Hotel-Restaurant Het Witte Veen

Meer informatie over restaurant Hotel-Restaurant Het Witte Veen

6,7
Jacques V.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Via een bon van Groupon hier een vier-gangen diner gebruikt. Vriendelijke ontvangst. Een sfeerloze ruimte, waar ook de hotelgasten hun diner geserveerd krijgen. Dat gaat in een hoog tempo, dat, indien niet bijtijds op de rem getrapt wordt, ook gehanteerd wordt voor niet-hotelgasten. Vooraf een carpaccio. Iets te dik gesneden en te veel dressing. Daarna een prima mosterdsoep, resp. champignonsoep. Bij beide voorgerechten werden een paar stukjes weinig smakelijk wit stokbrood geserveerd. De zalm moot was prima. Omdat het hoofdgerecht van de hotelgasten zeer rijkelijk was overgoten met saus, gevraagd de bij de zalm behorende saus in een apart schaaltje te doen. Dat bleek, gezien de geserveerde hoeveelheid, een goede keus, De stukjes diamant haas waren een beetje droog, maar dat is inherent aan grillen. Het geheel werd vergezeld van salade, sperzieboontjes en gebakken aardappelen. De nagerechten waren goed, maar niet erg bijzonder. Bij de nota bleek dat het karafje kraanwater 3 euro te kosten. Zou wel zo netjes geweest zijn indien dit vooraf was medegedeeld. Kortom, je moet er geweest zijn om te weten of dit type restaurant je aanspreekt. Ons dus niet.
Silvia V.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Lekker gegeten. De carpaccio vonden wij niet zo smakelijk (te dik gesneden, te veel rauwkost eronder) maar de mosterdsoep en de zalmmoot waren lekker, met bietjes en aardappeltjes in lekkere roomsaus. Wij hadden op aanraden van de aardige serveerster verder het grand dessert, met allerlei verschillende kleine toetjes, lekker! De sfeer in het restaurant is niet bijzonder, maar wij zaten aan het raam met uitzicht op de uitgestrekte velden en dat was erg mooi.
Ella V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Hotel-Restaurant Het Witte Veen ligt in landschappelijke mooi in Drenthe. De sfeer is gemoedelijk en kleinschalig. Voor de gasten was er volop keuze bij het lopend buffet. De schalen werden aangevuld, zodat er voor een ieder genoeg keuze en voldoende aanbod was.

Ter intro eerst een smakelijke preisoep. Vervolgens als hoofdgerecht patat, nasi, meerdere soorten vlees en salades en gekookte witlof met een toetje na. Ook een glaasje rode wijn smaakte er goed bij.

Lekker er even uit, genieten van de rust en toeristische trekpleisters in de buurt, zoals Westerbork, Gees en Mantingerveld, dan is hotel Het Witte Veen een mooie uitvalsbasis. Het personeel was erg vriendelijk.