Hotel Quartier du Port

Van Vollenhovenstraat 48 3016 BJ Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant Hotel Quartier du Port

Gulle smaken in een huiselijke ambiance

Een welkom gevoel, het idee van thuiskomen. De chef laat zich leiden door het seizoen, de toevoer van de markt waarin duurzaam van de boerderij en biologisch een maatstaf is. Het subtiele smaakpalet verraadt dat er met liefde en aandacht wordt gekookt.

Meer informatie over restaurant Hotel Quartier du Port

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zaterdag 18:00 - 23:30
Zondag Gesloten

DA1962 .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Vriendelijk personeel dat enthousiast uitleg geeft over de geschiedenis van het pand. Genoten van bijzondere gerechten die met liefde worden gemaakt en geserveerd.
Forjuutje .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Al vaak voorbij gereden, maar vandaag eindelijk gaan eten. En dat was zeker de moeite waard! Super vriendelijk en kundige bediening die vol passie over de heerlijke wijnen kon vertellen. Het eten dat we kregen was ook erg goed. We komen zeker een keer terug!
F E.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Zaterdagmiddag nog kunnen reserveren voor dezelfde avond en dan een restaurant treffen dat niet eens half vol zit. Geen goed teken. Daar staat dan wel tegenover dat er in de directe omgeving de laatste tijd erg veel concurrentie te vinden is.

Ideale kaart voor twijfelaars: met slechts twee keuzes voor entree, main en dessert is er niet veel om over te twijfelen. Toch had ik liever meer kunnen twijfelen.

Vooraf een cocktail van zwaardvis, avocado, tomaat en koriander. Klinkt lekker, viel iets tegen. Avocado stak nogal overheersend af in deze mix. Uitgeserveerd in een cocktailglas. Leuk detail, maar net te hoog om praktisch met vork en mes het voorafje te verorberen. Daarna een prima smakelijke aspergesoep.

Hoofdgerecht 'asperges flamande' met een mooi stuk varken. Portie was aan de kleine kant: drie asperges, paar aardappeltjes, klein stukje vlees, net wat minder ei en boterjus dan wat ik graag had gezien. Bereiding was oke. Tafelpartner had de andere keuze voor het hoofdgerecht: Hollandse schelvisfilet met asperges. Hoewel in de naam van dat gerecht geen verwijzing wordt gemaakt naar een Vlaamse bereidingswijze, was dat een identiek bord alleen was het varken door vis vervangen.

Als afsluiting kaas. Lekker, geen verrassingen op het plankje.

Deze avond wel een prachtige witte wijn leren kennen. Aan dat glaasje Domaine Astruc, Chardonnay/Mauzac merkte ik dat ik toch vaker houtgerijpt wit moet drinken. Sante!

Vriendelijke bediening. Iets rommelig/ongestructureerd, dat wel. 'Papieren tafellakens' over de katoenen lakens? Was dat niet voorbehouden aan het eetcafé op de hoek? Zal wel aan mij liggen... Stoelen zitten vervelend. Inrichting verder aardig. Industriële accenten met steigerbuizen. Mooie grote tafel waar de hotelgasten met een kop koffie de ruime voorraad leesmateriaal kunnen doorwerken.

Eindoordeel: ondanks dat de foto's op de website die indruk wel wekken, heb ik weinig haute cuisine kunnen ontdekken. Geen restaurant om een lange avond door te brengen. Prijs is vriendelijk. Daar staat acceptabel eten en drinken tegenover. Kaart moet echt uitgebreider.
Meneermaart .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Verborgen locatie. Buiten aan de straatkant is een geheel andere beleving dan binnen.
juiste ontvangst, prettig/vriendelijk personeel. Eten goed, met kanttekening, dat de smaken van de gerechten dusdanig op elkaar zijn afgestemt zijn, dat het verrassingsaspect ontbreekt( is natuurlijk een persoonlijke mening) . verder prima, op zijn rotterdams gezegd : Niets mis mee :-)
Jakob D.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
Heerlijk 3 gangendiner gegeten. Erg goede, vriendelijke en gastvrije bediening. Het tussengerecht met pastinaakcrème was fenomenaal. Ziet er van binnen ook gezellig uit.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
We hebben hier met een klein gezelschap heerlijk gegeten. We kozen voor het menu en dat bleek een goed idee. De keuken serveert gerechten met volle, rijke, smaken. Geen dikdoenerij, maar pure gerechten. De bediening is allerhartelijkst en sympathiek. Ze moeten hier hard werken in een omgeving die wel wat rumoerig wordt door de slechte akoestiek. Gezellig, maar dus niet echt een plek om een romantisch dineetje te plannen.
Annet D.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Het viergangenmenu was heerlijk. Mooie pure smaken en goed op smaak. Vooral het tussengerecht -de pastinaaksoep met ravioli met harde worst - was verrukkelijk. Als hoofdgerecht kozen we voor kalfsucade en zeebaars. Beide gerechten waren mooi mals en heel smaakvol. Een heerlijk dessert maakte het menu af. Een fijne avond met attente bediening en gastheer. Wij komen vast terug!
Claudiavanelsen .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Wij hebben gisteravond enorm genoten van een 4 gangen diner.
Op een prachtig mooi servies werden zeer smaakvolle gerechten geserveerd.
De bediening is erg vriendelijk. Wij hebben een heerlijke avond gehad. Tip: graag de kachel iets warmer....
Johan M.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Afgelopen vrijdag onverwacht hier binnengelopen. stond al een tijd op mijn lijstje , onder andere vanwege de goede recensies. Geen spijt van ! Mooi sfeervol ingericht. Vriendelijke bediening, bij nadere kennismaking ook nog deskundig.En gewoon goed eten Ik had de salade met gefrituurde scholrolletjes vooraf, schelvisfilet met garnering )o.a. spruitjes, dat is wel een punt er af voor het eten...' en de koffiepudding met caramelsaus. Prima kaasplankje er na, goede wijn en koffie. Ook mijn tafelgenoot, die bij iedere gang iets naders had dan ik, was dik tevreden.
Yvonnesl .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Heerlijk eten in een prachtig, stijlvol ingericht pand! De 'vergeten' groenten bij het hoofdgerecht waren erg lekker, het vlees was perfect bereid; ook het tussengerecht van ravioli met knolselderij en morillesaus was top!
Marceltunderman .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Saai, half leeg, kil en stil. Het eten was van redelijk niveau maar niet spectaculair. de menukaart was wel heeeeeel erg beperkt, dus het werd kiezen tussen gerechten die geen van allen hoog op het verlanglijstje stonden. Dus dit was een typisch gevalletje " eens maar nooit weer"
G.daris .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
We hebben heerlijk gegeten, de ober was zeer vriendelijk, hij had dan ook alle tijd want we waren zo ongeveer de enige klanten; begin januari is geen populaire tijd om uit eten te gaan blijkbaar. Het ziet er gezellig uit en de huiswijn was ook lekker. Zeker voor herhaling vatbaar.
TjaltjeFokeltje .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Wederom genoten van het Kerstmenu in een sfeervolle omgeving.
6 Afwisselende gangen van paté van wild zwijn, coquilles ( mijn favoriet),gebakken kabeljauw mmm, gegrilde runderhaas pancetta met saus van kastanje en hazelnoten en helaas bij de kaas
en het dessert van chocolademousse moest ik afhaken, ja zo'n grote eter ben ik niet.
Maar genoten.
Quartier behoort zeker tot een van de betere restaurants in Rotterdam!
Christophe V.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Heerlijk gegeten, alle drie de gangen waren bij ons goed. Ook erg lekker rozemarijnbrood erbij. De bedieningen vonden wij echt top, goede kennis en zo vriendelijk (we komen uit amsterdam en zijn dat niet meer gewend).
Georg K.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Een kleine kaart. Echter wat je op je bord krijg is zeer smakleijk. Zonder probleem het hoofdgerecht van het menu omgewisseld voor dezelfde prijs naar ander hoofdgerecht. Kaasplank prima maar niet spannend. In kort gezegd prima brasserie eten. Huiskamer idee en attente bediening. Nostalgisch pand naar eigen verleden in de scheepvaartsectie. Het wapen in het raam van de keuken herinnert hier nog aan. Niet te wijkaart die er vroeger was, meer open keuzen. Waarom echter € 3,75 voor frites? Kan dat er gewoon niet bij in een menue van 3 gangen voor € 32,50 vind ik persoonlijk beknibbelen. Wel gewoon fles water en brood op tafel. Dat is weer prima. Al bij al € 105,00 voor 2 menus en veel wij,. Prijs/kwaliteit dus dik in orde
Anneloes R.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Heerlijk gegeten. Gerechten precies goed qua smaak en hoeveelheid. Bediening erg netjes en vriendelijk! Mooie inrichting ook.
J_otto .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2015
erg lekker voedsel en een zeer goede vriendelijke service. We waren vroeg, niet perse erg, de zorg kregen we zeker :) goed eten! aanrader.
goede tijd met leuk personeel
Ienekevandeursen .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2015
Quartier du Port is gevestigd in een voormalig scheepvaartkantoor in een prachtig oud
pand gelegen in het havenkwartier aan de noordzijde van de Maas. Je gaat een stenen trap op en komt door een zware deur in een voorgedeelte waarin de oude receptie nog te zien is. Daarna , door weer een deur, kom je in het restaurant waar de vriendelijke bediening je een plek wijst in een ruime zaal. Losjes ingericht en gedekt.
We waren met 6 gasten, waarvan 4 met vegetarische voorkeur. Dat was door ons van tevoren aangekondigd en daar heeft de kok met een verrassingsmenu fantastisch goed op ingespeeld. Een heerlijke salade vooraf en een mooi hoofdgerecht met groene asperges, een "pizzaatje" van bladerdeeg en en diverse knapperige gegrilde groenten zoals pastinaak, paprika en groene asperges, opgediend op gloeiend hete borden.Ook waren er frites bij. Het was heerlijk. Jammer was dat we wat lang moesten wachten op het hoofdgerecht, maar we waren ook later dan de afgesproken tijd om dat de 6 personen met 3 auto's kwamen die allemaal een plekje moesten krijgen. In het restaurant zei men desgevraagd dat je het beste kunt parkeren op de Parkweg, want daar is 's avonds plek genoeg, gratis.
Er was een wijnkenner in ons gezelschap die vond dat er een goede keus in wijnen is. De witte wijn werd naar zijn smaak te warm geserveerd en ook niet in een koeler geplaatst. De entrecote die beide heren aten was goed. De manier van opdienen had beter gekund, op een groter bord waardoor het vlees een eigen plek had kunnen krijgen en niet bovenop de groente zoals nu het geval was. Zoals in de meeste restaurants tegenwoordig was ook hier de akoestiek niet optimaal waardoor het moeilijk was elkaar en de ober te verstaan. De punten van kritiek zijn opbouwend bedoeld en laten onverlet dat we een heel goed diner hebben gehad.
Hessel V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Hotel Quartier du Port was voor ons onbekend en daardoor onbemind. We hebben genoten van de prima service. De inrichting is erg ruim en zeer Rotterdams. Daarnaast voel je je qua privacy prima door de ruime ruimtes. De gerechten waren goed en ruim voldoende qua hoeveelheid. We hebben besloten er zeker nog een keer naar toe te gaan.
Feike C.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
Mooie plek op een leuke locatie in Rotterdam. Prijzen zijn zeker niet laag, maar de gerechten zijn mooi. De kaart biedt veel mogelijkheden!