Hotel Restaurant De Wijnberg

Marktplein 5 8701 KG Bolsward Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Hotel Restaurant De Wijnberg

Midsbody M.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
erg warm dus een plekje op het terras gezocht. maar tig anderen dachten er net zo over dus uiteindelijk binnen beland. ook geen straf met deze mooie inrichting. Vlotte bediening en het eten was prima. Voordeel: mogelijkheid voor kleinere porties. Gelukkig geldt dat niet voor mijn entrecote. Mooi rood en lekker gegrild.
Astrid7411 .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Mooie plek en een leuk, fijn terras. Maar niet rookvrij.
Personeel vriendelijk en netjes.

Echter, meer dan een uur op ons eten moeten wachten. Met slappe vieze frietjes, en een tournedos die zelfs al bijna koud was. Echt z'n geld niet waard.

En wat is dat met die "halve" porties, die op een prijs van 20-25 euro dan wel drie hele euro's goedkoper zijn? Dat je halve porties aanbiedt heel goed, maar doe dan in de prijs ook wat meer je best...
Jcastricum .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Het Fries menu is een leuke aanrader. Mijn tafelgenoot had een mosterdsoep die heerlijk was. Leuke bediening die ook nog eens uit zich zelf een bakje water voor de hond neer heeft gezet. Goede prijs/kwaliteitverhouding
Wim B.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Prima restaurant, leuke ontvangst en bediening, broodplankje van Turks brood was heerlijk, voorgerechten, combinatie van zalm en paling en de uiensoep prima van smaak. We kozen voor het hoofdgerecht asperges traditioneel en met een biefstuk van het angus beef. Asperges prima geschild geen draden. Enigste commentaar de ham geserveerd bij de asperges was een beetje uitgedroogd, waarschijnlijk door het warm houden. Kort gezegd TOP
Sita L.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Wij hebben verschillende ervaringen bij de Wijnberg. Aan het begin van de zomervakantie hebben we hier heerlijk gegeten, de maaltijdsalade was meer dan verrassend en overheerlijk. Mijn partner had a la carte een vlees gerecht gekozen, dit was ook uitstekend, lekkere frietjes en bijlages. Na een aantal weken kwamen we weer en hebben we beide een plate gehad. Dit was erg teleurstellend. Nadat we dit hadden aangegeven bij de bedrijfsleider, heeft hij dit erg goed opgepakt en hebben we het goed op kunnen lossen. Dit tref je niet vaak, meestal krijg je een reactie alsof het aan jezelf ligt. Wij komen dus zeker terug en geven de Wijnberg dan weer een kans, want we vinden het ook een erg gezellige plek!
Frits G.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2014
Goed uitziende tent op een top locatie. Sate gegeten, deze was veel te waterig. Bediening was langzaam en ingetogen. Na 15minuten wachten kregen we eindelijk de rekening. Helaas. Ons zie je daar niet meer terug.
Eerdmans .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
Een aantal keren bij De Wijnberg gegeten. Eén keer meegemaakt dat wij met 5 personen kwamen dineren en bij het voorgerecht, een mix van garnalen en paling, het niet mogelijk was alleen voor paling te kiezen ivm een allergie. Dit was volgens de ober technisch niet mogelijk...Je zou al bijna opstappen. Bij een tournedos van ca. €. 30,00 aangeven dat je geen puntzak friet wilt maar gebakken aardappeltjes wordt niet op prijs gesteld. Ook de stroganoffsaus kwam volgens mij uit een pakje ipv vers gemaakt. De brigade is verre van flexibel en het eten voor die prijs ver onder de maat. De locatie is prima, maar ik houd het bij een borrel ipv diner.
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2014
Je kunt De Wijnberg niet missen als je in Bolsward bent. Centraal in het dorp gelegen en met een groot sfeervol terras met donkere parasols (persoonlijk vind ik dat minder mooi) en lekkere stoelen en banken met veel kussens.
We boekten daar ook een overnachting in een nette kamer; niet groot, maar schoon en prima bedden.
Het diner gebruikte wij a la carte; heerlijk buiten. Het was er best druk, maar de bediening was vlot en vriendelijk.
De Bolswarder mosterdsoep was prettig lichtzuur en werd écht Fries gemaakt door de lokale droge worst. Lekker! Mijn partner had zeer smaakvolle mooie dikke en eveneens lichtzure tomatensoep.
Hierna de hoofdgerechten. Gegrilde tournedos met (extra) champignos en mijn partner een plate scholfilet. Het vlees was prachtig gebakken en mooi rosé. Helaas dreef het in een zeer vette jus. Ook de paddestoelen dropen van het vet. Jammer. Vet brengt smaak, maar dit was iets teveel van het goede. De vis was mooi gebakken, maar iets te droog. Erbij mooie frieten in een staande puntzak en (wat ons betreft de topper) heerlijke rabarber. Zelden zo lekker rabarber gegeten, het haalde zo ook de vettigheid direct ongedaan. Kortom, een heerlijk weekend gehad rond deze hotspot van Bolsward. Neem je fietsen mee, want je hebt prachtige tochten naar Sneek en Workum.
Hubert M.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2014
Als gift van mijn 2 zussen en 2 broers samen kreeg ik een arrangement van 3 dagen met hun en aanhang samen aangeboden, wij zijn de kinderen van De Familie P.M.C. Mulder en hadden toen in de jaren 50 afgelopen eeuw "De Witte Boekhandel" nu gewoon "Boekhandel" aan de Appelmarkt in Bolsward. Ik was een kind van 2 jaar en 8 maanden toen wij daar vertrokken uit Bolsward en in Arnhem zijn gaan wonen. Mijn verzoek om eens een keer daar te gaan kijken met zijn allen en natuurlijk alles te horen over deze periode van mijn oudere broes en zussen. Het zijn onvergetelijke dagen geworden met een bezoek aan de kerk waar ik gedoopt ben en natuurlijk ons ouderlijk huis aan de Joost Halbertsma straat in Bolsward.
Wij maakten gebruik van een 3 daags arrangement van Hotel "De Wijnberg" in Bolsward. Het is zeker aan te raden. Natuurlijk koos ik voor het Friese menu van dat hotel, en ik moet zeggen dat het verrassend is hoe de keuken haar kwaliteiten voor een mooie prijs haar gasten voorschotelt. En haar personeel er ook alles aan doet om haar gasten met een professionele manier en de nodige humor te verwennen, zeker vermelding waard is Ober Raimond, die man is een aanwinst voor dat Hotel en doet dat met veel plezier voor zijn gasten. Friese diner, Roos van rikke Skinke Gerookte Friese ham op een salade van zoete aardappel met o.a. appel en bleekselderij, op smaak gebracht met Frysk Hynder mosterd.
Heel apart echt een lekker licht voorgerecht.
Hoofdgerecht,
Gegrilde Kalfsoester, Kalfsoester van de grill met gepofte aardappel, Friese droge worst en een saus van Bleu de Wolvega.
Ook nieuw voor mij, een lekker groot stuk Kalfsoester mooi rond gegrild en zeker erg mals, het is zo veel dat ik verder alleen de salade er bij heb genomen, zeker aan te bevelen.
En als nagerecht een Fries wentelteefje.
Wentelteefje van Fries suikerbrood met een bolletje caramel - Frysk Hynder whiskyijs.
Hier kan ik kort over zijn, het is erg zoet. :-)
Hotel biedt vaak een 3 daagse arrangement aan voor een mooie prijs, het is zeker de moeite waard om daar een midweek te gaan kijken. Raimond en natuurlijk ook de andere personeel van het Hotel doen hun vak met een zeer professionele uitstraling, hier kunnen meer bedrijven van leren.
Bedankt voor (zeker voor mij) onvergetelijke dagen in Bolsward en Friesland.
Dick07 .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2014
Wij hebben al vaker in dit restaurant gegeten, ook deze keer weer met veel genoegen. Daarom melden wij dit nu graag. Ontvangst en bediening waren weer correct, snel en attent. Onze keuze viel deze keer op een wildmenu. Het voorgerecht was een salade met twee bereidingswijzen van gans. De schotel zag er fraai uit en smaakte prima. Daarna volgde een wildstoofpotje met meerdere groenten, alles ook goed van smaak. Tenslotte werden wij verrast met een rijk dessert van warme kersen, ijs, slagroom en een wafel. De aanbevolen malbec paste uitstekend bij de gerechten. Het restaurant ziet er van binnen stijlvol uit. Wij zaten bij het raam en konden zo bovendien weer eens van het uitzicht op de stad genieten. En dit alles kende een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding.

Hennie D.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2013
Na enkele jaren geleden hier geluncht,super vriendelijke bediening van een jonge dame die het vak verstond.Soepjes prima van smaak,uitsmijter en belegde waldkornbol ook prima.Heel verschil met een paar jaar terug.
Korteraar ..
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2013
wat een leuke tent, en wat een aardige kerel die ons bediende. we hadden dit keer het zogenaamde elfstedenmenu en dat was dus helemaal goed. de huiswijn,in dit geval de , was goed en normaal van prijs. het is dus een plek waar je ongecompliceerd heerlijk kunt eten tegen een normale prijs. een aanrader
Peter4765 .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2012
Fraai gelegen, maar verder wel erg sober hotel. Het eten was matig voor de prijs die betaald moet worden, lauw geserveerd bovendien. Bediening vooral in zichzelf geinteresseerd.
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2012
Wat een feest is dat; eten bij de Wijnberg! Prachtig decor, jaren 30, glas-in-lood. Personeel keurig in pak en weten ook daadwerkelijk veel af van wat je op je bord hebt en welke wijnen daar goed bij passen.
Wij zijn voor het verrassingsmenu gegaan, 3 gangen. Eigenlijk werden dat er 5. Mooie amuse vooraf, verse kipkerriesalade met gemarineerde zalm. Als voorgerecht een prachtige visterrine met zeewier eronder, tussendoor een granita van citroen en rum (heerlijk heel dun geschaafd!). Als hoofdgerecht kregen we een trio met zwijn, hert en een speklapje (dat laatste vind ik eng, maar het was prachtig gebakken en gekruid!), hutspot en spruitjes. Als bijgerechten aardappeltjes en 2 verschillende salades. Het dessert was ook een proeverij, mooi cake'je, zelfgemaakte Malibu-sorbetijs en een aardbeien-champagnemousse...
We hebben genoten, mooie wijn erbij en geweldig personeel! Voor wat we hebben gegeten wat het de 32,50 meer dan waard!!
Dennisbarend .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2012
We hebben hier vanmiddag heerlijk geluncht op het terras, we hadden carpaccio op een italiaanse bol wat heerlijk smaakte geen diepvries. het pand staat mooi gelegen in het centrum van bolsward en leuk ingericht, de bediening was goed en vriendelijk