Over restaurant Hotel Rebecca

Gastronomie van Texel

Een wit pand met rustgevend terras op Texel is het decor voor een hele goede lunch of diner! Texel is een heerlijk eiland als je houdt van wandelen over het strand, het vrolijke gefladder van vogels en huppelende lammetjes. Bekroond is het restaurant van Hotel Rebecca waar ze koken met passie en lokale producten. Versere oesters en asperges vind je niet!

Meer informatie over restaurant Hotel Rebecca

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 21:00

Martijn D.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
wij hadden gereserveerd en aangegeven dat we met een hond en baby zouden komen, dit was geen probleem! Wij hadden gekozen voor het verrassingsmenu en geen seconde spijt gehad! Alles klopte!
Eduard O.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Ter gelegenheid van een familieweekend hier met 7 personen gegeten en dat was prima. Wel een paar weken van te voren gereserveerd en de tafel was zeer ruim gedekt, zo ruim dat ik de andere kant van de tafel niet meer kon horen (mede door de slechte akoestiek bij een vol restaurant waarbij uiteindelijk iedereen met stemverheffing gaat praten, zodat de herrie nog groter wordt...). Dus daarom de tafel wat ingekort, zodat het allemaal wat intiemer werd. Verder heel goed gegeten, a la carte, dus ieder het zijne. De gerechten kwamen ook allemaal snel en gelijk op tafel. Als dessert een kaasplateau van de kaastrolley: waar vind je dat nog...? Mooie gevarieerde kazen, van Texel zelf, maar ook van Engeland en Frankrijk. Dit alles rijkelijk besprenkeld met fraaie wijnen. Naast een leuke wijnkaart bood de sommelier ook inzage in zijn boekje met persoonlijke aantekeningen over diverse wijnen waarover hijzelf na een proeverij erg enthousiast was en waarvan de voorraad beperkt was. Nou dat viel niet tegen. We hebben er een keuze uit gemaakt, en iedereen dronk mee. Kost een paar centen, maar het leidde tot een verhoging van de feestvreugde.
De bediening was verder alleraardigst. Het decor is magertjes, wel een ruime eetgelegenheid, maar wat kaal en aan de akoestiek moeten ze nog wat doen. Overigens goed toegankelijk voor mensen die slecht ter been zijn, en dat mag ook wel eens gezegd worden.
daphne Z.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Afgelopen week 2 nachten bij hotel Rebecca geweest.
Ontvangst was keurig, ontbijtbuffet ontbrak aan niets. Ruime keus.
Mooi terras waar wij savonds konden dineren, wij hadden het bib-menu, gerechten zagen er mooi uit en smaakte super!
Beetje jammer vond ik een meerprijs van €8,50 bij de kaas, zoveel meerprijs heb ik nog nooit gezien. Dat weerhield mij echter niet om de kaas te nemen. Ik kreeg 5 ruime stukjes kaas.
De service tijdens het diner was ook weer goed.
De ruime kamer was redelijk gedateerd maar prima bedden en genoeg ruimte.
Wij hebben het erg naar ons zin gehad op Texel en bij hotel Rebecca!
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Met onze zoon en dochter hier een lang weekend gelogeerd. Bij aankomst een lunch voor vier bestelt. Mochten we niet in restaurant nuttigen. In de bar moest dat. De ober vroeg ik "gaat dat wel lukken, vier borden en glazen op een tafeltje van 40cm rond?" Nou zei deze ober uiterst nonchalant "dat gaan we dan maar eens proberen he"! De glazen moesten we in de hand houden en de borden werden half op tafel gesmeten. Dat ze nog net niet vielen was te danken aan onze snelle handjes. Kortom, zo hoort het NIET! Van het restaurant en de bar hebben wij tijdens ons verblijf na deze ervaring geen gebruik meer gemaakt. Overigens staat het restaurant hier boven alles. Met veel ster allure denkt men hier een top restaurant te hebben. Maar met een pak en mantelpakje maak je nog steeds niets waar als je zo met je gasten omgaat. Overigens betaal je voor een diner met een paar drankjes al gauw €50,00 p/p
Dan mag je echt meer verwachten dan dit. De chef-kok ziet je als gast niet staan, alsof je lucht bent loopt hij met een flair van heb ik jou daar langs je.
Kortom, jammer maar het is het allemaal net niet. De tip voor dit hotel? Ga met je gasten anders om dan wij het hebben beleeft. Als je eigen ober zo omgaat met gasten, praat eens met hem. Biedt oplossingen ipv negeren. Jullie stagiaire Mica kon nog excuses aanbieden, deze stagiaire weet tenminste hoe het hoort! Kan de staf staf nog van leren.
Adam W.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Mijn vrouw en ik zijn net terug van een weekend Texel en we verbleven bij Rebecca.
De sfeer, de kamers en het personeel zijn geweldig - vriendelijk, gastvrij en open - de kamers en de ambiance rustiek, ongedwongen en kalm.
Kortom, als je tot rust wilt komen moet je daar zijn.

Het eten - wij hebben het verassingsarrangement geboekt met een 3-gangen en een 4-gangen menu en twee overnachtingen inclusief ontbijt en 1 hele dag gebruik van fietsen - was erg goed. Ik vond de smaken verfijnd, en (ook) gedurfd. Ik was aangenaam verrast door de creativiteit en expertise van deze chef-kok. Mijn complimenten Michel!

Het personeel (de bediening en de chef/eigenaar zelf) is ronduit geweldig.
Het zijn stuk voor stuk professionele/vakkundige en vriendelijke mensen met oprechte interesse in het vak en daar om de gast te helpen en vertroetelen zo goed het kan.

Als er tekortkomingen rondom het eten zijn - en in mijn beleving zijn dat de wijnen, die meer durf en/of creativiteit behoeven (maar als ik meer conservatief zou zijn zou ik daar compleet naast kunnen zitten) - dan moet je muggeziften om hier niet te genieten.

Ik vond de prijs-kwaliteit verhouding perfect - €175 pp. zou ik al betalen voor het eten voor de twee dagen en nu kregen we er 2 overnachtingen, ontbijt en fietsen bij.

Wij komen hier zeker weer als we weer eens Texel bezoeken
Smaakvolbreda .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Het hotel wordt nu verbouwd. Tijdens verbouwing hadden ze waarschijnlijk beter dicht kunnen blijven. Het was er stoffig en vies en deur ging steeds open voor mensen die aan het werk waren. Erg onrustig. Onze lunch was verder aardig. Maar voor een restaurant met duidelijke ambitie ver onder niveau dat ik verwachte. Mijn garnalenkroketten waren op zich smaakvol maar helemaal kapot en zacht. Op deze manier kun je zon gerecht echt niet serveren. Zoals gezegd tijdens verbouwing maar beter dicht gebleven, want dit nodigt niet uit om hier nog eens te komen.
LaMar227 .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Wij hadden een fijne, sfeervolle avond bij Rebecca. Het Bib Gourmand menu voldeed helemaal aan onze verwachtingen. Heerlijke voorgerechten als "proeverij van oesters komkommer/bieslook/oosters" en gemarineerde zalm/ tomaat/ zure room/ avocado/ ui, en als hoofdgerecht hadden we perfect gebraden rundersukade en mooie kabeljauw. De bijpassende wijnen maakten het geheel compleet. Complimenten ook voor de uitstekende bediening, precies zoals wij het graag zien.
We hebben genoten en komen zeker terug.
Joost A.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Gisteren weer een fabelhaftig diner bij Michel... de verschillende gerechten in een perfecte mix! Super service, relaxt en kundig. Een feest vanaf de gerookte paling; via de langoustine.. naar de diamanthaas van het rund.. en eindigend met de heerlijke dessert mousses en dessertwijn. Echt een feest!!
Dirk B.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Het werd weer eens tijd om te gaan eten bij Rebecca, en we werden aangenaam verrast door het BiB-menu. We aten zeer smakelijke en perfect bereide langoustines, met o.a. kruim van chorizo, kort gebakken zeer malse sucade met heerlijke en een ruime hoeveelheid seizoen- groenten, en een pittig chocolade-noten dessert.
Daarbij werden lekkere en verrassende wijnen geschonken in een ontspannen ambiance. De akoestiek van het restaurant is mogelijk voor verbetering vatbaar, omdat we alle gesprekken konden meeluisteren. Leuk is ook dat je vooraf een mooie selectie aan G&T kan genieten in de sfeervolle bar.
Rombom .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Op een fietstochtje zijn wij hier aangestoken. Na een jus d'orange en een koffie hebben we onze lunch besteld: bisque met waddengarnalen, een caesarsalade met zalm en een kaasplankje (6 soorten, o.a. Texelse kaas met lamsoor, en bleu de Wolvega) waarbij een compôte van wortel met gember. We dronken witte huiswijn en Texels dubbel. Tot slot nog een espresso.
Het eten was voortreffelijk, zowel qua smaak als qua presentatie. De bediening was meestentijds met andere dingen bezig (merkwaardigerwijs waren wij de enige lunchgasten) maar verder zeer adequaat en op de juiste momenten aanwezig.
Alexus .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Een heerlijke ervaring gehad bij Hotel brasserie Rebecca. Vanuit het vakantie adres gezocht naar iets culinair en dit wel degelijk gevonden in de Waal. Gestart met huisgemaakt brood begeleid door zeewier boter en aioli. vervolgd door een feestelijk aperitief en ons laten verrassen met 4 gangen. Gestart met tonijn, radijs, tapioca, limoen en sesam. kwartel als tussen gerecht met jus aan tafel geserveerd. attente en vriendelijke gastheer Sebastiaan bezorgt je een leuke avond en weet ons te verwennen met passende wijnen. als hoofdgerecht combinatie van rund en zwezerik met mousseline, groentjes, cantharellen en jus. als dessert had ik een verzorgd kaas plateau en mijn vrouw een citroentaartje met vlierbloesem ijs. voor ons zeker een adres om weer aan te schuiven als we op Texel zijn!
Frank K.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Een trapsgewijs beoordeling, 5-6-7.

De beoordelingen op iens waren redelijk lovend echter vonden wij dit niet. Er was net een nieuwe kaart welke ook met enthousiasme werd verteld echter waren de uitgesproken smaken niet passend en zo was ook de chorizo in de gerechten te overheersend, de gerechten waren heel klein zeker in combinatie met de prijs, dusdanig klein dat ik uitendelijk nog met trek van tafel ging. Eveneens de wijnen waren aan de pittige kant, wij hadden een arrangement genomen en vonden niet alle wijnen even passend. De cocktail, bij binnenkomst, sinaasappellikeur met cava, moet ook meteen stamper gecorrigeerd worden omdat de mening niet goed ging. Brood als tussendoor moest voor betaald worden, 5 sneetjes voor personen (?), toen het hoofdgerecht kwam werd het brood zonder te vragen direct meegenomen apart als je hiervoor dan wel mort betalen. De vis was zoals de andere gerechten waren zeer klein van stuk daarbij werd deze niet fileert maar ook niet vermeld daar er graten in zaten. Nagerecht was het toetje wederom alles behalve bijzonder kaasplank was daarintegen wel ruim. Een eind rekening van meer dan € 150,00 met nog trek icm de slechte bellaberde smaakcombinaties voelde wij samen met nog andere aanwezige, klagende aanwezige, proefkonijnen van een middelmatige vandaar de 5 nieuwe menukaart. Tip pas de kaart aan, less is more, en maak de porties groter plus pas de wijnenkaart. Zeker het bijzondere boekje met prijzen voor wijnen van enkele honderden euros is voor dit restaurant echt niet van toepassing.
Peter M.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2015
Een paar dagen geleden aten wij in een 2-sterren restaurant in Overveen; beter en lekkerder zou het waarschijnlijk nooit meer worden. 3 dagen later hebben we ervaren dat je voorzichtig moet zijn met dit soort uitspraken. Rebecca was in alle opzichten geweldig! We kozen voor een 4-gangen verrassingsmenu en inderdaad we werden enorm verrast. De gerechten waren te complex om hier te beschrijven maar de samenstelling met telkens ca. 6 a 7 ingredienten en presentatie was werkelijk subliem. ik denk dat mijn partner wel 25 keer heeft gezegd "wat is dit lekker". En die constatering/ervaring was volledig terecht. De bediening was perfect en dat geldt zowel voor de uitleg over de gerechten als de kennis en -uitleg bij het wijnarrangement. Zonder meer een geweldige ervaring. En de prijs?: uitgaande van het hoge niveau waren we blij verrast. We komen regelmatig op Texel en we zullen nog vaak terugkomen bij Rebecca. In één woord: klasse!
Oda D.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Weer een heerlijk weekendje Texel . Ons laten verwennen in hotel Brasserie Rebecca met een 4 gangen menu met wijn arrangement . Eten en gekozen wijnen waren super . Tot de volgende keer
David B.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
We zijn een en al lof over het eten en de bediening in een prettige omgeving.
Op mijn verzoek maakte de kok een heerlijke asperge soep en een perfect klassiek asperge hoofd gerecht. Hierbij kreeg ik een uitstekende wijn op advies van de sommelier. Mijn vrouw had een gerecht van de kaart "spareribs zonder been". Hoewel zij graag met been wilde, wil ze nu niets anders als dit gerecht. Haar voor oordeel was zo verdwenen bij de eerste hap. We tafelden nog gezellig na in de bar bij een heerlijke espresso met een Armagnac en een kaasplankje met een port. Hierbij kreeg ik een extra zelfgemaakte bonbon voor mijn vrouw en zij kreeg een extra zelfgemaakt broodje voor mij zodat we er samen van konden genieten. We vonden dit heel attent en we stelden dit zeer op prijs. Gast vrijheid staat hier hoog in het vaandel.
Dominique M.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
We hebben de drie gangen menu genomen, die wij zeer prijzig vonden naargelang de hoeveelheid die we te eten kregen. Het zijn allemaal zeer afgemeten porties en vooral verrassende maar niet altijd de beste combinaties, eerder de haute cuisine van een aantal jaar geleden, waar je nog met honger van tafel ging.
Je krijgt een potje popcorn als hapje vooraf, wat je niet echt verwacht in een restaurant, eerder in een café...
Schandalig dat je hier het brood extra moet betalen, dat hebben we nog nooit in een ander restaurant meegemaakt. Hier laten ze zich echt aan kennen.
De prijs die je in het totaal achteraf betaald is me dunkt hoog genoeg dat er wel een stukje brood af kan denk ik.. We hebben voor de drie gangen menu en een 5-tal glazen wijn in het totaal 125€ moeten betalen.
De ober die ons bediende was nogal hautain en wist het allemaal beter, hij liet ons niet echt op ons gemak voelen en we voelden dat hij ons liever kwijt dan rijk was, ze begonnen dan ook alle tafels af te ruimen als we nog aan ons dessert zaten, dit geeft niet echt een welkomgevoel.
Wij komen hier niet meer terug, er zijn genoeg lekkere restaurantjes op Texel, waar men zeer gastvrij is en het totaal anders aanpakt.
Jwvdborn .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Voor het eerst deze brasserie bezocht nav vele goede recenties. Na een ietwat ongemakkelijke ontvangst, medewerkers zijn iets te overdreven blij in welkom heten van de gasten, plaats genomen in gezellig restaurant. Welkom geheten met bakje popcorn. Dit was een enorme misser. Verwacht je in een kroeg, maar niet in restsurant. Gekozen voor menu incl wijnarrangement en kazen. Voorgerecht rundvlees was verrassend. Soort van steak tartare, maar dan anders. Portie mag iets groter zijn, maar was smaakexplosie. Bijbehorende rosé gewaagd maar schot in de roos. Hoofdgerecht heilbot perfect gegaard en ook hier bijpassende Spaanse witte wijn geweldig. Kazen goed op temperatuur en Pinaut wijn maakte het feest af. Waar in begin nog twijfels waren, veranderde dit gedurende de avond in een avondje genieten.
Robert W.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2015
Met m'n vriendin een paar dagen Texel en we sliepen bij Rebecca, en als daar dan ook gepassioneerde koks in de keuken staan natuurlijk ook eten! helaas waren ze dinsdag avond gesloten en besloten we om er woensdag middag uitgebreid te gaan lunchen. De chef had beloofd om er een feestje van te maken en dat heeft de chef zeker waar gemaakt!

Na een kleine wandeling over de slufter (aanrader voor vakantiegangers op Texel) kwamen we aan bij Rebecca, we werden uitstekend ontvangen door gastheer en sommelier Sebastiaan. eenmaal aan onze tafel kregen we alvast wat te knabbelen, heerlijke popcorn met zeewier en als aperitief een heerlijke prosecco met passievrucht en basilicum. Mijn tafelgenoot wou graag een alcohol vrije cocktail en ook hier werd veel aandacht aan besteed.

De chef, Michel had voor ons een leuk lunch menu in gedachten en we besloten om ons te laten verrassen. Dit is zeker gelukt we begonnen met 2 kleine vegetarische gerechten normaal is dit niet echt mijn ding maar dit waren heerlijke gerechtjes. Het eerste gerechtje was verschillende structuren van rode biet met schuim van pierre robert. (perfecte combinatie) het 2e gerechtje waren snijbonen met parmezaanse kaas en een gekookt eitje.

Het derde gerechtje gingen we over naar de schaal/schelp dieren. Wat een feest dit was het favoriete gerecht van m'n tafelgenoot en geef haar groot gelijk. Heerlijke gebakken langoustines, deze waren van uitstekende kwaliteit mooie grote langoustines en vol van smaak, daarbij zaten kokkels kreeft en een heerlijke saus van schaal/schelpdieren.

Het volgend gerecht was mijn favoriet! Vet volle dikke smaken, Heerlijke krokant gebakken zwezerik met bloedworst, escargots, doperwtje en asperges.
Vervolgens op naar het hoofdgerecht. mijn middag kon al niet meer stuk maar dan krijg je als hoofdgerecht een stukje gebakken diamant haas zo mals als boter met spinazie en asperge. en een jus, Subliem. we hebben ons bord schaamteloos leeg gelikt.

Als afsluiter een heerlijk fris dessert met aardbeien en merinque. Het dessert was mooi gepresenteerd in een glas.
Bij al deze mooie gerechten werden heerlijke wijnen geserveerd en werden ze vol passie uitgelegd, helemaal top!

Tijmenamsterdam .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2015
Leuke gerechten met lekkere, wat onbekendere wijnen. Prima, enthousiaste bediening. Ook prettig dat zowel de chef als sous-chef regelmatig een gang serveren.
Decor is wat oubollig, maar heerlijk gegeten.
Mcarper .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2015
Mooi maandmenu, kundig uitgelegd; prima bijpassende wijnen en dat terwijl de jarige kok zelf achter het fornuis stond te koken. Bediening, de heer een tikje blasé, mag best meer zelfvertrouwen tonen, maar is uiterst vriendelijk en voorkomend, de dame kent het klappen van de horecazweep. Plezierige avond gehad