Hotel-restaurant Carelshaven

- Ontbijt 07:00 - 10:00

• Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Harm V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Geweldige keuken in een gedateerd decor, zo kun je ons diner bij Carelshaven samenvatten. De keuken is (zeker voor de streek) vooruitstrevend, met bijzondere smaken en bereidingen. Die kwamen goed naar voren in het menu 'Carels Flavours' met 7 gerechten in 4 gangen. Het team van Alco van Berkel staat z'n mannetje. De eerste gang en de amuse waren wellicht wat 'hoog op smaak', het everzwijn was wat 'tam'. Maar de snoek, gamba en tomatenbouillon en de hertensukade konden ons bekoren. De (nieuwe) kaaswagen was die avond terecht populair.
De ambiance is echter erg gedateerd; dat verdient een flinke make-over.
De bediening had het op deze zaterdagavond erg druk, waardoor we vaak lang op een volgende gang moesten wachten en de uitleg wel voldoende was, maar het ging allemaal erg gehaast.
Ook de rekening viel tegen door flinke prijzen voor vooral de bubbels vooraf en de port bij de kaas. Daar had men wel wat opener over mogen zijn. Daarmee viel de prijs-kwaliteitverhouding, ondanks de goede keuken, negatief uit.
Frank R.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
25 oktober met 2 personen gebruikt van het lezersmenu Tubantia. V00r €27,50 incl. 2 glazen wijn en koffie/thee toe. Om met de deur in huis te vallen: we hebben prima gegeten. Werkelijk een goed samengesteld menu. Correcte bediening. Gratis kraanwater. Begeleidende witte en en rode wijn toegankelijk, aangenaam.
Amuse en voorgerecht smaakten goed. Zagen er ook leuk uit.
Hoofdgerecht kalfsentrecote goed bereid en mooi opgediend. Lekker dessert . Aanrader.
Jolanda M.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
We aten in dit restaurant naar aanleiding van een actie van de lokale krant. We hebben heerlijk gegeten voor een meer dan goede prijs-kwaliteit verhouding.
De bediening was attent en vlot.
Amuse was heerlijk, voorgerecht van huisgerookte zalm was top en het hoofdgerecht van kalfsvlees met een saus van eekhoorntjesbrood was heerlijk. Tsja, wat kan ik dan nog over het toetje van bramen met vanille-ijs en witte chocolade zeggen? Nou gewoon, ook heerlijk. Onze complimenten, we komen terug.
Stout .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
We hebben meer dan genoten van het Tubantia lezersmenu. Bij binnenkomst een stukje Sweet en Salt Carrot cake en daarna een amuse zuurdesem met ansjovis mayo en jonge cress. Voorgerecht: huisgerookte zalm met een creme van mierikswortel en een schuim van sereh. Tot nu toe al tongstrelend en we kijken uit naar het vervolg; er staat een perfecte keukenbrigade te werken. Als hoofdgerecht kalfsentrecote met een saus van eekhoorntjesbrood ( welke van ons wel wat sterker van smaak had mogen zijn) met daarbij wat groente en bataat en salade van quinoa en bulger. Mooi opgemaakt bord en wat mooi van smaak. Bramendessert met mousse van witte chocolade, sinaasappel en roomijs. Het kan niet op want w sluiten af met aangeklede koffie oid. Goede attente bediening met uitleg van de gerechten en geschonken wijn. Dit restaurant is op weg om ( pas 2 jaar in bedrijf met een nieuwe eigenaar ) naar een hoger segment door te stoten. Hier kun je genieten!
Corien V.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Op een mooie zomerse zondagavond in augustus genoten wij van een culinair 4 gangen menu. Na een hartelijk welkom begonnen we met champagne en verse oesters. Vervolgens enthousiasmeerde de gastheer ons voor het 4 gangen menu met bijpassende wijnen. Na de albacore tonijn met soja en de Oosterschelde kreeft, kwam het hoofdgerecht van kalfsoester van de big green egg. Het dessert van bramen was een geweldige afsluiting. Het avontuurlijke van de wijnen met de gerechten was voor ons een nieuwe dimensie van uit eten gaan. Op dit statige landgoed, waar je nog echt authentieke elementen ziet, is de reis meer dan waard. Bij Carelshaven is kwaliteit en gastvrijheid in uitstekende handen
Agneta1985 .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Wat een kunstwerken! Genoten van een zomeravond diner op het terras. Uitkijkend over de goed onderhouden tuin. Mooie grote coquilles met een schuimige bouillabaisse. Vervolgens gepocheerde schelvis met groenekruiden saus. Daarna kalfszwezerik met een stroperige rode port jus. Mooi krokant gebakken! En een Noabers dessert tot besluit, gemaakt van de melk van de koeien van de noabers gecombineerd met gemarineerde aardbeien. FANTASTISCH!
Kd6213 .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Een high tea met 6 personen, nog nooit zo'n slechte gehad. We kregen een plek aangewezen aan 2 losse tafeltjes in een heel donkere ruimte. In de verte zagen we achter de eetzaal het prachtige gazon in de zon liggen. Op ons verzoek om een andere tafel werd niet ingegaan. De high tea zelf was ook niet goed. Standaard theezakjes, kleffe cakejes en leeggelopen bladerdeegstukjes. In plaats van een hartige gang kregen we wat frituur, bitterballen en vlammetjes.
Niet voor herhaling vatbaar!
JoycevGoor .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Heel leuk en gezellig bedrijf! De bediening doet uitermate zijn/haar best om er voor te zorgen dat we een leuke avond hadden.
Het hotel/restaurant hebben een authentieke uitstraling en onze hotelkamer was prachtig gerenoveerd! Daarnaast werd de kamer elke dag schoon gehouden, super service!

De goede service en prachtige uitstraling (vooral de grote tuin) is een van de redenen waarom dit onze trouwlocatie wordt!
Pe-Pe .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Hier op een zaterdagavond met zes personen gegeten. Bij binnenkomst eerst op het gezellige buitenterras een drankje genomen voor we naar binnen zijn gegaan voor een 5 gangen verrassingsmenu. Bij binnenkomst is de entree tov buiten een beetje een tegenvaller: nogal oubollig en wat gedateerd. Op het eten was over het algemeen niet veel aan te merken (of je moet niet van mierikswortel houden wat bijna in elk gerecht verwerkt was). Gevarieerd maar niet echt verrassend met toch een aantal heerlijke gerechten. Vooral de Geroosterde Coquille met kerry-atjar, yoghurt, bloemkool en bouillabaissedressing sprong eruit. De wijnen waren redelijk al vonden we deze niet altijd even goed aansluiten op de gerechten. Doordat we nogal dicht bij het gepingel van de pianist zaten vonden wij dit nogal storend (maar dat is een kwestie van muzikale voorkeur natuurlijk). De bediening was vriendelijk en deed veelal zijn best het ons naar de zin te maken. Het enige wat eigenlijk tegenviel was de rekening die we aan de hoge kant vonden waardoor we uiteindelijk de prijs/kwaliteit verhouding niet juist vonden.
Willie J.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Een ober die zelf aan het kauwen is terwijl hij ons en onze gasten bediend?? Ja, dat overkomt je niet bij een doorsnee cafetaria, maar dus wel bij Carelshaven! Dan: wijn & water over de telefoon en herhaaldelijk naast het glas gieten en net doen of het niet gebeurde, geen excuses, geen doekje, niets van dat. Dat was zo'n beetje het begin: twee personen black angus die koud werd geserveerd... retour en black angus een paar graden warmer echter de rest op het bord koud! Dit verstoorde het eten dusdanig dat we besloten dit niet te accepteren en aan de ober de rekening te vragen echter respecteerde de chef onze wens niet en kwam nogmaals met de black angus. We hebben hem dringend verzocht onze wens te respecteren en toen werd het mannetje boos en zei dat we zonder te betalen het terras moesten verlaten... daar waren we dus niet voor gekomen, wij willen met respect eten en drinken. De factuur is betaald, tenminste dat wat we wel hadden genuttigd en zijn huiswaarts gekeerd: dit restaurant bevelen wij niet meer aan, is een kwestie van respectloos personeel en idem uitbater.
Mevrouwdekoning .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Zeer ongastvrij! We voelden ons totaal niet welkom. De reservering was ineens niet meer te vinden en gemaakte afspraken werden glashard ontkent. Dit alles met een zeer arrogante en neerbuigende houding. We waren al gewaarschuwd door slechte slechte verhalen en zullen hier dus ook nooit meer komen eten.
Ramn V.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Wij aten het 3 gangeng lunchmenu. Als je met een knipoog en beetje gevoel voor humor naar de oude inrichting kunt kijken, zit je hier heel erg goed te eten en prima wijnen per glas te nuttigen. Hele goede bereidingen van alle gangen. Bediening kent de wijnen. Erg goed gegeten. hier kom je terug. Inrichting dus niet zomaar veranderen, is funny en netjes. Wat een goed, up-to-date gekookt menu! Lekker!
Bobhoorn .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Met de kerstdagen een vierdaags arrangement genomen met twee personen. Zo een goed beeld gekregen van de culinaire verrichtingen van het team bij Carelshaven. Op kerstavond een driegangen menu met daarbij de huiswijn gekozen. Op eerste kerstdag een zesgangendiner met wijnarrangement en op tweede kerstdag een vijfgangendiner met wijnarrangement. Alle maaltijden waren voortreffelijk en deden niet onder voor die bij een restaurant met 1 ster in onze woonplaats. De gerechten werden met brood en amuses prachtig opgediend en waren prima van smaak. De door de sommelier van Carelshaven geselecteerde wijnen pasten prima bij de verschillende gerechten. Bediening was uitermate vriendelijk en servicegericht. Een aanrader.
Kaurow .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
De inrichting oubollig sleets. Wijnen sloten slecht aan bij de menukaart, daarbij waren de wijnen van magere kwaliteit en met een factor 4 tot 5 van de marktwaarde voor de duurdere wijnen, conclusie zwaar overprijst en in enkele gevallen nog niet op dronk. De kwaliteit van eten eten van ondermaats niveau, gezien prijs/ kwaliteit.
Bistro kwaliteit tegen sterrenprijzen. Bij de amuse werd het bestek niet meegeleverd. We werden door de ober verzocht ons bestek te herschikken voor het hoofdgerecht. Het duurde 20 minuten voordat het aperitief werd gebracht en nog eens 30 minuten nadat we we het voorgerecht hadden gegeten totdat het hoofdgerecht werd opgediend. De borden werden uitgeruimd terwijl een van onze gasten nog niet klaar was met eten. Zijn bestek stond nota bene open. Het personeel gaf daarmee sterk de indruk ongeschoold te zijn.

Henk H.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Prima lunch; de huisgemaakte hamburger smaakte uitstekend. Vlotte en vriendelijke bediening. Mooie locatie; eerst op het terras in de zon en toen die verdween nog heerlijk wat gedronken bij de open haard.
LiandB .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2015
We namen het drie-gangen diner, dit bleek een aangename verrassing. Amuse, mooie gerechten met eetbare bloemetjes, tussengerechtje tegen de goede prijs en goede service. De nieuwe eigenaren zijn weer goed op weg richting wen ster, die het restaurant tot 1986 had. Enige minpunt was de heerlijke cocktail, die zo groot was dat we geen wijn meer hoefden bij het diner.
Mennepenne .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Vanavond hier gegeten met 4 personen en bijzonder aangenaam verrast. Het 4-gangen verrassingsmenu voor slechts € 27,50 was werkelijk subliem en werd nog eens tussendoor afgewisseld met amuses. Alles was perfect op smaak, de gerechten waren origineel en mooi gepresenteerd en met alle wensen werd rekening gehouden. Ook de bediening en de wachttijd tussen de gerechten was perfect. Zelden zo lekker en prettig gegeten - zonder te overdrijven!
MarieLouisePB .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2015
Lekkere lunch op 2e pinksterdag. Geweldig glas wijn (viognier) leuke amuses, vers brood... Mooie kreeften'salade' van zacht gegaarde canner kreeft (coquille was wat minder), hoofdgerecht gekozen uit het menu, diamanthaas met garnituur, morilles waren niet herkenbaar en gele wortel mag wel geschild worden ;-) maar is muggenzifterij. Gewoon lekker gegeten. Delden blijft een mooie culinaire plaats, Carelshaven de bakermat van dit alles ????
Wim S.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Restaurant in klassieke stijl met groot terras in de tuin.Regelmatig veel hotelgasten. Voldoende privacy aan tafel.Gerechten worden mooi gepresenteerd maar porties aan de kleine kant voor de prijs.Wat vooral weinig wordt toegevoegd is groente,slechts een half worteltje is echt magertjes.Voorgerecht van kreeft was qua hoeveelheid ook echt te gering voor een prijs van 20 euro. Bediening goed hoewel het bijschenken van de wijn wat meer aandacht verdiend,ook als alle tafels bezet zijn.Al met al toch de conclusie:te kleine porties voor het geld.Een optie is wel op zondag voor 27,50 een 3 gangen menu te gaan gebruiken.
Agneta85 .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Fantastisch genoten van het 4-gangen verrassingsmenu op zondag!! Het restaurant zat helemaal vol (ik schat zo'n 90 personen) en de sfeer was gezellig en ongedwongen. Het personeel nam ondanks de drukte voldoende tijd om alles netjes uit te leggen en het aanbevolen Wijnarrangement was manjefiek. Voorafgaande een amuse in een 'paas'eitje. Alle gerechten waren mooi in balans en van zeer goede kwaliteit met mooie groente bereiding van verschillende zoetjes en zuren.... eindelijke een keer wat anders als standaard roergebakken of gekookte groenten zoals menig restaurant dat serveert.... Ik zeg sterren niveau!!!