Hotel Restaurant Konbanwa

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Hotel Restaurant Konbanwa

Nijn-esra .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2018
Voor ons een ideale locatie, maar we gaan toch voortaan ergens anders heen. Zelden viel een restaurant zo tegen.
Het interieur is selectief gemoderniseerd, maar daardoor nogal onsamenhangend. Er is geen airco en dat werd prima opgelost door de ramen open te zetten, maar het was al rumoerig - en nu kwam het voorbij razende verkeer er ook nog bij. Het geheel is prima toegankelijk voor minder validen, inclusief het toilet, behalve dat er in het gangetje daar naartoe geen licht was.
Het personeel was kortaf en de bediening liet erg lang op zich wachten. De drankjes kwamen maar niet. Na drie kwartier was ronde 1 nog niet compleet. Na anderhalf uur was ronde 2 nog niet compleet. We hebben geklaagd, maar helaas was er van verbetering niets te merken. We zouden een half uur extra krijgen ter compensatie, maar dat bleek uiteindelijk toch weer niet te kunnen. In de aangegeven tijd van 2,5 uur hebben we nauwelijks 3 rondes kunnen bestellen. Om kwart voor 10 had ik dus honger en zin in pizza. Niet echt wat je verwacht bij all-you-can-eat...
Het eten zelf was wisselend van kwaliteit. De gefrituurde snacks waren prima, de sushi viel tegen (denk: het restje afhaalsushi van de vorige dag) en de zeewiersalade bestond voor het grootste gedeelte uit gewone sla met veel te veel dressing. Een aantal keer was de sushi warm, na dit aangegeven te hebben kregen we na veel gemor nieuwe maar die was zo mogelijk nog warmer. Mijn twee vrienden hadden de volgende dag allebei last van hun ingewanden - toeval, of vis die te lang buiten de koeling was geweest? Ook de toetjes vielen tegen; het ijs was niet lekker en de crème brûlée was voor de helft niet gebrand, en voor de andere helft aangebrand.
Aan het einde van de avond was er totale chaos. Terwijl we al lang en breed aan de toetjes bezig waren werd er ineens weer sushi gebracht, terwijl we ons niet meer konden herinneren die besteld te hebben. Servies werd niet meer opgehaald. Er stond een lange rij bij de kassa terwijl personeel een eindje verderop zelf zat te eten. Toen wij eindelijk aan de beurt waren liep het meisje weg (en ze had ons toch echt wel gezien) en moesten we maar wachten tot er iemand anders kwam, die ons wel wilde helpen.
Pluspunten: uitgebreide menukaart, tafelkleedje was schoon, sommige personeelsleden waren wél aardig en behulpzaam. Maar dat is toch echt niet genoeg om terug te komen.
R. P.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
In het verleden waren wij heel erg enthousiast over Konbanwa. We hebben veel mensen geadviseerd om daar te gaan eten.
Helaas lijkt het wel of het tegenwoordig onmogelijk is om constante kwaliteit te leveren. Deels mogelijk een personeelsprobleem(ervaring) maar ongetwijfeld ook een gebrek aan leiding en bovenal het meer en meer willen verdienen ten kosten van de kwaliteit en keuzemogelijkheden.
De hapjes zijn soms duidelijk kleiner geworden en de sushi rijst harder. Waar je voorheen 3 sushi ''rollen" kreeg, zijn het nu 2 kleinere rolletjes.
Als je om iets extra's vraagt dat wordt dit standaard vergeten.
Er worden veel vergissingen in tafelnummers gemaakt waardoor anderen jouw bestelling krijgen. Ook als er een dienblad over je heen gaat dan wordt dat niet goedgemaakt met een gratis kopje koffie maar mag je de volle mep afrekenen. Kassa!
Ik hoop dat ik mij vergis maar het lijkt erop dat eerst een groot klantenbestand wordt opgebouwd en vervolgens alles wordt gedaan om de winstmarge verder op te krikken over de rug van de gasten en de gerechten.
Al met al nog steeds voldoende maar of ik anderen Konbanwa nog steeds aanraad als beste all-you-can-eat van Nijmegen.....nee, helaas niet meer.
Vet84 .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
Laat ik positief beginnen. De bediening is zeer vriendelijk. Maar het waarom het er zo druk was op een zaterdagavond is me compleet een raadsel. De kwaliteit van het eten is echt beneden de maat. Alles is erop gericht om veel eten voor weinig geld te verkopen. De duurdere producten worden overgoten met saus, later geserveerd, kleinere porties, is niet vers en smaakt ongeveer allemaal hetzelfde. De salade was overgoten met ‘saus’ en telde slechts een paar slablaadjes, verder geen groenten. Het desertbuffet kwam allemaal direct uit de vriezer of uit een verpakking. De churros waren onherkenbaar. Smaakloos en taai. De friet te zout. Dan nog iets over de speelkamer. Die is vies en nauwelijks speelgoed.
Karlijn J.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Wat slecht! Vandaag wezen eten na 45 minuten 3 dingen van de bestelling gekregen. 2 uur verder nog steeds de tweede bestelling niet compleet. Gelukkig hebben ze een toetjesbuffet, al is €25,50 P.p. daar wel een beetje te veel voor. Erg jammer!!
Lisette V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2017
Hier wezen eten en 38 weken zwanger. Ik kreeg een aparte bestellijst om te voorkomen dat er kruisbesmetting kon plaats vinden met de (voor mij verboden) andere soorten vis en vlees.
Personeel was hiervan ook goed op de hoogte, ondanks het feit dat de zaak helemaal vol zat voelde ik mij echt zeer persoonlijk behandeld!
Eten was vers, lekker en met aandacht bereid. Zeer vriendelijk en behulpzaam personeel wat ondanks de drukte altijd aanspreekbaar was! Ik kom hier heel graag weer terug en ga dan ook proeven van de zalm, tonijn, enzovoort ;-)
Ingrid H.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2017
Fantastisch gegeten, alle gerechten waren heerlijk vers en smaakten voortreffelijk. Bediening heel vriendelijk en de bestelling doorgeven via de tablet is een gouden greep!
Henry V.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2017
Heerlijk gegeten met vrouw en kids vlakbij de kinderhoek van het restaurant op doordeweekse avond, dus relatied stil en intiem. Genoten van het vriendelijke personeel, de moderne besteltechiek en de lekkerste sushi van heel Nijmegen en omstreken.
Anna Noviomagus N.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Heerlijke sushi! Het eten is van zeer goede kwaliteit. Een van de meest populaire sushi restaurants op dit moment van Nijmegen. Bediening is heel vriendelijk. Met de tablet bestellen is eenvoudig en het uitserveren gaat zeer snel. Ik ben hier nu 5 keer geweest en kom hier zeker vaker terug.

Ik weet niet of ze het inmiddels al hebben aangepast, enige verbeterpuntje wat ik nog zie is de benaming. Is het Konbanwa of Konichiwa? En ik heb ook een keer het oude logo van het Sionshof gezien op de locatie zelf.
Choanne T.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Lekkere sushi en altijd service met een lach, vooral van de floormanagers. Het is wat lawaaierig maar verder helemaal prima. De inrichting is prima, niet super maar verder helemaal oké. Leuk om een keer te gaan eten. Ik kom hier zeker vaker!
anita D.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Vandaag wezen lunchen, alleen de kaart is aangepast en de vlees/vis gerechten zijn geschrapt.
Verder was het ijskoud en de verwarming was niet aan.
Ik vrees dat dit onze laatste keer was.
Marjolijn K.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
We hebben heerlijk gegeten, verrassend waren de Thaise, Chinese en Indische gerechtjes, die je volgens ons niet bij andere sushirestaurants kan bestellen, alles was vers bereid. Ook een uitgebreide desserttafel! Personeel was zeer vriendelijk, het restaurant zat aardig vol, maar door de indeling met muurtjes en diverse ruimtes was het toch knus.
blikopener .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Als cadeau voor vaderdag samen met zoonlief hier wezen eten.
Uitgaande van een sushi-restaurant is het aanbod van gerechten veel meer omvattend.
Het is even wennen om te bestellen met een tablet, maar het werkt goed.
De kwaliteit van het eten is goed, soms iets teveel afgestemd op de Nederlandse smaak.
Het personeel is vriendelijk en in voor een grapje.
Hoewel het een vrij groot restaurant is, zorgt de indeling met nissen er voor dat het niet zo massaal overkomt. Het oogt dus niet als een 'vreetschuur'.
MauriceVrolijks .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
2de paasdag met 9 personen gegeten. Met de ervaring van andere "All you can eat- concepten" viel het ons erg tegen. Veel lawaai (we zaten vlak bij de speelkamer), geen aandacht van personeel (bv de bij binnenkomst bestelde drankjes kwamen aan het einde van ronde 1), lege bakjes en glazen bleven achter op de tafel. De lege tafels om ons heen bleef de gehele avond onopgeruimd wat voor een smerige en ongezellige sfeer zorgde. Halverwege ons toetje kwamen er nog items die we een half uur eerder besteld hadden. Al met al geen aanrader ondanks dat het eten van voldoende kwaliteit is.
Pierre S.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Heerlijk gegeten,fijne bediening,leuke sfeervolle omgeving! Was voor ons de eerste keer maar komen beslist vaker terug!! En echte aanrader!!
herremans .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2016
Prima Japans/Thai's/Chinees/Indonesisch restaurant. Al 6 keer geweest en het eten en bediening is steeds beter geworden. Goede parkeergelegenheid en prima gastheerschap, dat overigens steeds moeilijker te vinden is. Wij komen zeker weer terug. Ga zo door !!
Femke M.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Gezellig, gastvrij en lekker eten kan hier goed. De bediening is uiterst vriendelijk, snel en gezellig. Kwaliteit van de gerechten is goed en ruime keuze. We hebben hier tevens overnacht, echt een aanrader. We hadden een comfort kamer die lekker groot is en erg mooi, smaakvol en gezellig ingericht. De badkamer is ook mooi en ruim. De gastvrijheid m.b.t. het hotel was ook zeer goed. Heel vriendelijk personeel en erg behulpzaam. We zouden hier voor een overnachting heel graag terugkomen en voor het eten ook.
Richardvanlangen .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Wij hebben hier op 1e kerstdag met onze gehele familie gegeten. Bij binnenkomst kregen we een glas champagne als aperitief van het huis. Daarna begonnen we met het bestellen van de gerechtjes. Je kunt per ronde 5 gerechtjes per persoon bestellen. De bezorging van de gerechtjes liet echter lang op zich wachten. Sommige familieleden bij ons aan tafel hadden 45 minuten nadat wij onze gerechtjes al gehad hadden nog niets gekregen. Dit meermalen aangegeven bij het personeel. Helaas hielp dit niets omdat er wel 10 verschillende personeelsleden onze tafel bediende. Nadat we de vriendelijke eigenaresse gesproken hadden zou zij hier werk van maken en ervoor zorgen dat de bestellingen geleverd werden. Hierna trad er wel enige verbetering op in de bezorging. Helaas werden de gerechtjes nog wel een voor een gebracht en bleef het bezorgen een grote chaos. Sommige bestelde gerechten werden niet bezorgd. Op de gerechten zelf vond ik weinig aan te merken. De kwaliteit was goed en het smaakte ook bijna allemaal erg lekker. Ik zou hier best wel een keer terug willen komen en dan maar hopen dat de bezorging minder chaotisch verloopt.
Beste Richardvanlangen,

Als eerst wil ik u bedanken voor uw recensie.
Natuurlijk hierbij ook onze excuses voor het lang wachten en chaotische bezorging van de gerechten.
Oorzaak van de chaotische bezorging komt doordat alle gasten die aanwezig waren tegelijker tijd eten bestellen waardoor het moeilijk bij te houden was voor de keuken, en dat voornamelijk over de warme gerechten die van de bakplaat of frituur. Maar door uw opgenoemde punten gaan we zeker werk van maken en hopelijk zien we u gauw weer bij ons in het restaurant met een vloeiend verloop.
Erica V.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Zeer gastvrij en vriendelijk personeel! De sushi en grillgerechten zijn van goede kwaliteit en zeer vers. Wordt mooi gepresenteerd! Ondanks de all you can eat is er aandacht voor de klant. We waren hier voor de eerste keer maar komen terug!
Beste Kaatjemossel,

We bedanken u van harte voor u positieve recensie over ons restaurant. Mocht er toch dingen zijn die u denkt dat verbeterd mag worden, dan nemen dat natuurlijk ook serieus. Team Konichiwa staat voor u klaar voor uw volgende bezoek.
Mark D.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Prachtige plek, vriendelijke bediening, maar voor sushi zijn in Nijmegen veel betere plekken te vinden. (Veel dingen klopten net niet: sushirijst was nog lauw, vis niet supervers, tempura niet vers gepaneerd in panko, nori van temaki rubberachtig...) De niet-sushi gerechten zijn daarentegen prima — zachte eendenborst, malse lamskotelet, gebakken banaan, en een uitgebreid dessertbuffet. Als je niet primair voor de sushi komt kun je hier prima eten en is de ambiance een stuk beter dan de gemiddelde all-you-can-eat tent.
Hayley J.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Inmiddels al veel verschillende sushi restaurants van binnen gezien en nu dus ook eens bij Konichiwa geweest.

Het decor was leuk, in een oud hotel dat nu omgetoverd is tot restaurant. De sushi was oké, niet de beste die ik gehad heb maar ook niet de slechtste. Genoeg keus in ieder geval.
Dat gold zeker voor de toetjes! Normaalgesproken is er niet zoveel keuze in de toetjes bij een sushi restaurant maar dat was hier wel anders, erg lekker en veel keuze.
De service vond ik aan de langzame kant en niet bijzonder vriendelijk of geintresseerd.

Het was leuk om een keer te proeven maar voor de sushi komen we helaas niet terug.