Hotel Restaurant De Hoofdige Boer

Dorpsstraat 38 7218 AH Almen Nederland Kaart

Over het restaurant Hotel Restaurant De Hoofdige Boer

Ontspannend eten in Almen

Behoefte aan gezellig eten en drinken? Dan is Landhotel De Hoofdige Boer de juiste plek voor jou! In Almen kan je nu genieten van heerlijke lunchgerechten en lekkere lokale gerechten. De menukaart is gebaseerd op de Frans-Europese keuken, met invloeden uit eigen streek. De Hoofdige Boer staat ook bekend om haar mooie Theetuin, dus met lekker weer kan je hier plaats nemen en genieten van het eten. Vleesliefhebber? Op de zondagen in de maanden juni, juli en augustus bereiden de chef’s met mooi weer stukken vlees op de barbecue!

Meer informatie over restaurant Hotel Restaurant De Hoofdige Boer

• : Gratis parkeren in de buurt & parkeerplaats

Maandag t/m zondag 12:00 - 20:30

Jouw recensie over het restaurant Hotel Restaurant De Hoofdige Boer

AJ V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2018
De saus op de garnalen was opgewarmde Conimex, de gebakken aardappeltjes van Aviko?
Voorgerecht was prima, alhoewel bedenkelijke gezichten omdat wij als kleine eter(s) samen een voorgerecht namen. Water op tafel kostte achteraf 4,75 euro !!!
Glimlach zit 'vastgebakken' op gezicht eigenaresse, denkt zij even niet in beeld te zijn...……..
Wij gaan daar niet meer naartoe en zullen niemand adviseren naar deze 'gerenommeerde' tent te gaan.
Ted V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2018
Het restaurant biedt een prima menukaart met voor ieder wat wils. Het eten is goed en de porties zijn toereikend. Wij aten zalm en eend als hoofdgerecht en hadden de runderbouillon en brood met tapenades vooraf. De eend was echt perfect gebakken, precies zoals het hoort. Als er een kritiekpuntje gegeven mag worden dan is dat het gebruik van diepvries groenten en opgewarmde aardappeltjes. Dat lijkt ons een kleine moeitje om te verbeteren.
De ruime opstelling in het restaurant hebben wij als zeer prettig ervaren, je zit daardoor lekker rustig. De bediening is zeer correct. Als we in de buurt zijn komen we er graag terug. O ja, ze hebben een mooie tuin waar wij 's middags de lunch hebben genoten. Voor de avond was het nu te koud, maar zeker een aanrader bij goed weer.
Alice M.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2018
Eten zeer kleine porties..eendenborst met saus werd geserveerd zonder saus...bijlage: gebakken aardappeltjes (opgewarmd) groenten 5 ministukjes paprika en 1 stukje courgette..
Vegetarisch: 1 gerecht op de kaart..
Quiche. Opnieuw ook opgewarmd..bijlage..zelfde ministukjes groenten. Vraag aan bediening: komt er nog groenten? Komt er nog saus? Nee hoor..was compleet?????
Dessertkoffie met lekkernijen gevraagd: kregen koffie met 3 koffiebonen..vergis? Te druk? Te weinig personeel ? Kortom: alles te weinig en incompleet!
Opmerking::hier vaker gegeten toen was het stukken beter. Ter plekke wel gereclameerd: excuses van meisje dat bediende maar de kok had haar gezegd dat " alles wel ok was"??? Hoezo???
Jos W.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
Op het terras aan de overkant ronduit slechte bediening. We hadden rosé besteld en broodplankje. Na half uur eens vragen waar het brood bleef, terwijl we de rosé allang op hadden. Andere ober zei toen dat hij het zou navragen. Geen enkele terugkoppeling! Ik mocht wel even het volle bedrag betalen. We gingen kijken of deze locatie iets zou zijn voor ons 25 jarig huwelijk...Nee dus met deze "service".
B.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
.........................................................................................................................................................................................................................................
Claire A.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Prima eten, bediening is aardig maar het mag wat sneller. Inrichting is gedateerd. Publiek is op leeftijd.
Aalt T.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Het personeel doet er alles aan om je het als gast naar de zin te maken. Ook bezoekers met bepaalde voedselallergieën kunnen hier prima terecht voor een heerlijk diner. Uitstekende service. En de gerechten waren overheerlijk.
Marjolein A.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Bediening ronduit slecht. geen hartelijk welkom en uitleg menu. Drie stoelen in plaats van vier. geen bordjes bij het brood vooraf. Niet vragen hoe we het vlees gebakken willen hebben (gevolg: nagenoeg rauw), geen tweede glas wijn bijschenken, geen wijnglazen weghalen bij geen wijn, gewoon een fles water ( achteraf bleek deze 9 euro te zijn!!) met dop en al neerzetten in plaats van even in te schenken, niet vragen of alles naar wens is en of er van alles voldoende is. En dat alles op 1e Kerstdag! Dan verwacht je gewoon goede service en misschien net even wat meer aandacht voor het geheel!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
voorgerecht prima, hoofdgerecht weinig verrassend, nagerecht goed, huiswijn goed, prettige bediening, eters krijgen alle rust
Ramon L.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2017
Prettige sfeer en prettige bediening.Makkelijk bereikbaar.Eigen parkeerplaats.
Prettige sfeer en prettige bediening. Eigen parkeerplaats.Makkelijk bereikbaar.
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2017
Het cafegedeelte was rond lunchtijd bezet, daarom hebben we geluncht in het - naar ons idee - matig gezellige restaurantgedeelte. De soep van de dag bleek paddenstoelensoep, deze was heerlijk van smaak, romig en niet dik of melig, perfect! Jammer dat het bood vergezeld ging van een plastic cupje boter, dat verwacht je hier niet. De boterham met Van Dobben kroket en wat salade was heerlijk. Ook fijn dat er gekozen kan worden tussen 1 of 2 kroketten.
IHM C.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Echt een aanrader.
Het eten is er heerlijk en de prijs is in verhouding oké.
De sfeer is gemoedelijk ,servicegericht en gastvrij.
Annemarie V.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2017
Voor kerst hadden we een hotelbon gekregen die we besloten te verzilveren in De Hoofdige Boer. Bij een nachtje hotel hoort ook lekker uit eten en dan drinken we daar ook graag een glaasje wij bij en willen we niet meer rijden. Daarom besloten we om in het hotel te blijven eten. We werden niet teleurgesteld.
Vooraf hadden we de vistrio, met gerookte zalm, gerookte meerval en een pate van zalm. Allemaal erg lekker al had een schijfje citroen bij de gerookte zalm lekker geweest.
Als hoofdgerecht kozen we de vis van de dag, bestaande uit gebakken zalmfilet met mosterdsaus. Deze was erg lekker. Niet te gaar en ook niet te rose. Precies goed. De mosterdsaus vroegen we er apart bij en dat was een smaakvolle, beetje romig/zure saus die goed bij de vis paste. De vis lag op een bedje van haricots verts en snijboontjes. Lekker veel groente. Ook op het bord lag een rondje aardappelgratin. Romig en goed op smaak. Erbij kregen we gebakken aardappeltjes en een heerlijke koolsalade. Als dessert namen we koffie met zoete lekkernijen. We hebben heerlijk gegeten en de bediening was attent. Twee jonge jongens die het goed deden, maar nog wel de puntjes op de i kunnen zetten door: direct bij het aangeven van de menukaart te vertellen wat de vis van de dag is en de wijnkaart direct te geven. Maar erg vriendelijk en een prima service. Dit gaan echte horeca toppers worden.
Een klein nadeel is wel, maar dat heeft niets met het eten te maken, dat de meeste gasten erg vroeg dineren en dat het restaurant om half negen uitgestorven is. Wij zaten dus op een gegeven moment helemaal alleen, maar ach dat was ook wel weer gezellig. We komen zeker terug!
Annemarie V.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2017
Frits K.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Het restaurant heeft een naam in de regio en wij hebben ons bezoek ook inderdaad als zeer prettig ervaren. Kwaliteit van de maaltijd en de service was hoog en prettig.
Emmy V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Komen zeker nog eens terug al voor zaterdag weer besproken beviel ons uitstekend met heerlijk gegeten prijs kwaliteit prima en voor mij een prettige ruimte ik draag twee hoortoestellen.
Alet Van Den Bosch B.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2017
Lekker gegeten in de tuin. Aardig personeel . Bijzonder was dat er een heerlijke kan met zeer koud water stond waar je van kon nemen zonder kosten zo vaak als je wilde .
Wilma L.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Geweldig gegeten in de mooie tuin.
Het 3 gangen menu was heerlijk, en hele aardige bedienig.
Wij komen hier zeker nog een keer terug!
Jac D.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Wij hadden aspergesoep als voorgerecht met zelfgebakken brood. Als hoofdgerecht asperges op authentieke wijze met ham, ei en geklaarde boter. Het was lekker van smaak en voldoende. Het nagerecht - dame bleue - maakte het af. We komen zeker terug.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Veruit beste restaurant van Almen. Modern verzorgd inferieur, prachtige theetuin. Vriendelijk, ervaren personeel.
Rijk gevarieerde menukaart met landelijke gerechten. Mooie wijnkaart. Prijs-kwaliteitsverhouding prima.