Hotel Restaurant Kasteel Elsloo

Maandag t/m Zaterdag

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Kwartaalhap .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
De eindbestemming van Kwartaalhap bleek deze keer Kasteel Elsloo te zijn.
De ober leek wel een beetje teleurgesteld toen hij onze jas wilde aannemen aangezien wij geen jas aan hadden.
Ze waren de wijn van iemand vergeten te bedienen en je moest op tussen de gerechten redelijk lang wachten tevens was de kraan op de wc lastig te bedienen, en daarmee hebben wij alle negatieve momenten die wij konden vinden benoemd.
Wij kregen een amuse en dat is natuurlijk altijd een pluspunt, meteen ook handig als de amuse ook een smakelijke amuse is.
Tussen alle gerechten door was de stagiaire erg vlijtig sneetjes brood aan het bedienen. En de kelner was zo nu en dan een echte ninja, het was altijd schrikken als hij plotseling achter je stond met een menukaart.
Het voorgerecht was bij iedereen een succes en aangezien het een nette aangelegenheid was moesten wij ons inhouden om niet de borden af te likken. Vlees was mals en goede combinaties met smakend
Hoofdgerechten vielen ook in de smaak, de desserts konden nu alleen nog maar het punt gaan beïnvloeden.
De nagerechten hebben het punt uiteindelijk beïnvloed. het was stil aan tafel tijdens het nagerecht en je kon als je niet te afgeleid was van je eigen dessert zien dat mensen bijna in tranen zaten te genieten.

Het is dus een echte aanrader.
Claesseg .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
3 gangen menu met extra tussengerecht besteld met 4 personen. Voorgerecht van geel-vin tonijn was ondermaats (droog met saaie salade) aspergesoep was super en ook het hoofdgerecht met asperges en kloosterham was heel goed. Bediening was lomp en er werd geen uitleg gegeven over de gerechten. Tafel werd niet opgeruimd dus de overbodige glazen etc maar op de vensterbank gezet. Tijdens de bestelling gaven wij aan dat een wijn arrangement gewaardeerd zou worden maar dit was niet mogelijk omdat de combinatie van de gerechten een te moeilijke combinatie was voor de sommelier om er passende wijnen bij te bestellen?? Door de slechte bediening en lomp gedrag van het personeel was het een teleurstellende ervaring!!
Marjoflorent .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
We hebben heerlijk gegeten! De bediening was zeer attent en vriendelijk. Daarbij een mooie locatie, was het alleen maar genieten van deze culinaire presentatie! Een plaats om weer terug te komen.
Remco H.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Op deze zeer mooie locatie weten ze je te verrassen van zeer mooi en top op smaak gepresenteerde gerechten te laten genieten. De combinatie met mooie wijnen maakt het geheel als een waar plaatje van hoge culinaire prestatie's van de chef-kok en de zeer proffesionele bediening. Zeker een aanrader om te combineren met het hotel voor een weekeindje Limburg.
Hardemanj .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Afgelopen weekend hebben we hier een nachtje geslapen en gegeten.Personeel was erg aardig en het eten was ook goed.De kamer zag er netjes uit!Op de teug weg werd ik gebeld,ik had mijn telefoonoplader laten liggen of ik mijn adres gegevens even door wilde geven zodat ze hem konden opsturen.Twee dagen later lag hij op de deurmat.Dat noem ik nog eens service!!!!
Lekkerbek-Jos .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Met een gezelschap van 10 man de verjaardag van mijn peetoom gevierd. Perfecte locatie: na het diner in het hotel blijven slapen en na het ontbijt nog een wandeling in het naastgelegen park gemaakt. De ruimte in het restaurant was ook perfect: een half afgescheiden nis zodat je niet teveel 'last' hebt van de rest van het restaurant. Dat is natuurlijk wederzijds.
De bediening was zonder meer perfect: zeer hartelijk, beleefd, attent, enz. Als de wijnkaart helemaal up-to-date was geweest had ik er een 10 van gemaakt. Nu moesten we aan het begin van het diner alternatieve wijnen kiezen, die trouwens ook in de smaak vielen.
Het keuzemenu voor november was zeer goed: creatief, uitgebalanceerd, smakelijk. Zeer geslaagd dus, dit smaakt naar meer!
Paul.erens .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2015
Evenals de vorige maand ook deze maand genoten van het wisselend jubileum menu. Zowel de voorgerechten ( hert en zalm) alsmede het hoofdgerecht (Iers rund) waren voortreffelijk. Mijn partner sloot af met Espresso die mooi aangekleed werd en ik genoot het dessert. De wijnen waren prima. Wij hopen dat het jubileum aanbod lang mag duren.
RuudenEllis .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Voor een weekendje Maastricht een heel goed adres. 10 minuutjes rijden van Maastricht. En wat een geweldig restaurant; sfeervolle ambiance en de gerechten zijn echt heerlijk; met zorg klaargemaakt, verrassend, origineel en bijzonder smaakvol. Attente bediening die meedenkt over wensen en voorkeuren. Wijnarrangement erbij en dan is het helemaal af. Aanrader!
HansWo .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Een mooie zonnige dag, samen met familie geluncht onder de grote parasol op het terras. Het was net of je ergens in Zuid/Frankrijk op vakantie was. Menuutje gegeten, gefinetuned op de persoonlijke wensen in overleg met de kasteelheer. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Een herhaling zeer zeker waard
Robert W.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Prima diner genoten in het restaurant van Kasteel Elsloo, eerst nog een borrel met garnituur op het gezellige maar niet te grote terras, (er is overigens plaats voor meer zonnige tafeltjes) , lekkere wijnen, vriendelijk personeel, aardig interieur met veel ronde tafels.
Wimsanders .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Wij vonden de gerechten niet exclusief. De prijs is niet in verhouding met het eten. Het was zonde van ons geld. Het eten is erg fantasieloos en heeft weinig smaak. De hoofdgerechten zeebaars en gegrild lamsvlees werden zelfs koud geserveerd. De ober liet weten dat dit komt, omdat het erg druk is. Geen excuus, vonden wij. Wij lieten hem weten dat een warm gerecht en alle tijde nooit koud geserveerd mag worden. De hoofdgerechten werden vervolgens 'opgewarmd'. De risotto en de champignons waren van onze borden verdwenen. Het hoofdgerecht uiteindelijk toch nog warm kunnen eten. Dessert viel tegen. Tot slot nog koffie besteld. Eerst werd de melk en suiker gebracht, na even wachten werd 1 kopje koffie gebracht en vervolgens na 1 minuut kwam de andere koffie. Niet professioneel. Op de rekening werd vervolgens voor de koffie Euro 4,75 per kopje gerekend. De ober hierop aangesproken. Ja,dat komt omdat er bonbons zijn inbegrepen. Welke bonbons ? Oei, dan zijn wij het bord met bonbons vergeten op uw tafel te zetten. De koffie hoeft u niet betalen. Snel betaald, vervolgens thuis genoten van eigengemaakte borrelgarnituur. Wij gaan nooit meer dineren in Kasteel Elsloo.
Bibi W.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
We hebben hier voor het eerst gegeten tijdens de Nationale Restaurantweek. De ontvangst was prima. Vantevoren doorgegeven dat er 1 persoon mee at met een lactose intolerantie en daar werd de hele avond rekening mee gehouden. Echt top! Het eten werd mooi op de borden geserveerd, smaakte heerlijk maar soms was de tijd tussen de gangen erg kort. Het restaurant zat helemaal vol, parkeren voor de deur. De bediening was erg vriendelijk en nam de tijd om uit te leggen wat er op de borden lag. Kortom, voor herhaling vatbaar!
Paul U.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2015
Het hoeft geen straf te zijn, eten bij kasteel Elsloo. De ligging en de entourage is bijzonder en de bediening is proffesioneel.

Het eten is bij vlagen iets beter dan gemiddeld, maar helaas een beetje fantasieloos.

Wij aten het menu van de week, en voor 2 gangen waren dezelfde garneringsingredienten gebruikt. Dat is jammer. Een mini maisje bij zowel een vis als bij een vleesgerecht, met hetzelfde worteltje: dat is gewoon jammer. Met een beetje meer moeite kan het beter.

Maar laten we de keuken brigade niet te kort doen: een beetje meer aandacht voor de combinaties en je kookt zo een 8!

De inrichting is op zijn kasteels: zwaar en klassiek. Voor de liefhebber prachtig, maar alles behalve bijzonder. Maar passen doet het wel in de entourage va het kasteel.

Al met al: kasteel Elsoo blijft een mooie locatie waar lekker gegeten kan worden. Beslist geen straf. Voor excuise dineren echter niet de plek.
BolusdePauskabouter V.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Met een groep een vier gangen menu gegeten. Hoewel het gerecht min of meer vaststond was het mogelijk om een ander gerecht te kiezen als je ergens niet van hield. Bij het borrelen werd een amuse geserveerd van witvis met rivierkreeft. Voorgerecht een pastrami van rundvlees, tussengerecht van kabeljauw op bedje van inktpasta, venkel en zeekraal, hoofdgerecht was hert, met prima bijpassend garnituur. Dessert was proeverij van verschillende kleine dessertjes. Voor-, tussen- en hoofdgerecht in een woord: 'uitstekend'. Dessert wat tegenvallend en niet allemaal even 'vers' aandoend. Over het algemeen klassieke kwaliteit. Bediening eenvoudigweg uitstekend, onopvallend maar altijd op tijd en met de goeie dingen. Altijd gevuld wijn (of ander) glas. Bij gerecht uitstekend passende (droge witte en Merlot) wijn geschonken. Over het decor liepen de meningen uiteen. Van buiten prachtig kasteel, van binnen beslist mooie elementen maar erg 'oubollig'. Niet goedkoop, maar mooie gerechten. Op de menukaart veel keus uit mooie gerechten en prachtige wijnen.
An1972 .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2014
Prachtige locatie dicht bij de Maas. Mooi viergangenmenu gehad. Goede prijs-kwaliteitverhouding. Het viergangenmenu kostte 45 euro. Keurige prijs, en goed van kwaliteit. Ik ga er zeker nog wel eens terug.
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2014
Uit eten in een oud kasteel(tje) geeft heeft over het algemeen toch een bepaalde sfeer. Zo ook bij Kasteel Elsloo. Een mooie locatie vriendelijke ontvangst en statig en sfeervol restaurant.

Vriendelijke bediening degelijke en lekkere gerechten, wel allemaal wat aan de ruime kant. Geen culinaire experimenten maar toch eigentijds.

Gewoon ene prettig adres voor een diner en de locatie telt zeker mee.
Henk M.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2014
Het kasteel van Elsloo is gebouwd op een historische plaats, waar reeds in de 12e eeuw sprake was van een kasteel. Het huidige complex dateert van 1887, toen het kasteel herbouwd werd na een grote brand. Het kasteel ligt geweldig in een bosrijke omgeving en zorgt voor een bijzondere ambiance. Parkeren is mogelijk op het ruime terrein voor het complex. Bij goed weer kan plaats worden genomen op het terras, anders kan er gekozen worden voor de eetzaal binnen, met weer die bijzondere ambiance van een historisch gebouw. De bediening is beleefd, maar op z'n Nederlands een beetje houterig; de bedoeling is echter goed. Helaas past de ervaring met de maaltijd niet helemaal in dit positieve plaatje. Na het vertrek blijft toch een vaag gevoel van onbehagen hangen. Dit gevoel analyserend brengt mij tot de conclusie, dat het geserveerde voedsel niet voldeed an de verwachtingen, die worden geschapen door de ambiance en de zeer aangetrokken prijzen op het menu. Mijn voorgerecht was carpaccio. Afgezien van de gebruikelijke overbodige aankleding met veel rucola en kaassnippers, was het vlees van supermarkt-kwaliteit. Het hoofdgerecht, kabeljauw, was goed klaargemaakt, maar in de poging, om er een "mooi bordje" van te maken was de balans van de componenten volkomen verstoord. De espresso na, was het bekende kleine kopje slappe koffie, niet die smaakexplosie van echte Italiaanse espresso. Vandaar mijn "zes" voor het eten. Hier moet hel wat verbeteren om er een "acht" van te maken, zeker vor de prijzen, die gevraagd worden.
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2014
Tja wat moet je hier nu weer over schrijven: we waren er drie dagen, het voelde als een week.
De bediening is haar en zichzelf. Dat betekent hier: open, gastvrij, vriendelijk en altijd correct en deskundig. Ambiance is een verstilde, rustieke stijlvole omgeving die nooit stijf of gemaakt is. We hadden het kasteelarrangement geboekt. Drie manieren van gerookte zalm met haar salade. Grappig... die zag eruit en kraakte alsof de krop net uit de kasteeltuin was geplukt, vervolgens gefrituurd stukje schol, nee, niet vet maar mooi en lekker, daarna kalfsfricandeau op twee manieren, omringd door wat pasta en anders lekker. Triootje van dessertjes maakte het geheel af, dat geldt zeker ook de prachtige, ietwat eigenzinnige wijnkaart, met een leuk aantal open heel mooie wijnen. Het slapen complementeerde elke avond in een schitterend en stijlvol gerenoveerde kamer met boxspring. Ontbijt uiteraard wat je hier mag verwachten. Geen minpuntjes, we hoorden alleen 's morgens graag wat clavecimbel muziek bijvoorbeeld in het 19e eeuwse gewelfde restaurant. De directie heeft ons dit zomaar toegezegd. We moesten uiteindelijk nog betalen en dat viel erg mee, dus: we hebben vast voor een volgende keer gereserveerd want het zal er wel druk worden.
Henk Twee
Heleen V.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2014
Op dit prachtige plekje ligt niet alleen een mooi kasteel. Ook het restaurant is zeer goed, met mooie gerechten en bijzondere combinaties. De bediening zorgt ervoor dat je glas nooit leeg is en we hoefden eigenlijk nooit om iets te vragen, ze snappen meteen al waar je behoefte aan hebt.
Het was hierdoor voor ons een fantastische avond
Anna62 .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2013
Wij kwamen voor een lunch. Echter de lunchkaart vinden wij zeer beperkt. Van een simpel broodje tot 2/3 gangen lunch en heel weinig ertussen. Dus maar een salade genomen ( overwegen vis en dat lust mijn vriendin niet). Het werd dus noodgedwongen de
gevogelte salade met ansjovis dressing. Helaas bleek het niet alleen ansjovisdressing maar was de gehele salade doorspekt met ansjovis..tsja jammer dat dat niet uitdrukkelijk op de kaart staat. De wijn was prijzig maar wel goed !! De bediening aardig maar niet echt professioneel.