Hotel Restaurant De Pompadour

Meer informatie over restaurant Hotel Restaurant De Pompadour

• Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Janklomp .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
ik ben wezen lunchen bij Restaurant Pompadour. Wat ik heel plezierig vindt dat je over het algemeen snel wordt geholpen. Ik had besteld een Tonijn salade welke mooi opgemaakt was en prima smaakte. Bij de salade werd getoast wit brood en stokbrood met kruidenboter geserveerd. Daarbij is de lokatie heel mooi direct aan de dijk met uitzicht op het IJsselmeer. Persoonlijk vindt ik het interieur een beetje oudbollig. Maar wel netjes. Ik zal zeker terugkomen bij dit restaurant.
Ariadne9 .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Vanavond gegeten met 2 personen. We werden na even op zoek naar iemand om aan te spreken, netjes ontvangen en naar een tafel geleid. Drankjes genoteerd en menukaarten uitgedeeld.
Onze keuze was diverse voorgerechten (6 stuks), die ik in eerste instantie allemaal tegelijk opgediend wilde krijgen-als soort tapas. Onze gastheer vond dit toch een wat vreemde keuze omdat dan alle warme gerechten koud zouden worden en omdat er ook een uiensoep (zeer gevuld) en garnalencocktail bij zat, besloten we deze als voorgerecht te nemen. De rest werd geadviseerd toch in tweetallen na elkaar te laten komen. Ik besloot toch voor het tapas idee te gaan en na enige overreding legde de gastheer zich neer bij mijn keuze. Blijkbaar ongewoon en even niet zoals gewend maar .... het gebeurde zoals gewenst, en zo hebben we genoten van meerdere voorgerechten tegelijk. De bami onder de coquilles had weinig smaak, maar de coquilles (en daar ging het om) waren lekker. De ossenhaasreepjes heerlijk mals, de groenten eronder wat teveel doorweekt door de saus, de gegrilde gamba's hadden wat meer op smaak gekund en het horse d oevre was lekker en afwisselend.
Als nagerecht wilde we een kaasplankje, wat in eerste instantie niet op de kaart stond maar toch door een aanhoudende andere gastheer bij het aansluitende buurbedrijf kon worden geregeld, met daarbij een overheerlijke sherry/dessertwijn genaamd 'el canadado' ('het hangslot', met een prachtig verhaal waar de naam vandaan komt en terecht, want wat een heerlijke sherry/dessertwijn) . Wat een heerlijke afsluiting van een lekker diner, met uiteindelijk toch gastvrije bediening (met name dank aan de blonde jongen die de extra moeite nam om deze afsluiter te regelen!).
Sophie S.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Vandaag geluncht bij dit restaurant. Er werd keurig gevraagd wat we wilden drinken. We kregen een muntthee en een kopje thee. Niks op aan te merken en lekkere koekjes erbij. Daarna bestelden wij een hamburger en een Italiaanse bol met gerookte zalm. De bol met gerookte zalm was goed. Niet geweldig maar gewoon lekker. Alleen het bolletjes was aan de harde kant. Echter de hamburger van 8,75 was een goedkope hamburger op casino brood met gebakken uien en heel veel mayonaise en ketschup. Helaas was dat het. Toen ons gevraagd werd of het smaakte. Zeiden wij dan ook dat we voor die prijs meer van de hamburger verwacht hadden. De jongen van de bediening snapte het opzich wel en toen... toen niks! Hij deed er niks mee. Wij komen hier zeker niet meer terug. Jammer want wij zijn gewoon toeristen uit eigen land.
Bertsmeder .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2015
Ik heb hier de laatste paar weken een aantal keren gegeten aangezien het weer aspergetijd is. De aspergesoep is hier ongelofelijk goed! Het is alleen heel erg vreemd dat ik de eerste 2 keren een grote kom aspergesoep kreeg (wat normaal is voor de prijs van 7,75 euro) en de laatste 2 keren kreeg ik een klein kommetje (dat houdt in dat je met 3 lepels klaar bent). Het ligt dus echt aan de waan van de dag of je het goed getroffen hebt.
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Weekend weg geweest naar Volendam en geslapen in hotel Old Dutch waar dit restaurant bij zit. De meerprijs voor een driegangendiner op de eerste avond was totaal €20,- voor twee personen dus voor deze prijs mag je sowieso niet klagen. Voor dit geld was het eten dus ook meer dan prima. We kozen voor een voorgerecht en hoofdgerecht en mochten ook van de saladebar gebruik maken. Het hoofdgerecht werd begeleid door verschillende groenten, aardappels en frites. Zeer ruime hoeveelheid. We zaten daarna zo vol dat we als nagerecht gewoon koffie en thee hebben genomen. Een prima start van ons weekendje weg.
Savatara .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2014
Gedurende de afgelopen jaren vaak dit restaurant bezocht, gisteren opnieuw, Jammer dat het diner deze keer tegenviel, het liep niet in de keuken ( observatie) Mijn vrouw en soepje, ikzelf nam de gebakken oesters, met spekjes en prei in een oriëntaalse saus, helaas overheerste het laatste, de oesters heb ik wel gezien maar niet geproefd, daarna een gegrilde zalmmoot voor mijn vrouw, die prima smaakte volgens haar en ik de ribey met bearnaisesaus, helaas bremzout.
De ober die er jaren werkt zoals altijd vriendelijk, maar zoals gezegd, het was het niet en als je je verheugd op een heerlijk diner aan het meer, dan valt dat tegen.
Ik hoop echt dat er weer wat aandacht komt voor de kwaliteit en communicatie tussen keuken en bediening zie het als een goed bedoeld advies van een loyale gast
Lepompadour .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2014
Vanmiddag, 18-04-2014 voor de lunch naar Le Pompadour in Volendam. De lunchkaart "vermeld "eenvoudig" te bereiden gerechten. Keuze laten vallen op o.a. een maaltijdsalade en twee pistolets met zalm á EUR 7,75. Na ongeveer 35 minuten waren deze klaar en werden opgediend. De maaltijdsalade was oke. De pistolets waren keihard en zwart. Geprobeerd af te happen en om door te snijden, helaas ..... De bediening aangesproken. Deze nam beide pistolets mee naar de keuken. Zonder overleg werd het geheel opgediend op 2 snede witbrood. Zonder excuses en veel te karig belegd. Dit hadden wij niet besteld! Aardigheid eraf, niet gezamelijk kunnen lunchen, dus maar opgestapt. Op de rekening werd echter wel de prijs van een pistolet vermeld.
Le Pompadour lijkt te denken dat iedereen een toerist is die alles maar accepteert. Kortom, dit restaurant verdiend geen enkele aanbeveling/ster!
Jan W K.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2013
Typisch een restaurant dat last heeft van massa toerisme, eten is redelijk maar de bediening maakt fouten en is niet echt geinteresseerd.
Sander B.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2013
Bijzonder goed gegeten met de Pinksteren. Een afgeladen tent, kwamen nog een lokale fanfare naar binnen wandelen. De sfeer zat er goed in. Daar ik geen grote visliefhebber ben, ben ik aan de ietwat dure spare-ribs begonnen (19e), echter waren deze bijzonder mals. Lekkere rabarber, witlof, rode bietjes, vlaamse frietjes werden meegeleverd. Enige minpuntje waren de gebakken aardappels, die waren wat een beetje aan de zwarte kant. Ook een tweede avond hier fantastisch rib-eyetje gegeten. Kon nog gebruik worden gemaakt van de salade bar. Fijn bedient, snel geholpen, mooie avond
Martijn O.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2013
Waar moet je anders wezen voor vis dan in Volendam en dan helemaal in dit restaurant. Daar bestond ons menu dus ook uit, vlees lieten we even voor wat het was. Omdat het asperge seizoen is begonnen we hier mee vergezeld door pata negra ham, coquilles, zalm (een beetje warm gemaakt) en Butter en Eeksaus. Het laatste is een streekgebonden saus die veel op bearnaisesaus lijkt en 1 van mijn favorieten is, heel lekker. Daarna gestoofde kabeljauw haas wederom met een botersaus die niet onderdeed aan zijn voorganger. Als hoofd gebakken griet ook weer zo perfect bereidt, het vakmanschap droop er vanaf. Kan niet anders zeggen. Ook bij deze kregen we het witte goud geserveerd. Verder werd de tafel vol gezet met bakjes groenten, gebakken aardappels, frietjes, rabarber enz. Dat zie je eigenlijk nergens meer en ik vraag me af waarom. Een trio van ijstruffels sloot het diner af. Witte-, pure chocolade en karamel. Daar mag je mij wakker voor maken.

De bediening is vlot, vriendelijk en professioneel. Zo te te merken doen ze dit wel vaker.

De ambiance oogt misschien oubollig voor deze of gene maar ik vind het gezellig. De sfeer die het uitademt komt overheen met de "Old school" gerechten die men serveert. Topper!
Laura S.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2013
De Pompadour is een luxe aandoend restaurant. Het eten is er goed, niet heel culinair of bijzonder, maar de gerechten die je voorgeschoteld krijgt smaken goed. Wel een klein puntje van kritiek: we waren daar met 10 personen en toen al het eten op tafel stond had 1 van ons nog steeds geen (opgemaakt) bord, die krijg hij even snel nog voor zijn neus (een kaal bord), verder waren de gebakken tong en de gestoofde kabeljauw zo goed als koud, dat was erg jammer. Bij het dessert gebeurde het nogmaals dat iedereen zijn dessert had en 1 persoon nog steeds niet. Dit zijn natuurlijk slordige dingen die in geen enkel restaurant mogen gebeuren. Wel even een enorm compliment voor de butter & eek saus, daar zou ik graag het recept van hebben, want die was voortreffelijk, tevens heb ik nog nooit zulke lekkere rode kool gegeten!
Lysanne Z.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2012
Heerlijk gegeten in restaurant le pompadour. Gezellig met vriendinnen een proeverijtje gedaan.
Het is werkelijk prachtig versierd voor de kerst en de bediening is vriendelijk
Smaakvankeizer .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2012
mooie zaak, al vaak gegeten de kaart is in de jaren niet veel veranderd, service is wel vaak een beetje gehaast, de gegrilde oesters zijn een aanrader , gerechten waar ze sauzen bij serveren let op en vraag saus apart anders drijft het vlees of de vis en kunnen ze helaas de smaak van net niet verse vis verdoezelen, na gerechten zijn niet echt speciaal maar wel goed ,
prijs kwaliteit is niet helemaal redelijk en je betaald eigenlijk meer voor het uitzicht op de haven dan voor de kwaliteit van het eten
Simonveenstra .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2012
Afgelopen weekend een weekend in volendam geweest, zodoende hier terecht gekomen. Het eten was heel lekker, daar mag zeker niet over geklaagd worden. Gekozen voor de tong met boter en azijn, (schijnt volendamse specialiteit te zijn) en daarna een dame blanche als toetje. Prima eten en vriendelijke bediening. Wel vind ik de inrichting ouderwets, eigenlijk net als alle andere zaken in volendam.
Francaclaassen .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2012
Super lekker gegeten in hartje Volendam met mijn vriendinnen. De vis was heerlijk en de bediening was heel vriendelijk. De prijs was ietwat hoog, maar het was het waard!
Luc S.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2012
Met 4 personen gegeten en was over het algemeen goed. De bijgerechten zijn overdadig, te veel gaat vrijwel onaangeroerd retour en dat in deze tijd, kan best wat minder. De gerechten zijn prijzig, daarentegen is de wijn weer redelijk geprijsd. De locatie is prima althans als je aan de raamkant zit.
De bediening is vriendelijk maar daar is dan ook alles mee gezegd.