Over het restaurant Hotel-restaurant Carelshaven

Landgoed Hotel & Restaurant Carelshaven beschikt over verschillende zalen, een overdekte veranda en een groot terras dat uitkijkt over de parktuin. Onder leiding van Chef-kok Daniel Nijkamp wordt er op hoog culinair niveau gekookt met verse streekproducten. Waarbij ze zoveel mogelijk gebruik maken van de ingrediënten van het landgoed en uitsluitend met dagverse producten. Onze Maître Vinoloog heeft de wijnkaart met zorg samengesteld en adviseert u graag met een mooi wijnarrangement.

Laat u culinair verrassen door de kunsten van de keukenbrigade met het "Carelshaven-menu". Uiteraard houdt Carelshaven rekening met eventuele dieetwensen en stelt het restaurant graag een bijpassend wijnarrangement voor u samen. Reserveer nu en proef het zelf!

Meer informatie over restaurant Hotel-restaurant Carelshaven

- Ontbijt 07:00 - 10:00

9,2
9,1

Jouw recensie over het restaurant Hotel-restaurant Carelshaven

DJ at the dish X.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2018
Wat een ontdekking. Geweldige avond gehad waarbij alles klopte. Prachtig pand, schitterend gelegen en zichtbaar vanaf de weg. Mooi verlicht. Zeer sfeervol van binnen. Adequate, sympathieke bediening. Keurig, maar losjes. Precies goed. En een fantastisch 5 gangen menu. Voorafgegaan door heerlijke amuses. Royaal ingeschonken glazen wijn. Drie prima visgerechten (zalm, schartong en kabeljauw), met veel precisie klaar gemaakt, malse diamanthaas en een fris dessert. Niet te machtig. Voor de liefhebbers staat er ook een goed gevulde kaaswagen. Bij de koffie overheerlijke zelf gemaakte koekjes. Echt een top tent!
A. M.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2018
Zo gaat je beoordeling eruit zien.

yannickge ...
Amsterdam, Nederland
Niveau
bijdrager
17 beoordelingen
10 nuttige stemmen
“ECHT EEN OMWEG WAARD”
Beoordeling in behandeling
Voor de eerst in Carelshaven, niet voor het laatst.
De kamer was erg leuk, op de begane grond met privé terras en een mooie uitzicht.
Het bed was uitstekend.
De badkamer is wel toe aan een makeover maar het schijnt volgend jaar te gebeuren.
De verschillende terrassen zijn allemaal even prettig.
De zalen zijn goed ingericht .
Het is wel erg jammer dat er alléén maar kunstbloemen zijn, zeker voor zo'n etablissement van die klasse. Verse bloemen hoeven niet zo duur te zijn en het staat veel leuker.
Het restaurant verdiend voor mij een 10!!
Vier dagen lang daar geweest en ik vroeg bij alle diners alleen maar vis.
Het werd met zoveel aandacht voorbereid, de smaken geweldig, de presentatie super en zeer verzorgd, een totale perfectie.
De bediening was keurig en vriendelijk, dit geldt ook voor het hele personeel.
Alléén heel erg jammer dat de eigenaar ozichtbaar is voor zijn gasten, het zou toch aangenamer zijn.

PS: Eén tip, de parkeerplaats snel laten herstellen, teveel grote gaten.

Prijs/kwaliteit
Kamers
Stel yannickgeorges een vraag over Landgoed Hotel & Restaurant Carelshaven
Bekijk al je beoordelingen
René S.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2018
We waren al bekend met Carelshaven. Hebben hier vaker gegeten. De kwaliteit is altijd prima. Afgelopen zondag hebben we gekozen voor het vier gangen zondagsmenu. Dit is een verrassing- menu voor € 29,50 en wordt dan ook alleen op zondag geserveerd.Prijs kwaliteit is uitstekend in verhouding. Er wordt van te voren gevraagd of je misschien iets niet lust of ergens allergisch voor bent ( in mijn geval kiwi ). Hier wordt dan rekening mee gehouden.
leuk zijn ook de amuses die vooraf geserveerd worden. Een aanrader. René Spijker.
ruth29 .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2018
We moesten een kapitaal betalen voor het platte water, 4,90 per fles. De fles was niet dicht. Voor kraanwater is dit buiten proportioneel. Als een dergelijk bedrag wordt gevraagd moet dat op z'n minst worden meegedeeld. Voor 5 euro had ik het lessen van mn dorst graag tot thuis bewaard. Jammer, want zo ga je hier niet nog een keer eten.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Heerlijk gegeten in een gezellige atmosfeer.
De bediening was vriendelijk en gastvrij.
Zeker de moeite waard om terug te komen.
W.L.J. B.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Heerlijk gegeten. Prettige ontvangst en bediening met extra aandacht voor de kinderen. Mooie locatie, sfeervol en mooi ingericht.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Mooie ambiance! Eten mooi opgediend . (jammer van de aardewerk borden, porselein past mooier in de omgeving) Zeer goede Chileense wijn! Elk gerecht was erg smaakvol. We hadden vier x koffie besteld, maar kregen ongevraagd een koffie-compl:et. Goede bediening. Miste een vers bloemetje op tafel.
Geertje V.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Vanavond hier heerlijk gegeten het verassings 3 gangenmenu.
Lekker eten, goede service.
G. D.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Heerlijk gegeten. Komen ook wel vaker op zondagavond dan serveren ze een 4-gangen menu voor € 29,50. Wij vonden het jammer dat tijdens de dinerweek geen ander menu werd geserveerd voor ons dan hun eigen aanbieding voor de zondagavond. Met € 2,00 verschil hadden we 4 gangen kunnen eten, voelden ons een beetje bekocht.
Willem W.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Gezellige "Twentse" bediening is attent en hulpvaardig. Eten is prima. Bescheiden bijlage maar voldoende voor de genieters van lekker.
Schartface .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Wij hebben hier gegeten op een zaterdagavond. We hebben rustig aan gedaan, pilsje vooraf, geen entree. De bediening lijkt niet geweldig georganiseerd waardoor we vooral lang hebben gewacht op het aperitief. Daarna ging het redelijk met goede uitleg en lekkere Amuses. Mijn hertevlees was heerlijk net zoals alle "bijlages" ophet bord. Ook het dessert, chocolade ijs, was zalig. Prijs/kwaliteit was prima. Het decor is prachtig klassiek. Uiteraard is dit een kwestie van smaak maar wat mij betreft hoeven niet alle restaurants er ongeveer hetzelfde uit te zien. De eetzaal is hoog, sfeervol en vooral voldoende verlicht en de pianist draagt bij aan een fijne sfeer.
Harm V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Geweldige keuken in een gedateerd decor, zo kun je ons diner bij Carelshaven samenvatten. De keuken is (zeker voor de streek) vooruitstrevend, met bijzondere smaken en bereidingen. Die kwamen goed naar voren in het menu 'Carels Flavours' met 7 gerechten in 4 gangen. Het team van Alco van Berkel staat z'n mannetje. De eerste gang en de amuse waren wellicht wat 'hoog op smaak', het everzwijn was wat 'tam'. Maar de snoek, gamba en tomatenbouillon en de hertensukade konden ons bekoren. De (nieuwe) kaaswagen was die avond terecht populair.
De ambiance is echter erg gedateerd; dat verdient een flinke make-over.
De bediening had het op deze zaterdagavond erg druk, waardoor we vaak lang op een volgende gang moesten wachten en de uitleg wel voldoende was, maar het ging allemaal erg gehaast.
Ook de rekening viel tegen door flinke prijzen voor vooral de bubbels vooraf en de port bij de kaas. Daar had men wel wat opener over mogen zijn. Daarmee viel de prijs-kwaliteitverhouding, ondanks de goede keuken, negatief uit.
FAW R.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
25 oktober met 2 personen gebruikt van het lezersmenu Tubantia. V00r €27,50 incl. 2 glazen wijn en koffie/thee toe. Om met de deur in huis te vallen: we hebben prima gegeten. Werkelijk een goed samengesteld menu. Correcte bediening. Gratis kraanwater. Begeleidende witte en en rode wijn toegankelijk, aangenaam.
Amuse en voorgerecht smaakten goed. Zagen er ook leuk uit.
Hoofdgerecht kalfsentrecote goed bereid en mooi opgediend. Lekker dessert . Aanrader.
Jolanda M.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
We aten in dit restaurant naar aanleiding van een actie van de lokale krant. We hebben heerlijk gegeten voor een meer dan goede prijs-kwaliteit verhouding.
De bediening was attent en vlot.
Amuse was heerlijk, voorgerecht van huisgerookte zalm was top en het hoofdgerecht van kalfsvlees met een saus van eekhoorntjesbrood was heerlijk. Tsja, wat kan ik dan nog over het toetje van bramen met vanille-ijs en witte chocolade zeggen? Nou gewoon, ook heerlijk. Onze complimenten, we komen terug.
Stout S.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
We hebben meer dan genoten van het Tubantia lezersmenu. Bij binnenkomst een stukje Sweet en Salt Carrot cake en daarna een amuse zuurdesem met ansjovis mayo en jonge cress. Voorgerecht: huisgerookte zalm met een creme van mierikswortel en een schuim van sereh. Tot nu toe al tongstrelend en we kijken uit naar het vervolg; er staat een perfecte keukenbrigade te werken. Als hoofdgerecht kalfsentrecote met een saus van eekhoorntjesbrood ( welke van ons wel wat sterker van smaak had mogen zijn) met daarbij wat groente en bataat en salade van quinoa en bulger. Mooi opgemaakt bord en wat mooi van smaak. Bramendessert met mousse van witte chocolade, sinaasappel en roomijs. Het kan niet op want w sluiten af met aangeklede koffie oid. Goede attente bediening met uitleg van de gerechten en geschonken wijn. Dit restaurant is op weg om ( pas 2 jaar in bedrijf met een nieuwe eigenaar ) naar een hoger segment door te stoten. Hier kun je genieten!
corien V.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Op een mooie zomerse zondagavond in augustus genoten wij van een culinair 4 gangen menu. Na een hartelijk welkom begonnen we met champagne en verse oesters. Vervolgens enthousiasmeerde de gastheer ons voor het 4 gangen menu met bijpassende wijnen. Na de albacore tonijn met soja en de Oosterschelde kreeft, kwam het hoofdgerecht van kalfsoester van de big green egg. Het dessert van bramen was een geweldige afsluiting. Het avontuurlijke van de wijnen met de gerechten was voor ons een nieuwe dimensie van uit eten gaan. Op dit statige landgoed, waar je nog echt authentieke elementen ziet, is de reis meer dan waard. Bij Carelshaven is kwaliteit en gastvrijheid in uitstekende handen
Agneta1985 .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Wat een kunstwerken! Genoten van een zomeravond diner op het terras. Uitkijkend over de goed onderhouden tuin. Mooie grote coquilles met een schuimige bouillabaisse. Vervolgens gepocheerde schelvis met groenekruiden saus. Daarna kalfszwezerik met een stroperige rode port jus. Mooi krokant gebakken! En een Noabers dessert tot besluit, gemaakt van de melk van de koeien van de noabers gecombineerd met gemarineerde aardbeien. FANTASTISCH!
Karin D.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Een high tea met 6 personen, nog nooit zo'n slechte gehad. We kregen een plek aangewezen aan 2 losse tafeltjes in een heel donkere ruimte. In de verte zagen we achter de eetzaal het prachtige gazon in de zon liggen. Op ons verzoek om een andere tafel werd niet ingegaan. De high tea zelf was ook niet goed. Standaard theezakjes, kleffe cakejes en leeggelopen bladerdeegstukjes. In plaats van een hartige gang kregen we wat frituur, bitterballen en vlammetjes.
Niet voor herhaling vatbaar!
JoycevGoor .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Heel leuk en gezellig bedrijf! De bediening doet uitermate zijn/haar best om er voor te zorgen dat we een leuke avond hadden.
Het hotel/restaurant hebben een authentieke uitstraling en onze hotelkamer was prachtig gerenoveerd! Daarnaast werd de kamer elke dag schoon gehouden, super service!

De goede service en prachtige uitstraling (vooral de grote tuin) is een van de redenen waarom dit onze trouwlocatie wordt!
Pe-Pe .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Hier op een zaterdagavond met zes personen gegeten. Bij binnenkomst eerst op het gezellige buitenterras een drankje genomen voor we naar binnen zijn gegaan voor een 5 gangen verrassingsmenu. Bij binnenkomst is de entree tov buiten een beetje een tegenvaller: nogal oubollig en wat gedateerd. Op het eten was over het algemeen niet veel aan te merken (of je moet niet van mierikswortel houden wat bijna in elk gerecht verwerkt was). Gevarieerd maar niet echt verrassend met toch een aantal heerlijke gerechten. Vooral de Geroosterde Coquille met kerry-atjar, yoghurt, bloemkool en bouillabaissedressing sprong eruit. De wijnen waren redelijk al vonden we deze niet altijd even goed aansluiten op de gerechten. Doordat we nogal dicht bij het gepingel van de pianist zaten vonden wij dit nogal storend (maar dat is een kwestie van muzikale voorkeur natuurlijk). De bediening was vriendelijk en deed veelal zijn best het ons naar de zin te maken. Het enige wat eigenlijk tegenviel was de rekening die we aan de hoge kant vonden waardoor we uiteindelijk de prijs/kwaliteit verhouding niet juist vonden.