Hotel Restaurant De Loenermark

6,9
6,8
V-i-n-c-e-n-t .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Let op: ik heb alleen koffie met appeltaart genuttigd! Beide smaakten uitstekend en ik ben behoorlijk kritisch als het om koffie gaat. Het gebak was geraffineerd met nootjes en confijten maar het bleef wel appeltaart. Slagroom was vers en niet te zoet. Zaak doet wat gedateerd aan maar dat interesseert mij persoonlijk niet zolang het eten en de bediening goed zijn.
Lisa H.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Aangezien er niet heel veel aan restaurants te vinden is in de omgeving van Loenen kwamen we hier terecht. Een keer weer eenvoudig steengrillen. We werden vriendelijk ontvangen, dronken eerst wat op het terras en gingen daarna naar binnen om te gaan steengrillen. Vooraf een stokbroodje met tapenade en olijfjes. De tapenade was wel lekker. Daarna kwam er een grote schaal vlees op tafel, biefstuk, ossenworst, varkenshaas en kip/ananas spiesjes. Helaas was de biefstuk enorm taai en weeïg van smaak en lag alles op 1 bord tegen elkaar. De kip ook tegen de varkenshaas. Vooral kip wil ik altijd gescheiden houden. Combinatie kip-ananas vond ik geen succes, maar dat is verschil in smaak. Het personeel was wel vriendelijk en toen we aan het eind aangaven dat de bief niet zo lekker was, gaven ze aan dat we dat eerder hadden moeten melden , zodat ze dat konden vervangen voor een ander stuk beef. Het toetje was ok. Het interieur was wat ouderwets.
Pivoos .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Vanavond hier gegeten na een dagwandeling met 6 vriendinnen. Het eten was prima! Alles was vers en goed warm, vooraf schaaltje olijven en stokbrood met vers gemaakte tapenade. Ook kregen we na verzoek gewoon een karaf kraanwater op tafel. Koffie na afloop ook weer goed heet, en met een eigengemaakte truffel. Bediening was ook prima. Niet te duur,ook wel prettig Enige minpuntje is het wat oubollige interieur, maar ach ook dat had wel zijn charme.
San27 .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
We zijn hier geweest voor lunch. Ik had een salade voor 10,- Een klein hoopje sla met een uitgebakken spekreepje. Voor 10,- verwacht je toch wel iets meer. Er worden stevige prijzen gerekend voor vrij simpele gerechten. Ik heb dit ook gemeld bij de bediening, maar daar had hij geen enkele boodschap aan. (Hij haalde zijn schouders op)

Ik ben het dan ook geheel eens met eerdere recensies.
Robbert V.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Geen aanrader. Mini porties zeer matig eten voor de hoofdprijs. Zou geen restaurant mogen heten. Je komt met honger en gaat met honger.
Dit kunnen wij niet serieus nemen, zeker gezien onze werkwijze en reacties van andere gasten.
Uw eerdere recensies bevestigen dit ook en u kunt beter op zoek naar een passend etablissement.

Reactie van proever:

Ik denk dat je opmerkingen van je bezoekers beter wel serieus zou kunnen nemen. Met 7 personen bij jullie gegeten en niemand was enthousiast. En maak je geen zorgen...wij komen echt geen 2e keer.
Toinek51 .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
we hadden voor twee dagen een suite gehuurd, alles was netjes, beetje gedateerd misschien.
het personeel was zeer vriendelijk en hulpvaardig.
we hebben twee keer gedineerd , en twee keer ontbeten.
wat ons betreft was het helemaal top, gewoon lekker , en vlotte bediening.
Sten1985 .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Gisteravond met een groep van vijf bij de Loenermark gegeten. Hele goede ervaring! Heel vriendelijk en hardwerkend personeel (hoewel ze de kaart iets eerder zouden mogen brengen). Heerlijke olijven en brood met tapenade wordt snel op tafel gezet voor bij aperitief. . Drie gangen maandmenu kende goede prijs/kwaliteit. Buiten eten onder parasol is heerlijk op een dag als gisteren, het goede eten erbij en de gevatte professionele bediening maakte het af.
Kees H.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Een zesje voor het eten omdat mijn vrouw de salade met zalm en scampie's heerlijk vond. Mijn sliptongtjes (graatjes randen waren verwijderd) dreigden bij enige tocht van het bord weggeblazen te worden. Voor baby-tongetjes waren ze haast te klein. Ik schat dat er aan drie stuks evenveel visvlees zat als aan een sliptongtje dat ik enkele dagen daarvoor elders had genuttigd. De. gebakken aardappelen waren koud. Dit gerecht verdiende een ruime onvoldoende. Het is een jaar of 10 geleden dat we hier regelmatig aten. Ons viel op dat het interieur nog steeds hetzelfde was en inmiddels gedateerd. Ons tafeltje stond bij een onverzorgd deel van het terras. Een watervalletje moest de boel opfleuren, maar als je niets aan de beplanting doet en terrasmeubilair groen uitgeslagen is, helpt ook zo'n verwaarloosde waterval niet. De bediening deed zijn uiterste best, maar straalde geen enthousiasme uit. Nee, hier komen we niet meer terug.
Tommie35 .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Op zaterdagavond met vrienden gegeten bij de Loenermark. De ontvangst was hartelijk in een compleet volle zaak. Ondanks de drukte was de sfeer zeer relaxed. De inrichting is echt heel erg smaakvol, met verschillende gedeelten, wij zaten heerlijk ruim. Het eten is echt een plaatje, met veel verschillende gerechten, die stuk voor stuk ook geweldig op smaak zijn. De lamsrack en vegetarische loempia zijn ons het beste bijgebleven. Qua vegetarische gerechten is er een ruime keuze. Ondanks de drukte was de bediening vrij vlot en liet het eten ook niet te lang op zich wachten. Een hele fijne avond gehad, complimenten!
Harrold27 .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2015
Afgelopen zondag na een boswandeling hier neergestreken en wat gedronken en aansluitend gelunched. Zeer attente en prettige bediening. Leuke kaart en niet onbelangrijk lekker eten.
We komen graag nog eens terug.
Goedelieke .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Op een van de heetste dagen in juli hebben we heerlijk gegeten bij de Loenermark. Na een persoonlijk ontvangst zijn we begonnen met een borrel op het zon overgoten terras van de Loenermark. Na enige tijd werd het toch te koud en besloten we binnen te eten. We werden netjes naar onze tafel geleid. We hebben gekozen om zelf een 3 gangen menu samen te stellen. Goed gebalanceerde gerechten, lekker bereid en vol van smaak. Tip, laat je adviseren bij je wijn keuze voor ieder gerecht. De Loenermark maakt het verschil met zijn vakkundige en vriendelijke bediening.
Mathilde K.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
Best gezellig hotel-restaurant, gelegen aan de rand van Loenen. Prima plek om na een mooie wandeling even neer te strijken voor de lunch. De cappuccino was prima, alleen de groentesoep helaas niet. Die bleek te bestaan uit veel te zout gekookt water waar wat rauwe soepgroente aan was toegevoegd. Wij dachten in onze naïviteit nog dat ze de soep nog moesten maken voor het diner, maar nee, volgens de ober deden ze dit altijd zo. Vreemd. Gelukkig was de bediening zo vriendelijk om de soep terug te nemen. Overigens zagen de broodjes en uitsmijters die we voorbij zagen komen er wel goed uit, dus laten we hopen dat dit een eenmalige misser is.
Elly M.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2015
Vandaag met vier personen wezen eten.
Niet alles verliep naar wens. Twee van de vier voorgerechten waren niet conform de bestelling. De voorgerechten gingen retour en kwamen even later wel conform het bestelde op tafel.De bestelde MEDIUM biefstuk was doorbakken en werd opnieuw geserveerd wat dermate lang duurde dat de andere drie hun menu al op hadden en zij dus alleen na zat te eten.
Als nagerecht wilden we alle vier ijs maar helaas er waren problemen met de vriezer. Geen ijs dus.
Verder hadden we gevraagd om een karaf kraanwater om o.a. medicijnen te moeten nemen. Wat dan erg tegenvalt en volstrekt ongepast is dat er dan op de nota gesproken wordt over een karaf ijswater waar men dan ook nog € 2,50 voor rekent.
Kortom, geen al te beste beurt voor dit restaurant.
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Hier op 25 april met 4 personen geluncht. Heerlijk terras onder een hele grote parasol. Lunchgerechten zijn eenvoudig doch voedzaam, zoals je ook van lunchgerechten mag verwachten. De bediening is netjes en vlot. Een plek waar je als fietser lekker kunt uitrusten en genieten van de eenvoud.
Milco H.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
een goed restaurant, alles redelijk op orde, keuken ok, bediening ok..... gewoon een doorsnede plek om na een lange wandeling even neer te strijken... terras is goed. prijs kwaliteit een 8
Henk O.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2014
Na een heerlijke midweek in dit prachtige gebied, afgesloten met een voortreffelijk appelgebak met prima koffie. Wij hadden van te voren gereserveerd en volgens afspraak stond alles klaar. Prima ambiance met wat ouderwetse beeldjes van clowntjes en heksen. Ach ja, dat maakt het wel apart. de bediening was correct en vriendelijk.
A-van-Dijk .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2014
Wij waren hier op een zonnige dag. Het was erg druk. Daardoor duurder het wat lang voordat wij onze lunch kregen. Ook moesten we wat langer op ons drankje wachten omdat mijn partner naar toilet was toen ze kwamen vragen wat we wilden drinken. Wel lekker gegeten.
Pedro666 .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2013
na een forse boswandeling in het sprielderbos in de loenermark geeindigd voor een diner en een overnachting. bijzonder vriendelijk en attent personeel. entourage is wat mutsig, maar okay, ieder zijn smaak.

na twee heerlijke glaasjes huiswijn om in de stemming te komen de menukeuze bepaald. door de boswandeling in herfststemming bestelden wij voor dik drie tienjes per persoon een bourgondische proeverij vooraf met daarna een wildschotel met wild zwijn en hert.

het voorafje stond veelbelovend op de kaart, maar de uitvoering was matig. meloen met ham waren te koud, de garnalen met gestolde saus dof en lauw. kippespiesje redelijk. het voorgerecht werd gered door de gefrituurde champignons. lekker. de borden opwarmen scheelt een stuk in de beleving.

op het hoofdgerecht was niets aan te merken. een goed stukje wild zwijn en hert verschenen smakelijk opgemaakt op het bord, netjes gelardeerd met groenten, aardappels. mals, sappig, vers, smakelijk en leuk opgemaakt. ook hier de suggestie om de borden voor te verwarmen.

lekker kopje goede koffie en thee na, waarbij het laatste er wel uitsprong doordat de verschillende theeen netjes los in blikjes werden aangeboden, om daarvan naar wens schepjes of mixjes in het gaasje te deponeren.

kortom, de bedoeling is goed, maar er mogen nog wel enkele puntjes op de i gezet worden.
Jan H.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2013
Hier gepoogd te lunchen na de Natuurmonumenten boomplantdag met 12 personen (waaronder 6 kinderen tussen 3 en 9 jaar). We kwamen iets na lunchtijd aan en het was kennelijk druk geweest (niet vreemd met zo'n groot evenement in buurt, maar kennelijk kwam dat hier als een volslagen verrassing), dat mag echter nooit een excuus zijn voor de buitengewoon belabberde service. Geen kind vindt het prettig om drie kwartier te moeten wachten op een fristi en een (wel heel erg kleine kinder-)pannenkoek. Een tosti is ook geen uitsmijter en pindasaus mag ook best warm en smeuïg zijn, en slechts één tint bruin... Een aaneenschakeling van missers dus - niet best. Vooral teleurstellend voor degene die ons de lunch aanbood. Jammer.
13marcel .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2013
Met een groep van 22 personen hier wezen eten. Vooraf afspraken gemaakt over een speciaal keuze menu aangevuld met het maandmenu. Ontvangst aller hartelijkst. Ondanks zo'n grote groep werd elke gang tegelijkertijd opgediend. Eten was prima en ruim voldoende. Prijs/kwaliteit verhouding prima in balans. Kom hier zeker nog weer eens terug.