Hotel Papendal

- Bar 09:30 - 01:00

Erg duur
Greetje E.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Met glutenvrij dieet en notenallergie gegeten.
Ontvangst was hartelijk. We wilden iets lichts eten. We kozen voor een salade met vis. De vis was 'koolvis'. Bij mij was deze rauw en had weing smaak. Deze ging terug. De salade was weinig gevuld. Ook zou nog glutenvrij brood komen. Er werd brood gebracht, maar de vorm van de broodjes had ik nog niet eerder gezien. Bij navraag bleek dit geen glutenvrij brood te zijn. Deze had ik bijna opgegeten. De dag ervoor was ik ook al ziek geworden vandaar dat ik voorzichtig was. Er werd ander brood gebracht maar de ober die het foute brood bracht kwam zijn excuses niet maken. Na het eten, wat van een laag niveau was en duur (€11,50), heb ik hem nog aangesproken hierop. Dit verwacht je niet van een sport hotel. We hebben ter compensatie een drankje gekregen.
Mendel V.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Al meerdere keren gegeten en geslapen, het hotel is prima het restaurant daarentegen kan echt beter
De inrichting is strak, modern, eenvoudig en functioneel. Stoelen zijn wat oncomfortabel naar mijn mening maar ok. prachtige lokatie met mooi uitzicht
De kaart is niet uitgebreid maar prima. De bediening liet dit keer erg lang op zich wachten ondanks de rustige bezetting van de tafels
Drankjes kwamen pas na een kwartier bij elke bestelling of kwamen gewoon niet. Porties van de gerechten waren zeer wisselend van grootte. Gerechten ook zeer wisselend van kwaliteit. Voor een restaurant dat sporters hoog in het vaandel heeft staan verwacht ik lekker, goed en voldoende
Als voorgerecht had ik gemarineerde zalm. Lekker maar karig ook qua presentatie. Alleen de gemarineerde zalm met een soort dressing.
Collega's hadden onder andere herfstsalade als voorgerecht, dit gerecht zag er leuk en lekker uit. Erg grote portie eerder een maaltijd salade. De paddenstoelen compote die er op zat zag er niet erg goed uit
Hoofdgerecht vis
Helaas echt slecht klaargemaakt. Droog en relatief smakeloos. Zes hele kleine stukjes vis amper bijgerechten, groenten konden bijbesteld worden evenals aardappels etc
Helaas werd er niet heel adequaat navraag gedaan of alles naar wens was
Collega's hadden o.a. Varkensmedallion, die was prima.
Nagerechten waren ok behalve.... Kaasplankje was een aanfluiting met simpele kazen zonder duidelijke opbouw of verhaal.
Het vijgenbrood was niet zoals hij hoort te smaken en niet passend bij deze kazen de bestelde port bij het kaasplankje bleef ook weer lang uit en bij het uitserveren bleek er iets in het glas te zitten. De serveerster nam het glas zonder commentaar weer mee terug nog voor het werd geserveerd en probeerde op de achtergrond het voorwerp uit het glas te verwijderen met een vinger. Toen ze in de gaten kreeg dat ik dat gezien had deed ze alsof ze een nieuw glas uitschonk.
De latte machiato was mooi al was hij bij de een met een schuimlaag van 2 cm en bij de ander van 8 cm
Bij het ontbijt de volgende ochtend lekker fruit en brood maar helaas jus d'orange en smoothie uit een pak.
Al met al niet voldoende naar mijn mening
Ellen D.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
De menu kaart beloofde veel, maar over wat we uiteindelijk geserveerd kregen waren wij niet enthousiast. Ons voorgerecht , een plate met tapas was te eenvoudig voor de prijs en hoewel het hoofd gerecht smakelijk was, was de hoender niet helemaal warm.
Daarom kregen we wel de koffie gratis wat erg aardig was. De bediening werkte niet erg efficiënt.
PMWG .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2013
De bediening en het eten in restaurant 2028 waren goed. Prijs/kwaliteit verhouding is best oke. Er waren 2 zaken die ons ergerden; na het hoofdgerecht duurde het een eeuwigheid voordat het dessert kwam. En het was onaangenaam koud in het restaurant. Niet eerder hebben we de neiging gehad om onze jas aan te doen tijdens een diner. Heel jammer, omdat we lekker gegeten hebben.
MoniekP .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2013
Wat een verassing! Nooit hebben wij zo lekker gegeten in een hotelrestaurant. Het eten wordt met zorg bereid en is ook echt lekker. De bediening biedt een bijpassende wijn aan bij het gerecht, waardoor het echt lekker vertoeven wordt.
Marielle V.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2013
Restaurant van Hotel Papendal heeft een prima eetcafé menukaart, maar is zeker niet restaurantwaardig. Het personeel loopt bij driekwart bezetting van het terras (en een leeg restaurant binnen) al rond als een kip zonder kop. Wijntjes worden vergeten, glazen vallen her en der en je moet teveel moeite doen om de aandacht te trekken. Oké om even snel iets te eten, maar eigenlijk fiets ik dan liever nog even een stukje om in de richting van Ede of Arnhem.
Overigens is het hotel verder heerlijk. Daar is het personeel wél heel alert en servicegericht.
Dr. M.P.S. S.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2012
Reeds meerdere jaren hier gedineerd ten tijde van bezoek aan congres in het bijbehorende congrescentrum.

Locatie is gemakkelijk te vinden en er is voldoende -gratis- parkeergelegenheid.

Het gebouw zelf valt in de categorie "oudere nieuwbouw" maar is redelijk recent opgeknapt. Het sport-thema overheerst.

Het restaurant is net en verzorgd, maar niet bijzonder luxe. De kaart is voldoende uitgebreid en wisselend, met acceptabele prijzen.

Bij het laatste bezoek een vier-gangenmenu. Kwalitatief niet slecht, maar wel vrij gemakkelijke/eenvoudige presentatie. Porties waren relatief groot. Bij het vlees (steak van kalf) werd niet gevraagd hoe men de steak bereid wilde hebben. Bijgaande geadviseerde wijnen waren acceptabel (niveau huiswijn).

Het serviesgoed was van reguliere hotelkwaliteit. Het bestek was eenvoudig (wel apart bestek per gang, maar steeds een gewoon mes/vork). Zo ook het glasservies; 1 soort wijnglazen (geen verschil rood/wit).

De bediening was eenvoudig; er werd niet altijd van de juiste zijde af geserveerd of afgeruimd. Ook werd niet bij het opdienen het gerecht toegelicht.

Samenvattend een voor het hotel/congrescentrum passend niveau van restaurant waar men voor een redelijke prijs een redelijk goede maaltijd geserveerd krijgt, echter niet het summum van elegantie of optimale bediening.