Hotel Postillion Dordrecht

5,2
6,5
Alexmurray M.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Vanavond voor het eerst bij het Postillion gegeten. Bij binnenkomst werd er wat stuntelig gevraagd waarvoor wij kwamen. Toen ik zei dat ik voor twee personen een reservering had geplaatst werd, voordat ik mijn zin af kon maken, enthousiast aangevuld:"voor een kamer"? ...... "euh, nee, voor een tafel", gelijk een beetje gênant daar ik met een goede, oude vriend ging eten.
Enfin, in het restaurant mochten we zelf een tafel uitzoeken want deze was, op een andere klant na, volkomen leeg. Overigens heb ik bij het Postillion gereserveerd omdat alle andere restauranten in de regio volgeboekt waren. Ik begrijp nu waarom.
De serveerster, die beleefd en vriendelijk deed maar waarbij het nou net niet zo overkwam, overhandigde ons allebei een (vieze) menu kaart. En vroeg wel of we alvast iets wilden drinken. Ik bestelde wijn en een glas water. Het water was een fles spa of niet, kraanwater word er niet geserveerd.
De wijn werd aan tafel ingeschonken, keus was er niet, geen idee wat het was. Dat ik het etiket probeerde te lezen werd niet opgemerkt.
Er werd geen mandje met brood vooraf aangeboden.
Twee minuten later werd er gevraagd of wij al een keus hadden gemaakt!
Toen het eten kwam (forel en tournedos) was het lauw, een paar minuten later koud. De borden waren ook koud. Op zich qua smaak oké, er werden wel veel knapperig groenten erbij geserveerd....maar koude eten is niet echt gezellig, zeker niet als buiten de natte sneeuw valt. Ook waren onze glazen leeg maar hier werd niet opgelet.
Nadat ik de serveerster heb weten te lokken uit haar gesprek met collega's van de keuken waarbij, nadat zij er op geattenteerd was dat wij aandacht wilden, zij eerst haar verhaal heeft afgemaakt, kregen we nog een wijntje.
Een tweede serveerster heeft onze borden opgehaald (de eerste was er nog wel en het restaurant nog leeg) en bracht het kaart voor een eventueel nagerecht. Ik vroeg of het sorbetijs glutenvrij en melkvrij was. Dat was het niet maar waarom kon ze niet uitleggen. Er werd wel zonder al teveel enthousiasme gezegd : "er is alleen wat vers fruit ....." (de 'maar' zat er achteraan maar werd nog net niet uitgesproken. Ik heb een kop thee genomen met een niet glutenvrije koekje op de schotel dat al verweekt was tot pap door gemorst water.
Wij hebben gemeld dat het eten koud was, de serveerster zou dit doorgeven aan de keuken, einde verhaal!
Een derde serveerster heeft op verzoek de rekening gebracht in de vorm van een omgekruld kassabon, geen schotel, geen snoepje.
Intussen was er 'iets' in de bar begonnen naast het restaurant. Er waren maar een paar mensen aanwezig maar de muziek werd aardig op volume gezet en de ingang tot het restaurant afgezet en voorzien van 'uitsmijters', dat wij als restaurant bezoekers er langs moesten werd geen rekening mee gehouden.
Helaas, het Postillion nooit meer.
Olga K.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
Onervaren personeel. Had geen overzicht, dus lange wachttijden, verkeerde drankjes/ gerechten werden afgeleverd. Een haastig ingevlogen ervaren collega probeerde nog iets te redden, maar zodra hij weg was, daalde het niveau weer. Ons eten (saté met friet) had waarschijnlijk al even in de keuken staan wachten voordat t onze tafel bereikte.
Bas T.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Hier kom je vooral als je een zakelijke meeting hebt, niet voor een gezellig intiem diner. Dat geeft niks, maar je verwachtingen moeten ook niet veel hoger gespannen zijn. Sfeer is zakelijk chic, gerechten zijn basic. Als je er bent, prima. Je hoeft er niet speciaal voor naartoe
Robert W.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2015
Als je ergens gaat eten krijg je meestal een menukaart aangereikt en maak je een keuze. De menukaart heeft tot doel jou te vertellen wat je voorgeschoteld gaat krijgen. In die zin schept een menukaart dus bepaalde verwachtingen. Helaas neemt Hotel Postillion het niet al te nauw met deze verwachtingen. De gerechten die op tafel komen zijn wel de juiste, maar niet conform de menukaart. Zelfs niet nadat het gerecht wordt teruggestuurd.

In casu: op de menukaart Carpaccio met Reypenaar VSOP kaas en pesto. Nu vond ik de kaas die op het bord lag er al wat vreemd uitzien voor een oude brokkelkaas, maar goed ik kan het mis hebben. Bij het eten blijkt er jonge kaas op te zitten. Dat is bij een carpaccio gewoon geen combi dus terug. Komt het gerecht weer op tafel. Blijkt dat ze ook nog wel ergens een plakje belegen kaas hadden liggen. Je geeft dus een gerecht terug en je neemt als kok je gast zo serieus dat je het weer rustig op tafel laat zetten met weer de verkeerde kaas. Was het zo slecht? Nee dat iet, maar het klopt niet!

Het zelfde gold voor het hoofdgerecht. Volgens de kaart een echte must. Heerlijk zachte citroenkip met een lekker knapperige huid. U voelt hem al aankomen, wel zacht, niet knapperig. Ik vraag me ook af of dat wel kan, maar zet het dan niet op de kaart.

Last but not least, dan heb je een ontevreden gast. Ga dan ook vooral niet bij hem langs om te vragen of hij nog wat drinken wil. Misschien moppert hij dan weer. Een en ander aan de manager voorgelegd en aangegeven niet mijn geld terug te willen hebben maar ik wil weten wat hij hier aan gaat doen.. 's Ochtends kom ik de beste man weer tergen en roept frivool meneer Wognum! Ik heb de rekening tegengeboekt hoor, u heft niet te betalen. Ook hij kan dus niet luisteren.