Hotel-restaurant Blooming

• Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Duur
Frans J.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Gisteren met zijn vieren bij Blooming gegeten. Een vegetarische en een proeverij van de kaart, ziet er mooi uit, maar als je bedenkt dat zo', tweepersoonsplankje €25,00 kost, is dat veel geld voor matige kwaliteit. De geitenkaas van de Klompenhoeve smaakt toch echt soepeler en frisser, jammer van hetgeen ermee gedaan is. Ook de vleesproeverij met koude soep had meer kracht en smaak mogen hebben. De hoofdgerechten zijn lekker maar erg minimalistisch qua voedingswaarde. Bij de geitenkaassalade mag wel iets meer aan brood of aardappelachtig iets bij. Ook voor de vleesgerechten geldt dat. Jammer, we hadden van het "grote Blooming"meer verwacht.
Pingrid .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Wij hadden een twee gangen menu met een Marrea arrangement, dit menu konden we uitbreiden tot een driegangenmenu .
Het voorgerecht dat ik had was bijzonder smakelijk,zacht gegaard rundvlees heerlijk van smaak.
Wat tafelgenoten hadden kabeljauw als voorgerecht en vonden dit allemaal bijzonder flauw.
De kalfswangen als hoofdgerecht waren zeer smaakvol.
De bediening was vriendelijk.Jammer dat er niet een schaaltje frites of groente extra geserveerd werd,het was tamelijk basic.
Als nagerecht hadden we kaas met een glaasje port.
Deze port was voor 9 euro per glas wel erg aan de prijs!
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Een weekendje in hotel Blooming bracht ons zaterdagavond na een lange wandeling in hun restaurant.
Natuurlijk beveelt een hotel haar eigen restaurant aan.

Nou na 1 maaltijd, wil ik dat graag ook doen.
Als ik in Bergen zou wonen, dan weet ik sinds zaterdag een restaurant van heel goed niveau.

De kok werkt met veel streekproducten en gebruikt daarnaast veel uit de eigen moestuin.
Een pluspunt in deze tijd. Bewust kiezen begint bij de inkopen.
3 gangen menu met een prachtige runder-lende. Precies goed gekruid, wat op het oog niet zo leuk, was voor de mond een sensatie. Vooraf een prachtige pompoensoep met bospaddestoelen. En een prachtig toetje met chocolade cake en mouse.
Alle gerechten prachtig opgemaakt en met kleine extraatjes bijzonder gemaakt.
Een traktatie.

Bediening was ook top. Erg vriendelijk en bereidt tot een stapje extra en uitleg op alle vragen.
Kleinigheidje was de ork - ork - ork Hoe ga ik mijn soep toch eten ;-)
Een missertje, dat de pret niet mocht drukken. (Als alles goed is, maakt zoiets ineens niets meer uit)

Het decor is wat minder. Het hotel kenmerkt zich met allerlei ruimtes en doorgangen. De keuken en restaurant (tevens ontbijtzaal) zit een beetje ingesloten.
Toch heeft de ruimte veel sfeer en kun je er ontspannen zitten.

Blooming, mocht ik nog eens in Bergen zijn, dan kom ik zeker nog een keer eten.
Sel86 .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
We hebben heerlijk overnacht in blooming. We besloten om bij blooming te eten. Dat was een goede keus. Vriendelijk personeel... En het eten was heerlijk. Voor het eerst gerookte mozzarella op, nou echt een aanrader. En als toetje..... Citroën ijs met wodka en prosecco. Met als kers op de taart... Het werd aan tafel klaargemaakt. Erg leuk om een keer mee gemaakt te hebben..

Kortom als je hier een overnachting hebt, niet verder zoeken en eet hier je diner--
George W.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Weekend in dit hotel geweest. Meestal eten we dan in Bergen. Na de wandeltocht(2daagse Egmond) niet zo veel zin meer er weer uit te gaan. Konden hier ook nog terecht. Heerlijk gegeten, leek wat karig maar was zeker voldoende. Diverse gerechten(sucade, eendenborst en roodbaars) waren goed bereid. Dessert was iets minder m.n. de poire belle helene. Taartje/mousse was echt wat te compact. Scroppino was voor het geld ook wel erg matig. Bediening was zeker attent. Ik eet meestal niet in het hotel waar ik overnacht, maar in dit geval zou ik het zeker weer doen.
Radijsje1 .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Hotel Blooming heeft voor een hotel een goede keuken waar je lekker eet.
De lunch is uitgebreid en perfect verzorgd. Een diner starten met oesters en een proeverij van kleine gerechten. Daarna logeren in de spa kamer en jouw nachtje|weekendje kan niet meer stuk.
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
Voor een conferentie bij Blooming. De lunch in de middag was prima, in de avond eerst oesters, deze waren prima maar te veel gruis. Iets te ruw geopend denk ik. Daarna eend, het vet was niet voldoende uitgebakken op de velzijde, hierdoor niet knapperig. Kaas toe, vroeg nog om een toelichting maar nooit gekregen. We waren het enige gezelschap, had wat meer aandacht mogen zijn.
Manon E.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
Per toeval beland bij het restaurant van hotel Blooming, maar het was een ronduit geweldig diner. Wij zijn geen echte kenners, maar kan iemand die verstand van eten heeft daar eens gaan dineren? We vonden het beiden op beide avonden dat we er gegeten hebben, echt zeer bijzonder lekker. Echt een aanrader dus.
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Op vrijdagavond bij aankomst in het hotel maar lekker binnen gebleven en bij de chef van het hotel geproefd wat er aangeboden werd... Wat een aangename verassing!

Van begin tot eind was bediening en eten goed!
Een lekkere amuse, gevolgd door een heerlijke thaise Tom Kha Kai (soep ;)
Alles vergezeld van lekker vers brood en goede roomboter (eenvoudig, smaakvol en elegant)

Onze hoofdgerechten - beide vlot geserveerd en heerlijk op smaak
Langzaam gegaarde runderfilet met heerlijke seizoensgroenten
Hertenfilet met pastinaakpuree en groenten.

De wijnen waren passend, smaakvol - gewoon huiswijnen trouwens - en prima geprijsd

Afsluitend thee en koffie met een lekker bonbonnetje
(de koffie zou hier wel handgemaakte espresso mogen zijn - en niet uit een verse bonen automaat - maar ik vind koffie dan ook wel belangrijk)
Liefhebbers1 .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2013
Samen met mijn vader een heerlijke avond bij het restaurant van Hotel Blooming; aangenaam verrast eigenlijk.

Meestal dineren we in het centrum van Bergen, dat is iets dichter bij huis, maar eigenlijk scheelt dit maar 3 minuten! Prachtige ligging in de duinen, we konden heerlijk buiten dineren en roken het helmgras en de rozenbottel, zalig!

Eten was bovenverwachting, oesters, kreeft, roodbaars en een heerlijk zomers dessert. Wijnen ook erg lekker!

Prijs/kwaliteit zeer goed; zeker een aanrader! Hier fietsen wij graag een paar minuten voor om! ;)
Test T.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2013
Viel me dit even 100% mee. Voorgerecht van alles iets en zelfs een oester. Een kleine risotto paddenstoelen, wat truffel en
Grana Padano. Een citroentaartje. Buitengewoon smakelijk allemaal. De rode Spaanse wijn (huiswijn?) met eigen etiket viel me wat tegen. Dan maar een beetje meer betalen.
Willem R.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2013
Wat een bijzondere gelegenheid. Een congrescentrum, dat tevens een warm hotel is. Naast de goede ligging is de inrichting echt heel sfeervol, styling-technisch erg goed. Over alles is nagedacht en niks is verwaarloosd. Complimenten, een hele klus om dit continue bij te houden. De service was prima. Het eten was redelijk. Borrelhappen, voorgerecht en vleesgerecht waren goed. De visgerechten (roodbaars en kreeft) vielen tegen. Wij hebben een leuke avond, goede overnachting en een prima ontbijt gehad.
Winfried R.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2012
Prachtig gelegen in de Schoorlse duinen op een historische dag: 12-12-12. Mooi voorgerecht, erg lekker. Hoofdgerecht was schelvis, beetje gewoon, beetje taai. Kaasplankje toe verrukkelijk.
Leendert M.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2012
Heerlijk hotel in de duinen. Vriendelijke bediening die probeert met de wensen rekening te houden. Helaas was het steeds net niet helemaal goed. De porties zijn ruim maar de smaak miste steeds de finesse. Verrassend was de combi pizza met hertenvlees de smaak was goed maar verraste dus niet. De ober (s) kon niet goed uit serveren omdat ons tafeltje klem stond. Er was ruimte genoeg om dit op te lossen maar het gebeurde niet. We waren met vier personen maar de gangen werden steeds per twee personen geserveerd en voor de andere twee werd het minimaal vijf minuten later wat natuurlijk jammer is van het wachtende gerecht. De prijs/kwaliteit van de wijnen ligt scheef. Er wordt te veel gevraagd voor het gebodene. Alles bij elkaar wel ruimschoots voldoende voor een gezellig avond maar voor ons geen positieve uitschieter.
Jeroen K.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2012
weekend in hotel blooming een genot. mooie kamers en dito hotel. het restauranrt vigor! veel bio - producten uit eigen tuin. gegeten; charcuterie vooraf, pizza bergense geitenkaas, artisjok en amandel, fles montracht erbij. een waar genot! (onder oog van gast bereid!)
Annelies V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2012
We hebben 5 dagen gegeten in dit hotelrestaurant, genaamd Vigor. Je kunt kiezen vanaf een menukaart uit 9 voorgerechten, waarvan 3 vegetarisch, 2 tussengerechten (1 veg.) en 9 hoofdgerechten (3 veg.). Er zijn 6 nagerechten. We hebben heerlijk gegeten van de gevarieerde kaart. De schotels zagen er verzorgd uit. Soms waren de voorgerechten aan de erg royale kant. Dat betekende al vlug dat ik het nagerecht liet vervallen en een koffie/likeur koos. Het is een gezellig en ongedwongen restaurant waar ook vaak wordt gegeten door groepen (cursisten), waarvoor ook zijruimtes beschikbaar staan. Tijdens de herfstvakantie waren er ook veel gezinnen met (kleine) kinderen. De gerechten worden opgediend door jeugdige, maar ook door meer ervaren personen. Er worden ook kookclinics gegeven. Ik schuif graag nog eens aan als ik in Bergen ben.
Joost M.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
prima gegeten, creatieve chef; mooie combinaties van gerechten. Service laat wat afweten, ligt wellicht aan de jonge bediening.
Zeewolf was lekker, voorafjes Italiaanse sfeer, aarbeien in het nagerecht dreven in de balsamico, ietsje minder volgende keer!
Mooie omgeving, mooi pand, goede sfeer