Hotel Restaurant De Hoofdige Boer

Dorpsstraat 38 7218 AH Almen Nederland Kaart

Over restaurant Hotel Restaurant De Hoofdige Boer

Ontspannend eten in Almen

Behoefte aan gezellig eten en drinken? Dan is Landhotel De Hoofdige Boer de juiste plek voor jou! In Almen kan je nu genieten van heerlijke lunchgerechten en lekkere lokale gerechten. De menukaart is gebaseerd op de Frans-Europese keuken, met invloeden uit eigen streek. De Hoofdige Boer staat ook bekend om haar mooie Theetuin, dus met lekker weer kan je hier plaats nemen en genieten van het eten. Vleesliefhebber? Op de zondagen in de maanden juni, juli en augustus bereiden de chef’s met mooi weer stukken vlees op de barbecue!

Meer informatie over restaurant Hotel Restaurant De Hoofdige Boer

• : Gratis parkeren in de buurt & parkeerplaats

Maandag t/m zondag 12:00 - 20:30

• Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Erg duur
Joost V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Geluncht in de tuin, 25 graden, mooie tuin. Bediening prima, bepakt en bezakt met pinmachine en electronisch bestelapparaat en schoonmaakdoekje. Lunchgerechten erg simpel qua keuze. Broodje zalm met overdosis roomkaas en te duur voor hetgeen je krijgt. Geld ook voor het twaalfuurtje.
Mart J.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Met vrienden gegeten in restaurante De Hoofdige Boer. De gerookte zalm heb ik zelden zo lekker gevonden. Voortreffelijk. De heilbot smaakte goed. De wijze waarop het aangeboden werd vond ik niet handig. Het zat in een kom die op een groot bord stond. Daar lag ook nog wat groente op maar die lag verscholen achter de kom. Ook Franse frietjes vind ik een minder voor de hand liggende keuze. Ze prikken lastig aan je vork en passen naar mijn mening beter in een fastfood restaurant. Het dessert smaakte ook weer voortreffelijk. De bediening was vriendelijk en correct. De tafels staan ver van elkaar waardoor je voldoende privacy hebt. In Almen gaat men waarschijnlijk vroeg naar bed. Het laatste uur zaten we alleen maar daar maakte men helemaal geen punt van.
Louisa B.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Weinig gezellige sfeer in het restaurant, geen muziek en ook de bediening was weinig hartelijk en alert. Ook duurde het erg lang voor we ons eten geserveerd kregen en was het uiteindelijk niet veel maar wel lekker. Biefstuk was goed bereid en ook garnituur was smaakvol. Groentetaartje was lekker maar wel aan de prijs voor hetgeen geserveerd werd.
Hartelijk dank voor uw reactie, fijn dat u lekker gegeten heeft. Met de bedieningsmedewerkers zal ik een en ander doornemen. Normaliter is er wel (achtergrond) muziek aanwezig. Helaas waren wij er zelf niet. We zullen uw opmerkingen ter harte nemen en gaan ervan uit dat dit een incident is. We zullen er alles aan doen om het plaatje een volgende keer te laten "kloppen". Excuses, en graag tot ziens!
Jeanette D.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2015
Wij hadden een driedaags verblijf bij de hoofdige boer,met 1 keer diner,rustige en relaxte sfeer,er wordt met liefde gekookt,heerlijke bijgerechten ,jammer dat ze niet aan de ah actie meedoen anders hadden wij er nog 2 keer gegeten.aangenaam hotel met mooie theetuin,ook aan te bevelen.
Tilly V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
We hadden bij de Hoofdige Boer in Almen een 3-daags arrangement geboekt en besloten de 1ste avond hier ook te eten. Supervriendelijke bediening die ons zelf lieten beslissen wanneer we aan de volgende gang toe waren! Heel relaxed. We namen het Ovink menu van 29,95 en kozen de uiensoep vooraf. Als hoofdgerecht namen we schnitzel met champignons en gesmolten kaas er overheen. Lekker, wel machtig! Het toetje was de topper: vanilleroomijs met bosvruchten en echte slagroom, waar vindt je dat nog! Heerlijk gegeten, zeker een aanrader!!
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2015
Uitstekende sfeer. Mooie locatie. We hebben hier 2 keer gegeten, omdat het ons zo goed beviel. Hoofdgerecht entrecote en kalfsribeye smaakvol bereid en borden en side plate warm/ heet geserveerd.
Verse groenten zijn erg smaakvol. Nagerechten reuze soes is romig en lekker. Aardbei bavarois en crème brulee zijn aanraders. Service en bediening laat niets te wensen over. Erg vriendelijk en correct
S V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2015
Buiten gegeten, een lunch tijdens een wandeling langs de rivier de Berkel. Het is heerlijk zitten in de theetuin van dit restaurant/hotel. De bediening is vlot en vriendelijk en de salade en pannenkoek die wij aten waren goed van kwaliteit.
Ook heel prettig; de kan met water op het buffet buiten, waar je zelf uit kan schenken, fijn met warm weer.
Annelies V.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2015
Nog laat besloten hier, het royale restaurant in het van oudsher bekende hotel, te eten. We werden vriendelijk ontvangen, jas aangenomen. We kozen in eerste instantie voor een hoofdgerecht: kalfsribeye en krokante scharrelkipfilet in een piri piri saus. Daarbij werd een groentemengsel van schorseneren, paprikareepjes en courgette geserveerd. De aardappelgratin was heerlijk en de bijgerechten werden een tweede keer op ons verzoek geserveerd door de vriendelijke bediening. We hadden zo genoten van het hoofdgerecht dat we besloten een nagerecht te nemen. Dame Bleu, boeren roomijs met warme rode vruchten en slagroom en een Crême Brûlée. Een heerlijke afsluiting van de avond in dit gezellige restaurant.
JandL .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Een dag rondgezworven in de streek rond Almen in de Achterhoek. Eerst de idyllisch gelegen Staringkoepel bezocht waar je alleen langs de oever van de Berkel en met behulp van een zelf over te trekken voetveer kunt komen. Geheel in de sfeer van het werk van Staring was het onvermijdelijk om in de nabijheid van Almens kerkje (elk weet immers waar dat kerkje staat) te gaan eten in het nabijgelegen hotel restaurant "De Hoofdige Boer". De bediening was buitengewoon hartelijk. Ik liet me de rundercarpaccio van het IJsselvalleirund goed smaken, één van de betere in zijn soort. Er werd een lekker stuk molenbrood bij geserveerd. Ook de zalmfilet was zeker de moeite waard. Kortom heerlijk gegeten, wel binnen vanwege de temperatuur. Ik weet niet of er bij goed weer buiten gedineerd kan worden, maar de tuin aan de overzijde van het restaurant zou zeker een of twee punten extra waardering voor het decor opgeleverd hebben.
Rob S.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Tijdens onze wandeling van een eerlijke lunch genoten. Ook pannenkoek te verkrijgen. Een mooi terras in een prachtige tuin. Zeer aan te bevelen.
Cees070 .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Op de afgesproken tijd werden we welkom geheten en men wist precies dat we om een rustige tafel hadden gevraagd bij het raam. In het restaurant zelf zat een grote groep en de bediening speelde hier goed op in door ons te keus te laten om te kiezen voor een tafel bij het raam in het aangrenzende bar/lounge gedeelte. Beiden bestelden we een hoofdgerecht van de kaart; prima mals vlees met een mooie garnituur van verse groente en frites. Op ons verzoek werd er nog wat extra verse groente geserveerd. De begeleidende huiswijn viel in goede smaak; zo ook de kopjes koffie tot besluit. Compliment aan de hele brigade!
Gerard D.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2014
Wij hebben hier het menu besteld. Met een gazpacho, een varkenshaasje met kruidenbrie, 'pommes noisette' cherrytomaatjes en een goed aangemaakte salade met groene en rode krulsla. Als dessert ijs met slagroom en een vruchten koelie in een coupe. Een traditionele maaltijd. Goed klaargemaakt en prima opgemaakt. De bediening was vriendelijk. Er is voldoende parkeergelegenheid.
Job V.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2013
Hoe is het diner hier te beschrijven? Als een eenvoudige, doch voedzame maaltijd. Een smakelijke mosterdsoep vooraf,ossenhaaspuntjes zacht en mooi rood, maar helaas in een Stroganoffsaus,die regelrecht uit een pakje leek te komen (was de saus er maar naast geserveerd) en een simpel garnituur van brocolli en pommes gratinees. Toe een soes met erg zoete creme en wat bolletjes ijs.Eigenlijk weinig op aan te merken,maar de gerechten zijn behoorlijk aan de prijs.
Lizzie V.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2013
Na een fietstocht van Zutphen naar Almen viel de keuze op de Hoofdige Boer. Er is een prachtig terras, maar het had hard geregend, dus binnen een tafel gereserveerd. De Elzasser wijn was niet meer voorradig, maar de Zuid-Afrikaanse huiswijn voldeed prima. Een karaf water was geen probleem, voor mij altijd een pluspunt. De gambaspies en de rode mulfilet waren heerlijk, het garnituur een beetje oubollig. Toe kozen we voor een dame-bleu , dit was boerenijs met rodebessensaus en slagroom en een aangeklede cappucinno , allebei goed. De meisjes waren erg vriendelijk, de ober deed een beetje uit de hoogte. We moesten ook wel om aandacht bedelen, tot we tenslotte als laatsten over waren en bijna vergeten werden...
Christiaan A.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2013
hoe het binnen is weet ik niet, maar op een warme zomerdag is het heerlijk toeven op het grote terras. Het eten is goed, maar niet heel bijzonder. De prijs belooft meer. De wijn (de weinig bekende Pecorino) smaakt uitstekend.

Anne B.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2013
We waren op vakantie in de buurt en dit restaurant werd onze keus. Er was 'gelukkig' een tafel vrij. Het merendeel van de tafels was voor hotelgasten. We werden snel geholpen aan een drankje en de kaart.
Als voorgerecht hadden we carpaccio van Rijn-IJsselrund en aan de andere kant Nägelholt met honingmeloen. Het laatste was heerlijk en leuk opgemaakt. De carpaccio was supervers, maar helaas zat er een dressing overheen die we nog veel vaker terug hebben gezien over de andere salades.
Als hoofdgerecht aten wij ribeye en rode mul. Het vlees was goed en sappig mals bereid, voor menigeen wellicht net iets te rauw. De rode mul was goed bereid, heerlijk op smaak en vlokkerig, maar het velletje was storend. Niet gefileerd of niet krokant gebakken? Persoonlijk hou ik niet van een slap velletje. Erbij salade, gebakken aardappelen met ui en tijm en broccoli. De bijgerechten waren voor ons erg ouderwets; dit kan ook anders op het bord of erbij.
Als dessert hadden wij koffie (slap) en een torentje van kletskoppen en yoghurt-kersenijs. Het ijs was geweldig. Het komt van een boerderij elders in de omgeving en was heerlijk van smaak en structuur.
Wij hebben ons laten verleiden door een glaasje sleedoornlikeur bij de koffie; dit stond op kaartjes in het restaurant en op de menukaart. Helaas, maar dit was een misser. Voor ons, als likeurliefhebbers, absoluut niet lekker... Een zure en bittere pruimensmaak.
De service was redelijk. We moesten wat lang wachten tot de lege borden werden weggehaald. Helaas zaten wij dicht bij het uitgiftepunt en hebben wij het nodige geklets van het personeel meegemaakt, met als toppunt dat een oudere heer werd uitgelachen die diverse malen in slaap viel. Waar wij bewondering hadden dat deze oude heer nog in zijn eentje op stap was, had het personeel waarschijnlijk andere gedachten.
Jo-anna .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2012
De parelhoensoep was erg zout, de parelhoen smaakloos. Bovendien met veel hele erge dunne plakjes champignon. Het was roomsoep, maar met leek wel alleen maar room. Geen succes al met al. Personeel was heel vriendelijk, geen moeite te veel. Maar het was niet heel druk.