Hotel Restaurant De Oorsprong

Huisterheide 7 8521 NC Sint Nicolaasga Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Hotel Restaurant De Oorsprong

Kees60 .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
We hebben én met veel plezier én met veel smaak in het restaurant van de Oorsprong gegeten. Hetgeen we voorgeschoteld kregen overtrof onze toch al tamelijk, gezien de recensies van de laatste tijd, hoge verwachtingen. De bediening was alleraardigst, dacht mee en voelde ons goed aan. Kortom: het was zeer smaakvol, plezierig en aanbevelenswaardig.
RiessenseMug .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2016
Wij doen vandaag de elfstedentocht op de fiets met regen. Als verzopen katten kwamen wij aan bij hotel De Oorsprong in St Nicolaasga.
Een allerhartelijkste ontvangst. Natuurlijk waren we welkom. "Wilt u een handdoek?"
Geweldig. Daarna koffie met heerlijke appeltaart en slagroom.
Een absolute aanrader!!!
Mirella T.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Geweldig!!! Goede prijs kwaliteit verhouding van het eten. Warm welkom! de zalm is ook een aanrader en het vegetarische menu is ook heerlijk. Ook lekkere bijgerechten, (h)eerlijk eten!
Bjverschoor .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Prachtig gelegen, sfeervol restaurant en mooi cultureel programma (live jazz!). Het eten was ook zalig, zowel voor vegetariër als vleeseter. Sinds de oospronkelijke eigenaren de oorsprong weer hebben overgenomen weer zeer sfeervol en persoonlijke aandacht!
Charlotte W.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Het hotel/restaurant is inmiddels weer overgenomen door de voormalige eigenaars en daardoor meteen gestegen in kwaliteit en sfeer. Er wordt lekker eten geserveerd, de bediening is zeer vriendelijk en de omgeving is prachtig.
Zeker een aanrader!
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Prachtig gelegen locatie met gedreven bediening. De kaart is gevarieerd en de producten vers. Genoten van een mals stukje entrecote en een Laaksemmer bot. Worteltjes iets te gaar maar verder prima. Aanrader: eten in de kas is bijzonder mooi. En als je een rondleiding kan krijgen zie je nog oud gedeelte van het huis met bedstee en een eetgedeelte met omgebouwde stallen. Leuk voor een feestje!
Martin R.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2013
Hotel de Oorsprong is een beetje vergane glorie. op 21 oktober daar gelogeerd en gegeten...wat een foute boel daar in die keuken. Mijn vrouw en ik hebben elkaar vaak aangekeken tijdens het diner. Voorgerecht gemarineerde zalm. Het is dat het raam gelukkig niet openstond, anders was het van je bord gewaaid. Hier wat van gezegd en we kregen een 2e bordje met 3 flintertjes zalm ter compensatie, echter de zalm was plakkerig en smaakte oud. Vervolgens het streekgerecht genomen, de vis...Bot. Deze vis was uitgedroogd en zag er een beetje bruinig uit, terwijl het visvlees mooi wit dient te zijn. De smaak was navenant. De prijzen waren ronduit vrij pittig te noemen en stonden totaal niet in verhouding met de kwantiteit en kwaliteit van het eten. Nee, dat was echt niet genieten. Ontbijt was de volgende morgen redelijk in de voormalige stoeterij, maar voor de rest echt geen culinaire aanrader,Thea en Martin Ravestijn