Hotel Landhuis Herikerberg

Meer informatie over restaurant Hotel Landhuis Herikerberg

• : Parkeerplaats

Maandag t/m Zondag
- Bar 11:00 - 23:00

• Af te huren , Airconditioning , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Marcel C.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Tijdens een weekendje weg in dit hotel hebben we ook gekozen om daar het diner te gebruiken. Vanwege het heerlijke weer was het mogelijk om dit buiten op het terras te doen, en dat was fijn. Met een gezelschap van 4 personen hebben we gekozen voor het 3-gangen keuzemenu en daar hebben we geen spijt van. Vooraf soep (mosterd en aspergesoep), als hoofdgerecht 2x zalm en 2x de kogelbiefstuk. Mijn vrouw en ik hadden de biefstuk en die was werkelijk heel goed. En ook nog eens geluisterd naar de wens voor een "rode versie". Het toetje dat ons alle 4 aansprak was een chocolade toetje met amarene kersen en slagroom. Dit alles begeleid door goede huiswijn. Het diner was voor ons een perfecte combinatie van uitgaan en dineren. Over de hotelervaring kunnen we kort zijn: prima in orde.
Johanna54 .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
We hebben aan aantal nachten in dit hotel doorgebracht. Prachtig gelegen aan de weg van Markelo naar Goor aan de bosrand. Een mooie tuin en een groot terras maken het aangenaam vertoeven.

Twee avonden hebben we 'thuis' gegeten en het was in orde.

Verschillende gerechten van de kaart geprobeerd, uiensoep, een Hollandse garnalentaartje.
Kabeljauw, sukade, lamsrack allemaal niet spectaculair, gewoon in orde.

Eén keer een selectie van Nederlandse kazen gekozen, 3 royale stukken kaas, twee keer erg lekker, alleen de brie, hoorde er niet alleen vanwege de herkomst voor mij niet bij. Mag niet op dit niveau.

Peter V.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
Veel te weinig personeel in restaurant waardoor extreem lange wachttijden (meer dan 45 minuten voordat we konden bestellen).
Keuken heeft weinig voorraad waardoor belangrijk deel van menukaart niet verkrijgbaar was
YoJa36 V.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Wij hebben dit Hotel (totaal 20 personen) geboekt met het Pinksterweekend (23 en 24 mei)
voor 2 nachten incl. ontbijt en 2x drie gangen keuze menu. (Fietsarrangement ).
Hotel ziet er van buiten prachtig uit, van binnen is het oud met veel oud en versleten meubilair. Bij aankomst al twee stoelen (in het restaurant gedeelte) compleet stuk. Gelukkig zagen wij dit op tijd. Ontbijt is gewoon goed, niet bijzonder, maar voldoende keuzes op 1e pinksterdag. De 2e Pinksterdag was het ontbijt buffet echt een stuk minder.
Dan de drie gangen keuze menu; Soep: keuze uit tomatensoep met balletjes (goed), uiensoep met croutons, en waar is de kaas? (redelijk) en mosterdsoep (goed). Hoofdgerecht: Gegrilde runde steak (niet gevraagd hoe wij deze wilde hebben) redelijk tot goed, Gebakken zalm, slecht niet gaar (terug naar de keuken) en Beenham (goed). Bakje friet en sla met matige dressing. Nagerecht: Hangop (zeer goed) en Crème brûlée (goed). De tweede Pinksterdag was het keuzemenu niet veranderd, maar wij konden dan voor een hoendergerecht kiezen. Dus gebakken zalm (nu wel goed), Beenham te lang doorgebakken (redelijk), het hoendergerecht is droog en weinig smaak (slecht tot redelijk). Ook nu weer bakje frites en sla met matige dressing. Nagerecht is wederom hetzelfde als 1e Pinksterdag. Al met al geen culinair hoogstandje.
Daarbij komt nog dat de drankjes (normaal tapbiertje en de witte en rode huiswijn) pittig geprijsd zijn.
De koffie smaakt wel uitstekend en het terras bij de tuin ligt ook prachtig.
Nienke-M .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Met een vriendengroep van 8 man heerlijk gegeten in dit leuke restaurant. Ontvangst was heel hartelijk en voor we aan tafel gingen hebben we geborreld in het bar-gedeelte. Erg gemoedelijk in heelijke leren fateuils.
We hebben voor a la carte gekozen. Alle gerechten waren erg mooi opgemaakt en smaakten heerlijk. Alle complimenten aan de kok(s). Porties waren voor ons precies goed. Prima wijnen erbij geserveerd.
Omdat sommigen van ons roken, werd er af en toe een rookpauze ingelast: Je hoeft daar niet naar buiten, want er is een luxe "rookkabinet" waar je even rustig kan zitten. De bediening speelde daar heel goed op in door actief te vragen wanneer we het volgende gerecht wensten.
De "koffie compleet" maakte het voor mij zeker compleet, want ze hadden mijn lievelingsbonbons.

Kortom: Zeer gezellige sfeer, met name omdat restaurant en bar zo gezellig in elkaar overgaan. Erg gastvrij. Mocht ik weer eens in de buurt komen, ga ik hier graag weer eten.
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2015
Naar aanleiding van een speciale aanbieding inclusief 2 dagen diner hier twee maal gegeten.
1ste dag een driegangen menu: keuze uit verschillende gerechten. Alles smaakvol en keurige opgemaakte borden. Gewoon goed en lekker. De 2de dag een viergangenmenu: hier was geen keuze mogelijk; dus eten wat de pot schaft. Vreemd dat er niet werd gevraagd of we bepaalde gerechten niet lusten. Gelukkig zijn wij niet zo moeilijk met eten. Ook nu was het goed en smaakvol. Porties zijn wel erg groot, misschien wel een beetje te groot. Wat wel erg opvalt is dat ze wel erg veel haast hebben: binnen 1 uur en 10 minuten hadden we 4 gerechten op en ook nog de koffie achter de kiezen. Je kan gerust stellen dat de trein erg snel reed, eigenlijk veel te snel.
De bediening is vriendelijk, maar iets minder hard lopen, zorgt ook voor minder zweetpareltjes op het voorhoofd. Staat dan ook gelijk veel netter.
Im H.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2014
met een aanbieding van VakantieVeilingen.nl in dit hotel 2 nachtjes geboekt. Ik kan het kort houden: vriendelijk en gastvrij personeel en uitstekend eten. In een andere recensie schreef iemand "voor de oudere gasten". Ik moet daarbij vermelden dat naast het feit dat dit hotel dan misschien voor de oudere bezoeker is maar wat betreft de kwaliteit van het eten en de gastvrijheid het ook ouderwets goed is. Als we in de buurt zijn komen we graag terug.
Cees N.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2014
Een driegangendiner en culinair viergangendiner met streekproducten was ons in het vooruitzicht gesteld tijdens ons verblijf in dit hotel. De ontvangst was wat rommelig, mogelijk door de drukte en de vele gasten op het terras, waarvan sommigen al vroeg aan de dis zaten. Op de eerste avond koos ik voor pittige uiensoep met croutons en gegratineerde kaas. Dat kwam niet helemaal uit, de kaas was als dun plakje op de croutons gelegd.
Hoofdgerecht skrei even op de gril voor de smaak was prima met wat gemixte groenten en een groene asperge.
Het viergangen menu begon prima met Twentse rauwe spijkerham, alleen de bol selderie salade was wat vlak en waarschijnlijk niet uit eigen keuken. Gebonden tomatensoep prettig van smaak. Hoofdgerecht varkens lendelapje wat taai met dikke zwarte strepen van een mogelijk vervuilde gril en opvallend weer met dezelfde groenten als de dag ervoor, aardappelpuree en gefrituurde aardappeltjes met dezelfde structuur. Tijdens de fietstocht door het Salland werden de lokaal geproduceerde witte asperges aangeprezen en die mochten op een culinair menu toch echt niet ontbreken. Toetje kon worden gewijzigd in een vrij zoete nougatparfait. Wel prima wijnen op de kaart.
Ontbijt prima al mistte ik ook daar de Twentse specialiteiten bijvoorbeeld de krentenwegge.
Bediening verder prima, de ober op de laatste avond bekende dat hij zijn dag niet had. Mooi terras aan de tuinkant waar je tot laat in de zon zit. Inrichting wat klassiek in landhuisstijl met een golvend strookje tafelkleed over de tafel. Degene die het geknipt had zal best een slok op hebben gehad. Aanrader voor wat ouder publiek. Aanbevelingen zijn bij het afscheid genoteerd en wellicht profiteren de volgende gasten ervan.
Mdurson .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2013
Enige tijd geleden heb ik hier via Vakantieveilingen met mijn man overnacht en gegeten. In een prachtige, bosrijke omgeving wachtte ons een zeer gastvrij onthaal. We kwamen helemaal tot rust. Het eten was heerlijk, ook voor vegetariërs. De bedieing was gastvrij, kundig en vriendelijk. Omdat we benieuwd waren na een toetje dat niet in het menu zat, kregen we een schaaltje voor gezet: een heerlijke creme brulee met whiskey. Dit extraatje werd niet in rekening gebracht. Ook de wijnen die bij het menu werden geserveerd waren heerlijk (de glazen werden ook goed gevuld). Het enige minpunt: het eten had iets warmer gekund. Dit hebben wij ook tijdens het eten gemeld. Met dit kritiekpuntje werd erg goed omgegaan. Kortom: heerlijk eten in een prachtige omgeving en zeer aardig personeel. Wij komen zeker terug!
Janwibbelink .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2013
Na het biljarten bij de Buddy,s in Goor, hebben we met ons biljartclubje heerlijk gegeten. Wij hadden een 3 gangen keuze menu besteld en de keuze was gevallen op de Wildpeper met aardappelpuree en stoofpeer als hooftgerecht.
Ik hou zelf niet van wild, maar het was voortreffelijk van smaak.
De bediening was vriendelijk en de wijn was ook lekker. Gewoon goed bezig.