Hotel New York

Koninginnenhoofd 1 3072 AD Rotterdam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Hotel New York

Watertaxi (voor de deur). Metro en Tram (halte Wilhelminaplein)
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

6,4
7,1
cornoor .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Ruud V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2017
Zonder te reserveren was er gelukkig een plekje op de zaterdagavond. Dit was onze eerste keer, en het personeel is adequaat en vriendelijk. We bestelden het trio van tonijn. De tompouce met tartaar was al flink verkleurd door verschil in bereidingstijd. Weinig inspirerend voorgerecht. Hoofdgerecht Black Angus van 25€ voldeed aan geen enkele verwachting. Kraak noch smaak. Een stukje vezelig soepvlees zonder smaak, een bittere begeleidende saus (verbrand?) en als garnituur een gestoofde lenteui met worteltje. Frites in ieder geval warm, de ambachtelijk ogende mayonaise was toch van het type groothandel. Drankjes wel prima, glaasje Champagne a €10,-, en een Pinot van €5,5. Maar dat mag ook wel.

We hebben onze teleurstelling duidelijk gemaakt, hierop werd 1 van de 2 hoofdgerechten van de rekening geschrapt. Het dessert hebben we bij een gelegenheid om de hoek genomen.

Laat je niet inpakken door de artistieke industriële sfeer. Hier wordt gekookt als in een gaarkeuken. Jammer!
Annabel1959 .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2017
Gisteravond lekker gegeten op het terras van Hotel NY. Terras is fantastisch met het bekende mooie uitzicht en erg levendig.
Personeel uitermate vriendelijk en behulpzaam. De wachttijden van het bestelde eten waren echter lang.
Over het eten gesproken: het was goed, maar meer ook niet, niet echt een uitschieter. Kipsaté was gaar en smakelijk met voldoende rijst en atjar.
Sardines oké, penne met zalm en gambas volgens de disgenoten smakelijk.
Het was dus goed maar prijs-kwaliteit is een beetjes scheef.
Paul N.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Afgelopen zaterdag, 1 juli, met familie van buiten Rotterdam in HNY gegeten. We zijn er al tientallen keren geweest en dit keer vooral op speciaal verzoek vanwege het zeebanket. We hadden allemaal wat anders en hebben er redelijk tot goed goed gegeten. Dit is eigenlijk al jaren onze conclusie: het eten is op enkele uitzonderingen na niet echt bijzonder, ook wel een beetje prijzig, maar de ambiance is ronduit fantastisch en dat maakt altijd alles weer goed. Ook dit keer: een afgeladen restaurant met een kosmopolitische sfeer maar weer wel met een aantal minpunten. De steak bij de surf & turf was een beetje tanig; de kan water kwam pas na veel aandringen. Het wachten tussen de drie gangen was aan de (te) lange kant en de bediening liet regelmatig steken vallen. Halverwege werd onze aanvankelijke bediening (wellicht mede daarom) gewisseld voor een wat meer accurate ober. Hoe dan ook: we hadden met zijn zessen, waaronder een kind van 5, weer een geweldige ervaring met complimenten voor de kinderkaart. De hoofdkaart heeft daarentegen tegenwoordig een wat (te) beperkte keus bij de vleesgerechten. Na afloop nog even buiten genoten van de eveneens geweldige sfeer aan de waterkant voor het hotel. We zullen altijd weer terug blijven komen!
Feike C.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Het blijft een bijzondere locatie. Het was knap druk gisteren, maar we zaten prachtig op een plateau. Prima gegeten en de bediening was behulpzaam en niet te nadrukkelijk aanwezig. Kortom nog steeds een leuke plek om te komen!
Jolie67 .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2017
Dit weekend over de Wilhelminakade naar Hotel New York gelopen en er buiten geluncht. Ik had garnalen in een hele dikke roomsaus, wat zo’n smerige combinatie was, dat ik er twee dagen later nog een vies gezicht van trek. De garnalen waren goed, maar die saus leek wel gele modder met een laag lillend vet erbovenop. Er dreef wel een groen takje in, maar volgens mij kwam dat van het met motorolie besmeurde grasveldje ervoor. Enfin het glaasje wijn was lekker en mijn mans pasta was oké, wat wil zeggen dat het door de beugel kon, maar hij het thuis teruggestuurd en niet opgegeten zou hebben. Zoiets had hij van mij niet gepikt. We hebben allebei wel eens beter gegeten. Wel een hele lieve en leuke ober. Dus dat maakte veel goed.
Toch vind ik het spijtig. Je geeft vijftig euro uit voor een lunch en achteraf loop je rond met honger of met een vinger in je keel om van deze vieze smaak af te komen. Een historische en mooie plek wil niet alles maar goedmaken. Wellicht is een persoon die liefde voor zijn vak voelt hier wel op zijn plaats.
Willeke V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Wij zijn wezen lunchen bij HNY, terras vol met redelijke wachttijd. Bediening was uitstekend, voorkomend en meedenkend. De bestelde maaltijdsalades waren Nicoise en Zeevruchten . Nicoise was prima, plakjes geschroeide tonijn met haricoverts salade en een smaakvolle vinaigrette.Echter de Zeevruchten salade met een prijs van 19,50 was gewoon SLECHT. Anders kunnen we het niet noemen. Een hoopje sla daarop een handje koude stukjes inktvis ( keihard), wat garnaaltjes en 1 boquerone en 4 grote mosselen. Deze laatste waren goed. O ja een mini schaaltje whiskey saus. Dat was het!Wij hebben onze mening geuit naar de uitermate voorkomende ober. Maar mocht dit toch niet doorkomen roepen wij zelf HNY op "haal het van de kaart" of doe er iets creatiefs mee. Succes!!!
Carolin B.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Ondanks de drukte was het personeel erg vriendelijk en behulpzaam. Prachtige historische plek, dit zie je zowel binnen als buiten. Eten was goed, warm en snel. Bediening vroeg netjes wanneer het hoofdgerecht mocht doorkomen. Absoluut een aanrader zowel qua eten als service!
marcel D.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Geweldige zaak met een interessante historie... mooie, uitgebreide kaart met voor ieder wat wils! Goede service dus zeker voor een herhaalbezoek vatbaar!
R B.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2017
De prijs-kwaliteit verhouding is hier een beetje zoek. Hoge prijzen voor gerechten van vrij middelmatige kwaliteit, waarbij de porties ook nog aan de kleine kant zijn.

Ook de bediening is niet best. We hebben meer dan een uur op ons hoofdgerecht moeten wachten, in de tussentijd werd geen enkele keer een bestelling opgenomen voor nieuwe drankjes.
Aniek S.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Mooi zitten. Vriendelijke bediening, maar dan de salade met diverse soorten vis.....Garnaal, inktvis, sardines; allen uit het zure water. Evenals de sla. Wel keurig stukjes stokbrood, boter op part schaaltje afgedekt en crostinis. Het waren vissoorten waarvan je zegt: " Structuur vis, maar smaak?" Prijs € 19, 50. Ienieminie glaasje Pinot Grigio à €5,- erbij. Slecht hoor!
Charles M.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Afgelopen donderdag samen met partner gegeten.3 gangen menu was prima.Malbec Reservado wijn was uitstekend.Ober Maikel doet zijn best ondanks de drukte.Kamers zijn zeer ruim van alle gemak voorzien.Receptie vriendelijk.Voor herhaling vatbaar.
stephanie M.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2017
Wat een aanfluiting!
Het begon al met vieze wijnglazen, waarover werd gezegd dat het door de vaatwasser zou komen. De tonijn tartaar was smaakloos, de pasta gamba/Zalm was smaakloos en er was niet echt een saus van gemaakt.
De frieten waren slecht en de mayonaise had letterlijk geen smaak. Zonde van ons geld en zonde van de mooie locatie waarvan je wel verwacht enige kwaliteit eten te kunnen krijgen. Heel jammer. Wij komen hier niet meer terug.
Gijsje70 .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Hier sinds lange tijd weer eens wezen eten. De reden van het wegblijven was dat ik het eten onder de maat vond. Helaas vond ik het weer tegenvallen. Ik had de andijvie stampot met de kalfsucade. De andijviestampot was ok maar voor mij te zout. De kalfsucade was erg droog en smaakloos. Ik heb deze dus ook niet opgegeten. Voor een borrel zul je mij daar nog wel vinden maar het eten zal ik voortaan overslaan. Het personeel daarentegen was wel weer heel vriendelijk en geïnteresseerd. Verder een hele leuke locatie.
wklj .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
Dit was waarschijnlijk de laatste keer dat we hier hebben gegeten. We vonden het altijd een bijzondere locatie waar we graag mensen van buiten Rotterdam mee naar toe namen.
Het eten is echter ver onder de maat. De bediening aardig maar slordig.
Ik had een salade met witlof zonder smaak. Het voorgerecht met tonijn op 3 manieren werd lekker gevonden. Twee mensen hadden als hoofdgerecht de pasta met vongole wat ze allebei een vergissing vonden. Mijn zoon had een vegetarisch gerecht met artisjok en courgette gevuld met couscous. De courgette was half rauw en te simpel.
Het blijft een mooie locatie waar we voortaan alleen nog wat gaan drinken, eventueel met bitterballen. Die waren altijd lekker.
M K.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2017
Vandaag hier geluncht. Locatie - inrichting prima, kwaliteit eten zeer middelmatig. De gefrituurde inktvisringen waren lauw-koud toen ze geserveerd werden, de tijd tussen bereiden en uitserveren was vermoedelijk te lang. Erg jammer!
Marielisa B.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Ik ben hier al vaker geweest maar nooit echt de moeite genomen om een recensie te schrijven. Het eten en de service is niet goed, het haalt niet eens het niveau van een middelmatig dorps eetcafe. Ik ben met de kerstbrunch geweest en daarna in februari met een high tea. De kwaliteit is middelmatig, de bediening is niet goed. Invalkrachten die het vak niet kennen en veel basis fouten maken. Hotel New York moet het hebben van de naam en de locatie, niet meer dan dat.
C.B. G.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Donderdag 9 februari met een aantal mensen koffie / thee met taartjes en een salade gebruikt. Het gebouw en de entree is geweldig , het restaurant met het uitzicht over de haven en de aankleding is prettig en aangenaam. De theekeuze was voor zo'n grote zaak beperkt , het is aan te bevelen om te zorgen voor meer keuze en een goed product. Taart zag er prima uit ,maar dat gaat aan mij voorbij. De vegetarische was uitstekend met frisse salade , precies voldoende kaas en noten en een goed op smaak zijnde dressing. De bediening was beperkt attent, als er nieuwe drankjes gebracht worden is het wel prettig dat de lege kopjes en glazen verwijderd worden anders is het zo rommelig. Het was er later op de ochtend druk en rumoerig, maar de ambiance was goed. Kom er vast nog wel een keer.
Peer K.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Hier op zaterdagavond met vijf personen wezen eten. Bediening (onze) was top. De mevrouw deed haar best om het ons naar de zin te maken. Een vergeten gerecht werd door haar hersteld. De prijs kwaliteit verhouding is ver te zoeken. Niveau van het eten is grandcafe achtig. Ik had surf en turf, 3 taaie garnalen aan een spies stukje taaie steak en wat groene bonen die aangeprijst werden als haricots verts en suger snaps. Die laatste sowieso niet gevonden! Het voorafje mix van sashimi was goed te eten, wasabi lekker pittig en de soja goed van smaak. Afsluiter een Hollandse coupe ook niets mis mee. De prijs voor het geheel was veel te hoog, zeg maar 3x meer dan het waard was.
Theo S.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Zaterdagavond, groep van 6, last minute. Enkele jaren niet geweest en weer eens naar NY (na borrelen bij de Food Factory - aanrader!). T viel me tegen. Sfeer wel aardig, bediening vlot, maar net iets te ondeskundig.
Het eten .. kan gewoon veel beter voor die prijs. Ik had regenboogforel. Die was niet vies, maar zeker niet echt lekker. Vergeten maar en niet nog een keer terug..