Hotel Restaurant Hegen

Wezuperstraat 15 7852 TG Wezup Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Hotel Restaurant Hegen

Albert En Thea D.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
De sfeer en de bediening waren prima. Het eten helaas een stuk minder. We hadden carpaccio en mosterdsoep. De soep was prima. De smaak van de carpaccio was ook goed maar werd helaas op een warm bord geserveerd. Hoofdgerecht lamsvlees met honing en tournedos. De bereiding van het lamsvlees was uitstekend, de tournedos (gevraagd om medium) was rare maar omdat het een zeer goed stuk vlees was was dat niet erg. Wel waren beide stukken vlees veel te zout. De opmaak is jammer, je krijgt exact wat op de kaart staat. Een groot bord met een klein beetje sla, sinaasappel, een lamsfilet en een schaaltje met honing oogt toch niet. De bijgerechten waren ook niet bijzonder, sla met komkommer in verschillende diktes, gesmoorde ipv gebakken aardappelen, franse frietjes en courgette die erg zacht was. Kortom niet heel slecht maar voor ons geen herhaling.
Michel L.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Een redelijk nieuw gebouw in de stijl van een traditionele boerderij die we toevallig passeerden op de fiets. Het terras ziet er prima uit dus gestopt voor een drankje. De recenties tot dusverre zijn goed dus gelijk maar gereserveerd voor de avond. We kiezen (weer) voor het heerlijke terras en kijken uit op prachtige oude boerderijen en groen (en een redelijk drukke doorgangsweg).
Net als 's middags is de jonge bediening alert, keurig en super vriendelijk. We kiezen het "Drents menu". Drie gangen voor een nette €27,50, en starten met een Carpaccio van Drents weiderund. Intens van smaak en met gebrande pijnboom pitjes, sla en kaas schaafsel. Jammer van een stukje plastic verpakking dat mijn vrouw tussen plakjes vlees tegenkomt. Het stoofpotje van het zelfde rundvlees dat volgt is ook lekker. Goed gegaard en smakelijk gekruid. De garnituuren zijn ruim; verse Broccoli, sla, frietjes en gebakken aardappeltjes.
De bijgaande glazen rode huiswijn zijn ook prima. De afsluiter is een grote coupe vanilleijs met slagroom en een laagje 'boeren jongens' onderin. Heerlijke combinatie. Al met al een prima maaltijd, niet heel verfijnd maar gewoon lekker en goed verzorgd.
EllaP .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Lekker gegeten, 3 gangen menu voor € 19,95.
De mosterdsoep met Drentse worst was verrukkelijk!
Als hoofdgerecht schnitzel en een gehaktbal gegeten.
Dessert: dame blanche met 3 bollen ijs, warme chocoladesaus en veel slagroom!

Zeer attente en vriendelijke bediening.
Gekroel .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015

Heerlijk gegeten, 3 gangen menu voor € 19,95.
De mosterdsoep met Drentse worst was verrukkelijk!
Als hoofdgerecht schnitzel en een vegetarische quiche gegeten.
Dessert: dame blanche met 3 bollen ijs, chocoladesaus en veel slagroom!
De kok kwam regelmatig even langs om te vragen of alles naar wens was.
Gemoedelijke sfeer.
Sonja V.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Soms moet je even zoeken naar een goed restaurant, niet omdat de routebeschrijving niet klopt, maar wel omdat het een klein juweeltje is qua eten.

Restaurant Hegen is zo'n pareltje.
Gelegen in een heel klein plaatsje in Drenthe.
Overigens een prachtig plekje in de provincie.

Wij, een gezelschap van vier personen, hebben hier met veel plezier en smaak gegeten.

Hegen past de kaart steeds aan uitgaande van het aanbod van het seizoen.
De kaart is beperkt, maar dat is geen enkel probleem. Het aangebodene bestaat uit heel traditionele gerechten ( uiensoep, perfect) en schnitzel ( heerlijk) tot wat meer gedurfde combinaties van ingrediënten.
Ik at de uiensoep, zoals ik al opmerkte 'perfect' een heldere uiensoep met een gegratineerd stokbroodplakje, knapperig. En dat is best knap meestal wordt het een soppig stukje brood met kaas.
Mijn op de huid gebakken zalm was de beste die ik ooit gegeten heb.

De bijlagen, lekkere frites, zonder die ellendige kruidenmix.
Overheerlijke salade en groenten waaronder heerlijke sperziebonen zonder spek, je moet het maar kunnen koken. Beetgaar zonder taai te zijn, dat is een kunst en de keuze voor de juiste sperziebonen.

Ik heb het diner, want deze term is hier op zijn plek, afgesloten met een dubbele espresso.
Niets op aan te merken. Gewoon heel erg goed.

Ga op zoek naar dit wat verborgen restaurant. Het is de moeite meer dan waard!