Hotel landgoedwesterlee / Restaurant de parelvisser

Hoofdweg 67 9678 PH Westerlee Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Hotel landgoedwesterlee / Restaurant de parelvisser

• : Gratis parkeren in de buurt & Valet parking

Maandag t/m Zondag

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Valet parking
7,1
Wouter V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Met een 6-gangendinerbon van groupon hier gegeten. De bon beloofde ook een glas prosecco, maar die is nooit ter sprake gekomen. Dit werd echter (bewust?) gecompenseerd met het weglaten op de rekening van onze espresso bij het dessert. Decor was prettig, service naar behoren en het eten was ook zeker niet slecht. Wachttijden waren ook kort, maar dat is niet zo moeilijk aangezien er die avond maar 4 tafeltjes bezet waren. Maar ik zou er niet terugkomen om er te eten voor de normale prijs, daarvoor zijn nog wel wat stappen te zetten en is de prijs/kwaliteit verhouding simpelweg te matig. Binnen is het prima toeven, maar buiten het restaurant (oprit, parkeerplaats, tuin) is het pand matig onderhouden of soms zelfs rommelig/vies. De wijn van 40 euro zou ook voor 20 euro op de kaart van een simpel restaurant hebben volstaan. En 5,80 euro voor een flesje water rekenen, daar begrijp ik weinig van. Je scoort daar op de lange termijn veel meer minpunten mee, dan wat het op de korte termijn aan euro's oplevert.
Striezenau159 .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Na de renencies gelezen te hebben toch eningzins benieuwd wat ons te wachten stond.

Wij hebben genoten op een prachtig landgoed mooi gelegen en sfeervol ingericht, vriendelijke bediening en erg attent het eten was erg smaakvol en zag er aantrekkelijk uit straalt liefde en aandacht voor het koken uit.

Kortom zeer de moeite waard en ik zou een ieder aanraden het eens te proberen.
Lisa V.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Hier een 6 gangen menu gegeten via Groupon. Te beginnen met de bediening die zeer vriendelijk en oplettend waren, het eten daarintegen teleurstellend. Ookal betaal je minder via Groupon, de gasten om ons heen waren niet via Groupon en kregen hetzelfde eten geserveerd. Het eten was absoluut niet van de kwaliteit die je zou verwachten, combinaties slecht en al met al veel te flauw qua smaak en veel te simpel!
Denise V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Via groupon een 6 gangendiner met overnachting. Diner vond plaats op het terras, tafeltjes te dicht bij ekaar, jammer dat de beplanting rond het terras niet heel mooi is, met een beetje aandacht zou dit een hele mooie plek kunnen worden.

De amuse een bolletje tonijnsalade prima op smaak, daarna een coupe met kruidenkaas, plakjes gerookte kipfilet, erg lastig te eten en teveel kip. Daarna een gevogelte soep met lenteui, gevolg door een stukje varkensoester met witlof en aardappelpuree, en het dessert met een creme brulee, ijs en een bosvruchten mousse. Daarbij hadden wij een wijnarrangement met wijnen die wel goed bij de gerechten gingen geen uitschieters. Prima eten beetje gewoontje, weinig fantasie, maar prima prijs kwaliteit verhouding. (Met de amuse en het brood wat vooraf kwam komen we op 6 gangen ;))

De bediening was correct en het diner verliep soepel.
RonPG .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Een weekend geboekt in Hotel Westerlee. Prachtig authentiek pand, een jaar of 8 terug verbouwd, met veelal behoud originele details. Hotel heeft binnen en buiten inmiddels dringend behoefte aan onderhoud. Wij wilden een avond genieten van vis in vis restauant de parelvisser. Goed weer zorgde voor een sfeervol gedekt terrasje (maar waarom een papieren servet buiten als je binnen keurig opdekt met sof/ linnen servet?), helemaal vol geboekt. Wij kozen voor een 3-gangen menu van de chef. De 2 gin tonics vonden we overigens voor €9,25 per stuk terug op onze rekening. Prijzig ja, evenals de fles water a €5,80. Bar en restaurant, maar ook receptie lijken structureel onderbezet hetgeen wachten oplevert. begrepen later dat er slechts 1 kok in de keuken was. Die zorgde voor een amuse van wat zalm. Mais brood met wat te warme en verkleurde boter. Voorgerecht was smakelijk met kip/hoen. Nagerecht dik in orde middels een combinatie van 3 heerlijke mousses. Maar het hoofdgerecht een redelijke vlakke, smakeloze, onaangeklede varkenshaas. Schandalig! Geen vis gezien. Mooie maar beperkte wijnkaart variërend in prijs vanaf een toch wel pittige €35. Al met al een lange en leuke avond gehad, die m.n. qua hoofdgerecht, wacht tijd en prijs tegenviel (€140 voor 2 personen). Geen herhaling waard.
Jvanbolhuis .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Het hotel is een schitterend, goed onderhouden, begin Jugendstil gebouw met veel originele elementen. De bediening was vriendelijk. Hiermee zijn alle goede punten opgesomd.
Er bleek geen menu te zijn, maar het was eten wat de pot schaft. Goed beschouwd dus geen hotel, maar gewoon een pension.
Ondanks dit gemak voor de keuken, duurde het drie kwartier (!!) voor we het voorgerecht hadden.
De kwaliteit van het eten was, laten we zeggen, niet indrukwekkend.
We hadden gereserveerd omdat we ons 45-jarig huwelijk wilden vieren. Het restaurant was daarvan op de hoogte, maar negeerde dat.
De houding van de leiding(eigenaresse?) was bot, tegen het onbeschofte aan.
Samenvattend, het is een gelegenheid die ervan uitgaat dat de gast er is voor het gemak van het etablissement. Wij zullen hier geen voet meer binnen zetten.
Shosha M.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Via Groupon hebben wij genoten van een 6 gangendiner plus overnachting bij Landgoed Westerlee. Helaas was het zeer mistig, dus hebben wij het landgoed van buiten niet goed kunnen zien. Het was wel anders dan onze verwachting van een landgoed. Het is een prachtig verbouwde sfeervolle boerderij. Wij kwamen aan op een zondag (speciaal voor de Groupon actie) en dan is het iets stiller qua gasten. Desalniettemin is er aandacht ingestoken om de locatie van binnen sfeervol te maken, veel kaars verlichting, mooi! De kamers zijn brandschoon en luxueus.

Het eten bij Restaurant de Parelvisser is prima. Niet bijzonder, maar prima in prijs en kwaliteit verhouding. Over de service hebben wij niets aan te merken. Correct, maar ook warm en persoonlijk. Er wordt in en goed tempo opgediend en hebben volkomen tevreden de tafel verlaten. Het decor van het restaurant vonden wij overigens erg mooi.

Ook hebben wij hier genoten van een compleet ontbijt, het enige dat ik persoonlijk miste was een klein beetje groente.

Het bijboeken van een van de mooie kamers bij het bezoek aan het restaurant vinden wij zeker een aanrader!
Dbruining .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
We hebben via groupon een 6 gangen diner gehad. Als je de amuse en de 4 stukjes brood samen 1 gang noemt kom je aan de 6 gangen. Maar meestal is dit geen gang, dus kwamen we eigenlijk op 5 uit. Het eten op zich is prima, maar voor zo'n restaurant wat aan de top wil mee draaien ging het maar net. De bediening moet voor de tafels en de keuken een eind lopen waardoor de gerechten niet super warm op de tafel komen. De bediening is erg vriendelijk en de gangen komen ook in een mooi tempo door. Het dessert was de aangename verrassing. Erg lekker. Helaas de afsluitende koffie komt dan in een te modern kopje zonder een lekker bonbonnetje, gezien de prijs had dat best gemogen.Voor de normale prijs is het geboden toch iets onder de maat.
Wat ook opvalt is de zeer slechte oprit, zit vol met gaten en je kleren worden vies door de modder die je slecht ziet door de matige verlichting buiten. Jammer want de boerderij zelf en de tafel aankleding is erg mooi. Warmte door de kaarsen, maar waarom toch die plastic bloemen in de vensterbank. Al met al wel een geslaagde avond, maar om terug te komen, dat weten we nog niet. mvg Hr Bruining
Annemiek V.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
We begonnen goed met een amuse: risottobitterbal met champignon truffelsaus. Daarna een zeer goede carpaccio verrassende combi met roomkaas en walnoten, erg mals en mooi vlees. Hoofdgerecht varkensoester met salie, aardappel, zuurkool met spek. Nagerecht soort hazelnootijs met chocolade laagje. Prettige ambiance en prima service. Het personeel doet goed haar best. Daarna heerlijk geslapen in de mooie hotelkamer. Het is een eind rijden vanuit Amsterdam, maar zeer de moeite waard voor een prettig verblijf en lekker eten. We vieren hier ieder jaar onze trouwdag, volgend jaar weer terug.
Pieter D.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
Sinds de oprichting zijn we regelmatig te gast op dit mooie monument. In de rust van het landelijke Westerlee aten we er in 1 week twee keer. Onze laatste paar ervaringen waren niet van het niveau dat we gewend waren maar deze week was het weer op orde. Aan de ambiance mankeert niets. We schoven aan bij het Koninklijk tafelen dat dit jaar op het landgoed wordt gepresenteerd. Deze keer serveerde men een aspergemenu. In alle gangen werd het witte goud gebruikt en het was heerlijk. Amuse, licht gerookte soep, asperges a la flamande. Allemaal heerlijk! En de bediening, aardig, snel en efficient.
MarijW .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Het restaurant is mooi, het hotel is prachtig. Helaas maakte het eten de verwachtingen niet waar. Amuse was goed, voorgerecht was matig, hoofd was prima, maar niet bijzonder en nagerecht was matig, helaas. Het personeel doet z'n best maar is net niet genoeg opgeleid. Wij verwachtten vis maar dat was er helemaal niet. Helaas, net niet. En dat is zo'n mooi decor.
Etertje61 .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2014
Bij een driedaags arrangement in het hotel was ook een driegangendiner inbegrepen. N.a.v. de beoordelingen die we hadden gelezen van het restaurant waren onze verwachtingen niet al te hoog gespannen. Des te groter was de verrassing toen we eenmaal aan tafel zaten! We kregen eerst een aparte amuse van een paar plakjes eendeborst en vervolgens als voorgerecht een heerlijke en flink grote portie rundercarpaccio. Als hoofdgerecht een varkensoester met haricots verts, spruitjes, witlof en aardappelpuree. En dan nog het toetje van geconfijte plakjes sinaasappel met een paar boletjes sinaasappelijs. Heerlijk!
De bediening was in het begin wat stug, maar naarmate we elkaar beter leerden kennen kwamen ze steeds meer los. In ieder geval gaven ze je van het begin af aan het gevoel om gast te zijn, wat je tegenwoordig niet overal meer hebt...
Een klein minpuntje bleken bij het uitchecken en afrekenen de prijzen van de drankjes: een glas huiswijn voor € 5,- en een doorgewoon (klein) glaasje Beaumes de Venises bij het dessert voor € 6,50 is wel erg aangetrokken voor een, al is het best aardig, restaurant in the middle of nowhere!
Doerakpop .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2014
Over de keuken: redelijk, vergeleken met andere gelegenheden. Bediening traag en onoplettend.
Entourage binnen sfeervol, maar wat opvalt is het slechte onderhoud rondom het restaurant van de "tuin" dit leek meer een weiland. Amateuristische bordjes die de weg wijzen. Wat een schril contrast. Enige aandacht hiervoor en de gast voelt zich uitgenodigd om verder te komen.
Leonidis .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2014
Met een groepje het verassingsmenu gegeten tijdens de restaurantweek. Het eten was redelijk tot goed van kwaliteit en smaak, maar de service liet zeer te wensen over. De tafels werden niet "gelezen", waardoor er onder andere niet werd bijgeschonken. Het hoofdgerecht bestond uit vlees dan wel vis, alleen was men "vergeten" te vragen waar onze voorkeur naar uitging waardoor 1 persoon zonder hoofdgerecht kwam te zitten. Men kwam met de verontschuldiging dat het druk was, hetgeen je mijns inziens kunt verwachten tijdens de restaurantweek. Al met al straalde het personeel weinig ervaring, kunde en enthousiasme uit hetgeen tot uiting kwam in een matige service. Het decor zag er klassiek uit, maar de ruimte had totaal geen sfeer. Een achtergrond muziekje zou goed hebben gedaan. Kortom, voor ons is dit restaurant ("De Parelvisser') niet voor herhaling vatbaar en niet aan te raden voor de restaurantweek (er zijn veel betere!)
Bea67 .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2013
Vanwege mijn verjaardag een 6-gangen verrassingsmenu plus nachtje verblijf gekregen.
We werden vriendelijk ontvangen met koffie en koek en wegwijs gemaakt in het grootse hotel.
We hadden een heerlijke ruime kamer met prima bed en een groot 2-persoons bubbelbad met alles erop en eraan. Verwennerij. Het eten was lekker maar als enig minpuntje toch dat de piepkleine amuse plus spoom als gang meetelden.
Drhenk .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2013
De Parelvisser, verrassingsmenu van de chef, 6 gangen. Hoofdgerecht (maïskip) ging, andere gangen lekker. Heel mooi gerestaureerde boerderij als restaurant. Wijn-spijs combinaties konden beter. Wel goed bij dessert.
HarTenBoer .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2013
De eigenaresse ontving ons met in haar kielzog enkele hondjes die vrijelijk door het pand lopen (inclusief restaurant en keuken). Wij hebben daar persoonlijk geen probleem mee maar ik kan me voorstellen dat er gasten zijn die daar meer moeite mee hebben. Mevrouw is erg vriendelijk en dat compenseerde deels het gedrag van de norse ober.

We begonnen op het terras (waar wel even wat onkruid mag worden gewied) en al snel werd een draagbaar radiootje op de grond geplaatst waardoor we naar Radio 4 moesten luisteren. De programmering bestond op dat moment uit een ellenlang vraaggesprek met een componist, afgewisseld door korte muziekfragmentjes. Het vraaggesprek was niet te volgen en het gesprek bij ons aan tafel ook nauwelijks. We vroegen of de radio wellicht kon worden uitgeschakeld of anders een zacht muziekje kon afspelen maar daar werd de ober uiterst giftig van. Hij wenste pas in te grijpen na een enquête onder alle gasten. gelukkig betrof dat slechts 4 andere personen.
De rest van de avond plichtmatig geholpen. Opvallend was dat hij nooit meer heeft gevraagd of we nog iets wilden drinken. Volkomen ongeschikt voor dit vak.
Het eten was goed van kwaliteit, de temperatuur van opdienen niet altijd juist. We moesten ook twee amuses als gang meetellen anders konden we er geen 6 gangenmenu van maken.
Ondanks de sympathieke eigenaresse was dit voor ons de eerste en laatste keer in Landgoed Westerlee.
Sophie59 .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2013
Een nachtje slapen in een heel mooie kamer (jammer alleen van het spinnenrag in de nok)met jacuzzi. Het verrassingsmenu van zes gangen in het mooi aangeklede restaurant was erg lekker. Er werd vooraf keurig gevraagd of er dingen waren die we echt niet lusten en of er allergieën waren waar rekening mee moest worden gehouden. De bediening was echt uitmuntend. Ik begrijp de andere recensies over slechte bediening echt niet! Enige 'minpuntje' is dat, voor een zesgangendiner, het hoofdgerecht veel te veel en wat simpel was. Verder niets dan lof.
Egbert M.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2013
Ondanks het prachtige decor een teleurstellende ervaring. Een zesgangendiner dat de kwaliteit van een eetcafe nog niet eens benadert. Na een uur pas de eerste gang opgediend gekregen, het verdere verloop was even traag en ergerniswekkend. Personeel dat op allerlei gebied te wensen overliet.
Loekie1988 .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2013
Een nachtje verbleven in Landgoed Westerlee. Onze hotelkamer was op en top verzorgd en super chique, vandaar dat we ook hoge verwachtingen hadden van het restaurant.
Maar niets bleek minder waar. Waar zal ik beginnen. We hadden de keuze uit een verrassingsmenu of we konden een keuze maken uit de brasseriekaart. Wij zijn niet zo van de verrassingsmenu's vandaar dat we hebben gekozen voor de brasseriekaart. Erg simpele kaart voor zo'n chique ogent restaurant. Vooraf een mostersoep besteld. Duurde gigantisch lang en toen het er uiteindelijk was, viel de soep erg tegen. Erg waterig met weinig smaak(geen peper en zout op tafel) We waren erg teleurgesteld. Onze borden werden snel weggehaald toen we even gingen roken. Niet de kans gehad om wat te zeggen van de soep. Toen het hoofdgerecht: kipsate en een schnitzel. Hier kan toch niets aan mis gaan, dachten we. Als garnering (smaakloze) aardappelpuree en de frietjes waren doorweekt van het vet. Vlees was matig en ze waren een aantal bijgerechten vergeten. Hier gelukkig wel wat van kunnen zeggen tegen de bediening. Netjes een drankje van het huis gekregen. Het zal worden doorgespeeld aan de eigenaresse en daar zouden we bij vertrek meer van horen. Ook de muziek in het restaurant was erg ongepast. Rock nummers afgewisseld met klassieke muziek. De CD liep telkens vast en bediening was nergens te bekennen. We hebben zelf maar de volume knop uitgedraaid, aangezien ook de andere gasten zich er aan ergerden. Vreemd genoeg was de bediening de hele tijd nergens te bekennen.
Bij vertrek wist de receptiemedewerker niets van onze ervaring met het restaurant. Wel netjes korting gekregen op onze rekening.
Ik wil wel benadrukken dat het hotel echt fantastisch is en we dit zeker kunnen aanraden, alleen het restaurant valt volledig uit de toon bij de rest, wat erg zonde is van zo'n prachtige locatie