpele (te veel betalende) gast die ook een mening mag hebben. U heeft een prachtig gebouw op een prachtige locatie in een prachtig dorpje. Nu het eten nog.

anf 2e reactie van restaurant:

Wij serveren ons stokbrood in een rieten mandje, en de kruidenboter serveren wij daarnaast in een plastic bakje. Hoeft dus niet afgewassen te worden. Net als de bakjes voor de echte mayonaise, etc. Werkt sneller en schoner. Onze borden zijn echt van keramiek. U heeft dus geen plastic bord van ons gekregen. Wij blijven in onze stijl koken, en het volle terras met zeer tevreden klanten laat zien dat onze klantenkring zeer content is met onze kookstijl. U helaas duidelijk niet. Wij blijven voor zover mogelijk op verzoek onze gerechten aan de vooraf kenbaar gemaakte wensen aanpassen, en dat gaat niet meer als dit 2 dagen later in een recensie kenbaar wordt gemaakt.
jeaninemoerkerk .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Het eten was heerlijk,
Bediening beetje zenuwachtig maar waren nog erg jong. Zeker leuk om een x geweest te zijn! Mossels en championgesoep zijn een aanrader.
Dan u wel voor uw recensie. Wij zijn heel blij met ons personeel, en inderdaad zijn er dit jaar veel jongeren bij gekomen, omdat de oude garde voor vervolgstudies naar de grote steden gaan. Meestal blijven ze heel lang bij ons werken, dus volgens jaar zal dit vast beter gaan. Het belangrijkste is dat ze hun best doen, en dat doen ze zeker!
Mariadel .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Ik miste wat bij het voorgerecht. B.v. Wat vis. Misschien een idee.
De frites mogen wel wat knapperiger. Verse ananas zou lekkerder zijn.
Verder was het hoofdgerecht lekker, kip ananas.
Het nagerecht was heerlijk, een aanrader.
Bedankt voor uw recensie. Kunt u ons vertellen wat voor voorgerecht u had waar u de vis bij miste? Wij zijn wat in verwarring. Wij bakken onze frites zoals de meeste (waaronder ikzelf) ze het lekkerste vinden, maar als u wilt kunt u uiteraard vragen om langer (of nog korter zoals de franse mensen het graag willen) te bakken.

Reactie van proever:

Ik had als voorgerecht een salade met tomaat en ui en een dressing. Een kleine aanvulling van wat vis zou het gerecht een 10 geven.
Het was een AH kaart waar we uit gekozen hadden.
En wat de frites betreft. Je weet van te voren nooit hoe de frites gebakken wordt.
Dan zal ik er in het vervolg eerst naar vragen.

anf 2e reactie van restaurant:

Dank u wel voor uw uitleg. De salade is precies wat we serveren, dus ook voor vegetariers geschikt. Maar ik zal uw tip met mijn vrouw en dochter (2 van de koks) bespreken.
sjaakquist .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
We hebben heerlijk gegeten. Groente soep met geroosterd boterhammetje vooraf was erg lekker, Goed gevuld! Hoofdgerecht biefstuk, was erg lekker met salade en snijboontjes en frietjes, nagerecht warme appeltaart met ijs en slagroom , heerlijk.
echt een aanrader!
Dank u wel voor uw recensie. Het doet ons en ons personeel goed om ook naderhand dit nogmaals te lezen.
martinevanmegroot .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Lekker , vriendelijk , gezellig
We komen zeker nog eens terug .
Mooie locatie , zijn een grotere ruimte aan het voorzien .
Knap knap !
Dank u wel voor uw waardering. En tot ziens!
angelina-tim .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Voorgecht tomaat uien salade hoofdgerecht biefstuk champions deze was heerlijk
Nagerecht warme appeltaart met 2 bollen ijs en slagroom deze is echt een aanrader.Vind het jammer dat er geen mandje stokbrood kruidenboter konden bestellen misschien iets om toe te voegen op de menukaart.Bediening was heel aardig en attent.Gaan er zeker nog een keer terug.
Goedemorgen. Bedankt voor uw waardering. Wij doen ons best om het onze klanten naar hun zin te maken.Jammer dat u op de kaart ons stokbrood met kruidenboter niet heeft gezien, deze wordt vers gebakken geserveerd, echt lekker. Heeft het personeel u gezegd dat wij dit niet hebben of kon u zelf het niet op onze menukaart vinden. Want uiteraard had ons personeel u dit kunnen vertellen. Wanneer was u te gast bij ons? Dan kunnen wij intern even nazoeken wie u bediend heeft.
tvetg .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Prima bediening, prijs-kwaliteit verhouding erg goed. Locatie erg leuk op plein met terras aan jachthaven. kortom voor herhaling vatbaar!
Dank u wel voor uw recentie. Samen met ons personeel danken wij u.