Hotel New York

Koninginnenhoofd 1 3072 AD Rotterdam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Hotel New York

Watertaxi (voor de deur). Metro en Tram (halte Wilhelminaplein)
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

6,9
C.B. G.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Donderdag 9 februari met een aantal mensen koffie / thee met taartjes en een salade gebruikt. Het gebouw en de entree is geweldig , het restaurant met het uitzicht over de haven en de aankleding is prettig en aangenaam. De theekeuze was voor zo'n grote zaak beperkt , het is aan te bevelen om te zorgen voor meer keuze en een goed product. Taart zag er prima uit ,maar dat gaat aan mij voorbij. De vegetarische was uitstekend met frisse salade , precies voldoende kaas en noten en een goed op smaak zijnde dressing. De bediening was beperkt attent, als er nieuwe drankjes gebracht worden is het wel prettig dat de lege kopjes en glazen verwijderd worden anders is het zo rommelig. Het was er later op de ochtend druk en rumoerig, maar de ambiance was goed. Kom er vast nog wel een keer.
Peer K.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Hier op zaterdagavond met vijf personen wezen eten. Bediening (onze) was top. De mevrouw deed haar best om het ons naar de zin te maken. Een vergeten gerecht werd door haar hersteld. De prijs kwaliteit verhouding is ver te zoeken. Niveau van het eten is grandcafe achtig. Ik had surf en turf, 3 taaie garnalen aan een spies stukje taaie steak en wat groene bonen die aangeprijst werden als haricots verts en suger snaps. Die laatste sowieso niet gevonden! Het voorafje mix van sashimi was goed te eten, wasabi lekker pittig en de soja goed van smaak. Afsluiter een Hollandse coupe ook niets mis mee. De prijs voor het geheel was veel te hoog, zeg maar 3x meer dan het waard was.
Theo S.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Zaterdagavond, groep van 6, last minute. Enkele jaren niet geweest en weer eens naar NY (na borrelen bij de Food Factory - aanrader!). T viel me tegen. Sfeer wel aardig, bediening vlot, maar net iets te ondeskundig.
Het eten .. kan gewoon veel beter voor die prijs. Ik had regenboogforel. Die was niet vies, maar zeker niet echt lekker. Vergeten maar en niet nog een keer terug..
Nancy H.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
Vorig weekend geluncht hier. Was niet de eerste keer dat wij hier kwamen. Maar er zat wel wat tijd tussen nu en ons laatste bezoek. Wij vonden het altijd wel lekker, niet heel top maar gewoon wel goed. Dat idee heb ik na vorige week laten varen want ik vond het niet lekker! Aan de hamburger zat een 'raar' smaakje; net of-tie niet heel vers was..De salade van mijn partner was ook niet smaakvol qua dressing en kaal zonder brood en boter. Het zal voorlopig mijn/onze keuze niet meer zijn!
Buitenhof .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Met een groep van 4 personen hier gegeten. Drie personen waren tevreden over het eten. Ik niet! Ditmaal Confit de Canard geprobeerd: kurkdroog vlees (dus te lang/te hard gebakken). Tafel bij het raam: zeer tochtig. Teleurstellend na eerdere meer positieve ervaringen.
jennichje K.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
We waren met een groep van 9 volwassenen en 2 kinderen. Niet gereserveerd en er werd heel prettig zsm een tafel voor ons gedekt.
Eten was smakelijk. voor medewerker Rinkje was niets te veel. Ze heeft ons perfect bediend en advies gegeven. Geen enkel probleem dat de kinderen van onze borden meeaten, serveerde meteen extra borden en frites.
eter123 .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Leuke locatie, eten te duur voor wat het is.

Drankjes werden snel opgenomen en gebracht. Helaas was het glas waar de wijn in zat vies. We probeerden de hele tijd de aandacht van een ober/serveerster te trekken maar zonder succes. Na een kwartier zelf maar opgestaan en naar de bar gelopen. Toen ik aangaf een nieuw glas te willen omdat de huidige vies was, werd er geantwoord: dat zijn vlekken van de vaatwasser. Het is duidelijk dat ze de glazen hier niet poleren en ten tweede, rode restantjes op de rand van het glas lijken mij niet echt vlekken van de vaatwasser maar restantjes lippenstift? Daarna had ik een vraag gesteld over de oesters, de serveerster zou navraag doen en hier op terug komen maar helaas niet meer gezien. Vervolgens duurde het ook nog eens erg lang voordat er iemand kwam om het eten op te nemen. De ober die de bestelling opnam, dacht mee dus dat was wel een pluspunt. Verder had hij ook volle schaaltjes weggehaald tussendoor. Dit was dan ook de enige persoon die zijn best deed. Het overige personeel was zeer amateuristisch. Zo werden een lege fles water/vieze glazen niet meegenomen toen er nieuwe fles water/drankjes werden gebracht, werd het eten zo op tafel gegooid, verkeerde bestelling werd aangeboden aan onze tafel etc.

We hadden besteld: wulken, scheermesjes, palourdes, confit de canard, surf en turf, oesters en steak tartare. De wullken, steak tartare en oesters waren prima maar daar is ook niks aan gedaan. Bij elk ander gerecht was er wel iets. De scheermesjes hadden en tikje langer in de pan mogen blijven. De palourdes wat korter, ze waren 'gekrompen'. De confit de canard was droog en de puree kwam volgens mij uit een pakje en was erg zout. Bij de surf en turf hadden de garnalen ook wat langer in de pan mogen blijven, waren de boontjes te lang gekookt en het aan het vlees zat een overheersende grillsmaak. De frietjes waren slap.

En uiteindelijk gaat het toch om het eten. Wij keren hier niet meer terug.
Marcel M.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Goed gegeten en gedronken. Bij de borrel groenlandse dopgarnalen genomen. Helaas geen hollandse. Die zijn volgens de bieding van de kaart verdwenen wegens te weinig vraag. Jammer, een hollandse garnaal is toch de lekkerste van de hele wereld. Daarna een proeverij en voortreffelijk klaargemaakte Palourdes genomen. Als hoofdgerecht hadden wij een redelijke steak tartaar en een geitenkaas salade. Nagerecht was, een lekker maar aan de kleine kant hollandse coup.
Vind de prijzen aan de hoge kant (140,00 euro voor twee)
Bart T.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Super locatie in een fantastisch pand. Met de watertaxi hierheen gegaan. Ik heb hier met mijn vrouw en twee vrienden geluncht op een zaterdagmiddag. Goede timing voor ons want we hadden meteen een plekje terwijl het hier erg druk kan zijn (dus soms even wachten). Uitgebreide kaart. Oesters waren bij onze vrienden goed bevallen. Verder een uitsmijter en fish en chips. Niets mis mee (behalve dat de frites bij de fish en chips iets minder vers leken) maar ook niet heel speciaal. De bediening was wat langzaam, ze waren onze bestelling vergeten dus dat duurde extra lang en de oesters stonden (wel op ijs) bijna 10 minuten bij de uitgifte te wachten (we zaten er vlak naast). De afstemming en bediening (verder wel vriendelijk) kan dus beter.
Remy D.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Inmiddels weet iedereen al wel dat de locatie er supergoed uitziet. Hier laatst weer eens geluncht met de collega's. Vooraf was er al gereserveerd met een bepaalde keuze dus verder niet hoeven kiezen. De aangeboden tomaten of uiten soep, paddestoel kroketjes, brood en vleeswaren als een soort high tea smaakten weer goed. Het was verder niet superbijzonder, maar het was gewoon goed. In combinatie met redelijk attent personeel kun je hier altijd prima vertoeven.
doperwt .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Zoals altijd lekker rumoerig, een beetje chaotisch maar prettig plekkie. Vlotte service en toegankelijke en smakelijke gerechten.
JenJose J.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Afgelopen dinsdag 27 september in het restaurant gegeten. We hadden gereserveerd maar moesten wachten op de tafel,omdat deze nog niet klaar was. Duurde heel lang voor wij iets konden bestellen. Soep was lauw! Dit gemeld ,wordt er gezegd dat het aan de keuken zou worden doorgegeven. De bediening is ronduit uitermate slecht gebleven daar ook wat van gezegd, het antwoord, het is druk. Het is heel irritant als je ergens gaat eten, dat je overal zelf achteraan moet. Bij de kaasplank werd niet verteld wat voor soort kazen het waren. Al met al dit was de laatste keer dat wij daar gegeten hebben .
Raymond S.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Nee wellicht niet de meest geraffineerde keuken van Rotterdam, en ook aan de prijs. Maar de locatie en het fantastische uitzicht maken veel goed. Heerlijke garnalenkroketten en prima steak tartare, dat weer wel. Een "must" als je in Rotterdam bent.
Hendrik V.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Bij dit restaurant op het terras wezen lunchen. Het zaten vol eters. Bediening was zeer slecht. We hadden na 20 minuten nog geen ober gezien. Toen er zelf maar naartoe gelopen. Daarna opnieuw iemand aan moeten schieten om te kunnen bestellen.
Ik had de salade met zeevruchten besteld. Daar misten de diverse soorten garnalen op. Is dus terug gegaan naar de keuken. Grote missers van een restaurant waar je veel meer van verwacht.
Salade was verder heerlijk.
Ruud B.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Met een groep van 12 personen 's avonds gegeten. Leuke, relaxte entourage, authentiek simpel aangekleed. Drankje vooraf aan de bar, waarna keuze uit uitgebreide kaart. Gerechten waren mooi opgediend. Kreeftensoep vooraf was wat vlak, tonijn als hoofdgerecht OK. Niet spectaculair. Gangen werden voor iedereen tegelijk uitgeserveerd. De bediening bestond meerendeels uit jonge onervaren krachten. Al met al, een leuke setting voor een OK maaltijd.
Kees L.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Gegeten ter viering van 20 jarig huwelijk. Bediening was super aardig, en we konden eerder aan tafel dan dat we gereserveerd hadden. Keuzemenu was niet geweldig: Vitello tonato volgens ons geen kalfsvlees (te taai) en biefstuk kreeg je bijna niet gesneden, ook taai. Dessert wel ok. Decor is super, maar kwaliteit van het eten is de prijs niet waard.
juliagunkel .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Wat een prachtig hotel/ restaurant met een rijke historie. Helaas is de rest een grote teleurstelling. De service als team werkte dramatisch. We moesten erg lang wachten voor het eten, en toen het kwam smaakte het als of het al 20 minuten in het raam had gestaan. Als voorgerecht krabbenpoten gegeten waarvan het vlees oud smaakte en bij uithalen in kleine micro stukjes viel (waarschijnlijk 1-2 dagen ervoor al gekookt). Patatjes smakten alsof ze heerbakken waren en de tomaten soep was overduidelijk uit een blik. Ik zou me als manager schamen om hier achter te staan.
Nick1990 .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Al vaker geweest naar Hotel New York om te eten. Vaak moesten we lang wachten (minstens half uur) op bediening om iets te bestellen. Een aantal keren moesten we zelfs lopen naar de obers om te bestellen. De obers zijn vaak alleen maar aan het kletsen met elkaar. Eten is wel redelijk, niet bijzonder.
Little_Chef M.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Twee weken geleden geweest voor een zakenlunch en gisteren met de familie voor koffie en taart. De locatie en de uitstraling van het gebouw is waarom iedereen hier komt, de uitbater moet zich schamen voor de slechte kwaliteit van het eten en de nog slechtere service. Zo'n iconisch stukje Rotterdam verdient beter. Tijdens de lunch een falafelburger (15 EUR), die niet echt smaakte en dat voor die prijs. De service gisteren was de grootste teleurstelling: het personeel is niet geinteresseerd, laat mensen die binnenkomen aan hun lot over en kan de drukte niet aan. Jammer.
Marjolein T.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Hotel New York is een legende en ja je moet er beslist een keer gegeten hebben. Vanwege de historie, de nostalgie, de architectuur van het gebouw en het winkeltje (waar je borden met hotel logo kunt kopen).
Helaas was onze ervaring met het restaurant niet zo goed. Het kwam op mij over als niveau 'eetcafé' terwijl de prijzen veel hoger zijn dan dat.
Vervolgens hadden ze de timing van de gerechten kennelijk niet helemaal goed ingeschat want mijn gerecht had duidelijk lang onder warm-houd-lampen gestaan dusdanig dat mijn vis verdroogd was en de saus vellen had...
We zijn (gedurende 3 dagen) 2 aardige medewerkers tegengekomen en 20 onverschillige.
Voorbeeld: op onze vraag of er een wijn arrangement beschikbaar was kregen we als antwoord: 'Nee. Op de kaart kunt u 3 witte en 3 rode open wijnen vinden. Dat is het.' Gelukkig hadden we ons mobieltje bij ons en hebben we zelf maar ge-googled welke van de beschikbare wijnen enigszins pasten bij de gerechten...
Jammer équipe Hotel New York!