Hotel-Restaurant Lely

Kaai 16 3255 AG Oude-Tonge Nederland Kaart

Over restaurant Hotel-Restaurant Lely

Eten in een romantisch dorpje

Wandel door de kleine romantische straatjes van Oud-Tonge en loop het meest knusse restaurant van het dorp tegen het lijf. Volgens de eigenaren is Lely een perfecte koffiestart voor een dagje dorpplezier of een fijne plek om je fiets- of wandeltocht bij te eindigen. Je kunt hier de lekkerste vis eten, waar het seizoen bepalend voor is. Tip: kom vooral ook in het mosselseizoen bij ze aankloppen of ga voor hun specialiteit: de zeetong!

Meer informatie over restaurant Hotel-Restaurant Lely

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
6,8
Arie V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Kitty V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Afgelopen Zaterdag 19 november heerlijk gegeten!
Bediening was zeer vriendelijk!
Tomaten salade als voorgerecht zag er echt gezellig uit,was voldoende en smaakte heerlijk.
Biefstuk was best groot en heerlijk mals.
Friet was lekker knapperig zoals wij er om gevraagd hadden en de groente met nog eens extra salade smaakte ook naar wens.
En als toetje,lekker drie bolletjes ijs met grote toef slagroom.
Al met al een echte aanrader!!
Wij komen zeker een keer terug!
Met vriendelijke groeten,
Kitty van der Neut en Willie Coenen uit Oude-tonge.
Kristl .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
De ontvangst was hartelijk, je voelt je welkom!
De wachttijd is kort maar er zit genoeg tijd tussen de gerechten.
Het is ideaal dat je ook gerechten van de gewone kaart kunt kiezen bij zo'n actie van AH ( gerecht moet wel van dezelfde prijs zijn)
Als voorgerecht koos ik champignonsoep en deze was heerlijk.
De kipfilet met lekkere frisse salade, twee soorten warme groenten en goede friet was top!
Als nagerecht kon je kiezen uit veel verschillende lekkernijen zoals ijs, flensjes, appelgebak, vruchten.
Tot besluit thee (zelfs verse muntthee) of koffie (ook Franse of Irish koffie)
Op de wijn is niet bezuinigd, was heel goed.
Heb slechts een puntje als feedback, er was helaas geen bruin stokbrood:(, gelukkig wel bruin brood bij de soep:)
Een ding is zeker, we gaan zeker terug!
Ruud1236 .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Afgelopen weekend hebben we hier gegeten en ons overheersend gevoel is dat de kwaliteit van het eten niet in verhouding is met de prijs. Simpelweg te duur voor hetgeen we voorgeschoteld kregen. Stokbrood met de kruidenboter er al in (zoals in de supermarkt te vinden is), met nog een los schijfje kruidenboter geserveerd op witte plastic bordjes. Een salade geserveerd in een metalen hondenvoerbakje. Dat zegt natuurlijk wel wat over de presentatie en de "liefde" voor hun producten. Slappe, te kort gebakken friet. Smaakloze worteltjes en natte groenten bij de schnitzel alsof het allemaal uit een zakje komt en in een pannetje gekwakt is. De meegebakken spekjes waren verre van krokant.De mosselen waren overigens lekker, niets op aan te merken.

Ons gevoel; prachtige locatie, mooi buitenterras. Binnen ademt het geen gezellige sfeer. Vriendelijke bediening. Prijzen veel en veel te hoog. Een keer, nooit weer. Echt een gemiste kans voor een restaurant in zo'n gezellig dorpje.

Goedendag. Jammer dat u niet over alles tevreden was.
Het door u genoemde stokbrood serveren we juist omdat wij dit lekkerder vinden als het overal standaard geserveerde gewone stokbrood met alleen kruidenboter ernaast. Maar als u wilt en dit vooraf vraagt serveren wij met evenveel plezier het standaard alternatief wan wij hebben ook normale baguettes zoals u (ook weer vers gebakken!) bij uw gekookte mosselen geserveerd gekregen heeft. Wij werken nooit met plastic bordjes, maar altijd met geglazuurd servies, dat is onze kleine bijdrage aan een beter milieu. De salades worden voor elke klant weer opnieuw gesneden en opgemaakt, staan dus niet vooraf te wachten in de koelkast. En ook daarvoor geldt dat wij met de rvs bakjes minder breuk -> minder kosten hebben wat wij dan in de prijs en de ruim bemeten porties kunnen laten zien. Helaas houdt u blijkbaar niet van worteltjes (ik niet van broccoli ?). Ook de groente wordt vers bereid en op de oude wijze gekookt, niet gestoomd, misschien is dat het gene u bedoeld. En ook voor de spekjes in de saus (?) die zijn bewust niet hard gebakken omdat wij dit zelf zo lekker vinden. De gebakken spekjes bij het roerei 's ochtends bij het ontbijt zijn juist wel krokant gebakken omdat wij dit daar wel bij vinden passen. Alles wat wij serveren eten we zelf ook (met smaak). Maar als een gast wil dat wij de frites langer bakken dan doen wij dit uiteraard. En als iemand een bepaald ingrediënt niet lust of niet mag, dan is dat voor on een klein probleem om dat bij het maken van de saus eruit te laten of te vervangen voor een alternatief, want ook de sauzen worden vers bereid. Dit kost allemaal tijd en dat kost uiteraard geld, maar wij kiezen bewust niet voor bodemprijzen voor onze gerechten maar voor lekker eten en grote porties.

Reactie van proever:

Neem mij (lees ook: ons) als klant a.u.b. serieus. U vertelt meerdere malen dat 'U iets op een bepaalde wijze serveert omdat U iets lekker vindt'. Uw klanten op IENS geven diverse malen aan dat uw friet bijvoorbeeld te slap en niet doorgebakken is. Nee hoor, u reageert door te zeggen dat U dit zo lekker vindt.

Heel culinair Nederland serveert vers gebakken stokbrood (lees dus ook: niet AFgebakken maar VERS gebakken, een behoorlijk nuanceverschil) met o.a. los geserveerde kruidenboter. U doet dit wederom af met de reden dat U ("wij") dit lekkerder vindt. Spekjes in de groente (en niet in de saus, goed lezen beste meneer), bakt u ook niet hard omdat U ("wij") dit zo lekker vindt.

Dan noemt u mij ook nog een leugenaar m.b.t. de plastic bordjes welke wij wel degelijk hebben ontvangen onder het stokbroodje en de kruidenboter. Wij waren met een groep van 5 in uw restaurant en wij hebben samen best het vermogen om plastic van geglazuurd servies te kunnen onderscheiden.

U maakt tevens nog de aanname dat ik niet van worteltjes houd, u bent naast een matige restauranthouder ook nog eens een ondermaatse waarzegger.

Alstublieft, stop met "restaurantje spelen" en neem uw zaak en uw gasten serieus. Ik hoef geen restaurant te runnen, ik ben enkel een simpele (te veel betalende) gast die ook een mening mag hebben. U heeft een prachtig gebouw op een prachtige locatie in een prachtig dorpje. Nu het eten nog.

anf 2e reactie van restaurant:

Wij serveren ons stokbrood in een rieten mandje, en de kruidenboter serveren wij daarnaast in een plastic bakje. Hoeft dus niet afgewassen te worden. Net als de bakjes voor de echte mayonaise, etc. Werkt sneller en schoner. Onze borden zijn echt van keramiek. U heeft dus geen plastic bord van ons gekregen. Wij blijven in onze stijl koken, en het volle terras met zeer tevreden klanten laat zien dat onze klantenkring zeer content is met onze kookstijl. U helaas duidelijk niet. Wij blijven voor zover mogelijk op verzoek onze gerechten aan de vooraf kenbaar gemaakte wensen aanpassen, en dat gaat niet meer als dit 2 dagen later in een recensie kenbaar wordt gemaakt.
Jeaninemoerkerk .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Het eten was heerlijk,
Bediening beetje zenuwachtig maar waren nog erg jong. Zeker leuk om een x geweest te zijn! Mossels en championgesoep zijn een aanrader.
Dan u wel voor uw recensie. Wij zijn heel blij met ons personeel, en inderdaad zijn er dit jaar veel jongeren bij gekomen, omdat de oude garde voor vervolgstudies naar de grote steden gaan. Meestal blijven ze heel lang bij ons werken, dus volgens jaar zal dit vast beter gaan. Het belangrijkste is dat ze hun best doen, en dat doen ze zeker!
Mariadel .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Ik miste wat bij het voorgerecht. B.v. Wat vis. Misschien een idee.
De frites mogen wel wat knapperiger. Verse ananas zou lekkerder zijn.
Verder was het hoofdgerecht lekker, kip ananas.
Het nagerecht was heerlijk, een aanrader.
Bedankt voor uw recensie. Kunt u ons vertellen wat voor voorgerecht u had waar u de vis bij miste? Wij zijn wat in verwarring. Wij bakken onze frites zoals de meeste (waaronder ikzelf) ze het lekkerste vinden, maar als u wilt kunt u uiteraard vragen om langer (of nog korter zoals de franse mensen het graag willen) te bakken.

Reactie van proever:

Ik had als voorgerecht een salade met tomaat en ui en een dressing. Een kleine aanvulling van wat vis zou het gerecht een 10 geven.
Het was een AH kaart waar we uit gekozen hadden.
En wat de frites betreft. Je weet van te voren nooit hoe de frites gebakken wordt.
Dan zal ik er in het vervolg eerst naar vragen.

anf 2e reactie van restaurant:

Dank u wel voor uw uitleg. De salade is precies wat we serveren, dus ook voor vegetariers geschikt. Maar ik zal uw tip met mijn vrouw en dochter (2 van de koks) bespreken.
Sjaakquist .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
We hebben heerlijk gegeten. Groente soep met geroosterd boterhammetje vooraf was erg lekker, Goed gevuld! Hoofdgerecht biefstuk, was erg lekker met salade en snijboontjes en frietjes, nagerecht warme appeltaart met ijs en slagroom , heerlijk.
echt een aanrader!
Dank u wel voor uw recensie. Het doet ons en ons personeel goed om ook naderhand dit nogmaals te lezen.
Martinevanmegroot .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Lekker , vriendelijk , gezellig
We komen zeker nog eens terug .
Mooie locatie , zijn een grotere ruimte aan het voorzien .
Knap knap !
Dank u wel voor uw waardering. En tot ziens!
Angelina-tim .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Voorgecht tomaat uien salade hoofdgerecht biefstuk champions deze was heerlijk
Nagerecht warme appeltaart met 2 bollen ijs en slagroom deze is echt een aanrader.Vind het jammer dat er geen mandje stokbrood kruidenboter konden bestellen misschien iets om toe te voegen op de menukaart.Bediening was heel aardig en attent.Gaan er zeker nog een keer terug.
Goedemorgen. Bedankt voor uw waardering. Wij doen ons best om het onze klanten naar hun zin te maken.Jammer dat u op de kaart ons stokbrood met kruidenboter niet heeft gezien, deze wordt vers gebakken geserveerd, echt lekker. Heeft het personeel u gezegd dat wij dit niet hebben of kon u zelf het niet op onze menukaart vinden. Want uiteraard had ons personeel u dit kunnen vertellen. Wanneer was u te gast bij ons? Dan kunnen wij intern even nazoeken wie u bediend heeft.
Tvetg .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Prima bediening, prijs-kwaliteit verhouding erg goed. Locatie erg leuk op plein met terras aan jachthaven. kortom voor herhaling vatbaar!
Dank u wel voor uw recentie. Samen met ons personeel danken wij u.
Maaike B.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Een restaurant dat in de tijd is blijven hangen; weinig sfeervol, onze tafel bevond zich vlak naast de keuken waar we alles konden volgen. Bij mooi weer is het terras aantrekkelijk met een uitzicht op het haventje. De kaart is simpel, de gerechten smaakten ons prima en met de Iens AH actie was de prijs in verhouding. Verder zijn we netjes geholpen, er stond een verbouwing op de planning dacht ik te begrijpen!
Bedankt voor uw recentie. Wij weten al jaren dat ons bestaande restaurant onze kookkwaliteiten geen eer aan doet. En we hadden gehoopt voor de zomer ons mooie, grote nieuwe restaurant af te kunnen bouwen, maar helaas. Wij doen ons best, en verwachten toch echt deze winter de zaak over te kunnen zetten naar het naastgelegen pand.
Ceverbogt .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Heel gezellig vriendelijk familie hotel
Heerlijke sliptong gegeten
Super heerlijke french coffee
Eigenaren zijn super vriendelijk met een hart voor Portugal waar ze graag over vertellen.
Pa.boogaard .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
T-bone steak was overheerlijk evenals de biefstuk in champignonsaus.
Bediening was voorkomend en correct. Prijs/kwaliteit verhouding was goed.
Door het mooie weer en temperatuur konden we buiten eten Het was voor ons
een geslaagd avondje dineren
Dank u wel voor uw waardering. Wij en ons personeel zijn altijd blij om dit ook later nog te opnieuw te kunnen lezen.
Solaar .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Zeer simpel restaurant als of de tijd heeft stil gestaan. Zo ook het eten en de bediening. Zonde van zo een mooi terras en ligging. Prijzen niet in verhouding. 18,50 voor een kale omelet? Geen aanrader.
Goedendag,
wij zien net uw recentie. Om te beginnen; u heeft gelijk. Voor een deel zijn dit bekende zaken, en daarom werken wij hard om in het naastgelegen pand een groter restaurant op te zetten, met een grotere keuken. U geeft aan dat u een kale omelet had, maar de prijs is voor een omelet van 4 eieren, geserveerd met verse frites, vers gekookte groente, en een vers bereide salade. En dit alles in ruime porties. En wij serveren de hele dag de gehele kaart, zodat 's ochtends onze gasten na een nachtdienst toch lekker kunnen dineren, en u kunt ook 's avonds bv nog een tosti bestellen voor € 2,75. Of een omelet op wit of bruin brood die dan € 7,00 kost. Maar als wij deze prijs dan vermeerderen met 3x€2,50 die wij voor de genoemde bijgerechten rekenen, komen wij op een totaalprijs van € 14,50. Deze rekenfout is niet eerder naar boven gekomen. Als u uw bon scan't en aan ons opstuurt, zullen wij per kerende post het verschil van €4,00 terugstorten. Of u komt met uw bon langs, en dan verrekenen wij dit meteen met u.
Marina K.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
De ontvangst en de bediening was priema, met als
voorgerecht de kippensoep, en het ijs was priema,
het hoofd gerecht was matig
Goedendag,
bedankt voor uw recentie. Voor een groot deel hebben wij goed aan uw verwachting kunnen voldoen. Maar wij lezen dat u met het hoofdgerecht niet geheel tevreden was. Heeft u dit al tijdens uw bezoek aan ons kenbaar gemaakt aan het personeel? Want dan hadden wij meteen kunnen kijken hoe wij dit konden oplossen. Mogen wij weten wat u als hoofdgerecht had, en waarover u niet tevreden was?
M P.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Eten was prima, kippensoep was wel erg lekker zonder teveel zout, maar niet heel bijzonder en voor een snelle hap redelijk aan de prijs.. Restaurant is erg klein en je hebt het idee in de huiskamer van de familie (eigenaren) te zitten.
Wij zijn blij dat u de soep lekker vond. Daar doen wij ons best voor.
Wij hopen dit jaar naar het naastgelegen pand over te stappen, waar wij met een grotere restaurant ruimte een drempelloze en betere ambiance kunnen aanbieden. De huidige locatie is al jaren te klein voor haar doel, zijn wij helemaal met u eens.
S.kruik .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Goed menu . Prima bediening.
Maar op de plaats waar wij zaten, was een koude luchtstroom.

Gelukkig gaan ze binnenkort verhuizen naar een nieuwe locatie.
Bedankt voor uw reactie. Wij zijn blij dat u onze inzet waardeerde. Wij hopen voor de komende zomer naar ons nieuwe grotere restaurant over te stappen in het gebouw naast het huidige veel te kleine restaurantje. Dan heeft iedereen betere zitplaatsen. Wij doen ons best!
Ajmoerland .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
wij vonden het hoofd gerecht zeer goed, heerlijk mals vlees,
maar de soep en het ijs was ook een aanrader.
wij vonden het opstapje in het restaurant gevaarlijk,
vooral voor wat oudere mensen,
wij komen zeker nog een keer terug !.
Bedankt voor uw reactie. Wij zijn blij dat u onze inzet waardeert. Wij waarschuwen al 22jaar alle gasten dat wij veel en gevaarlijke drempels hebben bij de ingang, en helpen ook regelmatig mensen onze zaak en en weer uit. Hopelijk is voor de komende zomer ons nieuwe restaurant af, en is dan ook alles drempelloos, incl een nieuw ruim invalide toilet zonder drempels.
Patursraats .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Voor het eerst gegeten bij de Lely goed gegeten. Goede prijs .
Decor wat kil. Zeker een aanrader voor een lekkere maaltijd
Bedankt voor uw reactie. Wij zijn blij dat u onze inzet bij het koken waardeerde. Wij hopen voor de zomer ons nieuwe grotere restaurant in het naastgelegen gebouw te openen, en dan kunnen we ook een betere sfeer creeeren.
Natasja81 .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Het eten was lekker, maar het voorgerecht viel tegen: alleen soepen of tomatensalade.
Decor is te simpel en te veel licht, niet gezellig.
Service is uitstekend!
Bedankt voor uw reactie. Onze huidige keuken (en restaurant) zijn te klein voor een breder aanbod, maar de soep is versgemaakt, en we proberen ook de tomatensalade net even beter als standaard te serveren. Hopelijk is het nieuwe restaurant voor de zomer klaar en kunt u -samen met ons- genieten van een betere ambiance.