Hotel Restaurant De Lochemse Berg

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag vanaf 10:00

lekkerbel .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Op een prachtige plek middenin de natuur zijn wij culinair in de watten gelegd vanwege een lieve vriendin die haar Sara mijlpaal wilde vieren met haar vriendinnen.

De inrichting is huiselijk en bijzonder. Elk hoekje is weer een verrassing. En dat geldt ook voor de hotelkamers. Qua sfeer en persoonlijke benadering is het eerder een B&B dan een hotel.

Het personeel is gastvrij en allerliefst.

Op tafel stonden schalen met zaligheden: skrei met prei, pistache en waterkers - tonijn met rettich, mandarijn en pinda - gamba's - gelakte makreel met krokante groente en soja. We hadden er nog geen genoeg van en werden verwend met asperges met zalm. Tot slot werd een megataart aangesneden.

Manlief en ik bleven slapen op dit paradijselijke plekje: we hebben letterlijk geslapen tussen de bomen met een achtergrondkoor van vogeltjes.

Dit zijn van die weekendjes waar je nog lang over napraat en waar je met veel plezier aan terug denkt!
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Twee avonden hebben we buiten op het terras gegeten. Daar zit je uitstekend, uitzicht op een groot gazon met oude bomen.
Het hotel-restaurant wordt voornamelijk gerund door Peter, die in de keuken staat, en Caroline, de hartelijke gastvrouw. Dat Peter kan koken heeft hij eerder in het Amersfoortse Tollius bewezen. Hier zijn er vooraf vastgestelde menu's met allemaal kleine gerechten, maar je mag vooraf wel je wensen vertellen. Groenten uit eigen moestuin, waar je ook zelf kunt rondkijken - vooral voor stadsbewoners erg leerzaam.
Smaakt het? Nou en of, hoewel het ene gerecht ons meer aansprak dan het andere. In het bijzonder hebben we genoten van de zeebaars op de manier van Mario (die uit Neck), de risotto met bloemkool en de kip op hooi. Op wijnkaart staan uitstekende wijnen en voor wie aarzelt over juiste wijnkeuze is Caroline een prima raadgeefster.
De Lochemse Berg is een bezoek dubbel en dwars waard, ook al door de prachtige fietstochten die je in de omgeving kunt maken.
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2015
De Lochemse Berg is kort geleden heropend. De eetzaal is zeer smaakvol ingericht met verschillende zithoekjes voor het geval je privacy op prijs stelt. Er is een mooi assortiment wijnen, waaronder mooie Italianen uit o.a. de Piemonte. De entree bestond uit een plateau van diverse Achterhoekse gerechtjes, waaronder rilette. Ronduit heerlijk. Daarna een mooi stukje zeebaars, een mals stukje boeuf en tot slot een gevarieerd kaasplateau. Het geheel kon in een zeer ontspannen en vriendelijk sfeer worden genoten. Dat gaan we vaker doen!
maud1821961 .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Fantastisch gerenoveerd hotel, waar de gastdame en gastheer service en genieten hoog in het vaandel hebben staan!
Lekke relaxed borrelen bij de openhaard. Eten wat op het menu staat met een zeer uitgebreide wijnkeuze.
Wij komen er zeker nog eens terug
Maud & Diederik
fsakoerts .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2014
We werden allerhartelijkst ontvangen in een hotel met een klassieke buitenkant, maar met een moderne binnenkant. Kamers prachtig gerenoveerd.
Ontbijt en diner voortreffelijk. Drie dagen hier gegeten en drie dagen een ander uitgebreid menu. Grote keuze uit klasse wijnen die je zelf kan uitzoeken. Extra verzoeken voor het menu werden meteen gehonoreerd. De gastvrijheid van Caroline, Peter en het personeel is hartverwarmend.
ZO KAN HET DUS OOK!
Ideaal startpunt voor het maken van boswandelingen. De routes beginnen achter het hotel. Na afloop bij het haardvuur een wijntje.
Hier komen we dus graag nog weer eens terug.
Marjan en Frans