Hotel Restaurant Café Sonnevanck

Maandag t/m Donderdag 09:00 - 21:00
Vrijdag en Zaterdag 09:00 - 21:30

Rogerhendrix .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Wij komen hier gemiddeld eens per jaar op zondag voor de lunch . Een van de verborgen pareltjes van noord Holland . Vaak live muziek , centrum Wijk aan zee , dicht bij het strand , aanrader !
Robert N.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Op een zaterdagavond weer eens gegeten. gezellig druk en nog steeds een mooie ambiance. We kunnen kort zijn: het eten is prima (heerlijke, forse, Ierse runder ribeye). En uitstekende koffie na. Het minpunt is de snelheid: na een uur kwam het voorgerecht en na nog weer een half uur het hoofdgerecht. Een opmerking van mij daarover werd weggewimpeld. Aandacht hiervoor had dit wat kunnen verzachten, eventueel met het aanbieden van een drankje of een klein tussendoortje. Helaas mocht dat niet zo zijn.
Pallas23 .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Sonnevanck is een heerlijke plek in het dorpse, gemoedelijke Wijk aan Zee. De loop zit er in in elk seizoen. Op die lenteachtige vrijdag at ik een broodje huisgerookte zalm met gefrituurde kappertjes vergezeld van een glas witte wijn. Er mankeerde niets aan. Erg smakelijk. De bediening is zeer vriendelijk en attent. De inrichting is no nonsense beach stijl. Een plek om vaak terug te komen. Er zijn ook voordelige hotelkamers te boeken en de eigenaar organiseert geregeld live muziekavonden. Aparte speelruimte voor kinderen.
Stijn S.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Het eten is opzich niks mis mee, het spreekt veel mensen aan dat is ook de zwakte. De bierkaart is wel echt geweldig trouwens, 90 soorten bier dus voor ieder wat wils in elke prijsklasse. Bediening is zeer vriendelijk, ik kom er graag na het werken.
Robert N.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Op een zaterdagavond gegeten. Lekker druk hier en gemeleerd publiek in het cafe. Soms wat overdreven vriendelijk maar zeer adequate bediening. Zo loopt er een meisje de hele tijd rondjes door het cafe om ook maar het kleinste snippertje bestelling op te pakken. Hulde!. Lekker gegeten en heerlijke sterke koffie na. Prima en gezellige plek.
Bilco S.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Lekker en informeel dineren op een steenworp afstand doe je bij Sonnevanck. Leuke kaart met vlees, vis en vega en de kwaliteit is niet onaardig. Er kon wat meer variatie in de kaart, maar gelukkig staat er altijd het nodige "op de lei". Ontzettend vriendelijk personeel, gaan zeer goed met kinderen om. Setting is informeel met vaak live-muziek. Het plaatje klopt, als het bij je past blijf je terugkomen.
Andre M.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Vanavond weer heerlijk gegeten bij ons favoriete restaurant in Wijk aan Zee. Vooraf de Salade met Geitenkaas en de Salade met Zalm en als hoofdgerecht de Spareribs en de Kalfsribeye. Alles smaakte uitstekend, al was de Kalfsribeye wat aan de kleine kant. Het blijft toch de perfecte plek om bij te komen na een heerlijke strandwandeling. Fijn dat de hond mee naar binnen mag; jammer dat je vervolgens zelf het water moet regelen. Maar verder was het weer top!
Dinnerbabe ..
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2015
Ondanks dat ik hier eerder ben geweest ontdek ik weer opnieuw hoe fijn het is na een strandwandeling binnen te komen bij Sonnevanck. Als eerste loop je zo'n beetje tegen de vitrine met heerlijke taartjes aan. En je hoeft niet meer te kiezen, ze bieden een trio aan met een stukje van elk. Edoch met een proeverijtje begonnen (vitello, bruschetta, vlees) en een goed passende rode wijn. Daarna spareribs (heerlijk zacht vlees), maar graag... serveer t in één keer met wat meer knoflooksaus! Tafelgenoot kalfsoester met roquefort saus. Ook prima. Heerlijk gezellig vol op zondag middag, gemêleerd opgewekt publiek. Bediening prima. Op de hoek in Wijk... hier moet je zijn
Andre M.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2014
Gisteravond weer naar volle tevredenheid hier gegeten. Het zat weer lekker vol, maar ze hadden toch nog een tafel voor ons zessen beschikbaar. De bediening was weer bijzonder vriendelijk en het eten was ook top. Deze keer had ik voor de Salade met Zalm als voorgerecht gekozen en voor de Salade Geitenkaas als hoofdgerecht. Een salade-avondje.,Heerlijk en ook meer dan voldoende. Ik sloot de avond af met een Latte Macchiato en de heerlijk ontspannen live muziek van Joelle Chameli en haar band. Life is good!
Marjolein0612 .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2014
Zomer of winter, mooi weer of geen weer: het is hier altijd druk en gezellig. Vaak stappen wij even binnen voor een (snelle) hap of gaan we 's avonds even nog wat drinken.... (wat vaak toch weer laat wordt). Hier staat Hollandse gezelligheid centraal; de kast ligt vol met spelletjes, dus mochten jij en je tafelgenoot niets meer te melden hebben pakt dit erbij! Voor de kinderen een ontzettend leuke speelhoek ingericht, kinderen blij, mamma relaxed en uiteindelijk is iedereen blij. Een paar keer per maand een optreden, gevarieerd publiek, Sonnevanck heeft de allure van vroeger helemaal te pakken!
Erik S.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2014
Ik was met een vriend bij Sonnevanck voor een korte vakantie. Maandagavond heb ik hier vooraf een aspergesoep gegeten (7) en als hoofdgerecht een lamsbiefstuk (9) met daarbij seizoensgroenten, onder andere knolselderij (8) en frites (7). Als toetje 3 bolletjes heerlijk ijs (9). Dinsdagmiddag heb ik broccolicourgettesoep gegeten (8) en tortelini gevuld met spinazie (8). Dinsdagavond vooraf tomatensoep (7), als hoofdgerecht asperges met ham (9) en als toetje crême brulée (8). Het eten is hier gewoon goed en niet al te duur. Bij het eten heb ik veel gratis koud kraanwater gedronken en een verse jus die helaas al een tijdje stond (7). Op het terras kun je heerlijk zitten. Het bijbehorende hotel is ook zeer geschikt en niet duur! om te overnachten.
Annemieke V.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2014
Na een bedrijf enbezoek aan TataSteel, gingen we op het terras zitten.
We hebben geluncht en de porties waren erg ruim.Zelf had ik een broodje vitello tonato, ik miste de typische tonijnsmaak maar het vlees het brood en de garnituur was lekker. De koffie was erg smakelijk. Een leuk terras waar ik zeker nog een keer wil zitten deze zomer.
Betty V.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2014
Altijd gezellig om neer te strijken bij Sonnevanck.
Lekker informeel, dus ook kinderen en honden zijn welkom.
In het weekend is er animatie voor de kleintjes.
Wij hadden geen grote trek en kozen voor alleen een hoofdgerecht.
Niet spectaculair maar gewoon een lekker bordje, met altijd een mooi stukje vlees of vis. Ik had nu voor de ribeye gekozen, die mooi rosé en mals was. Mijn partner ging voor de kalfsentrecote met blauwe saus. Wederom een mooi bordje.
We hadden een witte huiswijn, wat het was is me even ontschoten, maar ook die zijn vaak verrassend, en leuk geprijsd.
Leuke bediening, je wordt echt hartelijk ontvangen.
Anita B.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2013
Ben hier de afgelopen 3 maanden 3x geweest. Bestel hier geen eten. Zelfs een bittergarnituur is hier slecht en je zou denken at hier toch weinig mis aan kan gaan. Drink hier koffie ... die is goed of neem iets uit blik of glas ... en laat het eten staan. De bediening heeft het niet onder controle. Lieve mensen, fiets of rij door.
Ingrid N.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2013
Goed gegeten met een vriendin met wie ik bij wilde praten. Dat kan makkelijk; als je hier zit, heb je de ruimte. Leuk ingericht ook, gezellig en sfeervol. Ik at roodbaarsfilet, die heel lekker was en zij saté van de haas, die echt verrukkelijk was. Ze kon kiezen uit verschillende groottes, altijd handig. De service was goed; vriendelijk en snel genoeg. We moesten wel wachten tot we om de rekening konden vragen en zelf nieuwe drankjes bestellen, maar verder heel aardig. Dicht bij het strand; heerlijk om een stranddag mee af te sluiten (of voorafgaand aan een avondwandeling).
Ineke V.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2013
Een hartelijke ontvangst op de eerste zomerse, zonnige vrijdagmiddag in 2013. Zowel de lunch op vrijdagmiddag, het ontbijt op zaterdag- en zondagochtend als het eten van de kaart op vrijdag- en zaterdagavond verrasten. Goed, vers, verzorgd en met zorg en aandacht opgediend.
Een zeer goede prijs - kwaliteit verhouding.
Vrijenblij .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2012
Heerlijk eten en een uiterst vriendelijk en attent personeel. Echt een zaak waar je je gast voelt zonder opsmuk. Gezellige sfeer met zaterdagavond live muziek. Hotelletje is eenvoudig maar netjes en leuk ingericht. Ontbijtje is wat karig en mag wat spannender maar met zo'n topavond nemen we dit op de koop toe
Zigeuner .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2012
Gezelligste zaak van Noord Holland. Eten is gewoon goed, prijs/kwaliteit dik in orde. Reserveren wel handig, laatste keer niet gedaan en toen hebben we moeten wachten... (aan de bar, dat dan weer wel, niet vervelend ofzo) In het weekend pianist of liveband vanaf een uur of 10. Eigenlijk is dit een zaak voor iedereen, best een aanrader.