(Hotel-restaurant) Het Roode Hert

Hoofdstraat 235 1611 AG Bovenkarspel Nederland Kaart

Over het restaurant (Hotel-restaurant) Het Roode Hert

Chique met Franse twist

Een mooie collectie Franse gerechten en een wijnkaart met internationale invloeden; Het Roode Hert is tijdloos en chique. De gastvrije bediening wil elke gast, jong tot oud, het naar de zin maken. Dit moet je een keer meemaken!

Meer informatie over restaurant (Hotel-restaurant) Het Roode Hert

• Amex , MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras

Jouw recensie over het restaurant (Hotel-restaurant) Het Roode Hert

Anton M.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
aan onze verwachting werd volledig voldaan. aan ieder element was aandacht besteed. Ook de bediening, en dan met name van mevrouw, wat uitstekend. De avond afgesloten met een kaasplankje en een heerlijk glas port waardoor wij besloten gebruik te maken van het hotel. Helaas bleek het ontbijt niet van hetzelfde niveau.
Nicolaas9 M.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Heerlijk gegeten bij het Roode Hert. Voorgerecht met paling en zalm was voortreffeljjk, lekkere biefstuk en heerlijk nagerecht van hazelnootijs en warme appeltjes. Hele vriendelijke bediening.We komen zeker terug!
Ed K.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Het eten en de wijn is uitstekend
Mooi opgediend en prima van smaak
Bediening zeer vriendelijk door een active ober .
Inrichting moet je van houden het is nog al gedateerd, een modernisering zou op zijn plaats zijn
Robert W.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Jaarlijks gaan wij een van de Kerstdagen uit eten. Ditmaal zijn wij opgetogen naar het Roode Hert. De ontvangst in de, voor de gelegenheid opengestelde, Ridderzaal viel wat tegen. Het kwam over alsof men er pas een halve dag van te voren achter was gekomen dat er niet voldoende plaatsen beschikbaar waren ter ontvangst. Kille ruimte met tafeltjes met smoezelige kleedjes. De hier uitgeserveerde amuse viel nog meer tegen. Misschien ben ik niet geoefend genoeg, maar de smaken van zeewier en een vissige gelei, stonden ons collectief niet aan.
Vervolgens werden wij begeleid naar het restaurant zelf en dat ziet er gewoon super uit. Wel gedateerd (met het jachttroffee boven de schouw) maar erg netjes en prima stoelen. De smaken van de opvolgende gerechten waren veelal met elkaar netjes in balans en er werden opzich prima wijnen bij geserveerd. Wat ons opviel was dat de gerechten die (vooraf aangevraagd) van de gewone kaart af kwamen een stuk beter in elkaar zaten dan de gerechten van het Kerstmenu. Blijkbaar iets met routine. De bij het Kerstmenu geserveerde duivenborst was redelijk droog en kaal geserveerd (doe daar een portsausje bij of zo) en de risotto bij het hoofdgerecht was ronduit slecht.
Al met al geen hele slechte ervaring, maar het mag qua koken allemaal even wat scherper. Ik heb mij in ieder geval voorgenomen weer eens terug te gaan tijdens een normaal weekend om dan de gewone kaart nog eens te kunnen beoordelen.
PMartens M.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Bij toeval terecht gekomen, een openbaring als je in deze (toeristische) hoek wilt eten, een mooi vis voorgerecht en hoofdgerecht Mijn tafelgenoot had een prachtig stukje kalfsvlees.
Samen een heerlijk kaasplankje als dessert. Alles met veel zorg bereidt en opgediend door een kundige gastheer. Omdat we in het hotel sliepen ook nog een fraaie korting op het eten gekregen. Echt een Iens topper !
Ina B.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2014
Hotel Restaurant Het Rode Hert kunnen wij van harte aanbevelen omdat ten eerste de bediening top is.....het hele leuke gezellige mensen zijn. Alles wat je wenst maken ze voor je klaar, het eten is heerlijk en de sfeer is daar heel goed!
Cees A.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2014
De gerechten waren een verrassing, smaak en opmaak prima. Zeer gastvrije bediening.
De wijnkeuze door de eigenaresse was perfect afgestemd op de diversen gerechten
Zo'n klein dorp met zo'n GROOTS restaurant
paulzuiderhoek .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2014
Na boeking had ik me door een kort rondritje georiënteerd op plaats en route. Ik ging er daarna met een weinig scepsis naartoe. Geheel ten onrechte: wat een heerlijke sfeer en wat een gastvrije ontvangst. Alles voelde als een warm nest. Als dan ook het opgediende diner van zo'n goede kwaliteit is weten we nu al zeker dat we er, ook zonder A.H.-kortingbonnen, zeker weer terug zullen komen. U begrijpt het al: wij vieren vinden dit een adres om warm aan te bevelen. In geen van de prachtige klokken hebben we overigens een geitje aangetroffen.
Bvds .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2014
Het eten was heerlijk, leuk opgemaakt. De bouillon was erg lekker, gesneden groente op het bord en hete bouillon erover gegoten. Tong was smaakvol, lamsboutjes heerlijk, kortom weer een fijne avond gehad.
Maureen1963 .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2014
Met 4 personen via de AH-spaaractie heerlijk gegeten bij Het Roode Hert in Bovenkarspel.
Eerst een heerlijke amuse, linzensoep, daarna carpaccio, vispalet en gamba's als voorgerechten.
Hoofdgerechten: lamskoteletjes, chateau briand, kabeljauw en vleesschotel.
Tussendoor een verfrissende spoom. Zelfs zonder actie zijn de prijzen bij Het Roode Hert zeer aangenaam.
Bediening was (ook voor de 2e keer) uitstekend! We hebben genoten van een prachtige sfeer en ambiance in een voormalige herberg.
mysteryshoppers .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Wij wonen al dertig jaar in de Streek en hadden hier nog nooit gegeten. Nu met de AH actie en de goede reviews toch maar eens geprobeerd. Het pand deed ons denken aan een van de vele restaurantjes in Tsjechië. Het eten was heerlijk, de service prima maar de inrichting is ver beneden peil. Het restaurant gedeelte heb ik het dan niet over want dit is echt oud en sfeervol maar de ruimte waar je binnenkomt waar de toiletten en de garderobe zijn geeft je al te denken. Als je daarna de ruimte bij de bar binnenkomt wordt je vriendelijk begroet. Wij moesten in het zaaltje plaats gaan nemen alwaar een aperitief werd geschonken maar deze ruimte is echt zo gedateerd en ongezellig. De verlichting is te fel, de bloemen op de tafel, hypericum en kangaroepootjes waren gedeeltelijk dor en uitgebloeid. Het bloemstuk was vergane glorie, de scheidingswanden waren ver uit de tijd , boven een antieke schouw een grote zilverkleurige nep vork, mes en lepel, de erachter gelegen feestzaal was van eenzelfde kaliber. Voor eten in deze prijsklasse mag er wel eens een verbouwing plaatsvinden met een goede stylist erbij. Nogmaals over het eten hebben wij geen enkele op of aanmerking over de service ook niet maar voor de rest is een vijf eigenlijk nog te hoog. Nog wel een ander klein minpuntje. Er lagen vlekken op de met linnen gedekte tafel.
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2014
Wij hebben jaren in Bovenkarspel gewoond, en waren weer eens in de buurt. Een mooie gelegenheid om Het Roode Hert weer eens te bezoeken. Persoonlijk vind ik de entree bij de openhaard minder knus dan deze vroeger was. Dat deed echter helemaal niets af aan de altijd hartelijke ontvangst door Christine en haar team. De menukaart had voor een ieder wat wils, zelfs onze dochters (die regelmatig mee uit eten gaan) hadden geen enkele moeite iets lekkers te vinden.

Wij hebben een selectie gemaakt uit het 6-gangen menu (want ook dat kan). Zodra het voorgerecht klaar is wordt je naar je tafel begeleid en vangt het eetplezier aan. Wij hebben allen geen enkele opmerking kunnen plaatsen bij de geserveerde gerechten. Allemaal even heerlijk en bijzonder. Als voorbeeld noem ik de Knolselderijsoep met truffel. Wij waren erg benieuwd hoe dat zou smaken, en het was overheerlijk.

Kortom, wij hebben uitermate genoten en zijn met enorm veel heimwee vertrokken uit Bovenkarspel met dit (nog steeds) uitstekende Restaurant.
Monique H.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2014
We wisten niet precies wat we konden verwachten ,maar we werden heel erg vriendelijk onthaald en naar onze gereserveerde tafel gebracht in een restaurantruimte met veel oude klokken. De menukaart bestond uit een 6 gangen menu , waaruit je zelf het aantal gangen kon kiezen. Hier stonden hele originele gerechten op. Maar ook de verdere menukaart bestond uit leuke originele en lekkere gerechten.
Wij hebben gekozen uit het 6 gangen menu. Het vlees werd vlak bij je tafel aangesneden, de presentatie was super mooi en het eten voortreffelijk!! Zeker niet standaard! Elke gang ontvingen we met bewondering. Zeker voor een herhaling vatbaar en een aanrader voor iedereen die houdt van heerlijk eten en een mooie presentatie.
Mulder14 .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2014
Met 4 personen hier gegeten die allemaal zeer tevreden waren. Vriendelijke attente bediening. Alle gerechten werden mooi opgediend met een lekker garnituur.
Heico1980 .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
Wij wilden eten met de Iens actie. Omdat we pas laat gingen reserveren, was er nog weinig beschikbaar, waaronder het Roode Hert. We hadden er niet een hoge verwachting van, dit geheel zonder reden. Maar dit was geheel onterecht. Een gezellige ontvangst bij de open haard, kiezen uit de gehele menukaart en niet een vast, goedkoop, menu. Werkelijk alle gangen waren met de grootste zorg bereid. Als ik dan kritiek moet geven, waren dat de aardappelen bij het hoofdgerecht, die waren wat droog en saai. De service was prima, netjes, beleefd en niet overdreven. Een absolute aanrader!!!!!
Ninosis .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
Een oud hotel- restaurant uit 1593 waar bij binnenkomst de open haard je verwelkomd met warme vlammen. Good old fashioned bediening zoals t hoort. Eten uit de kunst: een tong die keurig werd schoongemaakt alvorens uitgeserveerd te worden, met wat groenten. twee amuses tussendoor, goed assortiment wijnen en de algehele sfeer was er een om je in te baden dus kom zeker terug hier!
Janine Voskamp
AnjaStam61 .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
Eten bij het Roode Hert vind ik altijd geweldig, lekker een aperitief bij de haard. Het eten en de wijnen zijn heerlijk. De bediening is goed en vriendelijk. De stoelen aan de tafels vind ik lekker zitten. Kortom een heerlijk avondje uit.
janny-fanzen .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Een heerlijke avond gehad bij restaurant Het Roode Hert. Je krijgt al een warm gevoel als je binnen komt, open haard aan, gezellig.
Het eten vonden we top, de garnalen/paling vooraf was een feestje, de tussendoortjes een verrassing. Het vleestrio als hoofdgerecht was super, en de nogatine parfait was zeker voor herhaling vatbaar. een heerlijke avond en we komen hier zeker terug.
Tjeerd H.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2014
Sfeer gedateerd, voorgerecht lekker. Amuse simpel 2 bitterballen. Spoom uitstekend.. Vis en vlees uitstekend. Groente te zout. Cappuccino te vet. Chocolade mousse bij toetjes en slagroom te vet.
Ambiance oubollig.
Nicolaas9 M.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2014
Heerlijk gegeten vanavond bij Het Roode Hert. Prachtig opgemaakte borden, vooral het voorgerecht van zalm, paling en garnalen en de chateaubriand als hoofdgerecht waren heerlijk. Verrassende amuses als extra gehad, kortom we hebben met z'n zessen een perfecte avond gehad. We gaan hier zeker vaker eten