Hotel Restaurant De Hoofdige Boer

Dorpsstraat 38 7218 AH Almen Nederland Kaart

Over het restaurant Hotel Restaurant De Hoofdige Boer

Ontspannend eten in Almen

Behoefte aan gezellig eten en drinken? Dan is Landhotel De Hoofdige Boer de juiste plek voor jou! In Almen kan je nu genieten van heerlijke lunchgerechten en lekkere lokale gerechten. De menukaart is gebaseerd op de Frans-Europese keuken, met invloeden uit eigen streek. De Hoofdige Boer staat ook bekend om haar mooie Theetuin, dus met lekker weer kan je hier plaats nemen en genieten van het eten. Vleesliefhebber? Op de zondagen in de maanden juni, juli en augustus bereiden de chef’s met mooi weer stukken vlees op de barbecue!

Meer informatie over restaurant Hotel Restaurant De Hoofdige Boer

• : Gratis parkeren in de buurt & parkeerplaats

Maandag t/m zondag 12:00 - 20:30

Jouw recensie over het restaurant Hotel Restaurant De Hoofdige Boer

Annemarie V.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2017
Voor kerst hadden we een hotelbon gekregen die we besloten te verzilveren in De Hoofdige Boer. Bij een nachtje hotel hoort ook lekker uit eten en dan drinken we daar ook graag een glaasje wij bij en willen we niet meer rijden. Daarom besloten we om in het hotel te blijven eten. We werden niet teleurgesteld.
Vooraf hadden we de vistrio, met gerookte zalm, gerookte meerval en een pate van zalm. Allemaal erg lekker al had een schijfje citroen bij de gerookte zalm lekker geweest.
Als hoofdgerecht kozen we de vis van de dag, bestaande uit gebakken zalmfilet met mosterdsaus. Deze was erg lekker. Niet te gaar en ook niet te rose. Precies goed. De mosterdsaus vroegen we er apart bij en dat was een smaakvolle, beetje romig/zure saus die goed bij de vis paste. De vis lag op een bedje van haricots verts en snijboontjes. Lekker veel groente. Ook op het bord lag een rondje aardappelgratin. Romig en goed op smaak. Erbij kregen we gebakken aardappeltjes en een heerlijke koolsalade. Als dessert namen we koffie met zoete lekkernijen. We hebben heerlijk gegeten en de bediening was attent. Twee jonge jongens die het goed deden, maar nog wel de puntjes op de i kunnen zetten door: direct bij het aangeven van de menukaart te vertellen wat de vis van de dag is en de wijnkaart direct te geven. Maar erg vriendelijk en een prima service. Dit gaan echte horeca toppers worden.
Een klein nadeel is wel, maar dat heeft niets met het eten te maken, dat de meeste gasten erg vroeg dineren en dat het restaurant om half negen uitgestorven is. Wij zaten dus op een gegeven moment helemaal alleen, maar ach dat was ook wel weer gezellig. We komen zeker terug!
Annemarie V.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2017
Frits K.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Het restaurant heeft een naam in de regio en wij hebben ons bezoek ook inderdaad als zeer prettig ervaren. Kwaliteit van de maaltijd en de service was hoog en prettig.
embovideo .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Komen zeker nog eens terug al voor zaterdag weer besproken beviel ons uitstekend met heerlijk gegeten prijs kwaliteit prima en voor mij een prettige ruimte ik draag twee hoortoestellen.
alet van den bosch .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2017
Lekker gegeten in de tuin. Aardig personeel . Bijzonder was dat er een heerlijke kan met zeer koud water stond waar je van kon nemen zonder kosten zo vaak als je wilde .
wzoll26 .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Geweldig gegeten in de mooie tuin.
Het 3 gangen menu was heerlijk, en hele aardige bedienig.
Wij komen hier zeker nog een keer terug!
Jac D.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Wij hadden aspergesoep als voorgerecht met zelfgebakken brood. Als hoofdgerecht asperges op authentieke wijze met ham, ei en geklaarde boter. Het was lekker van smaak en voldoende. Het nagerecht - dame bleue - maakte het af. We komen zeker terug.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Veruit beste restaurant van Almen. Modern verzorgd inferieur, prachtige theetuin. Vriendelijk, ervaren personeel.
Rijk gevarieerde menukaart met landelijke gerechten. Mooie wijnkaart. Prijs-kwaliteitsverhouding prima.
Matthijs D.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
De locatie is prachtig en de ontvangst was hartelijk. Het opnemen van de wijnkeuze duurde wat lang. Wij gingen voor het vega-menu, de proeverij en skreifilet.

Proeverij van voorgerechten was goed. Het voorgerecht van het vegetarisch menu was echter een mega-bord pastasalade dat ook als hoofdgerecht had kunnen dienen. Het vegetarisch hoofdgerecht miste de beloofde noten en was *exact* hetzelfde als de skreifilet, maar dan met courgette. Jammer. De afzonderlijke elementen waren prima, maar de samenhang van beide gerechten ver te zoeken. De kaasplank kwam zonder uitleg en stond dubbel op de rekening. De port erbij hield zich bij geen enkele kaas staande.

Al met al wat teleurgesteld, want er zit wél potentie in deze zaak. Bediening was zeer vriendelijk doch soms wat onbeholpen. De keuken beheerst de basis maar mist visie. Tegelijk was het ook niet uitgesproken slecht en de locatie erg mooi. Een (krappe) voldoende.
DickWijn .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Mijn vrouw en ik hebben er heerlijk gegeten. Voortreffelijke bediening in een mooi restaurant.
Rustieke omgeving buiten de drukte van de stad Zutphen.
Voor herhaling vatbaar!
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Uitstekend gegeten en zeer vriendelijk bediend! Prijs wat aan de hoge kant maar verder is er niets op aan te merken.
Grada H.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Een zeer gastvrije en persoonlijke ontvangst van de gastvrouw.
Prima en zeer smakelijke gerechten. Een hele prettige bediening
Joost V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Geluncht in de tuin, 25 graden, mooie tuin. Bediening prima, bepakt en bezakt met pinmachine en electronisch bestelapparaat en schoonmaakdoekje. Lunchgerechten erg simpel qua keuze. Broodje zalm met overdosis roomkaas en te duur voor hetgeen je krijgt. Geld ook voor het twaalfuurtje.
Mart J.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Met vrienden gegeten in restaurante De Hoofdige Boer. De gerookte zalm heb ik zelden zo lekker gevonden. Voortreffelijk. De heilbot smaakte goed. De wijze waarop het aangeboden werd vond ik niet handig. Het zat in een kom die op een groot bord stond. Daar lag ook nog wat groente op maar die lag verscholen achter de kom. Ook Franse frietjes vind ik een minder voor de hand liggende keuze. Ze prikken lastig aan je vork en passen naar mijn mening beter in een fastfood restaurant. Het dessert smaakte ook weer voortreffelijk. De bediening was vriendelijk en correct. De tafels staan ver van elkaar waardoor je voldoende privacy hebt. In Almen gaat men waarschijnlijk vroeg naar bed. Het laatste uur zaten we alleen maar daar maakte men helemaal geen punt van.
Louisa B.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Weinig gezellige sfeer in het restaurant, geen muziek en ook de bediening was weinig hartelijk en alert. Ook duurde het erg lang voor we ons eten geserveerd kregen en was het uiteindelijk niet veel maar wel lekker. Biefstuk was goed bereid en ook garnituur was smaakvol. Groentetaartje was lekker maar wel aan de prijs voor hetgeen geserveerd werd.
Hartelijk dank voor uw reactie, fijn dat u lekker gegeten heeft. Met de bedieningsmedewerkers zal ik een en ander doornemen. Normaliter is er wel (achtergrond) muziek aanwezig. Helaas waren wij er zelf niet. We zullen uw opmerkingen ter harte nemen en gaan ervan uit dat dit een incident is. We zullen er alles aan doen om het plaatje een volgende keer te laten "kloppen". Excuses, en graag tot ziens!
Jeanette D.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2015
Wij hadden een driedaags verblijf bij de hoofdige boer,met 1 keer diner,rustige en relaxte sfeer,er wordt met liefde gekookt,heerlijke bijgerechten ,jammer dat ze niet aan de ah actie meedoen anders hadden wij er nog 2 keer gegeten.aangenaam hotel met mooie theetuin,ook aan te bevelen.
Tilly V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
We hadden bij de Hoofdige Boer in Almen een 3-daags arrangement geboekt en besloten de 1ste avond hier ook te eten. Supervriendelijke bediening die ons zelf lieten beslissen wanneer we aan de volgende gang toe waren! Heel relaxed. We namen het Ovink menu van 29,95 en kozen de uiensoep vooraf. Als hoofdgerecht namen we schnitzel met champignons en gesmolten kaas er overheen. Lekker, wel machtig! Het toetje was de topper: vanilleroomijs met bosvruchten en echte slagroom, waar vindt je dat nog! Heerlijk gegeten, zeker een aanrader!!
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2015
Uitstekende sfeer. Mooie locatie. We hebben hier 2 keer gegeten, omdat het ons zo goed beviel. Hoofdgerecht entrecote en kalfsribeye smaakvol bereid en borden en side plate warm/ heet geserveerd.
Verse groenten zijn erg smaakvol. Nagerechten reuze soes is romig en lekker. Aardbei bavarois en crème brulee zijn aanraders. Service en bediening laat niets te wensen over. Erg vriendelijk en correct
S V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2015
Buiten gegeten, een lunch tijdens een wandeling langs de rivier de Berkel. Het is heerlijk zitten in de theetuin van dit restaurant/hotel. De bediening is vlot en vriendelijk en de salade en pannenkoek die wij aten waren goed van kwaliteit.
Ook heel prettig; de kan met water op het buffet buiten, waar je zelf uit kan schenken, fijn met warm weer.
Annelies V.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2015
Nog laat besloten hier, het royale restaurant in het van oudsher bekende hotel, te eten. We werden vriendelijk ontvangen, jas aangenomen. We kozen in eerste instantie voor een hoofdgerecht: kalfsribeye en krokante scharrelkipfilet in een piri piri saus. Daarbij werd een groentemengsel van schorseneren, paprikareepjes en courgette geserveerd. De aardappelgratin was heerlijk en de bijgerechten werden een tweede keer op ons verzoek geserveerd door de vriendelijke bediening. We hadden zo genoten van het hoofdgerecht dat we besloten een nagerecht te nemen. Dame Bleu, boeren roomijs met warme rode vruchten en slagroom en een Crême Brûlée. Een heerlijke afsluiting van de avond in dit gezellige restaurant.