Hotel New York

Koninginnenhoofd 1 3072 AD Rotterdam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Hotel New York

Watertaxi (voor de deur). Metro en Tram (halte Wilhelminaplein)
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

6,2
7,1

Jouw recensie over het restaurant Hotel New York

Judith D.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2017
De oesters net niet helemaal goed schoongemaakt. De wijn die te laat kwam werd door zeer attente ober direct vergoed. Hem daarna (helaas) niet meer gezien. De bediening aardig maar te laat met alles. De ravioli klef aan elkaar geplakt (magnetron opgewarmd?), in bremzoute slechte saus met twee grove stukken pompoen. Weinig opgeleukt. Jammer! Coq au vin prima.
Warna O.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Lunch viel erg tegen. We hadden sardines en zeebaars. Vis redelijk, maar de bijgerechten maakten opgewarmde en uitgedroogde indruk. Patat donkerbruin. Aardige serveerster zei dat het eten niet was opgewarmd, maar 'voorgegaard'. "Anders kunnen we ook niet zo snel zijn". Tsja, we willen best even wachten als dat ertoe leidt dat je vers voedsel krijgt.
caraad2 .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
afgelopen zaterdag gegeten bij HNY. Ik bestelde canelloni. Waarschijnlijk niet een gerecht dat heel veel wordt besteld. Onderin de schaal lag een dikke plak aubergine waarmee de kok niets had gedaan. Het was net een schoenzool, rauw en hard. Smaak van de canelloni en saus was heerlijk, maar te laat bij elkaar gekomen in de schaal waardoor het losse componenten bleven. De ober vroeg ons hoe het smaakte. Met mijn kritiek ging hij naar de keuken. Ik hoop dat de kok iets doet met mijn feedback. De plakken dunner snijden en even op de bakplaat of onder de grill zou het gerecht zeer veel smakelijker maken. Van de alleraardigste bediening (Kenan) kregen we een heerlijk kopje koffie.
bas M.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2017
Heerlijk gegeten op het terras van dit leuke plekje! lieve mensen en goede service. kan me totaal niet vinden in onderstaande recensies....
Joyce P.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Zeer teleurstellende ervaring. De tonijn en de zalm waren koud (zie recensie hiervoor), de dorade was goed. Mijn moeder heeft in haar eentje de dorade moeten eten terwijl wij aan het (lang!) aan het wachten waren op de tonijn en zalm die opnieuw werden gemaakt. We vroegen om een mandje brood wat niet kwam. Mijn dochter had zo'n honger dat ze er misselijk van was, dus at ze haar zalm toen deze eindelijk was gekomen. Maar ze ging met steeds meer tegenzin eten. Mijn moeder proefde en vond het vies, ik rook en het rook niet vers. De serveerster kon alleen maar zeggen 'ja, maar ze heeft het wel opgegeten' (dat was niet zo) en 'nee hoor, de zalm is gewoon goed'. Zo typisch om zo op een klacht te reageren: als klant heb je dan dus nooit gelijk. Hieronder lees ik dat een van de gerechten van de rekening was gehaald na een klacht. Dat had ik op prijs gesteld als ons dat ook was aangeboden. Nu zal ik zeker nooit meer terug komen.
Joyce B.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
We hadden voor de lunch drie hoofdgerechten besteld. Gebakken zalm, gegrilde tonijn en gebakken dorade. Niet de goedkoopste gerechten, maar we hadden honger. De borden kwamen. De tonijn en de zalm waren koud. Die borden werden terug gestuurd naar de keuken. De dorade kon gegeten worden. Slierten courgette en wortel dreven in de saus, die flauw was en eigenlijk nergens naar smaakte. De stukjes prei waren ongaar en hard. De tweede tonijn was nu wel op temperatuur, was te eten, maar meer valt er niet over te zeggen. De tweede zalm had een vreemde bittere nasmaak en was eigenlijk helemaal niet lekker. Op onze opmerking dat de zalm niet lekker was en dat we ons afvroegen of hij nog wel goed was werd gereageerd met 'ja, maar u hebt hem wel opgegeten'. Dat was niet waar, want de helft van de zalm lag nog op het bord. De patatjes waren te weinig voor drie personen, de mayonaise kwam uit een potje. Er werd geen mandje brood bij het eten geserveerd. Een kopje koffie van het huis was de goedmaker. Wel karig, ze hadden op zijn minst een toetje kunnen geven. Ik begrijp niet dat uitgerekend op zo’n markante plek waar je graag naar toe gaat, het eten niet van een uitmuntende kwaliteit is. Middelmatig is het woord voor het eten van hotel New York. Ik zal er nooit meer naar toe gaan.
Laura M.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2017
We hebben hier op een zondagmiddag geluncht. Het was enorm druk en daardoor wat lawaaierig en minder sfeervol maar het personeel is vriendelijk en bekwaam. Duurt wel even voordat het eten komt maar het is het wachten waard. Goede ingrediënten, lekker van smaak, alles vers. We hadden een klacht en die werd erg serieus genomen. Dat is erg prettig.
Leuk dat hier wat bezoekers betreft van alles en nog wat komt. Een aanrader.
Jeannette H.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Heerlijk gegeten in Hotel New York. De zalmkroketten zijn erg goed, prachtige lamshaas en een mooi nagerecht van kleine patisserie. De wijn was lekker en goed koud. De bediening was attent en hartelijk.
En als ultieme tip: boek er een mooie hotelkamer bij.
cornoor .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Na lange tijd weer eens met de kleindochter langs geweest en weer met negatieve ervaring.
1) Flesje Cola besteld, kreeg een groot wazig glas vol ijsklonten.
Dit kan wel in de voetbalcantine maar hier niet.
2) Pasta met Vongole besteld; de schotels-pasta met drie/vier schelpjes belegd.
Aan ons verzoek er nog wat bij te krijgen werd medegedeeld dat hiervoor € 7,= extra zou worden gerekend.
Echt een fabrieksrestaurant, voorlopig te mijden.
Ruud V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2017
Zonder te reserveren was er gelukkig een plekje op de zaterdagavond. Dit was onze eerste keer, en het personeel is adequaat en vriendelijk. We bestelden het trio van tonijn. De tompouce met tartaar was al flink verkleurd door verschil in bereidingstijd. Weinig inspirerend voorgerecht. Hoofdgerecht Black Angus van 25€ voldeed aan geen enkele verwachting. Kraak noch smaak. Een stukje vezelig soepvlees zonder smaak, een bittere begeleidende saus (verbrand?) en als garnituur een gestoofde lenteui met worteltje. Frites in ieder geval warm, de ambachtelijk ogende mayonaise was toch van het type groothandel. Drankjes wel prima, glaasje Champagne a €10,-, en een Pinot van €5,5. Maar dat mag ook wel.

We hebben onze teleurstelling duidelijk gemaakt, hierop werd 1 van de 2 hoofdgerechten van de rekening geschrapt. Het dessert hebben we bij een gelegenheid om de hoek genomen.

Laat je niet inpakken door de artistieke industriële sfeer. Hier wordt gekookt als in een gaarkeuken. Jammer!
Annabel1959 .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2017
Gisteravond lekker gegeten op het terras van Hotel NY. Terras is fantastisch met het bekende mooie uitzicht en erg levendig.
Personeel uitermate vriendelijk en behulpzaam. De wachttijden van het bestelde eten waren echter lang.
Over het eten gesproken: het was goed, maar meer ook niet, niet echt een uitschieter. Kipsaté was gaar en smakelijk met voldoende rijst en atjar.
Sardines oké, penne met zalm en gambas volgens de disgenoten smakelijk.
Het was dus goed maar prijs-kwaliteit is een beetjes scheef.
Paul N.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Afgelopen zaterdag, 1 juli, met familie van buiten Rotterdam in HNY gegeten. We zijn er al tientallen keren geweest en dit keer vooral op speciaal verzoek vanwege het zeebanket. We hadden allemaal wat anders en hebben er redelijk tot goed goed gegeten. Dit is eigenlijk al jaren onze conclusie: het eten is op enkele uitzonderingen na niet echt bijzonder, ook wel een beetje prijzig, maar de ambiance is ronduit fantastisch en dat maakt altijd alles weer goed. Ook dit keer: een afgeladen restaurant met een kosmopolitische sfeer maar weer wel met een aantal minpunten. De steak bij de surf & turf was een beetje tanig; de kan water kwam pas na veel aandringen. Het wachten tussen de drie gangen was aan de (te) lange kant en de bediening liet regelmatig steken vallen. Halverwege werd onze aanvankelijke bediening (wellicht mede daarom) gewisseld voor een wat meer accurate ober. Hoe dan ook: we hadden met zijn zessen, waaronder een kind van 5, weer een geweldige ervaring met complimenten voor de kinderkaart. De hoofdkaart heeft daarentegen tegenwoordig een wat (te) beperkte keus bij de vleesgerechten. Na afloop nog even buiten genoten van de eveneens geweldige sfeer aan de waterkant voor het hotel. We zullen altijd weer terug blijven komen!
Feike C.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Het blijft een bijzondere locatie. Het was knap druk gisteren, maar we zaten prachtig op een plateau. Prima gegeten en de bediening was behulpzaam en niet te nadrukkelijk aanwezig. Kortom nog steeds een leuke plek om te komen!
Jolie67 .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2017
Dit weekend over de Wilhelminakade naar Hotel New York gelopen en er buiten geluncht. Ik had garnalen in een hele dikke roomsaus, wat zo’n smerige combinatie was, dat ik er twee dagen later nog een vies gezicht van trek. De garnalen waren goed, maar die saus leek wel gele modder met een laag lillend vet erbovenop. Er dreef wel een groen takje in, maar volgens mij kwam dat van het met motorolie besmeurde grasveldje ervoor. Enfin het glaasje wijn was lekker en mijn mans pasta was oké, wat wil zeggen dat het door de beugel kon, maar hij het thuis teruggestuurd en niet opgegeten zou hebben. Zoiets had hij van mij niet gepikt. We hebben allebei wel eens beter gegeten. Wel een hele lieve en leuke ober. Dus dat maakte veel goed.
Toch vind ik het spijtig. Je geeft vijftig euro uit voor een lunch en achteraf loop je rond met honger of met een vinger in je keel om van deze vieze smaak af te komen. Een historische en mooie plek wil niet alles maar goedmaken. Wellicht is een persoon die liefde voor zijn vak voelt hier wel op zijn plaats.
Willeke V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Wij zijn wezen lunchen bij HNY, terras vol met redelijke wachttijd. Bediening was uitstekend, voorkomend en meedenkend. De bestelde maaltijdsalades waren Nicoise en Zeevruchten . Nicoise was prima, plakjes geschroeide tonijn met haricoverts salade en een smaakvolle vinaigrette.Echter de Zeevruchten salade met een prijs van 19,50 was gewoon SLECHT. Anders kunnen we het niet noemen. Een hoopje sla daarop een handje koude stukjes inktvis ( keihard), wat garnaaltjes en 1 boquerone en 4 grote mosselen. Deze laatste waren goed. O ja een mini schaaltje whiskey saus. Dat was het!Wij hebben onze mening geuit naar de uitermate voorkomende ober. Maar mocht dit toch niet doorkomen roepen wij zelf HNY op "haal het van de kaart" of doe er iets creatiefs mee. Succes!!!
Carolin B.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Ondanks de drukte was het personeel erg vriendelijk en behulpzaam. Prachtige historische plek, dit zie je zowel binnen als buiten. Eten was goed, warm en snel. Bediening vroeg netjes wanneer het hoofdgerecht mocht doorkomen. Absoluut een aanrader zowel qua eten als service!
marcel D.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Geweldige zaak met een interessante historie... mooie, uitgebreide kaart met voor ieder wat wils! Goede service dus zeker voor een herhaalbezoek vatbaar!
R B.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2017
De prijs-kwaliteit verhouding is hier een beetje zoek. Hoge prijzen voor gerechten van vrij middelmatige kwaliteit, waarbij de porties ook nog aan de kleine kant zijn.

Ook de bediening is niet best. We hebben meer dan een uur op ons hoofdgerecht moeten wachten, in de tussentijd werd geen enkele keer een bestelling opgenomen voor nieuwe drankjes.
Aniek S.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Mooi zitten. Vriendelijke bediening, maar dan de salade met diverse soorten vis.....Garnaal, inktvis, sardines; allen uit het zure water. Evenals de sla. Wel keurig stukjes stokbrood, boter op part schaaltje afgedekt en crostinis. Het waren vissoorten waarvan je zegt: " Structuur vis, maar smaak?" Prijs € 19, 50. Ienieminie glaasje Pinot Grigio à €5,- erbij. Slecht hoor!
Charles M.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Afgelopen donderdag samen met partner gegeten.3 gangen menu was prima.Malbec Reservado wijn was uitstekend.Ober Maikel doet zijn best ondanks de drukte.Kamers zijn zeer ruim van alle gemak voorzien.Receptie vriendelijk.Voor herhaling vatbaar.