Hotel Restaurant Landgoed De Klinze

Van Sminiaweg 32 9064 KC Aldtsjerk Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Hotel Restaurant Landgoed De Klinze

• Af te huren , Airconditioning , Lift aanwezig , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Met een arrangement van Travelbird logeerden we 2 nachten op dit prachtige landgoed. In sommige recensies wordt dit gedateerd genoemd, maar wij vonden het oude grandeur en daar houden we van. We begrepen, dat een aantal kamers een opknapbeurt gaan krijgen (die van ons dan vermoedelijk niet :0)) maar dat tot onze grote opluchting de eetzaal zo zal blijven. Die is namelijk ronduit schitterend met kroonluchters, prettige stoelen en mooi gedekte tafels. Dat is dus al een feest op zich.
Tel daarbij op de goedlachse en charmante bediening. Kom je al helemaal in de plus.
Wij zijn opgehouden wijnarrangementen te bestellen omdat die o.i. bovenmatig duur zijn en de huiswijn is doorgaans bij restaurants van enige allure dik in orde, zo ook hier. Wij hadden een witte Sauvignon.
Vanwege het arrangement kregen we een vast drie-gangen menu voorgeschoteld. Vooraf een bouillon van kalf met bospaddenstoelen. Die laatste waren wel heel erg klein gesneden en het geel was ook een beetje flauw. Daarna als hoofdgerecht gebakken wildzwijnhaas met ruime toebehorens als gepocheerd witlof, gestoofde snijbonen en een aardappeltaartje. Alles vrij ruim bemeten, goed mals en goed op smaak.
Hierbij dronken wij een prima Merlot.
Tenslotte (althans volgens de kaart) een financier van vanille. losgeslagen cheesecake met een creme van sinaasappel een een crumble van specerijen.
Hier mogen ze me 's nachts voor wakker maken.
Wij voegden nog toe een kaasplankje, dat wel Hollands karig was. In verhouding met de prijs (7,25) hebben we dat overigens diverse malen veel beroerder meegemaakt.
Wij waren tevreden en nogmaals : de ambiance heeft daar zeer aan bijgedragen.
Wij voegde nog toe
Ad J.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Als onderdeel van een 3-daags arrangement een 3 gangen menu gekregen. Geen amuse en
helaas viel de kalfsbouillon wel tegen: leek meer op een zout bouillonblokje, hoewel de keuken pretendeert met verse gerechten te werken. ( wel doorgegeven en deel laten staan maar daar kwam verder geen reactie op)
Hoofdgerecht en dessert prima, vandaar toch de 7.
Joan V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2015
Geen grote lappen vlees of bakken met saus, maar verfijnde gerechten die als schilderijtjes op je bord liggen. Hier is een chef aan het werk en dat proef je.
Dineren doe je hier bijna ouderwets: onder kroonluchters in een warm aangeklede omgeving, de bediening in pak, soep die wordt opgeschept uit een terrine, héél zachte muzak op de achtergrond en je bent bijna geneigd om te fluisteren.
Wij hadden een arrangement en kregen de eerste avond het driegangendiner daarbij. Vooraf wordt je gevraagd naar allergieën en daar wordt echt rekening mee gehouden. Zo kreeg ik fijngehakte ananas i.p.v. gehakte nootjes in een gerecht.

De volgende avond aten wij a la carte en mijn keuze viel "noodgedwongen" op entrecote; iets wat ik normaal liever niet eet (gebakken runderentrecote met een crème van doperwt en gepocheerde witlof, zoete aardappel, verschillende peulvruchten en een jus van Calvados).
Ik kan eerlijk zeggen dat ik entrecote nog nooit op deze manier heb gegeten. Geweldig.

Het dessert bestond uit een sorbet van Radler, gepocheerde rabarber, een crumble van witte chocolade en rabarber, met een gelei van venkel en een yoghurt-gember milkshake.
Allemaal kleine, heerlijke dingen op je bord.

Aan het eind zit je niet overvol, maar ben je voldaan, vooral door de lekkere smaken. Geen riem los of ballonbuikend de deur uit, maar lékker. Genoeg. Goed.

De ambiance, de staf: alles nodigt uit om nog een keer te gaan.
Els V.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Werkelijk zalig gegeten.
Hebben het maandmenu gekozen en dit bleek een goede keuze te zijn.
Bediening heel correct en vriendelijk.
Smaak was fantastisch en zo ook de bijpassende wijnen.
Niets te klagen alleen is het hoog tijd om de entourage aan te passen en deze tijd.
Beetje vergane glorie en dat is bijzonder jammer.
Leontien B.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
We hadden een weekendje weg geboekt bij landgoed de Klinze, het diner op de eerste avond zat hier bij in. Op onze kamer vonden we een menu voor als je de tweede avond ook in het restaurant zou eten. Dat beloofde heel wat! Nieuwsgierig schoven wij aan tafel in de prachtige eetzaal. We vonden daar een drie-gangendiner, waarbij we nog wat extra dingen konden bestellen, zoals een extra gang (carpaccio) of frietjes bij het hoofdgerecht. Het menu was een heldere bouillon met wat flintertjes asperges en lenteuitjes er in. Op zich lekker, maar erg basic en niet erg bijzonder, fantasieloos. Wij hadden gekozen voor het extra gerecht, de carpaccio, die was erg lekker, al overheersten de quenelles met fijngesneden aardappel (?) en ui. Die waren lekker, maar gecombineerd met het vlees, proefde je niets meer van de fijngesneden carpaccio.
Het hoofdgerecht was runderzijlende (goede kwaliteit) met een aardappeltaartje en portjus (lekker maar erg weinig). Het dessert was een cakeje (of 'financier', zoals mooi op de kaart staat) met perensorbet en een stoofpeertje. Lekker, maar wel vrij zoet, er had wel een wat zure saus of vrucht bij gemogen.
Prima gegeten hoor, maar gezien het menu dat op de kamer stond, hadden wij hoge verwachtingen. Het menu dat wij kregen was daarbij vergeleken erg safe en we voelden ons een beetje afgescheept met een tweederangs menu. Een amuse kon er ook niet af, terwijl andere gasten die het 'gewone' menu aten wel een amuse kregen. Tot slot waren we blij dat we de carpaccio erbij hadden genomen, want door het lichte voorgerecht waren we anders met honger naar bed gegaan.

De bediening was correct en vriendelijk, zoals je ook verwacht in een dergelijke entourage.
Ron K.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2014
Een weekendje geboekt met een aanbieding inclusief welkomsdiner. Bij aankomst onze spulletjes op de kamer gezet en bij de open haard een wijntje genoten. Het geheel is te omschrijven als klassiek en een beetje uit de tijd geraakt.
We hadden het vier gangen welkoms diner en dit was in één woord ge-wel-dig! Een voorgerecht van gekonfijte Gamba's, een helder bouilon van gevogelte. Zwijnhaas botermals en een nagerecht prachtig opgemaakt en helemaal top.
Een combinatie van gerechten die we normaal gesproken niet zomaar van de kaart zouden bestellen maar als verassing in dit menu een geweldige suggestie.

Het eten zou van mij een tien krijgen als ik de dag erop bij vertrek niet 68 euro moest afrekenen voor 4 wijn, 2 port en 2 cava.
Morster .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2014
Vorige week 2 dagen doorgebracht op Landgoed de Klinze. De eerste dag hebben we het vaste maandmenu genomen van 5 gangen. De 2e dag een 4 gangen menu genomen. Prachtige opmaak van gerechten, fantastische smaken en een goede portionering. Hulde aan het keukenteam.
De service is over het algemeen genomen goed te noemen, voor zowel het hotel als het restaurant.
Zeker een aanrader om eens te gaan proberen.
Dannydouwma .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2014
Wij hebben enkel gebruik gemaakt van het restaurant. Warme ontvangst en ziet er erg romantisch uit. Bediening was stijfjes, maar wel professioneel en vriendelijk. Het eten was verrukkelijk, tournedos was precies goed gebakken. Wij komen absoluut snel weer terug en een absolute aanrader.
Jochai V.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2014
We hebben gebruik gemaakt van een 2-daags culinair arrangement en hebben echt genoten van de 2 avonden! De keuken en de bediening waren excellent.
Xvas .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2012
Fantastiche romantische avond gehad, erg welkome ontvangst en top aandacht en persoonlijke service. Het eten was helemaal top! wat een smaakcreaties. absoluut Top!
Akkemay .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2012
Dit kan echt niet meer !
2 salades met Blue Wolvega besteld a 9,50 , schandalig
Salade was mini minimaal, vergezeld met karig klein broodje
Ambiance kaal ,gelijk een spoorweg restaurant 70'er jaren
De uitstaling van buiten is okay ,maar binnen zeer teleurstellend
Tijd voor een volledige renovatie lijkt me zeker geen overbodige luxe